بازدید 31135

نکاتی که اردوغان در حمایت خود از غزه فراموش کرده است!

جنایات وحشیانه این روزهای رژیم صهیونیستی در غزه، با واکنش های متعدد بین المللی مواجه شده و کشورهای مختلفی ضمن موضع گیری علیه این اقدامات، آن را محکوم کرده اند. اما شاید در این میان، واکنش نخست وزیر ترکیه به این موضوع، از نظر اهداف از همه متفاوت تر و البته جالب توجه تر باشد.
کد خبر: ۴۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸ 22 July 2014
نکاتی که اردوغان در حمایت خود از غزه فراموش کرده است!جنایات وحشیانه این روزهای رژیم صهیونیستی در غزه، با واکنش های متعدد بین المللی مواجه شده و کشورهای مختلفی ضمن موضع گیری علیه این اقدامات، آن را محکوم کرده اند. اما شاید در این میان، واکنش نخست وزیر ترکیه به این موضوع، از نظر اهداف از همه متفاوت تر و البته جالب توجه تر باشد.

به گزارش «تابناک»، با ادامه درگیری ها در غزه که به اذعان خود منابع صهیونیستی از شکل یک «عملیات» خارج شده و حالت یک «جنگ» واقعی را یافته است، محافل دولتی و غیر دولتی در کشورهای مختلف جهان نسبت به اقدامات صهیونیست ها واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند. رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز یکی از کسانی بوده که به این موضوع واکنش نشان داده است.

در یکی از مهمترین موارد و در پی آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، اردوغان طی سخنانی اشاره کرد که اسرائیل به طور سازماندهی شده در غزه نسل کشی می کند. وی همچنین مجامع بین المللی و سازمان ملل را به سبب سکوت در مقابل جنایات صهیونیست ها در غزه مورد انتقاد قرار داد. اردوغان همچنین گفته دولت ترکیه «به هر قیمتی» از آرمان های فلسطین حمایت می کند. 

پس از آن و طی روزهای گذشته نیز اردوغان به مناسبت های مختلف درباره غزه اظهارنظر کرده و مواضع خود را در این زمینه بیان کرده است. از جمله، دو روز پیش وی طی تماسی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، با وی درباره راهکارهای توقف خشونت و حمایت از فلسطینی ها به گفت و گو پرداخت. 

اردوغان همچنین در اظهارات خود نقش مصر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور را در جریان وقایع اخیر غزه به شدت محکوم کرده است. وی در این زمینه گفته دولت مصر قصد دارد حماس را از هرگونه توافقنامه صلح در غزه بیرون براند. 

اما این سخنان در حالی از سوی نخست وزیر ترکیه ابراز می شود که در صورت عدم آشنایی با سیاست های کلی مدنظر وی در عرصه های داخلی و خارجی، مخاطب به واسطه تناقض های مواضع و رفتارهای وی در قبال مسائل مختلف جهان اسلام متعجب خواهد شد. 

در این زمینه باید خاطرنشان کرد که اردوغان همان کسی است که سیاست های وی طی سال های اخیر، نقاط مختلف خاورمیانه، از سوریه گرفته تا عراق و مصر و لیبی را به دامن بحران کشانده و تلاش های وی برای احیای امپراتوری عثمانی، کل منطقه را با درگیری ها و چالش های گوناگون مواجه ساخته است. 

گویا اردوغان که اکنون به شدت خود را نسبت به کشتار مردم بیگناه در غزه نگران نشان می دهد، فراموش کرده که سیاست های دولت تحت امرش در جایی دیگر، یعنی سوریه، زمینه قدرت گیری تروریست ها و اقدامات وحشیانه آن ها علیه مردم این کشور را فراهم کرد و همین تروریست ها بودند که با گسترش دامنه فعالیت های خود به کشور همسایه، یعنی عراق، یکی از بدترین بحران های امنیتی در این کشور را به وجود آوردند. 

اردوغان در حالی مجامع بین المللی را به واسطه سکوت در قبال وقایع غزه مورد انتقاد قرار می دهد که مداخلات ترکیه خود به عنوان یکی از مهمترین عوامل زمینه ساز عدم موفقیت تلاش های بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه شناخته می شد. جالب تر آنکه همه این بحران ها – که ترکیه همواره یک پای ثابت آن بوده – در نهایت در راستای منافع رژیم اسرائیل در جهت تضعیف کشورهای اسلامی و تثبیت موقعیت خود در سطح منطقه است!

در نهایت، حتی درباره ماهیت موضع گیری های اردوغان درباره غزه نیز باید اشاره کرد که دلیل اصلی این مواضع، رویکردهای «اخوانی» حماس و نزدیکی فکری این گروه به آنکارا است؛ وگرنه بعید بود شخصی چون اردوغان، خود را به خاطر حمایت از مردم فلسطین به خطر انداخته و روابط صمیمانه ای را که دولتش بار دیگر در حال برقراری آن با رژیم اسرائیل است، با مانع مواجه سازد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۵
انتشار یافته: ۲۹
هر كسي سنگ خود را به سينه مي زند و مردم مظلوم فلسطين هم به خاك و خون كشيده مي شوند
آدم دورویی است این اردوغان، یا بهتر بگم، چند رو.
این همون کسیه که دستش تو خون سوری ها هویداست تو آواره کردن سوری ها و صدتا جنایت تو عراق
مردم غزه بر خدا توكل كرده اند و آه مظلوميتشان را تا عرش خدا بالا مي برنند.اردوغان و امثالهم به خصوص كشورهاي عربي منطقه حتما روزي تاوان بي تفاوتي خود را پس خواهند داد.عاقبت ظلم وخيم است.
اردوغان نگفته که چرا مبادلات تجاری ترکیه با اسرائیل را به بالاترین حد رسانده و بعد از المان دومین صادر کننده به اسرائیل است و اولین کشوری که بالاترین قراردادهای نظامی را با اسرائیل بسته است از بهینه کردن تانک ها تا خرید پهباد و حتی تولید پهباد توسط اسرائیل در ترکیه و صدور نفت به اسرائیل و..... سفارت های دو کشور هم که با بالاترین رده مشغول به فعالیت هستند و اقای اردوغان برای رنگ کردم مردم مسلمان با انداختن چفیه عزای عمومی سر داده و برای انتخابات چند روز دیگر خود تبلیغات میکند . خدا این متظاهرین منافق را رسوا بگرداند
اظهار نظر جناب اردوغان من را به یاد معمر قذافی رهبر معدوم لیبی می اندازد.وی گاهی خود را رهبر جهان عرب می دانست ودر مواردی مخالف سیاستهای ایران وگاهی از علویان حمایت میکرد.هیچگاه در مصاحبه های او حتی ثبات نسبی هم یافت نمی شد.حال جناب اردوغان نیز چنین سیاستی را دنبال می کند.وبه قول معروف گهی به میخ وکهی به تخته.
حنای این مزدور امریکا و اسرائیل برای مسلمانان واقعی و انقلابی رنگی ندارد. از یک سو سفارت اسرائیل و از طرفی حمایت از کشتار بیگناهان در سوریه و عراق. این ملعون تقش عمروعاص ملعون صدر ایلام را در این دوره زمانه خیلی خوب بازی می کند
اردوغان یک منافق به تمام معناست که از هر وسیله ای برای پیشبرد اهداف کثیف خود استفاده میکند . این آقا از یک طرف یکی از شرکای اقتصادی اسرائیل است و از طرفی غمخوار فلسطینیها .
ترکها دنبال منافع خودشون هستند . ما نمیدانیم منافع اونا در چیه. زود و بی دلیل قضاوت نکنیم. ترکها واقعا به مصالح ملی کشورشان اهمیت میدن
هیچ کشوری از اتفاقات غزه خوشحال نیست اما هیچ کشوری هم حاضر به چشم پوشی از منافع ملی خودش بخاطر کشور دیگری یا ملت دیگری نیست.
ضربه اي كه اردغان به محور مقاومت زد هيچ كس نزده است
مرگ بر منافق.
اردوغان، خود یک عامل صهیونیستی است.
فعلاً که موضع‌گیری خوبی انجام داده و اقداماتش هم در کل به نفع مردم ترکیه بوده
از همان ابتدا از اردوغان خوشم نمیومد. نچسبه.
اردوغان غیر از کسب وجهه برای خود در میان کشورهای اسلامی به چیز دیگری فکر نمی کند و الا هیچ گونه دلسوزی نسبت به فلسطینیان ندارد.
این شخصیت دوگانه اردوغان را ما ایرانی ها بدلیل مواضع روشن و برحق نسبت به فلسطین درک میکنیم.ولی شاید در نقاط دیگر دنیا بدلیل سیاستهای زیرکانه ترکیه برعکس باشد...
ترکیه دقیقا سیاستهای اسرائیل در منطقه را اجرا می کند و برای رد گم کنی این سخنان را انجام می دهد. یادمان نرود نفت دزدی عراق و سوریه از طریق ترکیه به اسرائیل رفته و سوخت هواپیماهای اسرائیلی می شود.
این بابا جنون داره.
از یه طرف آدم خور تربیت میکنه و از طرف دیگه لفاظی میکنه!
تابی جون اون یه سیاستمداره که مثل همه سیاستمدارای دیگه باید فقط به فکر منافع کشورش باشه و مردمش هم برای همین انتخابش کردن و جای تعجب هم نداره!!!
اين مرد ديوانه قدرت است وبس ...وادمي نيست دلش براي كشته شدن زنها وبچه هاي فلسطين بسوزد .بيش از سه سال است كه سوريه را كه بزرگترين كمك به غزه از طريق ان انجام ميشد را با هو اداري ازتكفيري ها به آشوب كشانده
اردوغان فعلا متوجه فریبی که خورده نیست
بعدا شاهد خواهیم بود این بی عقلی اردوغان تمامیت ارضی ترکیه را مخدوش خواهد کرد
اردوغان اگر راست می گوید از فردا تمام روابط نظامی و اقتصادی ترکیه با اسرائیل را قطع کند.
خدایا ما که از مسلمان بودن خود شرمنده ایم
اردوغان درکل دیوانه است یکروز دوست یکروز دشمن روی اون اصلا نمیشه حساب باز کرده
اشتباه است که در مورد رفتار اردوغان دنبال منطق حق طلبی باشیم. اردوغان فقط به قدرت و منافع شخصی و ملی اش فکر میکند. بقیه اش همه فیلم است. این بابا اگه لازم ببینه حاضره خدا را هم بفروشه
وقتي گروه داعش والنصره راتقويت ميكردي بايد ميفهميدي كه باتضعيف سوريه وسرايت تومور بدخيم داعش به عراق زمينه كشورگشايي اسرائيل رافراهم كرده اي بايد منتظر عواقب بدتر هم بود درنتيجه سياستهاي نابخردانه امثال اردوغان خودشيفته
والله خیرالماکرین بزودی دود بسیار غلیظ وتلخ وسمی همه جای ترکیه رافرا خواهدگرفت توسط اموزش دیده های تروریستی در ترکیه از سوریه و عراق با کوله باری از تجربیات به مقر امپراطوری ترکیه باز خواهند گشت و پرچم بافته شده داعشی اردوغان رابانام دولت اسلامی ترکیه درسرتاسر سواحل ومرکز برزمین خواهند زد
ترکیه خود پیاده کننده سیاست هایامریکا واسراییل در منطقه است تامنافع بیشتری ازاین اشفتگیها ببرد وگرنه دلش نه به حال اسلام ونه به حال مسلمانان می سوزد و حمایتهای اینچنینی اردوغان نیززبانی است تامسلمانان را فریب دهد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار