بازدید 10836
۷

کم‌کاری عامه مسئولین، باعث هشدار دادن رهبر انقلاب شد

پرداختن به مسائل اصلی و مهم جامعه، انتظار بحقی است که مردم از مجلس شورای اسلامی دارند؛ پرداختن به مسائلی ‌چون اقتصاد و تولید در کشور و حرکت به سمت خروج از رکود و نیز بهبود معیشت مردم و اساساً پایه‌گذاری یک اقتصاد سالم و سبز در کشور، که طبعاً در پی آن بسیاری از مشکلات دیگر کشور به شکلی پایدار مرتفع خواهند شد. ‌لازمه همه این‌ها، استفاده درست و علمی از منابع ‌کشور است.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹ 20 July 2014
قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن مجلسپرداختن به مسائل اصلی و مهم جامعه، انتظار بحقی است که مردم از مجلس شورای اسلامی دارند؛ پرداختن به مسائلی ‌چون اقتصاد و تولید در کشور و حرکت به سمت خروج از رکود و نیز بهبود معیشت مردم و اساساً پایه‌گذاری یک اقتصاد سالم و سبز در کشور، که طبعاً در پی آن بسیاری از مشکلات دیگر کشور به شکلی پایدار مرتفع خواهند شد. ‌لازمه همه این‌ها، استفاده درست و علمی از منابع ‌کشور است.

به گزارش «تابناک»، غلامرضا نوری درباره این موضوع گفت: یکی از این مقوله‌های مهم، منابع انسانی است. ما کشوری غنی از نظر منابع انسانی هستیم، ولی تا چه اندازه از این پتانسیل ‌و ‌تحصیل کردگان و نخبگان کشور استفاده می‌کنیم، جای تأمل دارد!

وی افزود: کم نیستند نیروهایی که برای آن‌ها یا راه درستی در اقتصاد کشور ‌تعریف نکرده‌ایم و یا عمل نمی‌کنیم و در نتیجه با انبوهی از نیروهای بیکار و حتی فارغ‌التحصیل بیکار مواجه هستیم. از سوی دیگر، کم نیستند ‌‌نخبگان جامعه که متأسفانه در فشار‌ها و ارتباطات رسمی و غیر رسمی به حاشیه رانده شده و سرخورده می‌شوند و یا بد‌تر از آن، رخت هجرت از این دیار ‌برمی‌بندند و به اصطلاح فرار مغز‌ها روی می‌دهد که بهتر است بگوییم فرار دادن مغز‌ها.

از دیگر منابع مهم این مرز و بوم زرخیز و پرگهر، منابع طبیعی آن به ویژه آب و خاک و جنگل‌ها و مراتع و پتانسیل‌های متنوع ژنتیکی جانوری و گیاهی کشور است که متأسفانه به هیچ یک از آن‌ها، آنچنان که باید و شاید توجه نکرده‌ایم و در بسیاری از این مقوله‌ها به خط قرمزهای خطرناک رسیده‌ایم.

درباره آب باید بگویم ‌از اسراف‌کارترین‌های کشورهای دنیا هستیم که بیش از دو برابر نرم جهانی ‌از آب‌های تجدیدشونده خود استفاده می‌کنیم و به این هم بسنده نکرده و حدود ۲۵% از توان استاتیکی آب‌های کشور را نیز خالی کرده‌ایم. این در حالی است که مسیر پیش روی، راهی همراه‌ با خشکسالی‌ها و کاهش سرانه آب کشور، دست‌کم برای بیست سال آینده است. آیا به نظر شما، اهمیت مطلب به آن اندازه نیست که حتی هر روز به نوعی به این مهم پرداخته شود؟!

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: در موضوع خاک نیز سرعت فرسایش خاک‌هایمان، دو برابر متوسط سرعت جهانی است و شاید دردناک‌تر از آن تغییر کاربری‌هایی است که به شدت ‌روی زمین‌های کشاورزی کشورمان ـ که بسیار ‌محدود هستند ـ انجام می‌گیرد و روزانه از مساحت زمین‌هایی که قرار است برایمان امنیت غذایی را تأمین کنند، از دسترس تولید و فعالیت‌های کشاورزی خارج می‌شوند! آیا از خود پرسیده‌ایم‌ به کجا می‌رویم و چه چیزی را هدف گرفته‌ایم؟ آیا دشمنان این مرز و بوم را هدف قرار گرفته‌ایم؟ آیا رهایی از وابستگی به دیگران را هدف گرفته‌ایم‌ و یا سرزمین خود و آینده خودمان و فرزندانمان را هدف گرفته‌‌ و این گونه بر ‌منابع طبیعی و انفال این کشور می‌تازیم!

وی افزود: در موضوع مراتع و جنگل‌ها نیز وضعیت قابل قبولی نداریم، به گونه‌ای که آثار همه ناسپاسی‌ها و ناشکری‌ها را همین امروز ‌به شکل سیلاب‌های ویرانگر، خشکیدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها و وخامت اوضاع زیست محیطی به اشکال گوناگون می‌بینیم.

این نماینده گفت: بی‌توجهی‌ها و کم کاری‌ها از سوی عامه مسئولین، کار را به جایی رسانده که مقام معظم رهبری در یک هفته اخیر در هر دو مورد از دیدار‌هایشان نسبت به این مطالب هشدار داده‌اند و مقابله جدی با از بین رفتن منابع طبیعی کشور و در کنار آن اهمیت فوق‌العاده بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و لزوم حمایت وسیع از این بخش همانند سایر کشورهای توسعه یافته جهان را برایمان یادآور شدند.

وی در پایان تأکید کرد: به نظر بنده، این مطالب پیش‌نیاز ضروری طرح افزایش جمعیت در کشور است که متأسفانه طراحان محترم با مد نظر قرار دادن هدف نهایی، از اسباب و وسایل و ضروریات لازم برای دستیابی به آن غفلت کرده‌اند و حتماً باید در کنار برنامه افزایش جمعیت به موضوع امنیت غذایی و پایداری منابع طبیعی کشور نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا آن هدف مهم و مد نظر به شکل مطلوبی محقق شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۷
چی میگی !!!!!!! مسئولین ما و کم کاری !!! نچ نچ نچ !
سیر را چه پروایی است برای گرسنه؟ ان که دارد می خورد وان که ندارد ناله نمایندگانی که با تبلیغات ملیاردی نماینده شدند دنبال سود خودند نه ملت مستضعف وبیکار
آيا هشدار دادن كافي است يا بايد راهكار عملي داد و مسئوليت آن را پذيرفت ؟؟؟
نتیجه اعمال گروههای تندرو مجلس ویرانی کشور خواهد بود.
اين شعارهاي تو خالي فايده نداره اگر راست ميگي شايسته سالاري را حاكم كنيد نه باندو فاميل بازي. در هر پست و مقامي كه نگاه ميكني يك مشت افراد نالايق كه نه تحصيلات مرتبط دارن نه سابقه كاري مرتبط وجود دارن كه گند زدن به مملكت
زمانی دولت خاتمی "شعار توسعه سیاسی " را می داد عده ای می گفتند به فکر نان و آب مردم باشید . حالا دولت روحانی "به فکر نان و آب مردم " از طریق حل تحریم و .. هست ، عده ای می گویند "فرهنگ " را نجات دهید.
برای گرفتن یک مفاصا حساب به اداره مالیاتی غرب تهران مراجعه کردم. مسئول مربوطه بدون اینکه نامه درخواست را جائی ثبت کند گرفت وگفت یک ماه دیگربیا . اینکه نشد کار کردن، اگر واقعا حجم کار زیاد است چرا اقدام به افزایش پرسنل نمیشود واگر نیازی به افزایش پرسنل نیست چرا زمان جواب دهی اینقدر طولانی و بدون ضابطه ؟ به نظر میرسد که باید ازسیستمهای به روزتر برای ثبت درخواست ها و ارائه پاسخ ها استفاده شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان