بازدید 24058
برای نجات این دانش آموزان چقدر بودجه لازم است؛ چقدر همت؟

این فیلم را مسئولان ببینند و راجع به عملکرد خودشان قضاوت کنند!

مسئولان آموزش و پرورش منطقه از اوضاع اسفناک مدرسه آگاهند، ولی ساخت آن را بسته به یافتن زمین دانسته و از جایگزین کردن بیغوله با کانکس هم به دلایل ناگفته دیگر دریغ ورزیده‌اند تا در نتیجه امیدها به ساختمانی بازسازی شده با کاهگل باشد که به باد و بارانی بند است.
کد خبر: ۴۱۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 14 July 2014
اگر این فیلم را دیدید و به این نتیجه رسیدید که اوضاع از این بدتر نمی‌شود، بدانید ‌سخت در اشتباهید!

به گزارش «تابناک»، به فاصله کمتر از یک ماه از پایان سال تحصیلی و در شرایطی که مدارس گران قیمت کلانشهرها ‌‌نام‌نویسی‌شان به پایان رسیده و از محل مبالغ دریافتی از اولیای دانش آموزان، چه بسا میلیاردها تومان سود برای برخی  به دست آمده، هستند دانش آموزانی که نمی‌دانند سال بعد رنج رفتن به بیغوله‌ای که برایشان مدرسه نام داده‌اند، به جان بخرند یا ترک تحصیل کرده و زندگی را در جایی تمیزتری جز خرابه‌ها دنبال کنند.

اگر این کلمات برایتان نامانوس به نظر می‌رسد و گمان می‌کنید در انتخاب لغاتی چون «بیغوله» یا «خرابه» اغراق شده، شاید بهتر باشد نخست‌ فیلم تهیه شده از مدرسه روستای شِرُنگ رُنگ، از توابع استان کهگیلویه و بویر‌احمد را ببینید تا نظرتان نه تنها درباره این موضوع، که درباره عمق محرومیت جاری در برخی نقاط کشور تغییر کند.


دانلود

آن گونه که عضو شورا توضیح می‌دهد، مسئولان آموزش و پرورش منطقه از اوضاع اسفناک مدرسه آگاهند، ولی ساخت آن را بسته به یافتن زمین دانسته و از جایگزین کردن بیغوله با کانکس هم به دلایل ناگفته دیگر دریغ ورزیده‌اند تا در نتیجه، امید‌ها نومید شده و شورای روستا مجبور شوند مدرسه را برای ادامه کار بازسازی کنند.

آنچه در این فیلم می‌بینیم، در حقیقت بنایی بازسازی شده است؛ چند نیمکت فرسوده و شکسته، یک معلم و هفده دانش آموز، تمام بضاعت مدرسه ابتدایی شرنگ رنگ است؛ مدرسه‌ای که اگر یکی دو شعله لامپ و کتاب‌های درسی دانش آموزانش را ندید بگیریم، درخواهیم یافت که هیچ بهره‌ای از دنیای شلوغ دور و اطراف ما نبرده است.

البته همین اندازه امکانات هم به بادی و بارانی بند است؛ این را عضو شورا درباره برق کلاس می‌گوید که‌ گاه قطع می‌شود. باز جای شکرش باقی است که بخاری برقی ندارند و دانش‌آموزان مجبورند برای گرم کردن خود در سرمای زمهریر کوهستانی در فصول سرد، با خودشان هیزم به مدرسه ببرند، وگرنه با تکیه به برق معلوم نبود چه خطراتی جانشان را تهدید می‌کرد!

کمبود‌ها هنگامی دردناک‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم دانش آموزان مقاطع بالا‌تر باید بیرون منتظر بمانند تا معلم ابتدا به کلاس اول و دومی‌ها درس بدهد و بعد بتوانند وارد کلاس شده، روی زمین بنشینند و بیاموزند که علم بهتر است از ثروت! و چه خوب برخی از ایشان در گذشته توانسته‌اند از شروع تحصیلات در این مدرسه، به مدارج عالی تحصیلی در آینده برسند.

این فیلم را مسئولان ببینند و راجع به عملکرد خودشان قضاوت کنند!

تا اینجای کار به نظر می‌رسد که توقع پاسخ دادن مسئولان درباره ظلمی که به واسطه کوتاهی ایشان به دانش آموزان شرنگ رنگ روا داشته می‌شود، کمترین توقع باشد و باید منتظر واکنش ایشان باشیم، ولی اگر فکر می‌کنید با دیدن این فیلم به اوج مشکلات دانش آموزان ساکن مناطق محروم پی برده‌اید، سخت در اشتباهید.

کافی است، تصاویر متعددی را که از مدارس کپری منتشر شده و می‌شود ‌به یاد آورید تا دریابید که اوضاع برخی مدارسِ دور از چشم ما و مسئولان آنچنان وخیم است که مدرسه شرنگ رنگ چه بسا در برابر آنها قابل تحمل‌تر باشد؛ با این حساب آیا جا ندارد از همین امروز خواب بر خود حرام کرده و برای اصلاح این مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی وارد عمل شویم؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵۷
انتشار یافته: ۲۴
این همه گفتن و عمل نکردن چه سود؟؟؟؟؟تا اتفاقی مثل مدرسه شین اباد پیش نیاد...
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
مسئولینی که خودشون توی بهترین محله های تهران زندگی میکنند و هیچ مشکلی از نظر مالی ندارند، چطوری میخوان اون دنیا جواب این بیچاره هایی که بخاطر کوتاهی اونا به استضعاف کشیده شدن رو بدن؟
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
جای تاسف است ...... در همه جای دنیا اموزش و پرورش در اولویت است اما در ایران .........
کار دشمنان است این خارجیای از خدا بیخبر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
اصلاً این خارجی ها کار و زندگی ندارند و دایم در حال فکر کردن برای بدبخت کردن ما هستند.
وای خدا یعنی ممکنه مدرسه ای این چنین باشه من در روستا های در جه 3 آذربایجان شرقی درس دادم مدرسه هاش عالی است البته به همت خود مردم روستا و خیلی روی امکانات مدرسه حساس بودند امید وارم مردم این روستا هم خودشان همت کنند دلم کباب شد من حاضرم در حد توانم کمک کنم تا بناک جان اگر اقدام کنی
تو منطقه14 تهران دبستان کریمه اهل بیت بسیار ویرانه تر از این تصاویر است مدرسه ای با خشت وگل وآجربا کلاس های 6متری و400 دانش آموز معصوم .این مدرسه تاسیس1330 است وبارها براثربارش برف و باران سقف آن فروریخته.باورندارید تابی جون یک گزارش از آن تهیه کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
لااقل به احترام نامی که برای آن گزیده اند فکری برایش بکنند .
با سلام قابل توجه خیرین مدرسه ساز , ما در شهرها مشکل مدرسه نداریم همت کنید و روستاها را دریابید . بیایید روستاها را به شهر تبدیل کنید تا شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها نباشیم.
سند محکم محرومیت زدایی احمدی نژاد!
این استان محروم تامین کننده 20% نفت ایران و 40% گاز ایران است!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسئولین آموزش وپرورش در تمام امور فقط

بن نور چشمی های خود توجه دارند
دست همگی درد نکنه ! چی بگم که بتونی چاپ کنی ؟
حکایت همچنان باقیست.....................
وقتی همه ی عیوب ما ناشی از دخالت خارجی هاست ، حتماً این موضوع هم از همین دست است
کی تو فکر مدرسه است اینقدر از این مدرسه ها داریم!! ولی دیده نمی شه
وقتی بعضی ها بــــــــــــــــــــــــــــــــورسیه میگیرند اینجوری میشه که این مدارس ازقلم می افتنـد وکس به فکرشون نیست
دنبال خاوريها بگرديد حق اين بچه ها راامثالهم خورده اند و....
از ماست که بر ماست
مدرسه ما دقیقا همینجوری بود حتی بدتر ولی الان دانشجوی ارشد دانشگاه شریف هستم . به امید روزی که بنی ادم اعضایی یکدیگر شوند.
جالبه که کهگیلویه و بویراحمد 25 درصد نفت کشورو تامین میکنه
کاش یک سال را هم بنام جهاد فقر زدایی نام گذاری میکردن
ساخت و نگهداری مدارس باید به عهده شهرداری و شورای ده باشد.
خدایا ایندفعه مرگ را برای که بخواهم خسته ام خسته! خسته از گفتنها و شنیدنها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل