بازدید 14022
پس از گذشت 5 سال از افتتاح

11 کیلومتر از آزادراه قزوین - رشت جا ماند!

با گذشت بیش از پنج سال از افتتاح آزادراه قزوین – رشت هنوز 11 کیلومتر پایانی این آزادراه ساخته نشده است؛ بخشی که در صورت افتتاح گره ترافیک منجیل را باز خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰ 14 July 2014
با گذشت بیش از پنج سال از افتتاح آزادراه قزوین – رشت هنوز 11 کیلومتر پایانی این آزادراه ساخته نشده است؛ بخشی که در صورت افتتاح گره ترافیک منجیل را باز خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، آزادراه قزوین – رشت که افتتاح آن یکی از بزرگترین پروژه‌های زیربنایی دولت احمدی‌نژاد به حساب می‌آید با طول 138 کیلومتر دو مرکز استان‌ ایران را به هم متصل کرد.
 
این آزادراه در کنار محور هراز، فیروزکوه و آزادراه نیمه کاره تهران – شمال یکی از اصلی‌ترین محورهای مواصلاتی مرکز کشور به شمال است و با توجه به اینکه تنها آزادراه فعال در این حوزه به حساب می‌آید در روزهای پیک سفر، در شمار پرترددترین مسیرهای کشور ثبت می‌شود.
 
این آزادراه اما بخش جا مانده‌ای دارد که بنا بوده در اولین فرصت احداث شود؛ مسیری 11 کیلومتری که بناست از شرق منجیل آغاز شوه و تا جنوب غرب رودبار ادامه یابد.
 
این بخش که خود به عنوان طرحی جداگانه تحت عنوان آزادراه منجیل – رودبار ساخته خواهد شد در دو فاز قرار است ساخته شود.
 
اجرای فاز نخست این طرح در سه کیلومتر با هدف حل مشکل ترافیکی شهر منجیل در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد.
 
اما تکلیف فاز دوم این طرح که در هشت کیلومتر اجرا می‌شود هنوز مشخص نیست و در حال حاضر در مرحله تکمیل مطالعات و شناسایی چگونگی تامین منابع مالی قرار دارد تا پس از آن دستور اجرایی کار صادر شود.
 
بنا به گفته معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور وجود رودخانه سفیدرود و البته مناطق مسکونی گسترده در اطراف این رودخانه، عملیات اجرایی این بخش را کند کرده اما ترافیک همیشگی بین این دو شهر، اولویت ساخت را بالا برده تا با تمام توان کار روی آن ادامه پیدا کند.
 
علیرغم قول مسئولان دولت قبل، کار احداث این پروژه چند کیلومتری به دولت یازدهم رسید تا در کنار طرح بزرگ آزادراه تهران – شمال دیگر شاهراه ارتباطی شمال کشور نیز همچنان در انتظار تکمیل نهایی باقی بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل