بازدید 42229
کشف حقایق نیمه آشکار چهار سال به طول انجامید؛

کلاهبرداری ۲۳۰ میلیارد تومانی از ۸ هزار تن در بوشهر!

فاجعه بزرگ از آنجا آغاز شد که نزدیک چهار سال پیش ، فردی مشهور ـ و البته تا حدودی خوشنام ـ با دریافت پول از مردم و دادن سودی قابل توجه‌تر از سود بهترین سپرده‌ها نزد بانک‌ها، مسیری آغاز کرد که بعد‌ها برخی دیگر هم در آن مسیر گام نهادند تا به این نقطه برسیم که اکنون می‌شنویم پرونده ایشان حدود هشت هزار مال باخته دارد و عدد بدهی در مقابل اموال ضبط شده بسیار اندک است!
کد خبر: ۴۱۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳ 10 July 2014
انبوه مردم پشت در یک سالن ورزشی صف می‌کشند تا با پر کردن فرم هایی، میزان ضرر و زیان خود را اعلام کرده و عده‌ای آن سو این مبالغ را جمع می‌زنند تا مجموع کلاهبرداری صورت گرفته در چهار سال را به دست آورده و پرونده متهمان را تکمیل کنند!

به گزارش «تابناک»، اگر شما هم از اهالی بوشهر باشید یا قوم و خویشی در این دیار داشته باشید، نه تنها این نوشتار برایتان باور نکردنی نخواهد بود، بلکه یا سهمی از زخم خوردن خودتان یا اطرافیانتان در این پرونده دارید که تازه سر باز کرده و به شدت درد می‌کند یا هنوز شگفت زده‌اید که چگونه کشف کلاهبرداری گسترده ای تا این اندازه که بسیاری خانواده را درگیر خود کرده، چهار سال به طول انجامیده است؟!

این فاجعه بزرگ از آنجا شروع شد که حدود چهار سال پیش، فردی مشهور ـ و البته تا حدودی خوشنام ـ با دریافت پول از مردم و دادن سودی چشمگیر‌تر از سود بهترین سپرده‌ها نزد بانک‌ها، مسیری آغاز کرد که بعد‌ها برخی دیگر هم در آن مسیر گام نهادند تا به این نقطه برسیم که اکنون می‌شنویم پرونده ایشان حدود هشت هزار مال باخته دارد.

هرچند در آغاز کار اطمینان به «الف. ح» سخت به نظر می‌رسید، تداوم کار برای ماه‌های طولانی بسیاری را مجاب کرد که حتی از بانک وام گرفته و به این فرد بسپرند و از سود کلانی که دریافت می‌کنند، روزگار خوب و خوشی گذرانند.

بدین ترتیب وقتی یک سال از ماجرا گذشت، اطمینان به این شیوه هم رشد کرد و توسعه یافت، چراکه به نظر نمی‌رسید نهادهای مختلف از ماجرا آگاه نباشند و شیله و پیله‌ای در کار فرد خوشنام شهر در اقتصاد باشد. اینجا بود که برخی ترجیح دادند در بازار متلاطم دلار و طلا، به جای آنکه سود خوب را در خرید و فروش ارز ببینند و طلا خرید و فروش کنند، با فروش خودرو، طلا و... به نقدینگی رسیده و همه دار و ندار خود را در اختیار این سیستم پر سود گذارند.

اوضاع بر وفق مراد همه بود و هیچ کدام از مسئولان استانی و کشوری هم اعتراضی متوجه این مسأله نمی‌کردند تا ورود فرد دومی به این عرصه، ولو عجیب، پذیرفتنی به نظر برسد. حالا بوشهر دو فرد شناخته داشت که پول می‌گرفتند و هر ماه سودی چشمگیر بابت آن می‌پرداختند. جالب اینکه بانک‌های استان هم برایشان سؤال نشد که این وضعیت چگونه تداوم یافته و رشد می‌کند، بی‌آنکه این همه هزار توی قوانین بانکی پشت آن باشد و تبلیغات شبانه روزی نیاز داشته باشد!

جالب‌تر اینکه نه کسی از این موضوع آگاه بود که حاجی با پول‌هایشان چه می‌کند، نه می‌دانست فرد دوم ـ که آن هم نام خانوادگی‌اش با «ح» آغاز می‌شود ـ پول‌های دریافتی را در چه راه پر سودی سرمایه گذاری می‌کند و نه به دنبال پاسخی برای این پرسش های بدیهی می‌گشت؛ شاید به این دلیل که سکوت مسئولان را می دیدند و آن را به منزله تأیید این کارها می دانستند.

هوا در عین گرما و اوضاع در اوج معمولی بودن، برخی شرایط بهاری تجربه می‌کردند و از سود پول‌هایی که پرداخته بودند، روزگار می‌گذراندند و حتی حواسشان نبود که چگونه فرد سومی هم به این کسب و کار مشغول شده اما از شهرهای دور و نزدیک خبری از راه افتادن اینچنین کسب و کاری نیست.

همه چیز عالی بود تا ماه گذشته؛ روزی که یکی از مسئولان قضایی اعلام کرد، افرادی که در بوشهر سود کلان می‌دهند ربا دهنده هستند، با آن‌ها برخورد می‌شود و از پول دهندگان نیز هیچ حمایتی نخواهد شد. آسمان روی سر خیلی‌ها خراب شد اما چاره‌ای هم نبود. نمی‌شد قراردادهای بسته شده را پیش از موعد فسخ کرد؛ بنابراین، باید انتظار می‌کشیدند تا زمان بگذرد و اوضاع آرام شود.

ولی اوضاع نه تنها آرام نشد، بلکه یکی دو هفته بعد نشده، افراد سودرسان، نام آشنا و حتی خوشنام شهر دستگیر شدند و اعلام شد که کسب و کاری در کار نبوده، عدد بدهی بسیار بالاست، باید طلبکاران شناسایی و شمارش شوند، افراد زیادی هستند که سودهای فراوان گرفته و اکنون متهمند، امکان بازگرداندن بدهی‌ها وجود ندارد و... .

هر چه باشد، وقتی می‌گویند ماجرا «ربا» بوده، یعنی هر دو طرف ماجرا، چه چند نفری که پول گرفته‌اند و چه چند هزار نفری که پول داده‌اند، مقصرند؛ قصوری که البته پس از سال‌ها اعلام می‌شود و موجبات گلایه بسیاری از مردم را فراهم آورده اما بازپرس پرونده که «پرونده مضاربه‌های صوری بوشهر» نام گرفته برای این حرف‌ها هم پاسخ دارد: «با جوسازی علیه دستگاه قضایی برخورد می‌شود».

اگر هشت هزار تن را اعضای پنج هزار خانواده بدانیم، می‌توان ادعا کرد شهری با این پرونده درگیر شده و در تب و تاب افتاده‌اند، ولی همه این دانسته‌های ما از پرونده، هنوز بخش کوچک‌تر ماجراست و ابهامات اهالی بوشهر و دیگر هموطنان از ماجرای رقم خورده، نیمه بزرگ‌تر ماجرا؛ نیمه‌ای که شاید ابعاد آن با توجه به گزیده سخنان بازپرس پرونده ـ که به نقل از پایگاه خبری خلیج فارس در اینجا خواهد آمد ـ روشن‌تر شود:

* در جریان این اتفاق، سه متهم دستگیر شده که وجوهات حدود ۸ هزار تن را در اختیار داشته‌اند.

* متهمان هیچ معامله قانونی یا شرعی نداشته‌اند، بلکه یک زنجیره انسانی تشکیل داده و پول نفرات آخر را در ازای دادن چک می‌گرفته و به نفرات ماقبل می‌داده‌اند؛ از این روی، متضررین باید قدردان دستگاه قضایی باشند که برای جلوگیری از زیان بیشتر مردم به پرونده وارد شد.

* در پرونده متهم اول، وی ۱۷۸ میلیاردتومان از مردم دریافت کرده، اما اکنون موجودی حساب‌های وی ۱۴ میلیارد تومان است که با احتساب سایر اموال وی به ۳۵ میلیارد تومان می‌رسد.

* افرادی هم در این پرونده آگاهانه با اقدامات غیرقانونی همراهی کرده و سودهای ۳ میلیاردتومانی غیرقانونی داشته‌اند که اسناد آن‌ها موجود است و اگر خود را معرفی نکنند تا زمینه بازگرداندن حقوق افراد آخر زنجیره فراهم شود، یقیناً تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

* فرم‌هایی آماده و در سایت دادگستری بوشهر منتشر شده تا متضررین آن‌ها را تکمیل کرده و دستگاه قضایی با کمک ضابطین نسبت به بازگشت وجوه مردم در حد امکان اقدام کند. [نتیجه پر کردن این فرم‌ها توسط مردمی که پشت در یک سالن ورزشی در شهر جمع شدند و خوداظهاری کردند، تا این لحظه به حدود هشت هزار مالباخته و ۲۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری در این پرونده رسیده است]

* مردم تصور نکنند دستگاه قضا تصمیم دارد این مبالغ را ضبط کند، بلکه همه تلاش و اهتمام مسئولان قضایی در بازگرداندن پول مردم با مدیریت لازم است.

* ۶ هزار تن در پرونده متهم اول مضاربه‌های صوری سپرده گذاری کرده‌اند که چهار پنجم متضرر شده‌اند.

* دستگاه قضایی روی حقوق مردم محکم ایستاده‌ و هیچ نگرانی از جوسازی‌ها نداریم. از این روی، همچنان که امام راحل تضعیف قوه قضائیه را گناهی نابخشودنی و جرم دانستند، هر که بخواهد دستگاه قضایی را در این زمینه تضعیف کند، تحت تعقیب قرار گرفته و با وی برخورد می‌شود.

* رسیدگی به این پرونده به ضرر کسانی است که مثلاً ۲۵۰ میلیون تومان داده و یک ۱.۵ میلیارد گرفته یا یک میلیارد پرداخت کرده و ۶ میلیاردتومان دریافتی داشتند. افرادی که در صدد جوسازی علیه دستگاه قضایی هستند،‌‌ همان کسانی هستند که سودهای کلان برده و اکنون تلاش می‌کنند این مبالغ را برنگردانند؛ البته شمار این افراد کم است.

* دستگاه قضایی در سال های گذشته مراجعه فرد یا دریافت گزارشی در خصوص این پرونده را نداشته است.

* به افرادی که پایه گذار تحصن در شهرستان می‌شوند، هشدار می‌دهیم هرگونه تجمع و تحصن غیرقانونی است. از مردم می‌خواهم فریب این افراد را نخورند و در چنین تجمعاتی شرکت نکنند، بلکه در فرآیندی که اعلام شده، پیگیر پول خود باشند.

* برای بازگرداندن پول مردم، اولویت‌هایی تعیین شده است. کسانی که تاکنون مطلقاً هیچ سودی دریافت نکردند و فقط پول گذاشته‌اند، در اولویت اول هستند. افرادی هم که تاکنون مبالغی به آن‌ها بازگردانده شده اما کمتر از میزان پول اولیه است، در اولویت دوم هستند. کسانی که از این ماجرا معادل رقم پرداختی وجوهی را دریافت کرده‌اند، فعلاً در اولویت نیستند، هرچند باید برای پیگیری پرونده فرم‌های مخصوص را تکمیل کرده و تحویل دهند.


* در این پرونده افرادی هم هستند که سودهای میلیاردی دریافت کرده‌اند که باز هم تأکید می‌کنم باید بیایند و مشخصات خودشان را بنویسند تا از یاری دستگاه قضایی و رأفت اسلامی برخوردار شوند. این افراد بدانند سودهای نامشروعی که دریافت کردند، اموال آخردستی هاست که بیشتر آن‌ها افراد فقیر، یتیم و ناتوان هستند که امروز متضرر شده‌اند.

* [در پاسخ به اینکه «شاکی اولیه پرونده چه کسی بود؟»] گزارش‌های شفاهی از این موضوع در جامعه مطرح و دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی مطلع شده و به بررسی آن پرداخت و مشخص شد هیچ گونه معاملاتی صورت نگرفته و دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کرد؛ بنابراین، هر گونه شایعه مبنی بر شکایت هر دستگاه، بانک یا اشخاص دیگری را تکذیب می‌کنم.

* حمایت مسئولان استان را تکذیب کرده و اعلام می‌کنم این موضوع از جمله شایعاتی است که اشخاص ذینفع و کسانی که اموال مردم را به دست آوردند، در حال ترویج آن هستند. تنها دغدغه مسئولین استان، کمک به مردم و تلاش برای برگرداندن پول و جبران خسارات آنهاست.

* در پرونده اول ۶ هزار و ۵۰ تن و در پرونده دوم نزدیک به ۲ هزار تن، مبالغی را پرداخت کرده‌اند. برآورد اولیه از پرونده سوم نیز این است که کمتر از ۵۰۰ تن دیگر وارد موضوع شده‌اند، البته هنوز پرونده سوم بررسی نشده است.

* ممکن است فردی در دستگاهی مشغول به کار بوده و فریب خورده باشد، اما تا این لحظه هیچ مسئول یا شخصیت حقوقی در این پرونده وجود ندارد.

* اکنون همه حساب‌های این افراد و نزدیکان آنان بررسی شده و هیچ وجوهی نیز از حساب آن‌ها خارج نشده است.

* شایعات مبنی بر آزادی متهم اول درست نیست و این اشخاص تا زمان رسیدگی به حقوق مردم آزاد نخواهند شد. اگر هم قرار بر آزادی باشد، آن‌ها باید معادل وجوه مردم وثیقه بگذارند تا آنگاه تصمیم گیری شود.

* اقدام متهمان که در قالب قراردادهای صوری مضاربه‌ای وجوه مردم را دریافت کرده‌اند، مصداق قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و پولشویی است. قانونگذار مجازات‌های سنگینی را در این خصوص پیش بینی کرده که البته این موضوع نیازمند برگزاری دادگاه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۹۵
و اذا قيل لهم لا تفسدوا في الارض
قال انا نحن مصلحون
الا ان هم المفسدون

و هنگامي كه به آنان گفته مي شود در زمين فساد نكنيد ، مي گويند ما اصلاح طلبانيم
آگاه باشيد كه آنان مفسدان هستند
(11 بقره)
لطفا بگین که پشتیبان سیاسی داشته اون شخص.
اكر هر ويزه خوار،و فساداور اقتصاد و فساداور اداري اعدام ميشد الان وضع اينطور نمي شد
چقدر دروغ شنيده ام كه ديگه آدم نمي دونه كي راست مي گه كي دروغ !
ظاهرا بانک ها احساس خطر کرده اند و یا دست اندرکاران این کار، حق حساب افراد بانفوذ را نداده اند که کار به اینجا کشیده شده وگرنه پس از چند سال چگونه الان دوستان قضایی متوجه خطر شده و نگران اموال مردمی که هیچیک تا پیش از ورود دستگاه قضا شکایتی نداشته اند. داستان ارسنیک داشتن برنج محسن و غیر بهداشتی بودن چای احمد که پس از سالیان متمادی حضور در بازار و بعضا تبلیغ از رسانه ملی یکباره مطرح شد و یکباره نیز فروکش کرد از یادها نرفته است.
عجب
از اقدام گزارش در الف.ح خطاب کردن کلاهبردار خیلی خوشم اومد، مبادا آبروشو ببرین.
لطفا ماجراي كلاه برداري در رامهرمز توسط شركتهاي كرم ورمي كامپوست را اطلاع رساني كنيد به دادگستري شكايت كرديم ،لطفا پيگيري كنيد
اگر عدد بدهی در مقابل اموال ضبط شده اندک است که غصه ای ندارد.
چه راه جالبی برای پول در آوردن، پول نفرهای بعدی رو بگیری بدی به نفرات اول، تهش یه چیزی هم واسه خود آدم می مونه، چطور به ذهن من نرسیده بود، البته باید قبل اینکه گندش در بیاد از کشور خارج شد.
همه اين هشت هزار نفر دنبال يك چيز بوده اند: پول مفت. پس حقشونه هر بلايي سرشون بياد.
ده سال پيش اين اتفاق در اهواز افتاد و عده اي تحت عنوان "سيدها" أقدام بهگرفتن پول از مردم و داند سودهاي غير متعارف كردند مسوولان امر تا يك سال دخالتي نكردند تا اينكه حجم قابل توجهي از پول مردم ساده لوح در اختيار اين جماعت رند قرار گرفت آنگاه بگير و ببند شروع شد و متعاقب آن فرار عده اي و دستگيري عده اي ديگر و خيل مردم مال باخته كه دستشان به هيچ جا بند نبود...
جدا از اینکه کارش شدیدا غیر اخلاقی بود ولی دمش گرم چقدر زرنگ بود !!!!!!!
در نظام بانکی هم ربا هست. پس چرا دستگاه قضا در آن بخش واکنشی نشان نمی دهد؟
نادان را از هر طرف بخوانی نادان است.
تابناک جالبه!!! نزدیک به دو هفته است که مشکل به این بزرگی برای مردم یه شهر بوجود اومده و شما تازه با خبر شدید!!!!!
پول مردم رو خورده انوقت الف ح چه معنی داره؟؟؟
پول مردم اهواز را هاپولی کردند سازمان های اطلاعاتی کجا بودند
من یکی ازهشت هزارنفرمیباشم وبه حرفهای ریس دادگستری شک دارم احتمالا فشاربانکهاباعث دستگیری حاجی که اتفاقاامین مردم بوده شده است
ماشاا... تو پول بالا کشیدن مسابقه راه افتاده ,ها.....
خنده دار وکمدی سریال دنباله دار سیدها در خوزستان واهواز این بار در بوشهر اگر اطلاعات اساسی از این روش قدیمی کلاهبرداری (حدود 200 سال پیش) میخواهید در سایت ویکی پدیا کلمه (پونزی) را سرچ کنیدتا حساب دستتان بیاد .
دریافت پول از مردم و دادن سودی قابل توجه تر از سود بهترین سپرده ها نزد بانک ها?????????????
یعنی ربا دیگه !!!!!!!!!
این مالباخته ها مسلمونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی واقعا نمی دونن ربا حرامه !!!!!!!!!!!!!!!!
خدا عاقبت ما رو به خیر کنه .......
خدا خیرتان دهد -یکی بداد ما برسد من زندگیمو فروختم وتو این را ه به اصطلاح سرمایه گذاری کرده ام یکی نیست بگه اقای دادستان کدوم جهنمی بودین که بعد 4سال الان اومدین میگین این معامله حروم بوده واصلا معامله ای در کار نبوده والا ما حروم خور نبودیم از طرف پرسیدیم اقای (ح)با این پولا چیکار میکنی گفت واردات ماشین وهمینقدر بدون معامله واین سرمایه گذاریت حلاله سودهم که باید علی الحساب تعیین بشه تا معامله حلال باشه ،از طرف من که تاجرم این مبلغ تعیین میشه تو کاری به ضررمن نداشته باش،(کاری نداشته باش که من تو این معامله چقدر سود وزیان دارم )باقبول این شرایط از طرف تاجر ونه سرمایه گذار معامله حلال میشه(تاکید میکنم تاجر شرط کرده این مبلغ سود بده---واگه قرار بود حروم باشه حروم خور بانکهای ما هستند که موقع دادن وام مضاربه در مقام سرمایه گذار میگن ما کاری نداریم که تو وام گیرنده(تاجر)سود کنی یا ضرر ،باید دندت نرم سر موعد مقرر این مبلغ به ما سود بدی واگرم ندی باز جریمه تاخیر که باز اونم رباست بهت تعلق میگیره--این معامله رباست نه اون معامله ما
بله اخر ربا خواری همینه واین 8000نفر مثل اینکه بویی از قران نبرده اند که کلاهی تا بیناگوش سرشان رفته هنوز کجا ست که روز قیامت جواب بدهند
هیات امنای مسجد محل ما 40ملیون تومان به این حضرات داده برای سود گرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟
جابه مثل چند سال پیش تو خوزستان اینطوری شده بود و هیچکس جلوش رو نگرفت.
چشم دستگاههای نظارتی روشن. اگر یک تحقیقی هم صورت بگیره در خصوص اینکه نهادهای نظارتی دربوشهر چرا سکوت کرده بودن ریشه یابی میشه مسایل
کسانی که به طمع سود بی زحمت به این کلاهبردارها پول داده اند مقصرترند. کسی به دنبال کار مولد نیست. همه راحت طلب شده و منتظرند بدون هیچ فعالیت سازنده ای از آسمان برایشان پول ببارد. ای کاش یکبار دستگاه قضایی ربا دهنده و گیرنده را با هم به اشد مجازات برساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
عامل رکود و تورم همین بده بستان های رباخواریه
جهان سوم جاییه که مردمش بدون ذره ای کار دنبال درآمد هستند
مالباخته ها حقشونه یکم عقل نداشتن ببینند چکاری تو این اوضاع بلبشو اقتصاد ایران انقد سود داره که پولاشون دو دستی تقدیم کلاه بردارا کردن
...
عاقبت طمع
حالا چرادراین مورد دلواپس نیستیم!
فکر میکنید بانکهاچطور سپد میدهند؟
ربا مهمترین عامل سقوط اقتصا دی ایران است
مردم ما بیسواد و طمع کار بودند ولی مقصر اصلی دولت و مسولین هستند که اجازه رشد به این افراد میدهن شاید خود شریک ماجرا بوده اند
اين روش كلاه برداري از حدود صد سال پيش توسط يك ايتاليايي به نام "پانزي" (يا پونزي) در آمريكا آغاز شد و در اقتصاد هم به نام "كلاهبرداري پونزي (پانزي)" معروف شد است.
هر از چندگاهي در جاهايي كه نظارت بر اقتصاد ضعيف و شل ول باشد چنين كلاهبرداري هايي رخ مي دهد. اگر چهار سال يك نفر به روش پونزي مردم را سركيسه كرده (دقت كنيد چهههههههار سال!) نشان دهند وضعيت وخيم نظارت در كشور ماست.
تو بوشهر 8000 نفر 230 میلیارد تومن پول داشتن؟؟؟بعد اسم خودشونو گداشتن محروم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
قابل توجه : شهر بوشهر جزو شهرهای گران و با مردمی با تمکن مالی خوبه! استان محرومه اما شهر بوشهر وضع خوبی داره
جعفر
| United Kingdom |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
80 درصد این پولامتعلق به دو نفر بوده.من بوشهریم
با سلام. براي من عجيبه دقيقا همين اتفاق سال١٣٨٤دراهواز افتاد. دقيقا سكوت مجريان قانون باعث تأييد شده بود. تنها يكي از علماي ديني هشدار داد در اخر هم هيچ
واقعا وحشتناک است .جالب است که چنین رویدادهایی هیچ گاه در کشور هایی با اقتصاد پویا و مولد رخ نمی دهد.
از قضا تابناک گرامی شما که اسم این متهم را دارید در اینترنت اگر نامش را سرچ کنید میبنید که متهم اصلی در زمره دلنگران ها می باشد!
این همه پولو چی کار کردن...
ربا خواري نتيجه بهتر از اين هم نداره
کی این مردم عاقل میشوند و دست از طمع برمیدارند، تقریبا هرسال به نوعی شخصی کلاه بردار در شهرهای مختلف به این شیوه پول مردم را تاراج کرده و باز هم مردم اعتماد کرده اند،
کسی که دنبال سود کلان است عاقبتش همین است ربا یعنی آتش دراموال وآتش هم کارش سوختن است.
امروز آزاد نشن فردا آزاد میشن . بیچاره ها مگه چیکار کردن؟ پول مردم رو خوردن اونم که عادیه این روزها همه میخورن شما چطور؟
باز هم خوشا به معرفت قوه قضاييه كه مجبور است در همه حوزه ها وارد شود. ظاهراً قائله پول شورى سادات در خوزستان على رغم باز بودن پرونده به همين سادگى فراموش شده و اين عفونت اقتصادى ، امنيتى از جايى ديگر سرباز كرده. و تعداد زيادى از مردم فقير و ساده انديش را مورد هدف قرار داده است.
تابناک اگه جرات پيامها رومنتشرکنى لازم نيست خبررومنتشرکنى
واقعا چه بلایی داره سر ایران میاد
اين اقا 6ساله فعاليت ميکنه توى اين 6سال همه بوشهرازموضوع اطلاع داشتن اقايون کجا بودند که حالا پيداشون شده بايددادگسترى بوشهرپاسخگوباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
استان بوشهر استان کوچیکیه امکان نداره کلاه برداری بزرگی در این حد آن هم با این همه مال باخته کسی از مسئولین با خبر نشده باشند
عجیبه قضیه مشکوکه
نزدیک به پنج سال است که این شخص دربوشهردست به این کارزده وافرادزیادی هم سودکلان برده اندولی صدای مسئولین درنیامده تاحالاکه یشترمردم به خیال اینکه حتماربانیست به اوپول دادهاندحالااقایان به یاددستگیری ایشان افتاده اند
هیس . صداشو در نیاورید که تمامی بانکها بسیار اوضاع غم انگیز تری دارند . بهترین رئس شعبات بانکها کسی است که هواره جذب نقدینگی بالائی میداشته و امروز در پرداخت بهره ( کارمزذ ) یا سود اسلامیزه شده را توان پرداخت نیست . اگر هم دائما کاغذی بنام پول چاپ کنیم نان بربری دانه ای ده هزارتومان هم ارزان است . بهترین روش همانا استاد اعظم احمدی نژاد است که با کابشن آمد و با تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه تمامی رد پا ها را شست و رفت
بهترین تبلیغ برای آنها تحقیر بانکها ازسوی رسانه های مختلف می باشد که عاقبت آن هم می شود رباخواری یک شهر!
هردم ازاین باغ بری میرسد
یکی دیگرازثمرات دولت هشت ساله ....
فقط اعدام از یک سوراخ یک ملت چند بار باید گزیده شود؟ملت خواب است چون فکر میکند حکومتش بیدار است.
دم دستگاه قضا گرم که جلوی این بازی کثیف را گرفت
طمع
این دفعه چندمه که این اتفاق تو کشور میوفته. تو شهر ما هم چند سال پیش اتفاق افتاد. پسر عمه من هم چهل میلیون پولش رفت. تو این موارد فقط نفرات اول خوب سود میکنن و وقتی تعداد زیاد میشه یا اون فرد فرار میکنه یا دستگیر میشه. تقصیر خودمون هم هست که اینطوری یه عده کلاهبرداری میکنن
سلام-مشابه اين مسئله شايد اولين بار در اصفهان رخ داد و تعدادي استان ديگر همچون خوزستان نيز روي داد و چندين سال مسئولين نظاره كردند و يك باره بادستگيري اين افراد بسياري از مردم را به خاك سياه نشاندند كه شائبه هايي نيز همراه داشت وسئوال هاي بي پاسخ فراوان!!
از این دست ماجرا ها بسیار زیاد است.دلیلرعمده تمام این ماجراها هم چیزی جز عدم وجود صنعت و کار دایم و اشتغال مناسب نیست.دولت تصور می کند که تک تک مردم توان تبدیل شدن به کارآفرین را دارند.متاسفانه با یک وام چند ملیونی کسی کار آفرین نمیشود.پماجرای ورمی کمپوست و شبکه هرمی و .... همه دلایل محکمی بر این ادعاست.راه کار اساسی احداث کارخانه و به کردش انداختن صنعت و سرمایه های کوچک است.کسب و کار کوچک برای مراحل آخر.......
به به چه شود اون امت قانع خداجو و با ایمان کجاست ؟ چه قدر از معنویت فاصله گرفته ایم بیخود نیست که اغلب بهشتیان از امت های پیشین هستند خدایا رحم کن
مشابه این امر در اصفهان اتفاق افتاده (شرکت ............)لطفا رسیدگی کنید
عجب
پس .......... پسند چی که در حال حاضر بدهی بالایی به سرمایه گزاران داره ولی بعد از دوسال هیچ اقدامی نمی کنه
مردم اصفهان در یک شرکت فعال بزرگ سرمایه گزاری کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
سرمایه گزاری کردند و قهرمان فوتسال آسیا هم شدند دیگه ! مگه قرار بود دیگه چه کنه این شرکت ؟
نظیر همن جریان در اهواز اتفاق افتاده که معروف به پرونده سیدها بود. این ماجرا زمانی ضرر میدهد که زنجیره پول دادن و پول گرفتن قطع شود. در اصطلاح ربح مرکب است.با سپردن مداوم پول در یک حساب بانکی ، طرف از سود این حجم عظیم پول ، مقداری از سود حاصله را به متقاضی میدهد و اصل پول هم سرجایش است. سیستم بانکی کارامانت داری را برای طرف انجام میدهد.با این روش کسی ضرر نمی کند تا زمانی که جریان پول سپاری متوقف شود.از نظر قانونی ورود قوه قضاییه به ماجرا خلاف قانون بیع شرط است.چون شرط صحت معامله رضایت طرفین است که این شرط حاصل شده است.گرفتاری فقط زمان قطع پول ریزی پیش می آید.
باید از این مردم و آن 3 نفر تعهد بگیرند که دو مرتبه از این کارا نکنند و گرنه اعدام خواهند شد . چون کارشان کلا" ربا بوده است.
چهار سال پیش یکی از اقوام من که ساکن بوشهر بود از من خواست درباره این موضوع تحقیق کنم. ظاهرا افرادی که در این زنجیره درگیر بودند، برای توجیه سود غیر قابل باور سرمایه گذاری، ادعا می کردند که این سرمایه گذاری در یک شرکت نفتی انجام می شود. سایتی را هم راه انداخته بودند که متن انگلیسی آن از روی سایت یک شرکت بزرگ نفتی دیگر کپی شده بود. همین اشتباه باعث شد من متوجه کلاهبردار بودن آنها شده و به فامیل خویش بگویم که هرگز پول خود را به آنها ندهد.
اون موقعي كه خوش خوشانشون بود جرا به دستكاه قضا مراجعه نكردند تا صحت و سقم قضيه روشن بشه
مثل همین ماجرا که تقریبا 9سال پیش درخوزستان اتفاق افتاد که چنین افرادی به مدت یک سال پول مردم رامی گرفتند ومسئولان هیچ واکنشی نشان ندادندووبعدازآنکه فرارکردند(نمونه اش شخصی به نام عیاشی است که تحت تعقیب است)مردم هم فرم پرکردندوهم شکایت اماتاحالا هم پولشان راپس نگرفتند
سر آخر اموال ضبط به حساب دولت واریز می شود .......
همین دو سه روز قبل یکی از دوستانم پیشنهاد کرد از او پول بگیرم ولی گفتم که کلاهبرداریه
حاجی آدم بسیار خوش نامی بود خودش و مردم رو نابود کرد امان از وسوسه شیطان
مشابه همین اتفاق و با بودجه ای تقریبا دوبرابری توسط شرکت .... در اصفهان اتفاق افتاده است ولی جالب آنکه سه سال است نه رسانه ها و نه دادگستری به این موضوع وارد نمی شوند و مردم همچنان در سر درگمی به سر می برند و ارزش پول آنها هم یک سوم شده است.
واقعا همه مردم بوشهر به شکلی درگیر این ماجرا هستند از قوه قضاییه برخورد جدی شفاف و سریع را خواستاریم و از زحمات همه تلاشگران مبارزه با مفاسد تشکر می کنیم
این نشون میده که مردم ما پتانسیل خیلی چیز ها رو دارن.
مثل ماجرای سیدها در سال 1384 در اهواز شد. بعد از گذشت 9 سال هیچ پولی برگشت داده نشد در صورتیکه مطابق خبرهای رسیده، بیشتر پول را از کلاهبردارها گرفته بودند.
اموال توقیف شده رو هم قوه قضاییه به نفع بیت المال مصادره کنه تا همه چی به خوبی و خوشی تموم شه
نه که بانکها ربا خواری نمیکنن؟؟!!!
بنظر من نباید به این افراد گناهکار کمک زیادی نمود .نباید تاوان گناه وزیاده طلبی برخی مردم را نهادهای قضایی یا دولت بدهد. ربا دهنده وربا گیرنده هر دو مرتکب عمل حرامی شده اند که تاوان طمع خویش را باید خودشان بدهند .
سلام
این مورد دقیقا شبیه پرونده ای موسوم به " سیدها " در اهواز بوده و جالب است که اقدامات مسولین هم دقیقا همینگونه بوده و تا حالا با گذشت 8 سال من که پول خود را نگرفتم.
اما به عدالت مسولان مجری عدالت امیدوار خواهم بود.
عامو مقامات استانی هم بهش دادن،همه دادن.امیدوارم به همه یه جور رفتار بشه
اولا که کلاه برداری نبوده هر کس پول میداده دست این آقا سر ماه همون سود وعده داده شده به دستش میرسیده منتها نمیدونم برای چی زدن کلاهبرداری بعد تو بوشهر زدن مردم بیاین از ایشون شکایت کنید در حالی که کسی از ایشون شاکی نبود اومدن گفتن پولتون رو خورده بیاید شاکی شین مردم هم اومدن شاکی شدن.
من خودم بوشهریم میدونم قضیه چیه خواهشا اشتباه اطلاع رسانی نکنید نه طرفدار ایشونم نه پول دادم دستش ولی دوستم که داده هیچ گله ایی نداشته همه هم میدونن خود شعبه دادگستری طی یه اطلاعیه اومد گفت مردم بیاد تو این مکان مورد نظر شاکی ایشون شید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فکر کنم حق و حساب بعضی ها را نداده بوده ، گرفتن ، انداختنش زندان تا نتونه پول مردم را بده تا مردم شکایت کنند و بقیه ماجرا
1-چگونه کسانی که این حجم زیاد اختلال در اقتصاد و زندگی استان داشته اند آزادانه حدود چهارسال بدون مزاحمت به سرکیسه کردن مردم مشغول بودند؟
2-چرا این افراد را با حرف اول اسم شون معرفی می کنید و اسم کامل نمی زنید؟
3-حدود 10 سال پیش دقیقا شبیه این مساله در خوزستان اتفاق افتاد که هیچ کدام از مال باختگان به پول خود نرسیدند
4-چرا این مسایل فقط در استانهای مرزی اتفاق می افتد؟
کاش راجب کلاهبرداری شرکت گ... .... اصفهان هم مطلبی مینوشتید
هروز تعداد زیادی از مردم برای پولشون مراجعه میکنند و خبری از پول نیست
حدود 10 سال قبل در اهواز هم گروهی با نام سید ها بهمین شکل اختلاس کردند و مالباخته های ساده لوح هیچوقت به مالشان نرسیدند. داستان درخت سکه پینوکیو همیشه به شکلی تازه تکرار میشه.
کاش به پرونده ورمی کمپوست آقای ش.... که 35000 مال باخته دارد نیز توجه می شد تا رسیدگی شده و مالباختگان روزنه امیدی پیدا کنند.
سرعت عمل مسولین نظارتی وقضایی استان در برخورد سریع با برهم زنندگان امنیت اقتصادی واجتماعی استان (پس از 4سال) قابل ته سین است؟!
دقیقا...4تا از همکار من هم متضرر شدند
دراین شهر کسی نبود که جلواینها بگیرد تا امروز.
"متضررین باید قدردان دستگاه قضایی باشند که برای جلوگیری از زیان بیشتر مردم به پرونده وارد شد!!!!! " واقعا باید تشکرد کرد ؟؟؟؟
مشکل امروز کشور ما اقتصاد ناسالم و بیمار است،نه بیرون بودن تارموی خانم ها. عدم ازدواج ،فساد اقتصادی،تورم که همه نتیجه تورم و بیکاری است.روی دولت دهم سفید!!!!!!
فکر نمی کنم مشابه این اتفاقات که کم وبیش در تمام استانها رخ داده در هیچ جای این کره خاکی رخ بدهد۰سادگی مردم واعتماد بیمورد به افراد به ظاهر موجه وفقدان قوانین کاربردی وچشم بسته پیروی کردن از دیگران وبا هدف بدون تلاش وتولید وکار پولدار شدن نتیجه ای بهتر از این ندارد۰این اتفاق اولین نیست وآخرین هم نخواهد بود۰
فرد خوشنامی هم در شهرستان ازنا لرستان به همین شیوه داره پول میگیره و سر ماه سود کلانی به مردم میدهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار