بازدید 2149

هدف تازه برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزا

کد خبر: ۴۱۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ 22 July 2014
پزشکان دانشگاه واشنگتن معتقدند که همیشه ویروس‌ها تعیین‌کننده شدت بیماری نیستند بلکه شدت واکنش سیستم ایمنی بدن به عامل بیماری‌زا نیز بر شدت بیماری‌ تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، طبق گفته پزشکان آمریکایی، کاهش واکنش دفاعی بدن در برابر ویروس‌ها می‌تواند به کاهش شدت برخی بیماری‌ها کمک کند.

«جولیت موریسون»،‌ متخصص ارشد این مطالعه گفت: در بررسی‌های خود به شبیه‌سازی واکنش‌های دفاعی سیستم ایمنی به نوع شدید آنفلوآنزای ناشی از ویروس H7N9 پرداخته و آن را با واکنش‌های دفاعی بدن در برابر سایر ویروس‌های آنفلوآنزا در مدل عفونت حیوانی مقایسه کردیم. در این بررسی تعیین شد که کدام ژن‌ها با این عفونت فعال می‌شوند.

یکی دیگر از متخصصان در این مطالعه خاطر نشان ساخت: ما مشاهده کردیم این ویروس‌ها که موجب بروز آنفلوآنزای شدید H7N9 و ویروس آنفلوآنزای شایع شده در سال 1918 می‌شود، نوعی از بیان ژنی را ظاهر می‌سازد که از نمونه مشاهده شده در عفونت‌های خفیف‌تر متفاوت است. به بیان دیگر واکنش شدید دفاعی بدن موجب فعال شدن ژن‌هایی می‌شود که در تشدید قدرت بیماری‌زایی ویروس‌ها تاثیر دارند.

در این بررسی متخصصان از رویکرد تخمینی به منظور شناسایی داروهای درمانی موثر استفاده کردند و داده‌های اطلاعاتی مربوط به ژن‌های سلول‌های کشت انسانی مورد تحقیق قرار گرفتند. این سلول‌ها با داروهای مختلف تحت درمان قرار گرفتند تا بهتر تعیین شود که چگونه می‌توان بیان ژن را که از طریق ویروس H7N9 آنفلوآنزا ایجاد شده، معکوس کرد.

به نقل از ورلد ساینس ریپورت، پزشکان معتقدند با توجه به این یافته در آینده می‌توان برای مقابله با آنفلوآنزا به جای هدف قرار دادن عامل بیماری که یک ویروس است،‌ واکنش سیستم ایمنی بدن را تخفیف داد به گونه‌ای که مقابله با ویروس موثرتر صورت گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها