بازدید 3106

ظرفیت هسته ای هند سه برابر می شود

کد خبر: ۴۱۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۶ 23 July 2014
 ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر هند روز سه شنبه در دیدار با دانشمندان هسته ای کشورش تاکید کرد این بخش باید بتواند نیاز به انرژی هند را پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، این اولین دیدار مودی با دانشمندان هسته ای هند پس از انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر از دو ماه قبل تاکنون است .

این دیدار به مناسبت اجرایی شدن سومین مرحله برنامه اتمی هند در شهر بمبئی انجام شد.

هم اکنون ظرفیت تولید پایگاه های انرژی هسته ای هند 5780 مگاوات است و این مقدار تا پایان سال 2024 سه برابر خواهد شد.

مودی با قدردانی از عملکرد دانشمندان هسته ای هند گفت: خودکفا شدن هند در چرخه سوخت هسته ای و همچنین ساخت راکتورهای غیر نظامی بومی نشان دهنده این است که ما می توانیم با تکیه بر توانمندی و پشت کار خود به عنوان کشور پیشتاز در پر چالش ترین صحنه ها تبدیل شود.

مودی در دیدار چهار ساعته خود از مرکز تحقیقاتی اتمی در حومه بمبئی با اشاره به مفید بودن انرژی هسته ای گفت: هند باید به طور مکرر فناوری خود را در این زمینه ارتقاء و سهمش را در همکاری صلح آمیز هسته ای در جهان افزایش دهد.

وی تاکید کرد، انتقال فناوری به هند از برنامه های بلند مدت دولت است و ما باید اطمینان پیدا کنیم که استانداردها و عملکردهای هند در این زمینه از پیشرفته ترین ها در جهان باشد.

همچنین نخست وزیر هند در جمع دانشمندان هسته ای کشورش از آغاز به کار برنامه ساخت راکتور دمای بالا خبر داد. راکتورهای دمای بالا می توانند با ایجاد دمای لازم، محصول هیدروژن تهیه کنند.

این برنامه جهت جایگزین کردن سوخت های فسیلی به کار گرفته شده است. هند سعی می کند با سرمایه گذاری در انرژی هسته ای، بخشی از نیاز روز افزون خود را به انرژی را برطرف کند.

هند با کشورهایی مانند قزاقستان و آرژانتین دارای قرارداد هسته ای غیر نظامی است. اخیرا استرالیا نیز از صادرات اورانیوم به هند خبر داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها