بازدید 2107

امیر‌عبداللهیان تحولات سوریه و عراق را بهم پیوسته خواند

کد خبر: ۴۱۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳ 22 July 2014

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم؛ بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه نزد سازمان ملل متحد عصر دوشنبه با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه گفتگو کرد.

بشار جعفری پیروزیهای میدانی ارتش سوریه و دستاوردهای صحنه سیاسی بخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را از عوامل ناخرسندی وعصبانیت دشمنان سوریه برشمرد و تاکید کرد این امر تشدید فشارها علیه سوریه را در ابعاد مختلف بویژه در عرصه انسانی بدنبال داشته است.

وی با اعلام اینکه دمشق موافقت رسمی خود را با جایگزینی استفان دی مستورا نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه به جای اخضر ابراهیمی اعلام نموده است تاکید کرد بی طرفی ، تعامل برابر با همه طرفهای سوری و حمایت از روند آشتی و گفتگوی ملی در سوریه ، شرط موفقیت نماینده جدید دبیرکل می باشد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ، داعش و دیگر گروههای تروریستی را محصول طراحی غرب دانست که با هدف ایجاد جنگ طائفه ای و درگیر نمودن کشورهای منطقه به یکدیگر، ایجاد و سازماندهی شده است.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به استقامت مردم و دولت سوریه در مقابله با بحران و شکل گیری مرحله جدید پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، ابراز امیدواری کرد که این روند با اقدامات عملی و موثر دولت سوریه بویژه در زمینه اقتصادی وموضوع بازسازی تکمیل گردد.

معاون وزیرخارجه کشورمان تحولات سوریه و عراق را بهم پیوسته خواند و بر استمرار استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و توجه به راه حلهای سیاسی و مشارکت همه افراد تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل