بازدید 2517

نظارت موساد بر حمایت اربیل از رسانه‌های فتنه‌انگیز در عراق

کد خبر: ۴۱۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 22 July 2014
یک پایگاه خبری عراقی حمایت کردها از رسانه‌های مخالف روند سیاسی دموکراتیک عراق تحت نظارت موساد را بررسی کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عراق القانون» در شرایطی که با موافقت رئیس منطقه کردستان عراق، حضور اطلاعاتی صهیونیست‌ها افزایش یافته است و این منطقه تحت نظارت موساد اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف روند سیاسی عراق را تامین می‌کند.

این شبکه‌ها و رسانه‌ها را شخصیت‌های معلوم‌الحالی اداره می‌کنند که به خصومت با عراق معروفند و به منظور تخریب و تحریف حقایق موجود در این کشور، برنامه‌های مسمومی علیه بغداد پخش می‌کنند. کردستان نیز بستر امنی برای این شبکه‌ها و رسانه‌ها و شخصیت‌های بعثی و تروریستی که اغلب آنهاتحت تعقیب هستند، ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، شبکه بعثی «التغییر» که از گروه‌های جنایت‌کار و شبه نظامیان تکفیری و بعثی‌ها حمایت می‌کند از سوی «اکرم زنکنه» شخصیت کردی و عضو دفتر سیاسی جنبش «الوفاق» اداره می‌شود که یک بازرگان و شدیدا تحت حمایت اربیل قرار دارد.

منابع آگاه می‌گویند که وی شریک تجاری «وطبان ابراهیم الحسن» وزیر کشور دوره ریاست جمهوری صدام بود و وی به «مرد اسرائیل در عراق» معروف است. وی هنوز از خط تظاهرات برای ایجاد آشوب در کشور حمایت می‌کند.

زنکنه از طریق همین شبکه ماهواره‌ای نقش میانجی را میان علاوی و کُردها را ایفا می‌کند.

کردستان به حمایت تبلیغاتی و رسانه‌ای از بعثی‌ها و تکفیری‌ها بسنده نکرده و به پناهگاه امنی برای تمام شخصیت‌های حامی آشوب و شوری در عراق تبدیل شده است.

بنا بر این گزارش، در کنفرانس اخیر معارضان عراقی در امان که با حضور شخصیت‌های بعثی و تکفیری برگزار شد، اغلب میهمانان از اربیل وارد اردن شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی