بازدید 2097

شروط حماس برای پذیرش آتش بس

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که مقامات مصر چهارشنبه شب به دو هیئت از رژیم صهیونیستی و حماس در یکی از هتلهای مشهور قاهره دیدار کرده است. این دیدار با هدف بستن یک توافق رسمی برای آتش‌بس برگزار شد و با مسئولان حماس در یک اتاق و با مسئولان رژیم صهیونیستی در اتاقی دیگر بحث و گفتگو شد
کد خبر: ۴۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵ 17 July 2014

در حالی که به صورت رسمی حماس طرح مصر برای آتش بس را رد کرده است اما خبرها حاکی از آن است که فعلا آتش بسی چند ساعته در غزه حکم فرما شده است.

به گزارش«تابناک» منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که مقامات مصر چهارشنبه شب به دو هیئت از رژیم صهیونیستی و حماس در یکی از هتلهای مشهور قاهره دیدار کرده است. این دیدار با هدف بستن یک توافق رسمی برای آتش‌بس برگزار شد و با مسئولان حماس در یک اتاق و با مسئولان رژیم صهیونیستی در اتاقی دیگر بحث و گفتگو شد.

مقاومت برای آتش‌بس 10 شرط زیر را اعلام کرده بود:

 - 1ساخت یک بندر بین‌المللی با نظارت بین‌المللی

2- پایان محاصره کامل نوار غزه و اجازه ورود کالا و سیمان و غیره به آن

-3 اجازه صید به صیادان فلسطینی تا مسافت 10 کیلومتری

4 - اجازه زیارت مسجدالاقصی به ساکنان غزه

5 - زراعت آزادانه کشاورزان فلسطینی

6- آزادی اسرایی که اخیرا بازداشت شده‌اند

 -7 بازگشایی گذرگاه رفح تحت نظارت بین‌المللی

 -8  عدم دخالات در امور سیاسی فلسطینیان از جمله انتخابات

9 -ساخت فرودگاه بین‌المللی

 -10عدم ورود هواپیماهای رژیم صهیونیستی به آسمان غزه

منابع آگاه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با برخی شروط حماس مانند آزادی اسرا و نماز در مسجدالاقصی برای برقراری آتش‌بس موافق نیست.

منابع آگاه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با برخی شروط حماس مانند آزادی اسرا و نماز در مسجدالاقصی برای برقراری آتش‌بس موافق نیست.

منابع فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با قبول برخی شروط حماس مانند اقامه نماز در مسجدالاقصی و آزادی دیگر اسرایی که در توافق تبادل با «گیلعاد سالیت» قرار بر آزادی آنها شده موافق نیست و وخصوصا با مسئله آزادی اسرا کاملا مخالف است و معتقد است به امنیت این رژیم آسیب میزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر