بازدید 13335
نمایندگان مجلس در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

پارازیت بهانه است مسئولان کوتاهی کرده اند!

ما چنین چیزی را ‌نمی‌پذیریم. روز گذشته نیز از سازمان هوا‌شناسی و کمیسیون کشاورزی، درباره ‌‌این موضوعات اخیر، توضیحاتی‌ دادند؛ اما اعضای کمیسیون نیز از این اظهارنظر‌ها قانع نشدند و این ‌کوتاهی به هیچ عنوان ‌پذیرفته نیست.
کد خبر: ۴۱۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ 23 July 2014

قطب سوم تولید خودرووقتی چند وقت پیش توفان‌های پیاپی شهر تهران را درنوردید و باعث بروز برخی خسارات ‌به بعضی‌ افراد جامعه شد، همه انگشت اتهام را به سوی سازمان هواشناسی نشانه رفتند‌. مردم بر این باور بودند که سازمان هواشناسی کوتاهی کرده است و باید وقوع این حادثه از پیش ‌آگاهی‌رسانی می‌شد.

به گزارش «تابناک»، هر چند در آن زمان واکنش‌هایی به این موضوع نشان داده شد،‌ سازمان توانست به هر بهانه‌‌‌، از زیر بار مسئولیت خود را برهاند، ولی مجلس شورای اسلامی از این قضیه کوتاه نیامد تا اینکه‌ روز گذشته، رئیس این سازمان برای توضیح درباره این موضوع به مجلس شورای اسلامی رفت.

اما این بار نیز بهانه ‌یا عامل دیگری ‌‌داشتند. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، سازمان پارازیت‌ها را عامل ‌پیش‌بینی نشدن درست دانسته است.

در این باره، سکینه عمرانی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ‌گفت: سازمان هوا‌شناسی به مجلس اعلام کرد، به دلیل پارازیت‌ها نتوانسته توفان تهران را پیش‌بینی کند. با خواندن این گزارش، کمیسیون به این نتیجه رسید که  سازمان هوا‌شناسی در بخشی از این پرونده ـ که مربوط به پیش‌بینی توفان است ـ با توجه به نویزهای موجود در هوا و اختلال در دستگاه‌های آن چندان مقصرنیست؛ اما در مورد دیرکرد در اطلاع‌رسانی، ‌سازمان مقصر بوده و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: سرانجام ‌مقرر شد تا به سازمان «تنظیم مقررات رادیویی» برای رفع نویزهای مربوطه تذکر داده شود و حمایت‌های لازم برای تجهیز امکانات ضروری برای اطلاع‌رسانی در اختیار سازمان هوا‌شناسی قرار گیرد.

عمرانی با اشاره به اینکه در این گزارش بر خلاف گزارش‌های پیشین سازمان هوا‌شناسی، حرفی از کهنگی و فرسودگی تجهیزات این سازمان به میان نیامده، در پاسخ به اینکه چه نهاد یا مرکزی عامل «نویز» را باعث اختلال در دستگاه‌های هوا‌شناسی دانسته، ‌گفت: این ایده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تأیید شده است.

علی ایران‌پور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت ما چنین چیزی را ‌نمی‌‌پذیریم. روز گذشته نیز از سازمان هوا‌شناسی و کمیسیون کشاورزی درباره این موضوعات اخیر توضیحاتی دادند. اعضای کمیسیون نیز از این اظهارنظر‌ها قانع نشده‌اند و این ‌کوتاهی به هیچ عنوان ‌پذیرفته نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ‌پیش‌بینی نشدن رویدادهای اخیر، در واقع ‌کوتاهی مسئولین هوا‌شناسی بوده ‌و هم‌اکنون می‌خواهند با چیزهایی که ‌در این ‌باره گفته‌اند، ‌به نوعی از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنند، این سازمان نمی‌تواند کم کاری و عدم پیش‌بینی خود را با بهانه قرار دادن پارازیت از بین ببرد.

وی می‌افزاید: ما بر این باوریم، در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انسان‌ها می‌توانند از ماه‌ها پیش از ‌بروز، اتفاقات طبیعی را پیش‌بینی کنند. می‌شود توفان‌های عظیم که اکنون در حال وقوع هستند از چندین ماه پیش اعلام کرد و به مردم هشدارهای لازم را داد؛ بنابراین، چگونه می‌توانیم این سخنان ابتدایی را ـ که هیچ‌ سنخیتی با علوم و فنون عصر جدید ندارد ـ از سازمان هوا‌شناسی بپذیریم؟

وی گفت: امکان ندارد ‌پارازیت‌ها باعث شوند که دستگاه‌ها نتوانند اوضاع را پیش‌بینی کنند، این تنها ‌توجیهی برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری و اشتباهات سازمان هوا‌شناسی است، البته پارازیت می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال باشد، اما اینکه دو یا سه نوبت این اتفاق افتاده است و هیچ‌کدام از این‌ها از قبل اعلام نشود، جای تأمل دارد!

اما دکتر پزشکیان درباره این موضوع گفت: شاید این امکان باشد؛ اما من از ریز آن و بحث‌های کار‌شناسی مربوط به این موضوع آگاهی ندارم.

وی همچنین گفت، در بحث سلامت که گفته می‌شد، پارازیت‌ها می‌توانند برای انسان مضر باشد، به مورد ویژه‌ای برخورد نکرده ‌و در واقع کار‌شناسان تأیید نکرده‌اند که پارازیت مضر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹۵
انتشار یافته: ۳۶
هی میگن چرا هواشناسی نگفته طوفان میاد، خوب از کجا می دانستند؟ الان از شما بپرسن مثلا فردا بارون میاد یا نه شما می دونی؟ نه. چطور انتظار دارین وقتی خودتون نمی تونین راجع به فردا یا 2 ساعت دیگه حدس بزنید هواشناسی غیب گویی کند؟
پاسخ ها
رهاموزیک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
چی چی میگی تو؟؟؟!
آقای وزیر محترم راه و شهرسازی این دندون لق را بکن خیال همه رو راحت کن ... این قصه سردراز دارد....
امکان ندارد ‌پارازیت‌ها باعث شوند که دستگاه‌ها نتوانند اوضاع را پیش‌بینی کنند? شما تا چه حد روي اين موضوع تخصص داري؟ پس چرا داخل هواپيما ميگويند گوشي موبايلتان را به لحاظ اختلال در سيستم هاي ناوبري هواپيما خاموش كنيد؟ تازه قدرت امواج يك گوشي موبايل كجا و قدرت ايستگاههاي پارازيت كجا كه يك شهر به بزرگي تهران و حوالي تآثير گذارند.حيف كه شما تابناكي ها ذره اي انصاف نداريد و نظرات را يكطرفه منتشر ميكنيد
این همه سرطان و ام اس زیاد شده حال هرکسی رو میپرسی از درد مینالد خوب این ها بی علت نیست علتش هم پارازیتهایی است که اول برای زنان باردار مشکل ساز میشه وممکن است فرزند معلول یا بیمار به دنیا بیارن اونوقت میگن پارازیت هیچ تاثیری نداره یا فکر افزایش جمعیت هستند؟؟؟؟؟؟
ای کاشک زوتر از اینها در مرکز هوا غبارآلود می شد تا مسئولین بدانند مردم سایر نقاط مثل خوزستان واستان ایلام چه می کشند .سالهاست کرد خاک می خورند ولی تا حالا بدادشان نرسیده حالا چه شده یکبار هم تهران هوا خاکی شده می خواند تمام کارکنان هواشناسی مملکت را عوض کنند.
همه میدانیم این پارازیتها ما را نابود کردند باعث سقط جنین میشوند و خیلی بدبختی دیگر
امواج پارازیت ها در رنج فرکانسی حدود ده یازده گیگا هرتز هستند و توان آنها بسیار ناچیز و حتی از WiFi هم توانشان کمتر است. بهانه الکی آورده اند.
ولی جدا از این پارازیت ها سرطان‏‏ زا هستن.حالا آخه چه کاریه؟؟؟؟
حتما باید یک مورد دیده بشه تا اقایان باور کنند؟ آقای نماینده شما اگر حتی یک هزارم درصد هم احتمال چنین چیزی را بدین باید جلوی پارازیت ها رو بگیرید . حتی یک مورد هم زیاده .

گیریم که شبکه های ماهواره ای یه حرف مفتی بزنند و برن چرا ما باید هزینه بدیم ؟
اقایی نماینده مجلس شورای "اسلامی"
این رو با دوربین شکاری نمی شد پیش بینی کرد؟
آیا دلیل اصلی شیوع سرطان در ایران پارازیت نیست؟
آقای محترم آقای دکتر سلامت! کافیه یه سرچ انگلیسی بکنین اگه بلدین کامپیوتر رو روشن کنین تا بدونین پارازیت په با ما داره میکنه و چه عوارضی داره
(وی می‌افزاید: ما بر این باوریم، در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که انسان‌ها می‌توانند از ماه‌ها پیش از ‌بروز، اتفاقات طبیعی را پیش‌بینی کنند. می‌شود توفان‌های عظیم که اکنون در حال وقوع هستند از چندین ماه پیش اعلام کرد و به مردم هشدارهای لازم را داد؛ بنابراین، چگونه می‌توانیم این سخنان ابتدایی را ـ که هیچ‌ سنخیتی با علوم و فنون عصر جدید ندارد ـ از سازمان هوا‌شناسی بپذیریم؟)
اینجانب با توجه به اینکه خود کارشناس هواشناسی می باشم این سخنان را جنابعالی را ناشی از عدم اگاهی میدانم .
طوفانها انواع مختلف و اندازه های متفاوت دارند طوفانهای در مقیاس سینوپتیکی بزرگ به راحتی قابل پیش بینی و پیگیری می باشد و نه از ماهها بلکه از چند روز قبل قابل پیش بینی می باشد .
اما طوفانهای با مقیاس کوچک در کشورهای پیشرفته امکان پیش بینی در چندروز قبل وجود ندارد بدلیل ساختار تشکیل آن.
لطفا حرفهای غیر تخصصی نمایندگان نگویند زیرا شاید کشورهای دیگر نظرات انها را مطالعه فرمایند.
حتی طوفانهای بزرگ که کشورها از چند روز قبل پیش بینی میکنند ایا خسارت و مرگ بوجود نمی اورد؟؟
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
از چند روز قبل نه، از دو ساعت قبلش که می تونستین پیش بینی کنید؟

مردن 5 نفر رو اینجوری با اون جمله آخرتون توجیه نکنید.
عضو کمیسیون کشاورزی با چه علم وسوادی در مورد پارازیت می تواند صحبت کند
تخصصشان مگر چیست
خوبه حداقل اینو درک کردین پارازیت یه جای مضر هستش حالا ما آدما به کنار یه فکری کنید دفه بعد طوفان شد انقد بلا سرمون نیاد بخاطر پارازیت
ایکاش اینقدر که برای امری که هر صد سال اتفاق می افتد اینهمه پافشاری میکردید و بهانه تراشی مینمودید برای مشکلات اصلی مردم دل میسوزاندید.
حالا مثلا پارازیت ها براتون دستاورد داشته که رگ گردنتون می زنه بالا؟ باز هم پارازیت بندازید. خون مردم پای شما.
با پارازیت دمار از مردم درآوردید
پارازيت مفيد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
آره ویتامین سرطان داره ضمنا برای کسانی که تجهیراتشو وارد می کنند کلی نون دارخ
در بحث سلامت، اگر تاثیر این پارازیتها در نسلهای بعدی مشاهده شود، چه کسی پاسخگوست؟
نمايندگان محترم پيگيري شما ودقت در امور جاي تشكر دارد اما بايد عرض كنم كه چرا اين مشكلات را قبل از وقوع پيگيري نمي فرمائيد بطور مثال كار هائي كه مربوط به حوادث غير مترقه است را بايد كدام سازمان پيگيري كند سازمان مربوطه كه عملا تعطيل است وقتي حادثه بزرگي پيش امد و مشكلات گريبانگير مردم شد ديگر پيگيري هاي اين چنيني فايده اي ندارد به پيشنهاد دل سوزان توجه فرمائيد .
حداقل به بازماندگان حادثه طوفان کمک بشه.
نماینده های مجلس هیچ کس غیر از خودشون رو نمی بینن بهتره برن در مورد ساپورت نظر بدن
آيا اين پارازيت هايي كه سيستم هواشناسي را مختل كرده ، عامل موج جديد سرطان در كشور نيست؟؟؟؟؟؟
واقعا چه كسي مسئول است؟
آقای نماینده الان دیگه وقتش نشده که واقعیت ها گفته بشه.
به چه دلیل این همه توان و سرمایه برای مبارزه رسانه ای گذاشته میشه.
اگر این سرمایه و توان و برای در مسیر قرار دادن مملکت صرف میشده الان کشور گلستان بود
فکر کردید که فردای جوانان بی هویتی که حاصل دست رنج شماست چی میشه.

به قول خودتون روز حسابی هست ... جواب خیانت ها و جفا ها رو باید بدید.
برای اون روز منتظرم..
برو بابا
افرادی باید نظر دهند که هم تخصص و هم تجربه کافی داشته باشند و گر نه باید اظحار نظر نکنند.
سیستم وایمکس و وایرلس من وقتی پارازیت ها شروع می شه بردش مشخصا کم می شه. برای همین فکر می کنم حرف مسئولین هواشناسی می تونه درست باشه.
پارازیت 100 تاثیر داره،مسئولین محترم یک دستگاه سنجش امواج الکترومغناطیسی ببرند وامتحان کنند،چرا در بالای حتی مهمانسرای های تمامی استان های کشور انتن هایی نصب است که فقط یک دستگاه سنجش لازم است،اگر کاریران یه سرچ کنند وواژه امواج الکترومغناطیسی را سرچ کنند ،خواهند دید که کشور امریکا در سال 1962
در جنگ ها از این امواج استفاده می کرده است،این امواج باعث سقط جنین،وزوز گوش،عدم تمرکز،افسردگی می شود
در واقع اگر این امواج در کنار منزل هر انسانی باشد بعد از حدود 45 دقیقه دویدن وفعالیت ورزشی انسان به حالت عادی خود برمی گردد،باید این امواج از زندگی مردم محو
شود
من هم مثل اکثر مردم چیزی از نحوه تاثیر پارازیتها بر دستگاههای هواشناسی نمیدانم، اما خوب وقتی مهندسان کارشناس من جمله در مرکز پژوهشهای مجلس این مطلب را تایید کرده ایم دیگر بنده و این نماینده عزیز چه کاره ایم که بپذیریم یا نپذیریم. یک حقیقت علمی صحیح است چه ما قبولش کنیم چه نکنیم.
سلام
جناب آقای ایرانپور عضو کمیسیون مجلس بنده کارمند سازمان هواشناسی در بخش دیدبانی و با سابقه 20 می باشم. از شما خواهش می کنم قدری واقع بینانه تر به موضوع نگاه کنید . بنده نسبت به سازمان هواشناسی و قدرت پیش بینی و امکانات موجود در دسترس و پرسنل آن کاملا آشنایی دارم . واقعا برای مسئولین سازمان متاسفم که تا کنون نتوانسته اند با وجود این همه نقص و عدم سرمایه گذاری دولتها, شما و مجلس را با این همه دلیل منطقی قانع کنند. دوست عزیز اولا توقعات خودتان را اینقدر از این سازمان بالا نبرید به همان اندازه که پول می دهید آش می خورید. آخر چه سرمایه گذاری روی این سازمان انجام داده اید که در حد جهانی از این سازمان که صرفا بوسیله 2000 نفر پرسنل زحمتکش که بقول نماینده وزارت داریی می گفت کف حقوق در این مملکت را کارمندان هواشناسی(کمتر از2میلیون تومان با مداراک فوق لیسانس تا دکتری ) می گیرند. شما هیچ شناختی از ساختار و سازوکار این سازمان ندارید آقای ایرانپور عزیز نگاه به حقوق خودتان نکنید بخدا ما تمام عمرمان را در این سازمان سپری کردیم و با بدبختیها و نداریهای این سازمان ساختیم و شما نگاهی به ما نکردید یادتون رفته شما ها مجلسیها در سالهای پیش نسبت به ایجاد سازمان هواشناسی حساسیت ویژه ایی داشتید و فلسفه هواشناسی را نعوذ به ا... دخالت در کار خود می دانستید حالا چی شده که اینقدر توقعتان بالا رفته و انتظار دارید مثل کشورهای اروپایی و امریکایی با دست خالی براتون شق القمر کند. دوست عزیز آقای نماینده مجلس که نفست از جای گرم بلند می شه و خبر از مشکلات ما نداری , فعلا توان این سازمان با توجه به امکانات و تجهیزات و پرسنل و حقوق ضعیف و بخور نمیر همین است. من از شما در پایان خواهش می کنم یک گروه هم تشکیل دهید تا وضعیت معیشتی کارمندان این سازمان را هم بررسی کنند. اگر واقعیت را بخواهی ما پرسنل سازمان هواشناسی خودمان هم نسبت به پائین بودن عملکرد سازمان ازعان داریم اما چکار کنیم که پشتوانه مالی و تجهیزاتی و امکاناتی نداریم. لذا این بنده حقیر یک پیشنهاد هم خدمت شما مجلسیها دارم ,وآن این است که این سازمان کوچک و کم حجم اما مهم را از زیر وزارت و راه و ترابری نجات دهید و مثل دوره جنگ به زیر وزارت دفاع منتقل کنید تا شرایط برای پیشرفت آن مهیا شود. اما در خصوص توفان تهران و توفانهای اینچنینی هم بگویم اگر این توفانها برای سازمان هواشناسی قابل پیش بینی بودن قطعا بعد ازتوفان اولی توفان بعدی پیش بینی می شد. لذا شما ها کمک کنید تا شرایط این سازمان بهبود پیدا کند تا بتواند مثل کشورهای اروپایی و امریکایی آنچیزی را که شما توقع دارید براتون انجام دهد. درباره اینکه گفته بودید که از ماه ها قبل میشود توفانها را پیش بینی کرد بگویم دیگر این حرف را اینجا زدی جای دیگر نزنی که بهت می خندند و در ضمن سفری داشته باشید به کشورهای اروپایی و امریکای بعد که برگشتید نظرتون کاملا نسبت به مواردی که فرمودید و نسبت به سرمایگذاری که شما کردین و می کنید عوض خواهد شد. وسلام
پارازیت اندازی یغیر از بدبینی مردم نسبت به نظام هیچ سودی نداشت.
بنده به عنوان یک متخصص مخابراتی خدمت همه ی دوستان عرض می کنم که اثرات پارازیت (اگر بصورت دقیق طراحی شده باشد) به مراتب کمتر از آنتن های موبایل و WiFi (اینترنت بی سیم منازل) است.
دلیل این امر هم علمی است. زیرا امواج تلویزیونی دریافتی توسط یک دیش ماهواره توانی در حد پیکو وات دارند. بنابراین حتی اگر پارازیت هم ده برابر یا حتی صد برابر این امواج هم باشند می شود حدود نانو وات که این توان به مراتب کمتر از امواج موبایل است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل