بازدید 2135

جزئیات تشکیل «مدارس خانواده»

کد خبر: ۴۱۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 22 July 2014
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی مدرسه خانواده از سال آینده، گفت: در مدرسه خانواده آموزش‌هایی درباره همه نیازهای زندگی به همه اعضای خانواده در ارتباط با یک دوره کامل حیات ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بهمن بهمنی افزود: این دوره‌ها یک چرخه زندگی را در بر می‌گیرد و به عنوان مثال این دوره‌های آموزشی شامل مسائل ازدواج، فرزندپروری، نوه پروری و ارتباط سازنده با عروس و داماد و زندگی در دوران سالمندی و ارتباط با سالمند می‌شود.

مدیرکل دفترازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره دوره‌های مدرسه خانواده نیز گفت: از نخبه‌ها و متخصصان با تجربه‌ای که در سطح جامعه سالهاست در زمینه آموزش و تعالی خانواده و ترویج فرهنگ سالم ازدواج کار می‌کنند، دعوت می‌شود و آنان هسته مرکزی مدارس خانواده را تشکیل می‌شوند. در حال حاضر قرار است آیین نامه ایجاد مدارس خانواده نوشته شود و از ظرفیت نخبگان جامعه برای تدوین سرفصل، محتوا و اجرای آن‌ها استفاده شود.

بهمنی در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به فعالیت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه صدور گواهینامه پایان دوره مدرسه خانواده چگونه خواهد بود، گفت: ‌قرار است این مدارس به ثبت برسد. بنابراین اجازه صدور گواهینامه گذراندن دوره‌ها را برای شرکت کنندگان دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر