بازدید 2344

کلینتون: حماس تعمداً اسرائیل را "تحریک" کرده است

کد خبر: ۴۱۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶ 22 July 2014

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به درگیری‌های غزه ادعا کرد که حماس به عنوان بخشی از محاسبات خود اسرائیل را "تحریک" کرده است تا برای دفاع از خود واکنش نشان دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز؛ هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن اشاره به تنش‌های خاورمیانه و امیدواری برای تحقق آتش‌بس، ادعا کرد که اسرائیل طی این نزاع به طور عمده از سوی حماس "تحریک" شده است.

وی گفت: "به طور خاص مشکلاتی را که هم‌اکنون در خاورمیانه شاهد آن هستیم حاصل اعمال حماس و بیش از همه باران راکت‌های شلیکی آن به سمت اسرائیل است. اسرائیل تحریم شده است."

کلینتون در ادامه افزود: "من بر این نظر هستم که این بخشی از محاسبات حماس است، اینکه اسرائیل را تحریک کرد تا برای دفاع از خود پاسخ دهد، همچون هر دولتی که اگر اینچنین مورد حمله قرار گیرد، مجبور به انجام آن می‌شود."

وی همچنین با ابراز امیدواری کرد که بتوان به یک آتش‌بس سریع دیگری برای پایان بخشیدن به نزاع کنونی دست‌یافت؛ وی در ادامه گفت که از تلاش‌های جان کری وزیر خارجه آمریکا "به طور کامل حمایت می‌کند."

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین اظهار داشت که از نظر وی "شکی وجود ندارد" که جدایی‌طلبان اوکراینی از روسیه کمک می‌گیرند و از کشورهای اروپایی خواست تا تحریم‌های سختگیرانه‌تری را علیه پوتین اعمال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها