بازدید 29746
جام‌جهانی فوتبال؛

هلند تیم سوم جام شد تا «کابوس فوتبال» برای برزیل پایان یابد

هلند بازی شصت‌وسوم جام یا همان بازی رده‌بندی را با نتیجه ۰-۳ از برزیل برد تا برزیل در دو بازی پایانی جام بیستم، ده گل را دریافت کند و فوتبال برای بازیکنان و مردم این کشور به یک «کابوس» واقعی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۹ 13 July 2014
هلند تیم سوم جام شد تا «کابوس فوتبال» برای برزیل پایان یابداگر روزی از مردم برزیل می‌پرسیدید ‌چه زمانی ممکن است شما برای پایان یافتن بازی تیم ملی کشورتان لحظه‌شماری کنید و منتظر تمام شدن کابوس فوتبال باشید، با قاطعیت پاسخ «هیچ‌گاه» را‌ به صورتتان می‌کوباندند، چه اینکه اگر فوتبال در برزیل متولد نشده بود، ولی آن‌ها با اختراع «ژوگوبنیتو» یا‌‌ همان فوتبال زیبا، صاحب اصلی آن در یک قرن اخیر به ‌شمار می‌رفتند؛ اما تحقق این امر محال خیلی دور نبود و مردم برزیل از نیمه‌نهایی جام بیستم برای پایان بازی‌های تیم ملی کشورشان ثانیه‌شماری می‌کردند.

به گزارش «تابناک»، هلند بازی شصت‌وسوم جام یا‌‌ همان بازی رده‌بندی را با نتیجه ۰-۳ از برزیل برد تا برزیل در دو بازی پایانی جام بیستم، ده گل را دریافت کند و فوتبال برای بازیکنان و مردم این کشور به یک «کابوس» واقعی تبدیل شود.

هم‌اکنون اما جام و همه حاشیه‌هایش برای برزیلی‌ها پایان یافته است؛ جامی که تنها دستاورد آن برای برزیلی‌ها، شکستن هیمنه یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های فوتبال دنیا بود.

بسیاری در دنیا مخالف برگزاری بازی رده‌بندی هستند؛ لوئیس‌فن‌خال هلندی، یکی از آن مخالفان سرسخت است که این بازی را تنها بهانه‌ای برای پر کردن جیب شبکه‌های تلویزیونی می‌داند و محلی برای درآمدزایی فیفا، وگرنه دو تیم زخم‌خورده هیچ علاقه‌ای ندارند بازی انجام دهند که ‌برای برنده شدن‌، هیچ عنوان وسوسه‌انگیزی‌ ندارد.

با این حال بازی‌ در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا آغاز شد و همه احساس کردند که یک روز تراژیک دیگر هم در انتظار برزیلی‌هاست و شاید این هلندی‌ها بودند که رعایت میزبان را کردند و بیش از سه گل نزدند.

حتی حضور نیشمورا به عنوان داور چهارم هم نتوانست برای برزیلی‌ها خوش‌یمن باشد و او که در بازی نخست برزیل در جام، تأثیر مشخصی در ‌نخستین پیروزی داشت، نتوانست مانع شکست نسبتا سنگین برزیل شود.

بنا بر این گزارش، در نیمه نخست، هلند بازی را هجومی آغاز کرد و موفق شد در دقیقه ۳ با ضربه روبین فان پرسی از روی نقطه پنالتی به گل برسد. لاله‌های نارنجی در دقیقه ۱۷ موفق شدند با ضربه دلی بلیند گل دومشان را نیز به ثمر برسانند. شاگردان اسکولاری در ادامه هرچقدر حمله کردند نتوانستند راه دروازه هلند را پیدا کنند تا نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر هلند به پایان برسد.

برزیل در نیمه دوم توپ و میدان را کاملا در اختیار گرفت؛ اما باز هم در گل زدن ناکام ماند تا برزیل در شبی که نیمار را روی نیمکت ذخیره‌ها داشت، برابر هلند نیز ۳ بر صفر شکست بخورد و در حالی که مدعی نخست جام جهانی بود، در رده چهارم قرار بگیرد. وینالدم زننده گل سوم هلند در دقیقه ۹۰ بازی بود.

از نکات جالب این بازی تعویض‌های لوئیس‌فن‌خال در پایان بازی بود که به همه ۲۳ بازیکنی که با خود به برزیل برده بود، بازی داد تا هیچ‌کس روی نیمکت نارنجی‌ها در آخرین حضور آقای سرمربی از بازی در جام‌جهانی بی‌بهره نباشد.

شصت و چهارمین و آخرین بازی جام‌جهانی ساعت ۲۳:‌۳۰ امروز در ریودژانیرو و در ماراکانای بزرگ بدون حضور برزیل و با حضور دو دشمن بزرگ برزیلی‌ها یعنی آلمان و آرژانتین برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
برزیل که له شد رفت...منتظر قهرمانی آرژآنتین
کیروش متشکریم ، تیم اول باید دفاع بلد باشه بعد بره حمله کنه
کاش اسکولاری بشه سرمربی پرسپولیس تا این تیم به جایگاه واقعیش برسه.
یعنی من جای برزیل بودم تا حالا اب شده بودم باور کن اگر هلند رحم نمی کرد برزیل 10 تا می خورد
خخخخخخخخخخخخخخخ
برزیلی ها توهم بزرگ موندن تو فوتبال داشتن همین دلیل عقب موندن شون از دنیای فوتبال بود
مصاحبه با جانواریو چرا اینجوری تمام شد
با تشکر از تیم خوب هلند که آبروداری کرد و در مراسمی در شان و منزلت برزیل این تیم رو دفن کرد....احساس سنگینی رو معدم میکنم.فک کنم دلواپس مردم برزیل شدم...
تیتر هم از صفحه فیس بوک عادل خان بود.
brazil be fana raft
ولی یک کلام با مردم ابادان دارم: با شکست دوباره برزیل غضه نخورید!!
جالب ترین نکته جواد جان بود
خبر فوری : برزیل نابود شد
از نکات جالب این بازی تعویض‌های لوئیس‌فن‌خال در پایان بازی بود که به همه ۲۳ بازیکنی که با خود به برزیل برده بود بازی داد تا هیچ‌کس روی نیمکت نارنجی‌ها در آخرین حضور آقای سرمربی از بازی در جام‌جهانی بی‌بهره نباشد.

این کاری بود که کرش هم باید یاد میگرفت تا یه عده خسته نرن تو زمین.بابا ناسلامتی این همه بازیکن میلیاردی داشتیم
تابی عزیز ؛ تا 2.5 بیدار بودم نیامدی
تابناک جان شما چرا روت نشد زنده پخش بکنی ٰبزار برزیلی ها خجالت بکشند شما چرا ؟
دختر من بهم گفت . بابا برزیل بزیل که میگفتی همون زردپوش بودند . چی بگم به نظرتون
بازم استاد خیابانی. هنوز محل برگزاری بازی رو نمئدونه بریزیلیا هست بعد 17 دقیقه فهمید ریو دوژانیرو نیست و بریزیلیا هست من نمیدونم چرا با بیننده لج میکنن و بازی به این خوبی رو به ایشون میدن همش حرف اضافی میزنه
من فکر میکنم مصدومیت به داد نیمار رسید و از بار شکستهای فضاحت بار گریخت
گل دوم آفساید بود؟
خداییش ایران خیلی آبرمندانه تر از برزیل بازی کرد. خیلی.
تسلیت به ابادانیها!!!
احسنت
برزيل ديگر تمام شد.
اگرچه برزیل در این جام برزیل نبود اما نباید خطاهای تاثیر گذار داور را در گل دوم هلند که آفساید بود و نگرفتن خطای پنالتی و اخراج دفاع خطا کار هلند را نادیده گرفت!
خیلی خوشحالم که برزیل به هیچ عنوانی دست نیافت چون واقعا شایستگیشو نداشت
نمی دونم چی بگم
وای اگه ما میزبان بودیم و این داور اینجوری سوت می زد چکارها که نمی کردیم
برزیل در این جام تیم بسیار ضعیفی بود و فقط نیمار را داشت، به غیر از نیمار شاید از تیم ایران هم ضعیف تر بود.
پنالتی اشتباه: گل اول
گل دوم آفساید
پنالتی واضح روی اسکار
--------------
داوری افتضاح بود
برزیل: تحقیرته!
آبادان: نعطیلته!
خیابانی رو کجا میشه تنها گیر آوورد؟؟!!!!
یعنی برای معرفی تیم هلند کلمه دیگه ای غیر لاله های نارنجی وجود نداره ؟
Argentina
اخ اخ اخ نگاه کنین کشوری که اگه ناداوری نبود به ایران میباخت رفته فینال...پس یا سطح فینال خیلی پایینه...یا ایران باید تو فینال میبود!!!
فقط سه گل؟ حتما ملاحظه كردند. كه تيم برزيل در كشور خود بيش از اين تحقير نشود. تيم فعليه برزيل كه كار دست اسكولاري احمق هست از دست سوم كشور ما هم حداقل پنج گل دريافت ميكنه.
قاز و اردك هم نبايد بدن دست اسكولاري ببره چرا! چه برسه .....
فوتبال دیگه مانند گدشته مطعلق به یک یا چند کشور ومنطقه نیست هر کشوری میتواند. قهرمان جهان شود اگر اماده ترین باشد :
اتفاقاً رده بندی باید باشه تا تیم هایی که برای برای اولین بار به جمع چهار تیم راه پیدا می کنن انگیزه داشته باشن
آلمان قهرمان
درود بر پرچم شیر و خورشید اما بدون شمشیر چون شمشیر نماد سلطنت طلب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار