بازدید 2323

برژینسکی: نتانیاهو آینده اسرائیل را به خطر انداخته است

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا سقوط هواپیمای مالزیایی با 298 سرنشین را یک لحظه تعیین کننده تاریخی خواند و در همین حال، حملات در غزه را اشتباه بسیار جدی اسرائیل دانست.
کد خبر: ۴۱۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ 22 July 2014

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا سقوط هواپیمای مالزیایی با 298 سرنشین را یک لحظه تعیین کننده تاریخی خواند و در همین حال، حملات در غزه را اشتباه بسیار جدی اسرائیل دانست.

به گزارش (ایسنا)، زبیگنیو برژینسکی، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با فرید زکریا، تحلیل‌گر سی‌ان ان در پاسخ به این سوال که آمریکا و سایر رهبران جهان باید در رابطه با اوکراین چه کنند؟ گفت: ما بایستی به این حقیقت واقف باشیم که سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در شرق اوکراین به واقع یک لحظه تاریخی است. اگر آنچه را که ضرورت دارد انجام دهیم، اگر صادق و شفاف عمل کنیم، می‌توانیم حتی الان هم به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این شانس را بدهیم تا خودش را نجات دهد و به جامعه بین الملل بپیوندد.

وی افزود: در حقیقت ما با اولین نمونه از زور و اجبار در مسائل منطقه‌ای در اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم مواجه هستیم. پوتین در حال استفاده از زور است به عقیده من او را می‌توان متقاعد کرد تا این مساله را متوقف کند اگر ما متحد عمل کنیم این به معنای همفکری و همکاری رهبری ایالات متحده و کشورهای اروپایی است. این یک چالش گسترده اما تعیین کننده است.

برژینسکی در رابطه با حملات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با انجام حملات علیه نوار غزه مرتکب اشتباه بسیار جدی شده است. او در مصاحبه‌ای با همین شبکه خبری گفته بود که هدف از انجام این حملات غیرنظامی کردن غزه است وبا این کار استفاده از نیرو و زور را در این منطقه توجیه کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که حماس پذیرفت تا در کنار رهبری فلسطین، فتح، عمل کند به این ترتیب به دنبال یافتن راه حل صلح آمیز با اسرائیل است. این یک گزینه واقعی بود و آن‌ها بایستی بر آن پافشاری کنند اما در عوض نتانیاهو علیه حماس عملیاتی نظامی ترتیب داد و حماس را به خاطر کشتن سه نوجوان اسرائیلی بی‌گناه مجرم شناخت. بدون آنکه شواهدی در دست داشته باشد. به عقیده من این روند باعث منزوی شدن اسرائیل می‌شود. نتانیاهو آینده اسرائیل را در معرض خطر قرار داده است. به عقیده من ما نباید از این مساله حمایت کنیم چرا که کاملا ناامید کننده است. تمام جامعه بین الملل بایستی اقداماتی را در قانونی و مشروع کردن تمایلات فلسطینی حتی در سازمان ملل انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار