بازدید 2551

دولت در کنترل تورم عالی بود

بهروز نعمتی
کد خبر: ۴۱۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 22 July 2014
دقیقا یک سال پیش بود که در عین ناباوری وزارت کشور اعلام کرد دکتر حسن روحاتی با رایی 19میلیونی پیروز انتخابات شد. این خبر موجی از امید را در میان مردم به وجود آورد. حسن روحانی امروز یک‌سالگی پیروزی خود را سپری می‌کند و این در حالی است که کارشناسان تحلیل‌های خاصی از عملکرد یک ساله دولت دارند اما آنچه در میان اکثر آنها مشترک است اینکه اقدامات دولت در طول این مدت مفید بوده هرچند هنوز از سوی برخی مخالفان کارشکنی‌هایی نیز صورت می‌گیرد. در این میان سوالات بهارستان‌نشینان نیز درخور توجه است که در این رابطه بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس به آرمان اینچنین گفت.

31طرح سوال از وزرا در مجلس مطرح شده؛ چه توضیحی در این رابطه دارید؟

بحث سوال از وزرا ممکن است موضوعات مختلفی داشته باشد این مسائل بعضا سیاسی یا منطقه‌ای یا امنیتی و... است که در قالب سوال از وزرا نمود پیدا می‌کند.

بیشترین سوال از کدام وزیر است؟

بیشترین سوال از وزیر خارجه، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین از وزیر صنعت و معدن است. در گزارشی هم که چند روز پیش آقای مظفر مطرح کردند اشاره شد سوالات از کدام وزیر‌ها مطرح بوده است.

بر این اساس وزرا کی باید در بهارستان حضور پیدا کنند؟

آنچه در این رابطه باید ذکر شود این که این مساله در دست بررسی است و دوستان باید آن را ارزیابی کنند که آقای ضرغام صادقی مسئول پیگیری این مساله هستند و به هر حال بعد از اقدامات اولیه و پس از مذاکره با نمایندگان این سوالات به صحن خواهد آمد و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

دولت کم‌کم به یک سالگی می‌رسد یا بطور دقیق از انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست‌جمهوری یک سال گذشته است. ارزیابی شما از عملکرد دولت در این مدت چیست؟

آنچه به نظر می‌رسد این که دولت در طول این مدت خوب عمل کرده است به ویژه در بحث کنترل تورم اگر نگاهی منصفانه داشته باشیم باید بگوییم که کار دولت عالی بوده است. همچنین در بحث مذاکرات نیز همینطور دولت به واقع بسیار خوب وارد موضوع شده. در این رابطه نمی‌توان به همه مسائل توجه کرد اما چینش نیروها را مدنظر قرار نداد بنابراین در این زمینه نیز باید اذعان کرد دولت به خوبی عمل کرده و سعی کرده از نیروهای باسابقه و صاحب نام استفاده کند که همین مساله می‌تواند تاثیر بسزایی در اتخاذ تصمیمات کلیدی و کارشناسی داشته باشد؛ بنابراین اگر بخواهیم به عملکرد دولت نمرده بدهیم دولت تدبیر و امید نمره خوبی دریافت خواهد کرد. هر دولتی ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشد اما در مجموع عملکرد دولت یازدهم در طول این تقریبا یک سال خوب بوده است.

در این مدت شاهد انتقاداتی هم از سوی برخی نمایندگان بودیم. نظر شما در رابطه با این برخوردهای انتقادی که اغلب مرز انصاف را نیز رد می‌کند، چیست؟

اگر قرار است دولت را نقد کنیم و آن هم نقدی سازنده اشکالی ندارد ولی این نقد هم باید در چارچوبی باشد و اگر نقد و تخریب را در بیان مسائل بخواهیم لحاظ کنیم باید در قالب پرچم باشد به این معنی که زمانی که خواستم نقدی را بیان کنم بگویم بنده بهروز نعمتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هستم و فلان نقد را به دولت دارم یعنی در این چارچوب باید مباحث مطرح شود نه آنکه در قالب لفظ بیاییم مطرح کنیم که حامی دولت هستیم و از سوی دیگر اقدام به تخریب آن کنیم. طرح چنین انتقادات خارج از چارچوبی نه تنها فایده‌ای برای کشور نخواهد داشت بلکه بر تنش‌ها دامن خواهد زد و آنچه مسلم است در پیش گرفتن چنین رویکردهایی در جامعه جواب نخواهد داد. تصور بر این است که آنچه موجب طرح چنین اظهاراتی علیه دولت می‌شود بیشتر بحث‌های درون گروهی است که بدین شکل نمود پیدا می‌کند اما آنچه کاملا واضح است این که شرایط امروز نسبت به گذشته تغییر کرده و این تغییر کاملا مشهود است. ضمن آنکه پول و اعتباراتی که در اختیار دولت است متاسفانه بسیار کمتر از گذشته است.

با توجه به شرایط و مباحثی که مطرح کردید در سالی که پیش روست چه توصیه‌ای به دولت دارید؟

آنچه دولت باید بیشتر مورد توجه قرار دهد این است که بیشتر در میان مردم باشد ضمن آنکه نظر کارشناسان را بیشتر مورد توجه قرار دهد و توصیه‌های آنان را همواره مدنظر داشته باشد و در این راستا نقد‌هایی را که مطرح می‌شود بپذیرد حتی نقد‌های کوبنده؛ چراکه ما دکتر روحانی را به عنوان فردی صبور و بردبار می‌شناسیم و منطق نیز حکم می‌کند ایشان قدرت تحمل بیشتری داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل