بازدید 1155

خروج نظامیان خارجی تأثیری بر امنیت پروان ندارد

کد خبر: ۴۱۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵ 22 July 2014

فرمانده پلیس ولایت «پروان» در شمال افغانستان با اشاره به احتمال خروج نظامیان خارجی از این ولایت گفت: حضور یا خروج این نظامیان تأثیری بر امنیت این ولایت ندارد.

«زمان مموزی» فرمانده پلیس پروان در گفتوگو با فارس ، با اشاره به احتمال خروج نظامیان خارجی از این ولایت، اظهار داشت: حضور و خروج این نظامیان تأثیری بر امنیت در پروان ندارد.

بر اساس گزارشها، قرار است تا یک ماه دیگر نظامیان خارجی منطقه «کوه صافی» ولایت پروان که منطقه‌ای کلیدی و نظامی است ترک کرده و مسئولیت تأمین امنیت آن را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بسپارند.

مموزی در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی افغان هیچ مشکلی در تأمین امنیت این منطقه ندارند و مطمئن هستند که امنیت ولایتشان را بهتر از نظامیان خارجی تأمین کنند.

به گفته وی، با کنترل این منطقه توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، آنان قادر خواهند بود مناطق همجوار را بهتر کنترل نموده و زمینه حضور و نفوذ تروریستها را متوقف کنند.

فرمانده پلیس پروان معتقد است که خروج نظامیان خارجی نه تنها سبب افزایش ناامنیها نمیشود، بلکه سبب بهبود امنیت خواهند شد زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با مدیریت واحدی بر این منطقه و این ولایت نظارت خواهند کرد.

قرار است نظامیان خارجی تا پایان سال 2014 میلادی افغانستان را ترک کرده و مسئولیت کامل تأمین امنیت را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بسپارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل