بازدید 9340
ورزش تنها جایی است که حزب و جناح ندارد

روحانی: اجازه نمی‌دهند به مردم غزه کمک کنیم

رئیس جمهور در دیدار با ورزشکاران گفت: امروزه ورزش جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و پا را از مرزها فراتر گذاشته است.
کد خبر: ۴۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱ 22 July 2014
رئیس جمهور در دیدار با ورزشکاران گفت: امروزه ورزش جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و پا را از مرزها فراتر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امشب در دیدار با ورزشکاران و مدیران ورزشی گفت: خوشحالم که این فرصت فراهم شد تا در خدمت ورزشکاران و قهرمانان که می‌خواهیم پهلوان باشند هستم. مرام فتوت و جوانمردی را همه ما از مولای متقیان آموخته‌ایم و خواهیم آموخت.

وی ادامه داد: ورزش امروزه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و پا را از مرزها فراتر گذاشته و فراملی شده است. جایگاه ویژه ورزش در سطح جهان و نقش مؤثر ورزش همگانی در جامعه مشخص است اگر دولت موفق شود تدبیر و امید بیاورد و ما ورزشکاران باید نشاط را به جامعه بیاوریم و تمام جامعه را به ورزش دعوت کنیم.

رئیس جمهوری کشورمان خطاب به ورزشکاران گفت: حضور شما در جهان به عنوان رسانه و هم به عنوان مبلغ فرهنگ ایرانی و اسلامی برایمان مهم است و ما نشاط و غروری که به ویژه برای نسل جوان می‌آفرینیم مهم است. در این ماه گذشته نشاط زیادی در فوتبال، بسکتبال، والیبال و سایر رشته‌ها شاهد بودیم که حرکت خوبی بود. وقتی شما در یک مسابقه جهانی حضور پیدا می‌کنید میلیون‌ها تماشاگر شما را می‌بینند و شما می‌توانید مروج اخلاق و فرهنگ ایرانی باشید.

روحانی در ادامه با بیان اینکه لازم است در کنار رقابت رفاقت هم باشد، تصریح کرد: در ورزش امر رقابت وجود دارد که کنار آن باید رفاقت باشد؛ دست یکدیگر را گرفتن بزرگ‌ترین عاملی است که ما را به پیروزی می‌رساند، دولت هم در خدمت ورزش و ورزشکاران است. امیدوارم شما بتوانید روحیه امید و نشاط را در بین مردم ایجاد کنید ما راه درازی پیش رو داریم.

رئیس جمهور افزود: ما در سیاست دنبال برد -برد هستیم البته این کلمه در ورزش از نظر فنی معنا ندارد اما به یک معنا می‌خواهیم ورزش ما برد - برد باشد حتی اگر از نظر فنی بردی نداشته باشند از نظر فرهنگی، اخلاقی و خودباوری برد داشته باشند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اگر خودباوری داشته باشیم پله‌های صعود را طی خواهیم کرد، اظهار داشت: تردید نداشته باشید خدا استعداد را به ما داده ورزش همین است، قدرت بدنی، آموزش، تکنیک، دست به دست هم دادن، در کنار هم قرار گرفتن تا توکل و روحیه‌ای که نشاط را به ارمغان می‌آورد. ما می‌خواهیم در تمام صحنه‌ها اخلاق و پاکی حکمفرما شود ورزش تنها جایی است که حزب و جناح ندارد و اگر موفقیتی حاصل شود همه خوشحال می‌شوند چپ و راست ندارد همه در سراسر کشور برای شما ورزشکاران کف می‌زنند.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت بدنی ما برای اطاعت خدا و خدمت به مردم باشد عنوان کرد: این روزها و شب‌ها در کنار شادمانی‌هایی که در جهان وجود دارد به دلیل غم و اندوه کشتار مردم فلسطین متأثر هستیم، کشتار وحشیانه که یک باریکه غزه را با انواع سلاح‌ها، توپ‌ها و انواع سلاح‌های دریایی و زمینی می‌کوبند. اطفال، زن‌ها و پیرها را می‌کشند و متأسفانه به ما اجازه نمی‌دهند که کمک کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت ایران برای کمک دارویی و اعزام تیم پزشکی آماده است ما آماده‌ایم مجروحین را درمان کنیم. دل ما با مردم غزه است ما دعاگوی مظلومان عالم هستیم و دعا می‌کنیم مظلومان فلسطین در این مبارزه نابرابر پیروز شوند، شکست از آن تجاوزگران و پیروزی از آن مظلومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل