بازدید 1751

جان کری با همتای مصری خود دیدار کرد

کد خبر: ۴۱۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴ 22 July 2014

وزیر خارجه آمریکا در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود در مورد بحران غزه و تلاش برای موافقت هرچه‌ سریعتر نیروهای مقاومت با طرح آتش‌بس تحمیلی قاهره، با همتای مصری خود دیدار کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از تودی‌زمان؛ جان کری وزیر خارجه آمریکا در ادامه رایزنی‌های خود برای تحت فشار قرار دادن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین به پذیرش آتش‌بس، با سامح شکری همتای مصری خود دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، کری و شکری در این دیدار اوضاع نوار غزه در سایه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه را که تا کنون به شهادت بیش از 580 فلسطینی به خصوص کودکان و غیر نظامیان منجر شده است، بررسی کردند.

دو طرف همچنین روابط دوجانبه مصر و آمریکا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک از جمله اوضاع عراق، لیبی و بحران سوریه را بررسی کردند.

کری شب گذشته وارد قاهره شد و با «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در یکی از هتل های قاهره دیدار و درباره اوضاع نوار غزه و راهکار خروج از بحران کنونی و برقراری آتش بس در غزه گفت وگو کرد.

از سوی دیگر منابع مصری گزارش دادند که کری سفر خود به قاهره را یک روز دیگر تمدید کرد تا به تلاش های خود برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه ادامه دهد.

قرار است کری امروز همچنین با «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کند.

کری روز گذشته بود که برای برگزاری نشست و رایزنی با مقامات اتحادیه عرب و کشور مصر وارد قاهره شد.

وی در اولین برنامه کاری خود نیز شب گذشته با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نشستی را برگزار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنان روز گذشته خود تصریح کرده بود که اجرای آتش‌بس در نوار غزه بدون توجه به موضوعات مهم به حل موقت یا دائمی هیچ چیزی منجر نمی‌شود و ضروری است در این باره مذاکراتی بین طرفین انجام شود.

وی تصریح کرده بود که اختلافات عمیقی بین اسرائیل و حماس وجود دارد که تنها با آتش‌بس قابل رسیدگی و حل شدن نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر