بازدید 1728

صندوق توسعه ملی قرارداد عاملیت را امضا نکرده است

کد خبر: ۴۱۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 21 July 2014
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از سال گذشته صندوق توسعه ملی هنوز قرارداد عاملیت با بانک‌ها را امضا نکرده است.

به گزارش فارس؛رضا رحمانی اظهار کرد: تا اسفند ماه سال‌جاری فرصت باقی است تا 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال شده و در اختیار صنعت و معدن قرار گیرد و 10 درصد منابع این صندوق هم باید به بخش کشاورزی و آب تعلق گیرد.
وی افزود: با وجود اینکه این موارد در بودجه سالانه گنجانده شده و با وجود گذشت چند ماه از سال صندوق توسعه ملی هنوز قرار داد عاملیت با بانک‌ها را امضا نکرده و این ارقام تخصیص نیافته است.
 
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 درصد منابع صندوق توسعه ملی متعلق به بخش خصوصی است و دولت هم یک ریال حق استفاده ندارد، اظهار کرد: تاکنون بارها شرکت‌های شبه دولتی برای بهره‌مندی از منابع صندوق تقاضاهایشان را مطرح کرده‌اند که تا به امروز بر این تصمیم خود که صندوق تنها متعلق به بخش خصوصی است پایبند بوده‌ایم.
 
رحمانی صندوق توسعه ملی را ظرفیت بسیار بالایی برای بهره‌مندی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا حال کل قراردادهایی که تبدیل به پروژه شده است تنها 3 میلیارد دلار ارزش دارد ولی ظرفیت صندوق خیلی فراتر از این رقم‌ها است.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم ثبات نرخ ارز و نگرانی‌‌های موجود میزان استفاده از این امکان بسیار کم است؛ به هرحال اگر قیمت‌ها فریز و موضوع درصد تغییرات حل شود امکان استفاده بیشتری از این صندوق برای تولیدکنندگان فراهم می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل