بازدید 11066

بررسی مجدد قیمت‌ خودرو در شورای رقابت

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.
کد خبر: ۴۱۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 12 July 2014
عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.

عیسی امامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها اظهار داشت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه موضوع قیمت جدید خودروها در شورای رقابت پیگیری خواهد شد، افزود: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده، موضوع آپشن‌های خودرو نیز مطرح شده است، ولی باید دید آیا خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، یا خیر و علاوه بر این، ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در چه سطحی قرار دارد.

امامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، خودروسازان هیچ‌وقت نتوانسته‌اند، جلب رضایت عمومی داشته باشند، گفت: تولیدات این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه‌ واردات خودرو برداشته شود، تا هیچ کدام از خودروهای داخلی قابلیت رقابت با خودروهای وارداتی را نداشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد: دولت یا باید از سر صنعت خودرو دست بردارد و یا اینکه این صنعت با خودروهای وارداتی رقابت کند و در صورتی که توان رقابت ندارد، زمین بخورد و مانند خیلی از صنایع دیگر از چرخه تولید خارج شود.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی موجود در صنعت خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودورهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمت‌دهی مناسبی دارند.

امامی با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، اظهار داشت: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

وی در پایان در مورد ایرادات موجود در قیمت‌گذاری الزامات قانونی مانند استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ بر روی خودروها نیز گفت: این مسئله قابل تأمل و پیگیری است و در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۲۷
دقیقا باید بازنگری انجام شود چرا که قیمت های بازار بالا رفته و خودروسازها ضرر میکنند
iهنوز نتوانسته ایم مشکل قیمت خودرو را حل کنیم و با دو تا خودرو ساز به یه منطق واحد اقتصادی برسیم انوقت میخواهیم .......... راستی چیزی به اتمام سال اول دولت تدبیر وامید نمونده امیدوارم در مدت باقی مانده سه ساله موفقیتهایی بی شماری نصیب ملت بزرگ ایران شود
حتما دفعه بعد قیمتها بالاتر اعلام میشه
نه لازمه قيمت خودرو را كاهش دهيد نه لازمه خاطرتان مكدر شود
فقط لازمه تعرفه واردات خودرو به اندازه اي كه هرسال خودرو داخلي گران ميشود كاهش يابد
تابناك جان لطفا تيتر كنيد
فقط به همان درصد كه خودرو را گران ميكنيد تعرفه واردات را كاهش دهيد بعد ببينيد چه اتفاقي مي افتد
مردم رو سركار گذاشتين
مگه شوراي رفاقت، قسمتي از دولت نيست؟
آقای عضو ناظر محترم پس در زمان قیمت گذاری ها کجا تشریف داشتید؟.............
خدا مي داند كه ما بايد تا كي سوار اين خودروهاي بي كيفيت توليد شده بشويم ولي پول خودروهاي خارجي براش بپردازیم
نتیجه : قیمت هایی که چهار پنج ملیون بالا رفته دویست هزار تومن ارزان میشود
فرمول نحث قیمت گذاری ایران

به نظر من باید واردات آزاد بشه
تا خودرو ساز ها بفهمن یه من ماست چند کیلوه
با سلام
احتمالا این آقایان اصلا کاری به جز این جلسات ندارند که هرچند وقت یکبار دور هم جمع میشوند و چای و میوه سرو میکنند و بعد هم یک حرفی میزنند و خداحافظ . و اگر عکس العملی را مشاهده کردند نسبت به تصمیمات خود دوباره جمع میشوند و اندکی کاهش نرخ در تصمیمات قبلی و خدانگهدار . تنها راه چاره بازکردن درب گمرک برای مدتی مثل 5 یا 10 سال تا مجبور شوند برای رقابت هم کیفیت را و هم قیمت را واقعی کنند .
با سلام
این حرفها که عنوان شده همه میدانند و عقیده و خواست مردم هم همین است ولی کجاست کسی که مردم را یاری کند فقط نزدیک به انتخابات که میشود با وعده های تو خالی به قصد کشاندن مردم پای صندوق بوغ و کرنا میکنند و مردم هم باور میکنند حال وقت عمل است نه مخفی شدن و دست روی دست گذاشتن یالله عمل کنید یه کاری کنید واردات ازاد کنید تعرفه را کاهش دهید نه اینکه تعرفه کاهش یافته در دولت قبل را مجددا افزایش دهید ما منتظریم یعنی همه منتظرند
در بازار انحصاري خودرو معني شوراي رقابت چيست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
معنی آن شورای رفاقت است
شورای رفاقت ول کن این مدل را وضعیت واقعی ماشین های تولید شده را ببین
گاليور من ميدونم كه درست نميشه
خب تا حالا کجا بدید و حالا که صدای اعتراض ها درومد میگید می خواهید بررسی کنید؟
تا کی اول عمل بعد فکر؟!
هرچند که چشمون آب نمیخوره تغییر خاصی رخ بدهد
آره خوب یه 200هزارتومانی بیارید پایین تا صداها تمام بشه !!!!!
برخي مسئولين قصددارند با سرگرم کردن مردم به قيمت خودرو، توجه را از گران شدن مایحتاج اصلی زندگی مردم برگردانند. وقتی مواد اولیه خودرو از ورق گرفته تا لاستیک چند برابر شده از خودروساز چه انتظاری دارید؟ در ضمن اگر تعرفه آزاد شود اکثر صنایع غیر نفتی کشور ورشکست می شوند و سیلی از بیکاری به وجود می آید که تبعات آن غیر قابل تحمل است واین نقصان در اکثر صنایع، ناشی از عدم بهره وری و مدیریت در اکثر صنایع کشور، همچنین عدم اتصال به منابع تکنولوژی مادر می باشد پس بهتر است شعار ندهیم، از کوزه همان تراود که در اوست.
شورای رقابت تکلیفش با خودش و مردم مشخص نیست
تا دیروز از خودروساز حمایت میکرد
حالا میگه دارن سند سازی میکنن!
چرا نظراتي كه راجع به صنعت خودرو ميديم را پخش نمي كنيد. پس تابناك هم گويي مدافع خودروسازان است در حاليكه حرف هاي اقاي امامي در اين خبر كاملا صحت و پشتوانه علمي در ادبيات حمايت گرايي دارد و بهاي رفتار سودجويانه ي خودروسازان را ما مصرف كنندگان مي پردازيم
جالبه اعضایی هستند که عضو شورای رقابت هم هستند و نماینده مجلس هم هستند الان صحبت از سند سازی و .. میزنند.اقا تعطیل کنین و واردات و ازاد کنین.مردم بخاطر ارابه های مرگ هر روز و هر ساعت می میرند تا کی باید تحمل مرگ عزیزانمون و کنیم
اسمش بزارید شورای رفاقت بهتره تا رقابت ما که نفهمیدیم کی با کی رقابت می کنه اصلن رقابتی است یک مشت اشغال مربوطه به تکنولوژی دهه 70و80 با کیفیت بسیار پایین میندازند به خلق اله با قیمت خون باباشون بعد میگن رقابتی بخدا این اتومبیل سازی بااین شرایط را از همین امروز جمعش کنن به نفع این مملکت و مردمش و خیلی راحت میشه اونو ثابت کرد
"وی تأکید کرد: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند."

سلام
در خبر دیروزتان نوشتم ظاهرا بحث خودروسازان اینست که اگر دولت دلش برای ملت می سوزد، از سود خود از هر خودرو بکاهد!! ولی درج نکردید!!
با سلام جهت رعايت حقوق مردم درحق انتخاب ، خواهشمند اجازه واردات خودرو با كمترين مقدار تعرفه داده شود تا آنوقت شوراي رقابت به قيمت گذاري بپردازد!!
ستمی ازاین بالاترنیست که قوطی کبریتی به نام پراید20میلیون تومان باشد!!!
بازی با مردم
اینا اگه زورشون میرسید همون اول میرسید
بررسی مجدد قیمت‌ خودرو در شورای رقابت = افزایش مجدد قیمت خودرو .( تا حالا که اینگونه بوده)
هیچ امیدی به شورای رقابت و یا رفاقت با خودرو سازان نیست و متاسفانه دولت هم با کوتاهی در این امر مهم انها را در افزایش قیمت ها یاری میدهد و بنظر دولت اگر اراده ای برای کاهش قیمت داشت ظرف 24 ساعت با اقای شیوا و خود رو سازان برخورد و قیمت ها را کاهش میداد ولی با توجه به نفوذ و رانت و انحصاری که خود رو سازان دارند بعید میدانم موضوع حل شود و این جنگ زر گری برای چند روز ادامه داشته و خاتمه خواهد یافت مردم می بینند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها