بازدید 1680

نظام سلامت نیازمند اصلاح تعرفه‌هاست

کد خبر: ۴۱۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 21 July 2014
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت بیمه‌های پایه گفت: نه تنها پرداخت‌ها باید قانونی انجام شود بلکه نیازمند اصلاح برخی تعرفه‌ها نیز هستیم.

به گزارش ایسنا؛عبدالرحمان رستمیان در ارزیابی خود از اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: این طرح تاکنون نتایج خوبی را به دنبال داشته است و اکثر کسانی که بیمه نبوده اند توانسته اند از این امتیاز برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: اکنون که مردم توانسته اند از دفترچه بیمه بهره مند شوند باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا دفترچه ها اعتبار مناسبی داشته باشند یعنی بیمه پایه تقویت شود تا اگر فردی به هر مرکز درمانی مراجعه کرد بتواند از امکانات مناسب استفاده کند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که شاخص ها نسبت به سال های قبل بهتر شده است گفت: یکی از شاخص ها پرداخت توسط مردم بود که در مراکز دولتی به جای این که 10درصد فرانشیز را مردم پرداخت کنند موارد زیادی را که حدودا به 35 درصد رسیده بود به بیمار می گفتند که از بیرون از مراکز درمانی تهیه کند در واقع سهم پرداخت مردم از جیب خودشان بالا رفته بود اما الان در بیمارستان دولتی این میزان را به 10 درصد رسانده اند.

رستمیان همچنین به دریافت تعرفه های غیرمعمولی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان تعرفه های غیر معمولی که دریافت می شد در خیلی از شهرستان ها کم شده است، در واقع گاهی اوقات از مردم یکسری تعرفه هایی تقاضا می شد که توان پرداخت نداشتند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعتقاد به این که نیازمند اصلاح برخی تعرفه ها هستیم، گفت: نه تنها برخی از تعرفه ها باید اصلاح شود بلکه پرداخت ها هم باید قانونی انجام شود.

وی با بیان این که در حال حاضر اعتباری برای هتلینگ بیمارستان ها در نظر گرفته اند، اظهار کرد: با استفاده از این اعتبار باید بتوانند فضای فیزیکی و بعضی از تجهیزات ضروری بیمار را تهیه کنند که خوشبختانه حرکت خوبی در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم دامغان درمجلس همچنین به تعریف و در نظر گرفتن یک بسته بهداشت اشاره کرد و افزود: با استفاده از بسته بهداشت باید بتوانند مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت را هم از جهت فضای فیزیکی ، تجهیزات و ماندگاری نیروی انسانی اصلاح کنند که البته هنوز اجرایی نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی