بازدید 5612

برخورد قاطع با ریشه های مفاسد اقتصاد و اجتماعی

غلامرضا نوری قزلجه
کد خبر: ۴۱۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ 13 July 2014
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های قوه قضائیه خواهان برخورد قاطع با ریشه های مفاسد اداری و اجتماعی به شکل موثر شد.

غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی امروز (یکشنبه 22 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همکاران عزیزم شما بزرگواران بیشتر از همه محل رجوع مردم هستید. آیا به نظر شما این مردم سزاوار این هستند که برای انجام هر کار اداری خود حتما باید مراجعه ای خارج از روال اداری و امور مربوطه داشته باشند؟!

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: این نگرانی ها از کجا ناشی می شود که حتی برای انجام یک عمل جراحی پزشکی ساده هم تقاضای سفارش از ما برای پزشک معالج را دارند؛ البته پزشک براساس قسم نامه ای که خورده و براساس تعهدات خود عمل خواهد کرد و روی آن بحثی نداریم، بلکه سخن من روی نکته ای است که این نگرانی را در ذهن مراجعه کننده ایجاد کرده است. ریشه آن چیست؟ چرا اغلب دنبال آشنا و سفارش یا توصیه می گردند؟ ریشه این تفکر از کجا ناشی می شود؟ مگر به غیر از این است که تبعیض ها و برخوردهای چند گانه و یا به اصطلاح پارتی بازی ها و آشنا بازی ها، دستورالعمل هایی که تفسیر آنها دامنه بسیاری دارد، اعمال سلیقه های شخصی به اعضا و عدم نظارت کامل بر سیستم دیوانی کشور که همگی دست در دست هم می دهند و معضلی به نام فساد را در سیستم اداری و اقتصادی کشور به وجود می آورند.

نوری قزلجه ادامه داد: این ایرادات و اشکالات در حقیقت همان منکرات برخی از کارگزاران دیوانی کشور هستند که سالهاست نهادینه شده است و بازتاب و تکرار  این اعمال را در جامعه برخی از مردم توسط منکرات اجتماعی در مجامع عمومی مشاهده می کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: حال سؤال اینجاست چرا عزم و اراده جدی برای مبارزه با این مفاسد اقتصادی و اداری وجود ندارد چرا باید اجازه دهیم عده ای قلیل و سودجوی خودمحور و مفسد با آبروی این نظام که حاصل خون های شهیدان و مجاهدت های انقلابیون فداکار و مسلمان است بازی کنند.

وی گفت: روی سخن من با قوه قضائیه است اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های انجام یافته از ریاست قوه قضائیه می خواهم که برخورد با ریشه های اصلی مفاسد  اقتصادی،اداری و اجتماعی را به طور جدی و مؤثر و بدون هیچ ملاحظه ای پیگیری فرمایند و مطمئن باشید اگر ما حدود الهی را اجرا کنیم نصرت الهی هم شامل حالمان خواهد شد و یقین بدانیم که به لحاظ ارزشی بودن حکومت ما، اگر با ریشه های فساد در زمینه های مختلف اقتصادی و اداری مبارزه و برخورد اثر بخش نداشته باشیم توفیق در عرصه های دیگر همچون مبارزه با مفاسد اجتماعی و ناهنجاری های فرهنگی موجود در جامعه، نیز برقراری عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی و اجرای سیاست های مقاومتی و همچنین دستیابی به برنامه های عمرانی چشم انداز توسعه بیست ساله برایمان سخت تر خواهد شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران اسلامی شاکر نعمت امنیتی هستند که خصوصا در ایام اخیر به دلیل شیوع ناامنی های گسترده در اطراف کشور ما بیشتر و بیشتر از همیشه محسوس و ملموس است ما قدردان همه عواملی هستیم که این امنیت را برای کشورمان فراهم می سازند یقینا دفاع از مسلمان مظلوم در عراق، سوریه و فلسطین به ویژه در روز قدس نمادی از شکرگزاری ما به دلیل این نعمت الهی خواهد بود.

وی گفت: ضمن تشکر و خداقوت به وزیر امور خارجه بابت روزهای پرکار و حساس در پایش و مدیریت مسائل مهم خاورمیانه و مذاکرات هسته ای از ایشان می خواهم برای استفاده از همه ظرفیت ایرانیان و توسعه همه جانبه کشور در عرصه های مختلف و برای جلوگیری از گسست فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط تمهیدات و تسهیلات لازم برای تردد آسان تر ایرانیان خارج از کشور را فراهم نماید.

غلامرضا نوری قزلجه در ادامه از سفر چیت چیان،وزیر نیرو به شهرستان بستان آباد و بررسی مشکلات این شهرستان تشکر کرد.

نماینده مردم بستان آباد در انتها ضمن تشکر از رئیس جمهوری برای کنترل سیاست های مالی و نیز قدردانی از طرح احیای دریاچه ارومیه دو تقاضا مطرح کرد:

1-دستور تخصیص اعتبارات عمرانی به ویژه برای مناطق سردسیر که فصل کاری آنها رو به پایان است.

2-دستور برای منطقه ویژه بستان آباد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار