بازدید 4369

مقاومت درس بزرگي در غزه به متجاوزان خواهد داد

ملت فلسطين عليرغم همه كمبودها، محاصره‌ها،‌ تحريم‌ها و نامردمي‌هاي رژيم‌هاي مرتجع، اكنون از آنچنان توانمندي برخوردار شده كه با مقاومت و پايداري خود صهيونيست‌ها را مستاصل كرده و در ادامه نيز قادر است با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، درس بزرگي را در جنگ سوم غزه به متجاوزان بدهد.
کد خبر: ۴۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴ 14 July 2014
روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله خود نوشت:

قطعاً يكي از دلايل انتخاب زمان حمله همه جانبه رژيم صهيونيستي به غزه و جنايت فجيع عليه زنان و مردان و كودكان فلسطيني، غفلت بزرگ جهاني و سرگرم بودن مردم به تماشاي مسابقات جام جهاني فوتبال در برزيل بود كه اين روزها مردم دنيا را اسير توپ‌هايي كرد كه از خط دروازه‌ها گذشتند تا از توپ‌ها و گلوله‌هاي بزرگ و مهيبي كه جنايتكاران اسرائيلي در متراكم‌ترين، پر جمعيت‌ترين،‌ محروم‌ترين، بي‌دفاع‌ترين و بي‌پناه‌ترين قطعه جغرافيايي بر سر كودكان و زنان و مردان مي‌اندازند غافل بمانند و از خون‌هائي كه در فلسطين به زمين ريخته مي‌شود، كمتر خبري به گوش برسد و اگر هم مجالي براي انتشار بيابد، در لابلاي اخبار برد و باخت فوتبال گم شود.

اين روزها تهاجم گسترده نظامي رژيم صهيونيستي به باريكه غزه و حملات هوايي به منازل مسكوني فلسطيني‌ها به خاك و خون كشيده شدن بيش از 120 انسان مظلوم و بي‌گناه از جمله زنان و كودكان و زخمي شدن صدها تن منجر شده است. اين حملات ضد انساني در شرايطي به وقوع مي‌پيوندد كه اين منطقه همچنان به دليل ادامه محاصره ظالمانه با وضعيت بغرنجي مواجه است و در نتيجه كمبود شديد امكانات پزشكي، در آستانه وقوع يك فاجعه بزرگ قرار دارد.

در چنين شرايطي كه مسلمانان مظلوم فلسطيني بويژه زنان و كودكان بي‌دفاع غزه به عنوان خاكريز اول در مقابله با تجاوزات رژيم صهيونيستي قرار گرفته و به مثابه سپرهاي انساني براي حفاظت از ديگر كشورهاي اسلامي عمل مي‌كنند، ملتهاي مسلمان بيش‌تر و پيش‌تر از مجامع بين‌المللي وظيفه دارند در برابر اين جنايات ساكت ننشسته و براي توقف فوري اين جنايت‌ها اقدام كنند. اين روزها به انتظار مجامع بين‌المللي و شوراي امنيت نشستن، چيزي درحد آب در هاون كوبيدن است و به دليل وابستگي آنها به حاميان رژيم صهيونيستي، نتيجه‌اي از اين انتظار حاصل نخواهد شد. بنابر اين، راهي غير از اين باقي نماند كه خود مسلمانان كاري كنند كه رژيم صهيونيستي بفهمد جهان اسلام پشت سر مردم فلسطين قرار دارد و آنها را رها نكرده و اين رژيم سفاك در عمل تجربه كند كه پاسخ لازم را خواهند گرفت.
امروز در برابر فاجعه بزرگي كه در غزه درحال وقوع است، كشورهاي اسلامي بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود براي توقف اين جنايت و مقابله با رژيم صهيونيستي استفاده كنند. اين رژيم سفاك نبايد احساس كند ملت‌هاي مسلمان در برابر جنايتش تماشاگر بوده و سكوت اختيار خواهند كرد.

امروز صداي واحد كشورهاي اسلامي بايد متجاوزان و حاميان غربي آنها را متوجه كند كه ادامه تجاوز به نفع آنان نخواهد بود و فلسطين به عنوان خط قرمز و محور وحدت مسلمانان مي‌تواند عكس‌‌العمل واحد و قاطع جهان اسلام را در پي داشته باشد.

امروز جوش و خروش ملتهاي مسلمان حتي اگر بعضي دولت‌هاي حاكم بر كشورهاي اسلامي فاقد انگيزه لازم براي مقابله با رژيم صهيونيستي باشند بايد بگونه‌اي شكل بگيرد كه از ادامه كشتار وحشيانه ملت مظلوم فلسطين جلوگيري كند. جهانيان بويژه مسلمانان در اين روزهاي عزيز ماه مبارك رمضان وظيفه حمايت از مردم فلسطين را بايد بيش از پيش احساس كنند.

جنگ سوم غزه و تجاوز كنوني رژيم صهيونيستي به اين باريكه از دو ويژگي برخوردار است. نخست آنكه روحيه مقاومت ملت فلسطين پرتوان‌تر از هميشه ظاهر شده و گروه‌هاي مبارز نيز با قدرت موشكي خود به مقابله با اين تجاوزات پرداخته و صحنه معادلات نظامي و توازن منطقه‌اي را به نفع خود و در جهت استيصال رژيم صهيونيستي رقم زده‌اند.

دومين ويژگي اين جنگ نابرابر اينكه وجه مشترك برخي رهبران عرب با سران رژيم صهيونيستي اين بار بيشتر از سالهاي قبل بروز كرده است و هر دو مي‌خواهند روح مقاومت را در كوتاه‌ترين زمان ممكن از بين ببرند و آن را درهم بشكنند، از اين رو ميلياردها دلار درآمد حاصل از فروش ذخاير نفتي ممالك اسلامي صرف مسلمان‌كشي و فتنه انگيزي در كشوري اسلامي شده و به سلاحهايي تبديل مي‌شود كه به سوريه و عراق فرستاده مي‌شوند تا آتش فتنه در اين كشورها شعله‌ور گردد.

واقعيت اينست كه يكي از دلايل طرح حمله اسرائيل به غزه، ناكامي‌هاي پي در پي در اجراي سازش در منطقه و سرخوردگي مقامات آمريكايي از اين روند است، به گونه‌اي كه اوباما هفته گذشته رسماً در سخناني از به بن بست رسيدن مذاكرات سازش و شكست آن خبر داده بود. از اين رو سران رژيم صهيونيستي در هماهنگي با كشورهاي غربي و عربي همپيمان خود، اين جنايت ددمنشانه را براي وادار كردن خط مقاومت به تسليم به مورد اجرا گذاشتند ولي ايستادگي و مقاومت گروه‌هاي مبارز فلسطيني نشان داد كه خط مقاومت همچنان زنده و پا برجاست و پيروزي از آن فلسطيني هاست زيرا ملت فلسطين عليرغم همه كمبودها، محاصره‌ها،‌ تحريم‌ها و نامردمي‌هاي رژيم‌هاي مرتجع، اكنون از آنچنان توانمندي برخوردار شده كه با مقاومت و پايداري خود صهيونيست‌ها را مستاصل كرده و در ادامه نيز قادر است با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، درس بزرگي را در جنگ سوم غزه به متجاوزان بدهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار