بازدید 10708

«رقم قراردادها» همچنان علامت سؤال فوتبال ماست

بنا بر اعلام مهرزاد خلیلیان، خلعتبری برای پیوستن به سپاهان، یک میلیارد و دویست میلیون تومان از این باشگاه دریافت کرده است، ‌حال آنکه خلعتبری برای دریافت رضایت‌نامه‌اش از عجمان، ۳۵۰ هزار دلار (نزدیک به یک میلیارد تومان) را شخصا پرداخت کرده و با یک حساب سرانگشتی، می‌فهمیم انتقال او به سپاهان، دویست میلیون تومان برای او سود داشته است.
کد خبر: ۴۱۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ 21 July 2014
«رقم قراردادها» همچنان علامت سؤال فوتبال ماستشفاف‌سازی مالی ماجرایی بود که در جریان لیگ گذشته و در پی خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کلید زده شد و با انتشار ریز قراردادهای بازیکنان این دو باشگاه به اوج خود رسید و پس از آن بود که چند باشگاه هم اقدام به انتشار ریز هزینه‌های یک فصل خود کردند تا تفاوت‌های عجیب و غریب در پرداخت‌های تیم‌های لیگ برتری و مقایسه‌ای میان هزینه‌ها و کارایی بازیکنان در یک فصل به سوژه بسیاری از رسانه‌ها بدل شود.

به گزارش «تابناک»، بدهی‌های عجیب و غریب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ـ که در جریان پروژه خصوصی‌سازی این دو باشگاه ‌از آن پرده‌برداری و مشخص شد، نتیجه هزینه‌های غیرشفاف این دو باشگاه بود ـ و ماجراهایی چون دادن خانه و ماشین به جای مبلغ قرارداد، موجب شد تا سازمان لیگ برای فصل جدید، باشگاه‌های لیگ برتری را ملزم به شفاف‌سازی در فصل جدید کند.

در این باره باید گفت، هرچند کفاشیان نیز در آغاز کار با مهدی تاج همداستان بود و بر ضرورت شفاف‌سازی تأکید می‌کرد، چندی است‌ با گفتن اینکه «اگر مدیری صلاح نداند می‌تواند قراردادهای باشگاهش را منتشر نکند» راهش را از سازمان لیگ جدا کرده، ولی همچنان مهدی تاج مصر‌ است که شفاف‌سازی باید با انتشار ریز قرارداد‌ها انجام بگیرد.

 
بنا بر این گزارش، تاج امروز ‌اعلام کرد، اساس و معیار سازمان لیگ، قراردادهایی است که در باشگاه‌ها عمل می‌شود و در سازمان لیگ ثبت خواهد شد. معاملات در باشگاه‌ها باید با پول رایج کشور انجام شود، نه با دلار، ویلا و ماشین و خانه. مهدی تاج حتی پا را فرا‌تر گذاشته و تا پایان هفته به تیم‌های لیگ برتری اولتیماتوم داده تا ریز قراردادهای خود را به صورت عمومی منتشر کنند، وگرنه سازمان لیگ در سایت رسمی خود ‌این ارقام را منتشر خواهد کرد.

البته ماجرای شفاف‌سازی هزینه‌های باشگاه‌های فوتبال غیر از رئیس سازمان لیگ، یکی دو طرفدار پروپاقرص دیگر هم داشت؛ دو وزیر در کابینه! وزیر ورزش و جوانان بار‌ها در گفته‌هایش تأکید ویژه کرد که شفاف‌سازی مالی باید انجام شود و وزیر صنعت، معدن و تجارت به باشگاه‌های صنعتی دستور داد، ‌حساب‌هایشان را شفاف کنند تا حساب کار دست همه بیاید که ماجرای شفاف‌سازی جدی‌تر از همیشه است.

با این حال، شفاف‌سازی مالی همچنان در ایران مخالفان جدی دارد که در رأس آن باشگاه‌هایی هستند که نمی‌خواهند ریز هزینه‌های خود را اعلام کنند.

اما مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با پیش کشیدن بحث اخلاقیات، موضوع شفاف‌سازی مالی را درست نمی‌دانند و بر این باورند، وقتی دستمزد دیگر قشرهای ‌جامعه مخفی و خصوصی است، چگونه است که فوتبالیست‌ها باید ریز رقم قرارداد‌هایشان را منتشر کنند؟

البته این ماجرایی است که در فوتبال دنیا کاملا رایج است و در همه دنیا تقریبا رقم و نقل و انتقالات بازیکنان منتشر می‌شود و به نظر پیش کشیدن بحث اخلاقیات در این زمینه چندان استدلال قوی به نظر نمی‌رسد، به ویژه که اگر بخواهیم با استناد به همین اخلاقیات، مانع انتشار ارقام قرارداد شویم،‌‌ همان مفاسدی که پیش از این در فوتبال ما بوده، دوباره شایع می‌شود.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، در شرایطی که سازمان لیگ به جای قانون اشتباه سقف قرارداد، قانون سقف بودجه را گذاشته و باشگاه‌ها می‌توانند با کم و زیاد کردن رقم قرارداد‌هایشان هم رقم‌های میلیاردی دلخواهشان را بپردازند و هم شفافیت را چاشنی کار کنند، چرا هنوز برخی ‌باشگاه‌ها زیر بار قانون نمی‌روند و به دنبال راه فرار می‌گردند؟!
 
هم‌اکنون برای دریافت اهمیت موضوع شفاف‌سازی در روابط غیرشفاف فوتبالی، بد نیست به مورد زیر توجه کنید. همین هفته گذشته بود که رقم قرارداد محمدرضا خلعتبری منتشر شد و بنا بر اعلام مهرزاد خلیلیان، وی برای پیوستن به سپاهان، یک میلیارد و دویست میلیون تومان از این باشگاه دریافت کرده است، ‌حال آنکه خلعتبری برای دریافت رضایت‌نامه‌اش از عجمان، ۳۵۰ هزار دلار (نزدیک به یک میلیارد تومان) را شخصا پرداخت کرده و با یک حساب سرانگشتی، می‌فهمیم انتقال او به سپاهان، دویست میلیون تومان برای او سود داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
نکته:بي حجاباي تو جامعه واقعا ديگه شورشو در اوردن .اين بي حجابا عادت کردن فقط بايد چوب بالاي سرشون باشه تا ادم بشن.
چرا با پول بیت المال و حق مردم هرسال میلیاردها تومان بین یک تعداد خاص بازیکن ومربی میچرخه؟چرا نباید بازیکنان جوان و مستعد و مربیان وداوران وحتی مدیران جدید و مستعد ورزشی وارد کار بشند؟چرا فقط یک عده خاص از قبل این فوتبال کنونی با نتایج دلسرد کننده هی سود میبرند؟کی میخواد جواب بده؟
فوتبالی که هم قراردادهایش فساد است، هم تماشاگرش بی حجاب و هم وقت مردم رو می گیرد و آخر هم می بازند را بهتر است کلا تعطیل کنیم و بودجه آن را صرف امور فرهنگی و کمک به صدا و سیما کنیم.
شما هم كه فقط سپاهانو ديدي
مطمئن باششين هيچ تيمي اين سقف قرار داد ها رو رعايت نميكنه
استقلال + پرسپوليس + پيكان و ....
شما هم كه فقط سپاهانو ديدي
مطمئن باششين هيچ تيمي اين سقف قرار داد ها رو رعايت نميكنه
استقلال + پرسپوليس + پيكان و ....
شما هم كه فقط سپاهانو ديدي
مطمئن باششين هيچ تيمي اين سقف قرار داد ها رو رعايت نميكنه
استقلال + پرسپوليس + پيكان و ....
ما اصلا اين فوتبال رو نمي خوايم لطفا راي بديد
سپاهان و استقلال سقف را رعایت نکردند.
"طبق اعلام مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه سپاهان، قرارداد خلعتبری با این باشگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. همچنین خلعتبری مبلغ ۳۵۰ هزار دلار پول رضایت نامه باشگاه عجمان را هم خودش پرداخت کرد تا بتواند در سپاهان بازی کند. "

اینهم از اون معجزات هست که فقط در فوتبال پاک ایران اتفاق میفته، بازیکن برای اینکه در تیم سپاهان اصفهان بازی کند، کّل میزان قراردادش را به باشگاه سابق خود م‌پردازدو مجانی‌ برای تیم سپاهان بازی می‌کند و ما هم باید بپذیریم که غیر از این نبوده!!! !!!!!
باشگاهای که پشتوانه آنها شرکتهای فولادی هستند که با سرمایه ملت ایران ساخته شده‌اند، و برق،آب،گاز و..را به قیمت تقریبا مجانی‌ به نسبت جهانی‌ دریافت میکنند و حقوق کارکنان آن یک دهم جهان است ولی‌ محصولات خود را گران تر از قیمت جهانی‌ در داخل میفروشند، باید هم چنین ریخت و پاشهایی داشته باشد ون‌ به عنوان استخدام فوتبالیست ،دها درصد پورسانت و ... به جیب از ما بهتران برود!!!
پولشون حلاله؟
متنفرم از هرچی فوتباله....خیلیا دارن از گشنگی میمیرن توروخدا اینارو نگاه دارن مثا خوره افتادن به جون بیت المال
پارسال پرسپولیس حداقل 7 میلیارد برای خلعت هزینه کرد
بیت الماااااااااااااال
خوب معلومه دیگه هم 1.2 میلیردو دادن بهش هم پول رضایتنامشو
تابناک هم تو و هم 20:30 حاج عزت گیر دادید به قرارداذ فوتبالیستا در بیت ما در جای که اگر همین بازیکنانان درپیت ما به تیمهای در پیت دوبی و قطر و اون شیخ و این شیخ بروند فصلی حداقل فصل 2-3 میلیارد میگیرند انوقت از گزارش فساد در صنعت خودرو سازی و صنعت فولاد و صنعت ماست و نمک ووووو چیزی میگی؟؟؟ حالا دوباره گیر بده به 4 تا بازیکن درپیت . یک چیزی از بخور بخور بانکها بگو.
حالا موضوع خلعتبری یعنی چی؟!
آقاي خليليان احتمالا صفرهاي قرارداد رو درست نشمرده !
خخخخخخخخخخخخخخ
من نمی فهمم چه طوری شفاف سازی هزینه های باشگاهها می تونه خلاف اخلاقیات باشه؟!
شاید خلاف اخلاقیات بعضی از سودجویان!!
وقتی باشگاههای ما دارند از ارگانهای دولتی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تغذیه می شوند باید به مردم و دولت پاسخگو باشند!
بله اگر باشگاهی خصوصی 100% پیدا شد می تونه اگر صلاح دید رقم قرار دادهاشو نگه که البته این هم خیلی اخلاقی نیست چون باید حداقل هواداران یک تیم که قلبشون برای اون باشگاه میزنه و سرمایه اصلی باشگاهها هستند از روند هزینه های آن باشگاه اطلاع داشته باشند!
ولی بیاید صادق باشیم کدامیک از باشگاههای ما واقعا خصوصیند
پرسپولیس؟ استقلال؟ مس؟ پاس؟ صبا؟ سپاهان؟ ذوب آهن؟ نفت؟ ملوان؟ .......
حتی اونهایی هم که به ظاهر خصوصیند از استانداری، شهرداری و دیگر نهادهای دولتی تا حد امکان کمک دریافت می کنند. پس ما واقعا باشگاهی به معنای واقعی کلمه خصوصی نداریم.
البته باید توجه داشت که با توجه به وضعیت حق پخش بازیها، کپی رایت، برند باشگاهها و حق بلیط فروشیها و ... اصلا امکان خصوصی بودن هم وجود نداره! ولی با این حال شفاف سازی هزینه ها و قرار دادها اولین قدم در اصلاح فوتبال و اقتصاد فوتبال است.
ساده ای خلعتبری ادمیه که به خودش رحم نمیکنه به بودجه مملکت که عمرا
آیا باید واقعاً منتشر کرد که درامد یک شخص در حدود 10 ماه نه یکسال انهم فقط در هفته ای حداکثر 3 روز انهم نزدیک به حداکثر 3 یا 4 ساعد فعالیت ورزشی انهم برای تندرستی و سلامت مبلغی در حدود یک میلیارد و اندی دریافت نماید ایراد دارد پس لابد بعد از آن باید افراد دیگری هم که در پنهانی درامد های میلیاردی دارند و بدون فعالیت ورزشی فقط بخاطر یک تلفن و صحبت چند دقیقه ای با شخص فعال و خریدار فعالیت او و یا موارد دیگر که نامش را دلالی می گذارند هم باید رو شود و قراردادهای محرمانه افشا شود و ... نه این یک بدعت خطرناک است زیرا انوقت خیلی ها از طریق رسانه ها بخصوص اینترنت تقاضای درآمد افرادی مانند x و y و .... که ثانیه ای درامد بالایی دارند و به اشخاصی مانند n و m متصل هستند و درامد بسیار بالایی دارند رو می شودذ و آن وقت مردم متوجه خواهند شد که چه درآمدهایی در این کشور وجود دارد که هرگز مردم حتی فکرش را هم نمی کردند و این باعث تشویش اذهان عمومی می گردد . لذا خواهش می کنم زیاد با این مهم پر و بال ندهید و بگذارید محرمانه باقی بماند و کسانی که از این مهم بهره برداری می کنند متضرر نگرذدند و نان آنان اجر نگردد . تا خدای ناکرده درامد روزانه میلیون تومانی آنان بهم نخورد !!!!!
امروز اقای سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس مصاحبه کرد گفت ما به خلعتبری یک میلیارد و 400 + پرداخت بدهی عجمان پیشنهاد دادیم خلعتبری قبول نکرد.
حالا شما فرض کن پول عجمانم سپاهان داده باشه اخرش از رقم پرسپولیس 200 کمتر میشه.
حالا ممکنه یکی بگه سپاهان داره دروغ میگه یک میلیارد و 200 داده و بیشتر داده. یه حسابرس خوب که فدراسیون بیاره و صورت های مالی سپاهانم ازش بگیره راحت میتونه بفهمه حساب سازی شده دروغ میگن یا نه.کاراگاه بازی هم نمیخواد.
ضمن این که فوتبال ورزش گرونیه شما دیدید که حتی تو برزیل به خاطر هزینه های فوتبال اشوب شد.نمیشه هم بخوایم فوتبال داشته باشیم هم خرج نکنیم.اگه نمیخوایم هزینه کنیم درشو ببندن بازیکنا رو هم بدن قطر و امارات و خلاص.
شما که مینویسید او خودش این پول را پرداخت کرده و حالا 200 ملیون تومان برایش میماند ! انگار متوجه نیستید که وقتی خلعتبری با عجمان قرارداد بست بازیکن آزاد بود و اگر پولی هم میگرفت یا گرفته شخصا گرفته ، و نه باشگاه که حالا باشگاه بخواهد این پول را پرداخت کند ! این اقا در عقد قرارداد ان سالش اشتباه کرد و حالا هم دارد تاوان ان اشتباه را خودش میپردازد ! چرا فکر میکنید باشگاه سپاهان باید این تاوان را تقبل کرده باشد؟
یعنی خلعتبری واسه 200 میلیون میخواد بازی کنه؟ عمرا تابی جان.رقم اگر بالای 2 مییلیارد نباشه اصلا بازی نمیکنه
چرا عادل فردوسی پور از این فوتبالیستها انتقاد کرده بود؟
بزرگترین منکرهزینه کردن بیت المال برایبازی وورزش است.بودجه و رزش یا بیتالمال است.یا ازقمار وهر دو حرام است در این گناه مجلس دولت صدا وسیما ورسانه شریک هستند
همه دراین ماه خدابایداز قصور وتقصیر ها توبه کنیم.
با سلام چيزي كه عجيب است چرا اسپانسر وسرمايه گزار نميگيريم وفقط ميخواهيم بوجه را محدود كنيم اعتبارات دولتي را قطع نماييد اگر ميتوانند اداره كنند با هر چقدر كه ميتوانند فردا نيايند توي تلويزيون كه كمك كنيد بدهي دارم
پول مردم بیچاره به جیب چه کسانی میرود
ايتها زحمت كشن اينها جان بركف هستن اينها نو چشمان ما هستن اينها اميد زندگي ما هستن اينها جز لاينفك مقاومت اقتصادي هستن و به هرحال اينها هستن ..............
مقاله شما در جای خودش قابل بررسی بوده و بنده نظری در این باره ندارم فقط یک سوال از نویسنده محترم و دیگر نویسندگان مطبوعات و مجریهای تلویزیون دارم .چرا هر جا حرف از پول زیاد است عکس بازیکنان سپاهان است چرا همین عکس خلعتبری پارسال که پنج میلیارد گرفت رفت پرسپولیس چاپ نشد یا قرارداد ژوژه یا نکونام یا آندو یا سید جلال یا رحمتی
مقاله شما در جای خودش قابل بررسی بوده و بنده نظری در این باره ندارم فقط یک سوال از نویسنده محترم و دیگر نویسندگان مطبوعات و مجریهای تلویزیون دارم .چرا هر جا حرف از پول زیاد است عکس بازیکنان سپاهان است چرا همین عکس خلعتبری پارسال که پنج میلیارد گرفت رفت پرسپولیس چاپ نشد یا قرارداد ژوژه یا نکونام یا آندو یا سید جلال یا رحمتی
کاش تمام رقم قراردادها منتشر بشه تا همه جامعه بدونن که کارمندها به خصوص معلم ها کمتر از تدارکات یک تیم فوتبال دریافتی در یک سال دارند ولی هیچ کس توجهی ندارد!!!!!!!!
خوب اگرراست مي گوييد يارانه خلعتبري را حذف كنيد تادرس عبرتي باشد براي ديگران!
رقم یک میلیارد تومان دستمزد برای فوتبالیستها که روزی سه میلیون تومان در روز میشود فاجعه است.اگر مردم به ورزشگاهها نروند این پول از کجا فراهم خواهد شد؟آیا یک خلبان که دائم مسئولیت جان چند صد مسافر را دارد و جانش در خطر است چقدر میگیرد؟آیا کار اینها بیش از کار خلبان ارزش دارد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار