بازدید 1732

فرانسه باید برای آتش‌بس فوری در غزه طرحی ارائه کند

کد خبر: ۴۱۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 22 July 2014

نماینده حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه طی اظهاراتی ضمن ابراز تأسف از غیبت فرانسه در صحنه بین‌المللی و دیپلماتیک اعلام کرد که جنگ راه‌حل خاورمیانه نیست و خواستار اتخاذ طرحی جهت حصول هرچه سریعتر آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش فارس، «برونو لومر» نماینده حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه (UMP) در گفت‌وگو با شبکه «یوروپ 1» در اظهاراتی اعلام کرد: «من امیدوارم که فرانسه به همراه آلمان و انگلیس طرح‌ها و ابتکارعمل‌هایی را در ارتباط با اوضاع جاری در غزه اتخاذ کند و آتش‌بس هر چه سریعتر در غزه حاصل شود.»

وی افزود: «جنگ به عنوان یک راه‌حل در خاورمیانه مطرح نیست و من امیدوارم که فرانسه به عنوان یکی از غائبین کنونی در صحنه بین‌المللی، به همراه آلمان و انگلیس طرح‌هایی اتخاذ و ارائه کند.»

این سیاستمدار فرانسوی در ادامه خاطرنشان کرد: «آمریکا در خارج از خط قرار دارد و نمی‌خواهد خود را درگیر این مناقشه کند. فرانسه باید به همراه دیگر کشورهای اروپایی سریعا طرحی دیپلماتیک اتخاذ کند. فرانسه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است و نقش و مسئولیت‌های مربوط به خود را دارد. «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز به طور بی‌رحمانه‌ای در صحنه دیپلماتیک غائب است.»

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد تعداد شهدای نوار غزه از آغاز حملات رژیم‌صهیونیستی به این منطقه به 572 نفر رسیده است. نزدیک به یک سوم قربانیان فلسطینی زنان و کودکان هستند.

حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از 17 تیر (8 ژوئیه) آغاز شد و صهیونیست‌ها از روز پنج‌شنبه عملیات زمینی در غزه را آغاز کرده‌اند. این اقدام آمار شهدا را به شدت افزایش داده و حماس این اقدام صهیونیست‌ها را نشانه شکست عملیات هوایی دانسته است.

نوار غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد. این محاصره کاهش استانداردهای زندگی، سطوح بی‌سابقه بیکاری و فقر بی‌امان را برای ساکنان این منطقه به همراه داشته است


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس