بازدید 2250

عمل نکردن به توافق اولیه نشانه زورگویی غرب است

کد خبر: ۴۱۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 22 July 2014
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که علی‌رغم اینکه ایران به توافق اولیه خود با 1+5 عمل کرده هنوز شاهد پایبندی طرف مقابل به این توافق نیستیم.

به گزارش ایسنا؛اسماعیل کوثری، با اشاره به گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تایید فعالیت‌های هسته‌ای ایران و پایبندی به توافق اولیه با 1+5 اظهار کرد:‌ ما علی‌رغم انتقاداتی که به متن توافق اولیه داشتیم، به آنچه توافق کرده‌ایم پایبند بوده‌ایم اما متاسفانه آن‌ها این پایبندی را نداشته‌اند و به همین خاطر است که رهبری می‌گوید ما به غربی‌ها اطمینان نداریم.

وی افزود: 1+5 و مخصوصا آمریکا اقداماتی که باید در جریان توافق اولیه در قبال ایران انجام دهند را معطل گذاشته‌اند از جمله اینکه هنوز مبلغ پولی که باید به ایران برگردد به صورت کامل به دست ما نرسیده است یا اینکه رفع تحریم قطعات هواپیما هنوز کاملا انجام نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همین چند روز پیش ایرباس ایرانی در یکی از کشورهای اروپایی دچار مشکل شد و لاستیک آن آسیب دید اما برخلاف قانون ایکائو هیچ اقدامی در آن کشور اروپایی برای هواپیمای ایرانی انجام نشد تا اینکه یک هواپیمای خالی با لاستیک و تیم فنی به آن کشور رفتند و تعمیر لازم را انجام دادند.

کوثری عمل نکردن غرب به توافق اولیه هسته‌ای با ایران را نشانگر زیاده‌خواهی و زورگویی غربی‌ها دانست و یادآور شد: آن‌ها می‌خواهند کارشان را با فشار پیش ببرند و این درحالی‌است که ما به توافق اولیه که باب میلمان هم نبود عمل کردیم. بنابراین در رابطه با آینده هم خیلی خوشبین نیستیم. زیرا آن‌ها حتی به گفته‌ها و توافقات خود هم پایبند نیستند.

وی درباره تمدید شدن توافق اولیه ایران و 1+5 نیز خاطرنشان کرد:‌ غربی‌ها به این راحتی خود را تغییر نمی‌دهند لذا ما باید روی خواسته‌های خود بایستیم و خطوط قرمزی که مشخص شده را رعایت کنیم. زیرا آن‌ها خود را حتی فراتر از قانونی می‌دانند که خودشان آن را نوشته‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که باتوجه به اینکه فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب قانون NPT دنبال شده، مذاکره‌کنندگان باید محکم بایستند و به هیچ وجه کوتاه نیایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار