بازدید 13110

تکفیری‌ها اداره موصل را به معاون صدام می‌سپارند

استاندار نینوا گفت: تروریست‌های داعش از عقب‌نشینی قریب الوقوع خود از موصل خبر داده اند و احتمال دارد اداره موصل به گروهک نقشبندیه واگذار شود.
کد خبر: ۴۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸ 14 July 2014
استاندار نینوا گفت: تروریست‌های داعش از عقب‌نشینی قریب الوقوع خود از موصل خبر داده اند و احتمال دارد اداره موصل به گروهک نقشبندیه واگذار شود.

به گزارش العالم، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا به پایگاه خبری "سومریه نیوز" گفت: عناصر گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به اهالی موصل و سایر شهرهای تحت اشغال خود در استان نینوا خبر داده اند که بعد از گماشتن کسانی که قادر به اداره شهر باشند، خودشان از این شهرها خارج خواهند شد؛ از این رو انتظار می رود که با خروج آنها، گروه "نقشبندیه" (به ریاست "عزت الدوری" معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق) حکومت بر موصل را به عهده بگیرد.

النجیفی افزود: گروه نقشبندیه بیش از حمله داعش به استان نینوا بر سمت چپ ساحل "دجله" در موصل سیطره داشت و بر خلاف داعش که بیشتر به اجرای احکام شرعی (به شیوه خودش) توجه دارد، گروه نقشبندیه درک متفاوتی از چگونگی اداره حکومت دارد و در حال حاضر تلاش می کند تا به خود سروسامان و مشروعیت ببخشد.

سخنان اثیل النجیفی برادر "اسامه نجیفی" رئیس پیشین پارلمان عراق در حالی مطرح می شود که اخیرا عزت الدوری معاون اول سابق صدام دیکتاتور معدوم عراق، از اقدامات گروه های تروریستی داعش و القاعده در این کشور قدردانی کرده است.

گروه های تروریستی بعثی و تکفیری از یک ماه پیش به دنبال اشغال شهر موصل، مرکز استان نینوا و شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین، بر چند شهر استان الانبار و مناطق وسیعی از استان نینوا، صلاح الدین، کرکوک و دیالی تسلط یافته اند. ارتش عراق هم برای پاکسازی این مناطق از تروریست ها با همکاری عشایر و نیروهای داوطلب مردمی، تاکنون موفق شده شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت برساند.

اما در تحولات میدانی، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز یکشنبه خبر داد که در نتیجه درگیری میان تشکیلات داعش و عشایر جنوب تکریت 47 نفر کشته و زخمی شده اند که اغلب آنها از عناصر داعش هستند.

درگیری های ظهر امروز میان تروریست های داعش و عشایر عراقی در منطقه "الضلوعیه" در 80 کیلومتری جنوب تکریت به کشته شدن 15 تن از عناصر داعش و زخمی شدن 17 تن دیگر منجر شد. در این درگیری های 4 تن از عشایر کشته و 11 نفر دیگر دچار جراحت های مختلف شدند.

استان صلاح الدین عراق امروز همچنین شاهد کشته و زخمی شدن 32 نفر از عناصر داعش به دست عشایر "الجبور" در جنوب تکریت بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل