بازدید 5347
۳

مدیران چسبیده ورزش و قانون معروف فیزیک

کد خبر: ۴۱۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 11 July 2014

در فیزیک قانونی به نام «پایستگی انرژی» وجود دارد که نقش مهمی را در جهان هستی ایفا می‌کند. بر اساس این قانون انرژی نه بوجود می‌آید و نه از بین می‌رود بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌کند اما اگر این قانون شکلی انسانی و بعدی مدیریتی پیدا کند، نگرانی بزرگی بوجود می‌آورد.
این حکایت برخی مدیران ورزشی ایران است که معلوم نیست چه زمانی به ورزش ایران آمده‌اند و چه زمانی قرار است از ورزش بروند. به عبارتی این افراد فقط از سمتی به سمت دیگر تغییر جایگاه می‌دهند و گویی هیچ‌گاه قرار نیست از ورزش ایران بروند و یا حداقل بازنشسته شوند!
این افراد هر چقدر هم که عملکرد ضعیفی در ورزش داشته باشند، باز هم از ورزش ایران خارج نمی‌شود. روزی این افراد در کمیته ملی‌ المپیک هستند، روزگاری در سازمان تربیت بدنی می گذرانند، روزی در وزارت ورزش و جوانان جولان می دهند و روزی هم در فدراسیون‌ها و یا نهادهای ورزشی جا خوش می کنند. برای این افراد سطح جایگاه مدیریتی اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهند که در ورزش به حیات خود ادامه دهند.
این که این افراد، چه زمانی و چطور از ورزش می‌روند، سوالی است که شاید نتوان جواب قطعی به آن داد. در هر حال ورزش برای این افراد یک پایگاه امن به شمار می‌رود و آنها به واسطه رفاقت‌ها و لابی‌هایی که دارند، ارتباطات خود را حفظ کرده و از این دایره خارج نمی‌شوند. البته تلاش بلندپایه‌ترین نهادها برای بیرون راندن این افراد از ورزش نیز گاهی ناکام می‌ماند و بازهم این افراد پست‌هایی نظیر مشاور،‌ نایب رییس و یا سمت‌های تشریفاتی دیگر را در فدراسیون‌ها و نهادها به دست می‌آورند. بدین ترتیب این افراد عملا جایگاه را برای حضور افراد شایسته در عرصه ورزش تنگ می‌کنند.
بخش دیگری از افرادی که ورزش را خانه امن خود می‌دانند، سیاسیون هستند. این افراد با وجود آنکه خود دارای مشاغلی هستند که عملا براساس قانون و وظیفه نباید وقتی را برای فراغت داشته باشند، بازهم تمایل بسیاری دارند که در ورزش حضور داشته باشند. حضور به عنوان رئیس هیات یک رشته ورزشی در یک استان و یا دیگر پست‌های مشابه از جمله سمت‌هایی است که این افراد به آن چنگ می‌زنند.
حضور این دسته ، آنچنان گریبان ورزش ایران را گرفته که وزیر ورزش در اظهارنظری صریح نسبت به حضور برخی از این افراد در عرصه ورزش ابراز نگرانی کرده بود. باید دید ورزش ایران تا چه زمان قرار است حضور این افراد در ورزش را تحمل کند و سرانجام چه زمانی شاهد خروج این افراد از ورزش ایران خواهیم بود، خروجی که حتما باعث سبک وزنی وفارغ البالی بدنه سنگین و تنبل ورزش ایران خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر