بازدید 2356

قیمت خودرو بازنگری می شود

کد خبر: ۴۱۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 21 July 2014
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جزئیات جلسه امروز گفت: اعضای کمیسیون با ارایه اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمت ها داشتند، رییس شورای رقابت نیز این ادعا را قبول و در نهایت تصمیم به بازنگری قیمت خودرو گرفته شد.

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در رابطه با دستورکار جلسه کمیسیون گفت: امروز کمیسیون صنایع و معادن میزبان رییس شورای رقابت و مدیران خودروسازی های بزرگ کشور در رابطه با تعیین قیمت خودرو بود، چراکه اعضای کمیسیون با دلایل و مدارکی که در اختیار دارند معتقدند این قیمت گذاری غیر منطقی و نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: از همین رو رییس شورای رقابت با حضور در کمیسیون صنایع و معادن گزارشی از شیوه قیمت گذاری خودرو ارایه و نمایندگان نیز با اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیر واقعی بودن قیمت ها کردند.

وی ادامه داد: رییس شورای رقابت نیز، فرمول انتخاب شده برای قیمت گذاری را ارایه کرد، اما اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند که اگر تعیین قیمت بر عهده خود خودروسازان بود هم قیمت نهایی کمتر از نرخ اعلام شده بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: پس از بررسی ها مشخص شد که شورای رقابت به صورت شکلی این موضوع را بررسی کرده، یعنی قیمت ها بر اساس فرمول شورای رقابت و نرخ اعلام شده از سوی خودروسازان بوده و از نظر ماهیتی بدون بررسی و غیرموثق است، به همین دلیل شورای رقابت هم قبول کرد که بررسی ها ناقص و قیمت اعلام شده غیر منطقی است، از این رو مقرر گردید که قیمتها بازنگری شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان داشت: نهایتا نیز یک کارگروه 3 نفره متشکل از علی علیلو به عنوان رییس هیات تحقیق و تفحص، نادر قاضی پور و حمیدرضا فولاد گر نیز نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت تشکیل شد تا بازنگری ها انجام و قیمت واقعی خودرو تعیین شود.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت: همچنین دستور کار دیگر کمیسیون صنایع و معادن مربوط به گزارش مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران  اپراتورهای ارتباطات سیار و ثابت در خصوص وضعیت تولید و توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل