بازدید 2358

تأمین اجتماعی نباید حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی شود

علیرضا محجوب
کد خبر: ۴۱۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ 13 July 2014
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز خانه ملت، به ناتوانی مالی برخی افراد و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: کسانی که دارای امکانات مالی هستند،‌ بدانند که بخشش کافی نیست، بلکه باید به جلوه فقرا درآیند. آن ها باید گرسنگی بکشند و تشنگی را تجربه کنند تا کارگران و روستاییان و همه افرادی که جز ایمان هیچ ندارند، فراموش نشوند.

وی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان درس دیگری از مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را برای تمرین به ما می‌آموزد، افزود: باید استقلال و ایستادگی را همان‌گونه که مقام معظم رهبری، فرموده‌اند بیاموزیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه به هفته تأمین اجتماعی اشاره کرد و ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته تأسیس این سازمان، تصریح کرد: پاسداری از تأمین اجتماعی یعنی اینکه پاسدار حقوق فقرا، کارگران، کشاورزان، کارمندان و بازنشستگان باشیم.

محجوب، درمان توسط سازمان تأمین اجتماعی را جزء لاینفک این سازمان دانست و گفت: بنده با هرگونه جدایی و الحاق آن مخالفم و به کسانی که دندان تیز کرده‌‌اند، اعلام می‌کنم که بیمارستان‌های کارگران را در خدمت بیمه شدگان بدانند و به تعهدات قانونی و تاریخی‌شان بر اساس قانون توجه کنند.

وی تأکید کرد: انتظار داریم قوانینی مانند بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان‌آور و ماده 10 قانون نوسازی صنایع و حقوق متصور برای بیمه‌شدگان و بیماران هر چه زودتر توسط سازمان تأمین اجتماعی عملی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه نباید تجربه شش مدیر عامل در هشت سال، دوباره در سازمان تأمین اجتماعی تکرار شود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی نباید حیات خلوت هیچ صاحب قدرتی شود.

محجوب در ادامه با تأکید بر برخورد با تخلفات در این سازمان، اظهار داشت: قانون بیمه بیکاری به تصویب نهایی رسیده که امیدوارم گامی در مسیر تکوین تأمین اجتماعی باشد.

وی همچنین سطح معیشت کارگران را مناسب ندانست و گفت: اگرچه همواره حرکت دولت در مسیر کنترل شتاب تورم بوده اما باید بدانیم آنهایی که دستمزدهای کمتری می‌گیرند، دیگر تاب مقاومت ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها