بازدید 2083

حضور ظریف در راستای افزایش تعامل دولت و مجلس

کد خبر: ۴۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 22 July 2014
معاون پارلمانی رئیس جمهور با مثبت ارزیابی کردن حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس گفت: ارائه توضیحات سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به نمایندگان مردم در خانه ملت، به افزایش تعامل دولت و مجلس و مرور اطلاعات منجر شده است.

به گزارش خانه ملت، مجید انصاری امروز (سه‌شنبه 31 تیر) در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با یادآوری حضور وزیر امور خارجه در مجلس گفت: جلسه امروز مجلس پس از ارائه توضیحات وزیر جهاد کشاورزی درخصوص سوالات نمایندگان به ارائه توضیحات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص اقدامات انجام شده در مذاکرات 1+5 گذشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: حضور آقای ظریف به‌عنوان وزیر خارجه کشورمان و سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌‌ای با 1+5 در مجلس در فواصل مختلف مفید است و وی با حضور خود در قوه مقننه توضیحاتی را که لازم می‌دانست به نمایندگان ارائه کرد.

وی ادامه داد: اینگونه جلسات برای تبادل اطلاعات، آشنایی نسبت به دیدگاه‌ها و جلب حمایت بیشتر مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را در پی خواهد داشت.

انصاری گفت: ما به سهم خود به‌عنوان دولت از حمایت‌های مجلس و حساسیت‌های آن نسبت به مسائل مختلف دولت از جمله مسائل مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنیم و بی‌شک جلسات و نشست‌هایی از این دست در جهت نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر و مرور اطلاعات و در نهایت دستیابی به منافع ملی موثر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: جلسه امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس، جلسه خوبی بود و در فضای خوب و تعاملی توضیحات ظریف استماع شد.

وی با یادآوری تاکید دکتر لاریجانی رئیس مجلس بر حساسیت قوه مقننه در پیگیری نتایج مذاکرات هسته‌ای گفت: با توجه به دید مثبت مجلس می‌توان فهمید که قوه مقننه به ویژه رئیس مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با 1+5 حمایت می‌کند.

انصاری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارزیابی حضور مردم در روز جهانی قدس گفت: درخصوص روز جهانی قدس و جنایات اسرائیل و اشغالگری این رژیم جعلی گفت‌وگوی مفصلی چند روز قبل انجام دادم، اما باید همینجا گلایه‌ای جدی از رسانه‌های اصولگرا اعم از سایت‌ها و روزنامه‌هایشان داشته باشم علی‌رغم اینکه انتقاد به‌حقی به روزنامه‌های اصلاح‌طلب کرده بودم و روز دوشنبه در صفحه اول خود به موضوع غزه نپرداخته بودند، ولی در همان روز دوشنبه تنها گروه سیاسی که بیانیه بسیار جامع و خوبی در محکومیت اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی و دعوت مردم به حضور در روز قدس منتشر کرد، مجمع روحانیون مبارز بود.

وی ادامه داد: من به‌عنوان دبیر مجمع روحانیون مبارز از برخی رسانه‌ها انتقاد دارم، زیرا با اینکه بیانیه مذکور را در اختیار رسانه‌ها قرار دادیم و خود نیز گفت‌وگوی تفصیلی در این‌خصوص انجام دادم، یک کلمه از این‌ها در رسانه‌های اصولگرا چه سایت‌ها و چه روزنامه‌ها منتشر نشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: متاسفانه گویا موضوع غزه هم به مثابه یک موضوع سیاسی دیده می‌شود و بستگی به این دارد که چه کسی و چه جریانی در این‌باره صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: جای گلایه وجود دارد که اگر روزنامه‌های اصولگرا در ادعای حمایت از مردم غزه صادق هستند که به طور حتم امید است باشند، خوب بود که تمامی دیدگاه‌های مجمع روحانیون مبارز را انعکاس می‌دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس