بازدید 4370

ابركامپيوتر جيبي ساخته مي‌شود

محققان شركت IBM پروژه‌اي را پيش مي‌برند كه برمبناي آن ابركامپيوترها به اندازه كف دست مي‌شوند و به راحتي مي‌توان آن‌ها در جيب جا داد.
کد خبر: ۴۱۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴ 14 July 2014
محققان شركت IBM پروژه‌اي را پيش مي‌برند كه برمبناي آن ابركامپيوترها به اندازه كف دست مي‌شوند و به راحتي مي‌توان آن‌ها در جيب جا داد.

به گزارش ايتنا از رايورز، محققان IBM نمونه اوليه از ميكروكامپيوتري را به نمايش گذاشتند كه به اندازه گوشي هوشمند ساخته شده است و شامل چندين پردازنده مركزي و مادربوردهاي پيشرفته مي‌شود.

شركت IBM در ابتدا قصد داشت مراكز داده‌اي را به اندازه يك جعبه كوچك تولدي كند و اين تلاش سرانجام منجر به توليد كامپيوترهاي پرقدرت و كوچك شد تا به گفته "رونالد لوييتن" (Ronald Luiten) بزرگ‌ترين تحول در اين زمينه صورت گيرد.

شركت IBM اين روزها تلاش مي‌كند مدل جديد ابركامپيوتر Watson را به اندازه يك جعبه پيتزا توليد كند و آن‌ها را به چندين ميكروكامپيوتر پيشرفته مجهز نمايد.

ابركامپيوتر Watson كه سال 2011 ميلادي جايزه بهترين محصول در نوع خود را دريافت كرد، هم‌اكنون به اندازه 3 جعبه پيتزا ساخته شده است و همچنان IBM مي‌كوشد آن را كوچكتر كند.

مدل مفهومي ميكروكامپيوتر كه به اندازه گوشي هوشمند ساخته شده است را دو شركت IBM و ASTRON به صورت مشترك در موسسه Radio Astronomy هلند رونمايي كردند و توضيح دادند كه اين محصول برمبناي يك طرح 5 ساله با نام Dome توسعه ميابد.

قرار است اين فناوري براي تلسكوپ Square Kilometer Array مورد استفاده قرار بگيرد. فرآيند توليد اين دستگاه در سال 2024 ميلادي به اتمام مي‌رسد و دانشمندان از آن به عنوان بزرگترين تلسكوپ جهان ياد مي‌كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس