بازدید 1911

مجلس حمایت از دولت را حمایت از مردم می داند

کد خبر: ۴۱۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 21 July 2014
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیاست های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست مجلس حمایت از دولت است چرا که حمایت از دولت را به نوعی حمایت از مردم می داند.

به گزارش ایرنا؛حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل با بیان اینکه اکثریت مجلس در بیشتر موارد با دولت هماهنگ است افزود: دولت تلاش می کند در راه حل مشکلات مردم گام بردارد و از طرفی هم مجموعه منتخبان مردم در مجلس به دنبال دفاع از سیاست ها و آرمان های انقلاب و رفع مشکلات مردم می باشند و بدین جهت همسویی این دو نهاد ضروری است.

نماینده گرمی با بیان اینکه دولت یازدهم در سیاست داخلی و خارجی کارهای خوبی انجام داده ،اظهار کرد: برجسته ترین سیاست خارجی دولت در مقطع کنونی مذاکرات هسته ای است که فعالیت ها بسیار امیدبخش بوده و در این زمینه به تیم مذاکره کننده اعتماد وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در بخش سیاست داخلی نیز برخلاف گذشته حمایت از افزایش توان اقتصادی مردم و تبدیل رکود به رشد اقتصادی در دستور کار مشترک دولت و مجلس است و در زمینه گام های خوبی هم برداشته شده است.
حجت الاسلام موسوی بیان کرد: دولت توانست تورم افسار گسیخته را مهار کند و طی چند ماه از 44 درصد به حدود 30 درصد برساند که موجب تعجب بسیاری از افراد شد.
 
وی افزود: برخلاف دولت گذشته، امروز تعادل منطقی بین هزینه ها و درآمدهای دولت وجود دارد و بر این اساس امید می رود که رکود کنونی نیز به رشد اقتصادی منجر شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین به سیاست های دولت در بخش علم و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در مورد دانشگاه ها و آموزش و پرورش حساسیت های زیادی وجود دارد و با توجه به فعالیت هایی که در وزارتخانه ها صورت می گیرد نمایندگان سوال، تذکر و استیضاح را حق خود می دانند.
 
وی با اشاره به برخی انتصابات حساس در این دو وزارتخانه عنوان کرد: جمعی از نمایندگان مجلس به انتصاب برخی افراد حساس هستند اما به منظور تعامل بیشتر دو قوه و جلوگیری از تضعیف دولت، هیات رییسه مجلس با پا درمیانی جلوی استیضاح وزیر علوم را گرفته است.
 
حجت الاسلام موسوی در ادامه به سوء استفاده از موقعیت ها در گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش هایی که طی روزهای گذشته در صحن مجلس و حتی رسانه ها انتشار یافت، برخی بورسیه ها در دولت گذشته به صورت غیرمعمول انجام شده است.
 
وی بیان کرد: صرف اعطای بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی ایراد ندارد اما تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته که البته به دولت کنونی مربوط نیست و باید وضعیت مشخص شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تصریح سوء استفاده از موقعیت های دولتی گفت: از جمله این تخلفات استخدام 450 هزار نفر از میان 650 هزار نفر آن هم خارج از ضوابط، جذب برخی افراد بیسواد در آموزش و پرورش و طرح استخدام مربیان قرآنی که برخی از آنها حتی روخوانی هم بلد نیستند، می باشد.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به جلوگیری از روند استخدامی در دولت یازدهم گفت: حدود 20 هزار نفر در آزمون های دستگاه های مختلف شرکت کردند که به دلیل رعایت نشدن ردیف بودجه ای و سایر اصول، امروز متوقف شده که تلاش می شود به این موارد رسیدگی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی