بازدید 18381
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

عدم موفقیت وزرای خارجه گروه ۱+ ۵ در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، تأکید مقامات ایرانی و آمریکایی بر باقی بودن اختلافات مهم در مذاکرات، دومین روز دیدار و گفت‌و‌گوی جان کری با محمد جواد ظریف، اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع هسته‌ای ایران و تحلیل یک روزنامه پاکستانی از توافق هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 14 July 2014
ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ایعدم موفقیت وزرای خارجه گروه ۱+ ۵ در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، تأکید مقامات ایرانی و آمریکایی بر باقی بودن اختلافات مهم در مذاکرات، دومین روز دیدار و گفت‌و‌گوی جان کری با محمد جواد ظریف، اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع هسته‌ای ایران و تحلیل یک روزنامه پاکستانی از توافق هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، موضوع سفر وزرای خارجه گروه ۱+ ۵ به وین و موضع‌گیری‌های آن‌ها، مهم‌ترین موضوع امروز مطبوعات جهانی درباره ایران را از آن خود کرده است. در این زمینه، روزنامه «پیپل دیلی» چین می‌نویسد، وزرا و معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۱+ ۵ بار دیگر در وین با یکدیگر دیدار کردند؛ اما نتوانستند در دستیابی به توافقی جامع بر سر موضوع هسته‌ای ایران پیشرفت داشته باشند.

این روزنامه می‌نویسد، در حالی که ضرب الاجل شش ماهه تعیین شده برای توافق نهایی در حال نزدیک شدن است، دو طرف هنوز بر سر شماری از مسائل اساسی، به ویژه موضوع گستره برنامه غنی سازی ایران اختلاف دارند.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

در همین زمینه، روزنامه «گالف تودی» اظهارات مقامات ارشد آمریکایی و ایرانی را بازتاب داده که بر باقی بودن اختلافات اساسی تأکید کرده‌اند. این روزنامه می‌نویسد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، اختلافات اساسی میان ایران و شش قدرت جهانی همچنان به قوت خود باقی است.

کری گفته: «روشن است که ما هنوز دارای برخی اختلافات قابل توجه هستیم و بنابراین، باید ببینیم ‌آیا می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم یا خیر». در طرف مقابل، سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز گفته اختلافات بر سر همه موضوعات اساسی و مهم، همچنان میان دو طرف پابرجاست.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

این در حالی است که قرار است، کری امروز نیز بار دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و درباره موضوعات اساسی مطرح در مذاکرات هسته‌ای با وی گفت‌و‌گو کند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» در این زمینه می‌نویسد، وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه دومین روز گفت‌و‌گو‌ها با همتای ایرانی خود را برگزار می‌کند. این روزنامه اشاره می‌کند، ‌روز گذشته وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در حالی وین را ترک کردند که از ‌پیشرفت نداشتن در مذاکرات سخن گفتند؛ اما کری در وین ‌مانده تا در این زمینه گفت‌و‌گوهای بیشتری با طرف ایرانی کند.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

از سوی دیگر، برخی دیگر از مقامات غربی، از جمله وزیر خارجه انگلیس‌ در موضع‌گیری‌های خود در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران، تلاش کرده‌اند توپ را به زمین ایران انداخته و مواضع ایران را عامل ‌پیشرفت نداشتن در مذاکرات معرفی نمایند.

در این زمینه، ‌«رویترز» اظهارات ویلیام هیگ را بازتاب داده که گفته، ایران باید درباره آنچه برای دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای ضروری است، واقع‌بین‌تر باشد. این خبرگزاری نیز اشاره می‌کند که هدف هیگ از سفر به وین، تلاش برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای در شرایطی است که تنها یک هفته تا زمان پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای توافق نهایی مانده است.

ادعاهای وزیر خارجه انگلیس درباره مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای

در پایان در مطلب دیگری در موضوع هسته‌ای، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان مطلبی را به پیامدهای توافق احتمالی هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ و راه‌های رسیدن به این توافق اختصاص داده است.

این روزنامه ضمن بیان اینکه در صورت ‌توافق میان دو طرف، خاورمیانه مکان امن‌تری نسبت به گذشته خواهد بود، می‌نویسد، در صورتی که دو طرف‌ بخواهند به نتیجه‌ای موفقیت آمیز در مذاکرات دست یابند، باید دشمنی‌های تاریخی خود را کنار گذاشته و برای رسیدن به توافق تلاش کنند.

به باور این روزنامه، در صورت عدم حصول توافق، جوی از ابهام در منطقه حاکم می‌شود و در صورت رسیدن به توافق، برخی متحدان منطقه‌ای آمریکا، مانند عربستان سعودی و رژیم اسرائیل از آن انتقاد خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار