بازدید 46377

پرده‌برداری از پشت‌ پرده‌های جالب اعزام مسافران برزیل

هرچند دو هفته‌ای است که تیم ملی فوتبال از برزیل بازگشته و حالا بحث داغ تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی نیز فروکش کرده، برخی از حاشیه‌های حضور تیم ملی در برزیل هنوز تمام نشده است. یکی از این موارد، ماجرای تور اعزام هواداران تیم ملی فوتبال به برزیل بود که یکی دو روز پیش، خبر تعلیق آن از سوی سازمان میراث فرهنگی به گوش رسید.
کد خبر: ۴۱۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ 10 July 2014
۲۴ سال پس از مارادونا، آرژانتین با مسی به فینال جام‌جهانی رسیدهرچند دو هفته‌ای است که تیم ملی فوتبال از برزیل بازگشته و حالا بحث داغ تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی نیز فروکش کرده، برخی از حاشیه‌های حضور تیم ملی در برزیل هنوز تمام نشده است. یکی از این موارد، ماجرای تور اعزام هواداران تیم ملی فوتبال به برزیل بود که یکی دو روز پیش، خبر تعلیق آن از سوی سازمان میراث فرهنگی به گوش رسید.

به گزارش «تابناک»، بر پایه برنامه‌ریزی فیفا برای جام‌جهانی، همه فدراسیون‌ها باید برای تهیه بلیت بازی‌ها و دریافت خدمات، یک «Official Tour Operators» را معرفی کنند تا کار ساماندهی و فرستادن توریست‌ها را به برزیل ساماندهی کنند. برای این منظور، فدراسیون فوتبال آژانس «تعطیلات رویایی» را تور رسمی اعزام به برزیل معرفی کرد؛ آژانسی که اکنون رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران می‌گوید، با‌ توجه ‌به شکایات‌ فراوانی که از این آژانس شده، حکم تعلیق پروانه آن صادر شده است.

سخنان خسروآبادی در حالی بیان شده که پرویز بک‌زاده، مدیرعامل آژانس تعطیلات رؤیایی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته که هیچ‌گونه ابلاغی از تعلیق این آژانس در روزهای گذشته به این مؤسسه نرسیده است و آن‌ها از ماجرای تعلیق آن مؤسسه، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

اما تناقض‌های موجود در‌ نحوه انتخاب این تور و نوع خدمات آن در جام‌جهانی هنوز موجود است. مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران درباره نحوه انتخاب این مؤسسه در حکم تور رسمی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، اردیبهشت سال جاری اعلام کرد که دفا‌تر دارای مجوز تور از این اداره کل، اجازه فعالیت دارند و باید در برابر کار خود پاسخگو باشند، ما یادآوری کردیم که شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی «تعطیلات رویایی» که نماینده انحصاری فدراسیون معرفی شده است، مجوز برگزاری تور جام جهانی برزیل را ندارد و تخلفات آن بنا بر آیین‌نامه رسیدگی خواهد شد. پس از این مکاتبات، فدراسیون فوتبال بدون توجه به هشدارهای این اداره کل، مسئولیت تام برگزاری تور را بر عهده گرفت».

اما بسیاری ماجرای انتخاب این تور را به آن داستان معروف تسهیلاتی که فدراسیون در ازای اعطای این مجوز داده ارتباط می‌دهند؛‌‌ همان که فدراسیون در ازای هر ده مسافر، یکی را رایگان با تور راهی برزیل خواهد کرد؛ خبری که تابناک هم آن را منتشر کرد و البته در آن زمان با تکذیبیه «تعطیلات رویایی» روبه رو شد؛ اما اکنون بک‌زاده از شرط و شروط فدراسیون می‌گوید: «ابتدا شرایط اعزام خیلی خوب بود، چون قرار بود فدراسیون فوتبال ۲۰۰ تن را به برزیل اعزام کند. اتحادیه باشگاه‌ها هم در نظر داشت چیزی حدود ۱۰۰ هنرمند و پیشکسوت را به برزیل بفرستد.

در آغاز کار، فدراسیون شرط کرده بود به ‌ازای هر ده مسافر، ما یکی از لیست ۲۰۰ ‌نفره آن‌ها را مجانی به برزیل ببریم که این توافق شده بود، ولی پس از آن نمی‌دانم چه شد که لیست فدراسیون به کمتر از ۵۰ تن رسید. به‌ همین ‌دلیل این توافق لغو شد و ما پول فرستادن همه این افراد را از فدراسیون فوتبال گرفته‌ایم. البته نصف این مبلغ را تعهد داده‌اند که پس از جام جهانی پرداخت کنند و ما منتظریم تا به وعده خود عمل کنند».
 
اما این تنها میراث فرهنگی نیست که علیه اقدامات تور تعطیلات رویایی موضع‌گیری کرده‌اند. فدراسیون فوتبال که با انتخاب این تور در جام‌جهانی انتقادات بسیاری را تحمل کرده بود، اکنون و پس از پایان جام‌جهانی هم نسبت‌ به اقدامات این شرکت معترض است. محمدرضا ملامحمد، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در گزارشی که از اقدامات فرهنگی فدراسیون فوتبال ارائه کرده، اعتراضی هم به خدمات تور مسافرتی داشته و درباره مشکلات پیش آمده برای خبرنگاران و ایرانیانی که از‌ طریق تور معرفی شده توسط فدراسیون به جام جهانی آمده بودند، می‌گوید: «از نزدیک شاهد مشکلات بودم و بر این باورم در بیان آن باید جانب انصاف را رعایت کرد. اذعان می‌کنم که این تور نشان داد، توانایی ارائه خدمات حرفه‌ای به ‌عنوان تور ورزشی را ندارد».
 
اما سخنان ملامحمد با واکنش‌ها مسئولان تور تعطیلات رویایی روبه رو بوده و بک‌زاده در باره سخنان وی می‌گوید: ۵.۲ تن از اقلام فرهنگی فدراسیون را با پست DHL به برزیل فرستاده و به ‌رغم اینکه مسئولان فدراسیون چند روز پیش برای ساماندهی امور در هتل‌های پنج‌ستاره در برزیل اقامت داشته‌اند، بسته فرهنگی با ده روز دیرکرد به برزیل رسید و به این ترتیب، فدراسیون در روز بازی ایران و نیجریه، چیزی برای توزیع در میان هواداران نداشت.
 
موضع‌گیری‌های مسئولان فدراسیون علیه تور تعطیلات رؤیایی موجب شده تا پرویز بک‌زاده، حرف‌های دیگری را هم علیه آن‌ها بزند که یکی ازآنها به ماجرای فروش بلیت‌ بازی‌های ایران توسط فدراسیون اشاره دارد که بک‌زاده در این باره می‌گوید: «فدراسیون فوتبال تعداد بسیاری بلیت بازی‌های تیم ملی را از فیفا گرفته بود. اما من خودم ۶۷ بلیت را از فدراسیون فوتبال خریداری کردم! این موضوعات را مدیران فدراسیون فوتبال باید پاسخ بدهند».

آنچه از گزارش بالا برمی‌آید، اختلاف‌نظرهای میان فدراسیون آژانس تعطیلات رؤیایی این روز‌ها منجر ‌به بروز حواشی جالبی در‌خصوص اعزام مسافران برزیل شده است؛ شایعاتی که اگر تا یکی دو هفته پیش آن را مطرح می‌کردید، متهم به سیاه‌نمایی می‌شدید، ولی اکنون که مواضع دو طرف، دیگر اشتراکات سابق را ندارد، کم‌کم به کنار رفتن پرده از حقایق سفر به برزیل منجر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها