بازدید 3789

حریق جنگل های سردشت مهار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با اقدام به موقع محیط بانان این اداره از گسترش حریق در جنگل های این شهرستان جلوگیری شد.
کد خبر: ۴۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸ 22 July 2014
 رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با اقدام به موقع محیط بانان این اداره از گسترش حریق در جنگل های این شهرستان جلوگیری شد.

کریم خضری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی وقوع آتش سوزی در جنگل های این شهرستان مأموران یگان حفاظت د رهمان ابتدای آتش سوزی به محض اطلاع از این حادثه در این منطقه حاضر شدند.

وی گفت: این ماموران با استفاده از یک دستگاه خودرو اطفای حریق و با همکاری نیروهای منابع طبیعی اقدام به عملیات مهار حریق کرده و در کمتر از یک ساعت توانستند این آتش سوزی را به سرعت مهار کنند.

خضری افزود: این آتش سوزی در ابتدا به صورت سطحی و در وسعت کمی شکل گرفت ولی بتدریج در حال افزایش بود که با حضور به موقع نیروهای اطفای حریق مهار شده و از انتشار و سرایت آن به دیگر مناطق جنگلی ابن منطقه جلوگیری به عمل آمد.

وی بی احتیاطی شماری از جنگل نشینان در درست کردن آتش و عدم دقت در خاموش کردن کامل آن در این منطقه جنگلی را از دلایل این آتش سوزی عنوان کرد.

خضری اضافه کرد: با توجه به فصل گرما و با آغاز اولین دوره های خشکی، علفزارها، بوته زارها و چوبهای خشک جنگلی با کوچکترین بی توجهی آتش می گیرند از این رو تمام کسانی که در این مناطق جنگلی تردد دارند اعم از گردشگران و ساکنان بومی آن باید با نهایت دقت در این مکان ها تردد کنند.

این دومین حادثه آتش سوزی در کمتر از دو هفته در مناطق جنگلی سردشت است.

در حادثه نخست که در جنگل های منطقه وزینه این شهرستان و به دلیل سهل انگاری تعدادی از کشاورزان این منطقه در هنگام روشن کردن آتش در مزارع که در مجاورت جنگل های این منطقه واقع شده بود، بیش از چهار هکتار از جنگل های این منطقه طعمه حریق شد.

80 هزار هکتار از 110 هزار هکتار محدوده جنگلی آذربایجان غربی در سردشت واقع شده که این جنگلها به عنوان محل آغاز رویش جنگلهای زاگرس نیز معرفی می شوند.

وجود منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد سردشت با بیش از 11 هزار هکتار جنگل از قابلیت های مهم زیست محیطی استان به حساب می آید که به دلیل شرایط آب و هوایی و توپوگرافی ویژه و قابلیت دسترسی آسان آحاد مردم و قرارگیری بر محور مواصلاتی سردشت به پیرانشهر ، بانه و مهاباد همواره در معرض تهدید آتش سوزی قرار دارد.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق و در فاصله 240 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر