بازدید 2557
منوچهر متکی

داعش و استقلال کردستان یک سناریو هستند

کد خبر: ۴۱۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 14 July 2014
 منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان  در کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به نشست اصولگرایان اشاره و اظهار کرد: همگرایی میان اصولگرایان حرکت و مسیر مناسبی است و به حمد الهی بسیاری نیز لبیک گفتند.

به گزارش فارسوی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری اصولگرایان در شرایط سخت همراه نظام بوده و هستند بنابراین وظیفه داریم از منزوی شدن این نیروها جلوگیری کنیم.

وزیر اسبق خارجه به تحولات خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد بالفور 2 است چرا که چندین سال پیش پس از جنگ جهانی انگلیس نقشه‌ای را طراحی و براساس آن رژیم نامیمون صهیونیستی را به وجود آورد.

متکی گفت: امروز همان طراحی و برنامه‌ریزی 3 سال پس از شکست الگوهای بدلی آمریکایی‌ها در منطقه که با بحران‌آفرینی در سوریه به وجود آمد شکست خورده است و اکنون به دنبال ایجاد بالفور دیگری برای منطقه هستند.

به گفته وی تحرکات گروهک تروریستی داعش و استقلال منطقه کردنشین عراق در جهت ایجاد بالفور 2 است بنابراین حرکات داعش و اقدام برای همه‌پرسی در مورد کردستان دو چهر‌ه یک سناریو هستند.

وزیر اسبق خارجه کشورمان به چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با نگاهی گذرا به زلزله خاورمیانه یعنی شکل‌گیری انقلاب اسلامی به وضوح در خواهیم یافت که همه تلاش‌ها برای شکست این نهضت در داخل و تحمیل فشار از بیرون با شکست مواجه شده است. بنابراین استکبار جهانی به این فکر افتاده تا توجهات را منحرف کند.

متکی با بیان اینکه طرح‌ مدل‌های بدلی برای انقلاب اسلامی از دیرزمان در دستور کار استکبار جهانی قرار گرفته است، گفت: آنها یک زمان می‌خواستند با مدل مالزی - اسلامی الگوی جدیدی را به دنیا معرفی کنند و روزی می‌خواستند از ظرفیت جدید در ترکیه یعنی روی کار آمدن اسلامگراها سناریو بسازند.

وی ادامه داد: آنها پس از جواب ندادن مدل‌های بدلی علیه انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد یک بدل سوپر امپریالیسم به نام القاعده بودند که بگویند انقلابی‌تر از انقلابیون جمهوری اسلامی وجود دارد.

متکی متعقد است: حرکات تروریستی گروهک داعش، انجام همه‌پرسی برای استقلال عراق و حمله به نوار غزه توسط صهیونیست‌ها پازل یک سناریو هستند و جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به کردستان عراق سعی می‌کرد آن را اعلام کند.

وی اضافه کرد: تحولات اخیر منطقه اهدافی را دنبال می‌کنند که سرپوش گذاشتن شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه از جمله این اهداف به شمار می‌روند.

وزیر اسبق خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکا در موضوع افغانستان شکست خورد، خاطرنشان کرد: زمانی که آقای اوباما در شعار انتخاباتی خود وعده خروج سربازان آمریکا از عراق را داد هیچ‌کس وی را سرزنش نکرد بلکه افکار عمومی پذیرفته بود که آمریکا در عراق ناموفق بوده است و ما نیز در مذاکرات با آمریکا سعی کردیم این واقعیت را به آنان ابلاغ کنیم.

به گفته متکی آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه به دنبال ایجاد بدل بیداری اسلامی بودند چرا که به خوبی دریافتند شعله بیداری اسلامی زبانه می‌کشد. بنابراین ما حرکت داعش در عراق و سوریه را بدل بیداری اسلامی می‌دانیم.

وی در پایان تأکید کرد: دولت عراق باید با فتنه‌گران انقلابی برخورد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار