بازدید 12090

دو مربی از کره‌شمالی، هفت ماه جودو‌ ایران را سر کار گذاشتند

۵۹ روز تا مسابقات آسیایی اینچئون فرصت باقی است و سایه نگرانی روی برخی ‌رشته‌های مدال‌آور این مسابقات سنگینی می‌کند. نتایج خوب کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گوآنگ‌ژو و کسب ۲۰ مدال طلا و رتبه چهارمی آسیا، این توقع را در میان هواداران پدید آورده که کاروان ایران در مسابقات پیش‌ روی هم نتایج درخوری به دست دهد.
کد خبر: ۴۱۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 22 July 2014
دو مربی از کره‌شمالی هفت ماه جودوی ایران را سرکار گذاشتند۵۹ روز تا مسابقات آسیایی اینچئون فرصت باقی است و سایه نگرانی روی برخی ‌رشته‌های مدال‌آور این مسابقات سنگینی می‌کند. نتایج خوب کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گوآنگ‌ژو و کسب ۲۰ مدال طلا و رتبه چهارمی آسیا، این توقع را در میان هواداران پدید آورده که کاروان ایران در مسابقات پیش‌ روی هم نتایج درخوری به دست دهد.
 
به گزارش «تابناک»، یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در مسابقات آسیایی، جودوست که البته چند سالی است ‌دوران افول خود را می‌گذراند و با روزهای اوجش که بر سکوهای جهانی می‌ایستاد، فاصله دارد. با این حال، همچنان می‌شود روی نتایج خوب جودوکاران ایرانی در آسیا حساب کرد. برای همین، ‌این رشته ‌یکی از رشته‌هایی است که از هم‌اکنون می‌توان برای آن چند مدالی‌ در کاروان ایران در نظر گرفت.

اما اخباری که این روزها از جودو ‌به گوش می‌رسد، در مرز امیدواری و ناامیدی ‌است؛ از یک سو،‌ اختلافات کنار گذاشته شده و محمدرضا رودکی، کاپیتان سابق تیم ملی پس از دو سال به اردو‌ تیم ملی آمده و تمرینات خود را از همین امروز آغاز کرده و به کمک حضور او می‌توان امیدوار بود که روزهای آفتابی جودو در اینچئون هم تکرار شود. از سوی دیگر، در چند روز گذشته، خبر منتفی شدن ماجرای حضور مربیان خارجی در تیم ملی جودو روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، نزدیک هفت‌ ماه پیش و پس از نتایج اسفناک تیم‌های نوجوانان و جوانان جودو‌ ایران در مسابقه‌های آسیایی بود که مسئولان فدراسیون، کادر فنی را برکنار کردند و‌‌ همان جا از توافق با مربیان اهل کره شمالی سخن به میان آوردند؛ هرچند کره‌شمالی وزنه کارسازی در جودو‌ آسیا و جهان نیست، از هفت ماه پیش، ماجرای حضور آنها در رأس کادر فنی تیم ملی مطرح شده بود و به ‌رغم همه تلاش‌ها، حضور این مربیان در ایران به تعویق می‌افتاد تا اینکه مسئولان فدراسیون، حدود یک ماه پیش از قطعی شدن حضور این دو مربی کره‌ای در ایران خبر دادند.

‌‌اما‌ یکباره مربیان کره‌ای اعلام کردند‌ به علت تصادف یکی از آنها، این دو مربی کره‌ای نمی‌توانند به تیم ملی جودو‌‌ ایران اضافه شوند.

البته هرچند ‌دلایل مربیان کره‌ای برای حضور در ایران ‌باورنکردنی است و نشان از بدقولی این افراد دارد، نباید از کم‌کاری‌های فدراسیون نیز ـ که با فرصت‌سوزی هفت ماهه آن هم برای استخدام مربیانی که چهره‌های سر‌شناسی نیستند ـ گذشت که فرصت طلایی را از جودوکاران ایرانی برای آماده‌سازی گرفت تا اکنون و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به رقابت‌های مهم بازی‌های آسیایی به دنبال جایگزین باشند.

در پایان باید گفت، حضور مربیان خارجی معتبر و سر‌شناس و تأثیرگذاری آن‌ها برای بالا‌تر آمدن سطح ما در جودو مانند دیگر رشته‌ها، بدیهی و انکار ناشدنی است. جودو چند ماه وقت خود را صرف دو مربی کرد که برای آمدنشان مدام امروز و فردا می‌کردند؛ مربیانی که خیلی هم شناخته شده نبودند، ولی وقت زیادی برای آن‌ها تلف شد و همین زمان‌هاست که سرعت رشد را از جودو‌ ایران می‌گیرد و فاصله بین جودوکاهای ما را با حریفان بیشتر و بیشتر می‌کند.

هم‌اکنون اگر قرار است باز هم پروژه استفاده از مربیان خارجی در جودو کلید زده شود، بهتر است انرژی صرف مربی شود که دست‌کم نامی در دنیای جودو برای خود‌ دست و پا کرده‌اند تا بتوانند به رشد جودو‌ ما کمک کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
باید مربی فوتبال رو از کره شمالی می آوردیم. هرچی باشه اونا قهرمان جام جهانی هستن !!!
آخه کره شمالی هم شد جا ؟ از بورکینافاسو مربی می آوردین بهتر بود !!
نظام كره ش، يك دنيا را سر كار گذاشته شما خيلى نكران نباشىد ،ولي دلواپش باشيد،
با سلام
خواهشن کم کاری و عدم مدیریت فدراسیون جودو را بر حساب مربیان خارجی نگزارید چون که تا زمانی یک سری فرد وابسته و غیر اشنا در فدراسیون جودو می باشد ما هیچگاه موفق به کسب مدال نمی شویم و حضور اقای رودکی هم برای سرپوش گذاشتن از اتفاقات اینده است . جودوی ایران خیلی وقت است که در کما فرو رفته است و تنها راه برون رفت در جودو تغییر ریس و مخصوصان نایب رئیس فدراسیون میباشد . با تشکر
این چون اون
من که خیلی به نتایج تدبیر و امید در مسلبقات آسیایی و نیز المپیک امیدوارم
اونجا معلوم میشه عیار مدیریت ها
توقع داشتید از شما ها جو مونگ بسازیم
آقای مسئولین فدراسیون مقصر شما هستید. از یک سال فرصت هفت ماه به دو مربی آن هم از کره شمالی فرصت دادید که بیاد و آلان وقت مسابقات رسیده و احساس خطر میکنید که نتوانید مدال بیارید این حرفها را مطرح میکنید!!!! براتون متاسفم!!!
بنده خدا اون ها 30 ساله خودشون را هم سرکار گذاشتن
مربی اونم از کره شمالی!!!!!!!!!!!
آخه کره شمالی رو چه به جودو!
اصلا تو کره شمالی کسی ماشین نداره که تصادفی در کار باشه. ای کاش یه دروغ دیگه ای گفته بودند.
لامصب کره شمالی هست نمیشه باهاشون مث آدم حرف زد بری مذاکره که چرا اینا نیومدن یهو میگم گودااااااااااا همچین میزننت پخش زمین شی...
باز خوبه کشورمون کنارش نیست وگرنه تهدید به حمله هسته ای میکرد!!!
فكر كنم مربي تيم واليبال هم ما را سَرِِِ كار گذاشته است
اینا یه عمر که خودشون رو هم سرکار گذاشتن
آخه تو كره شمالي كسي بدون اجازه رهبرش آب هم نمي‌خوره. چطور اينها بقيه كشورها رو ول كردند رفتند سراغ كره شمالي كه خفقان بيداد مي‌كنه و كسي اختيار كارهاي خودش رو نداره؟
اخه جا قعطی بود که از کره شمالی اوردین فقط جاسوسها توی کره شمالی حق خروج از کشور رو دارن اینها هم که میتونن بیان بیرون حتما یه ریگی به کفششون بوده
با کشورهای کمونیست گشتند وزندگی کردند یعنی همین یعنی بدبختی
اعدام. شايد ...
کره شمالی اگه مالی بود خودش الان توی ورزش اسم و رسمی داشت.
باالاخره کور کور را پیدا میکه اب گودال...!!!
ایران سه تا رفیق داره کره شمالی و سوریه و
ونزوالا...که همشونم کشنه اند و دست بگیر دارن!!
کره؟؟؟؟؟؟چند کیلو؟؟!اخ.....ایرانی کمه!؟؟؟هفت ماه؟؟؟در جودو نداشتیم!!!!امکان نداره!!
باز اگه از ژاپن یکی رو میاوردید حرفی نبود.از این کمونیستهای متقلب چقدر باید ما عذاب بکشیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل