بازدید 22652
۱
عوارض چندمتولی گری در حوزه پوشش؛

جرمی نابخشودنی به نام تولید مانتو اسلامی!

در چنین آشفته بازاری که در حوزه پوشاک آن را می بینیم، یک مانتوفروشی چنین امکانی را بدون اعتبارات خاص به دست آورد و به واسطه کوتاه نبودن مانتو‌ها مورد توجه قرار گرفت و در یک برنامه تلویزیونی از یک مانتوفروشی با عنوان یک نمونه موفق با پوشش اسلامی نام برده می‌شود؛ اما این موفقیت به مذاق برخی خوش نمی‌آید و این فروشگاه نمونه را برای مدتی تعطیل می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ 10 July 2014
گفتارها درباره حمایت نشدن تولید پوشش اسلامی دارای جذابیت و مقبولیت عمومی که استقبال مردم را نیز در پی داشته باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد، در شرایطی در ماه‌های اخیر رو به فزونی گذاشته که حتی یکی از معدود مانتوفروشی‌هایی که در این زمینه، اقدام عملی کرده بود نیز با چالش جدی در این بخش روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، همزمان با آغاز فصل گرما و افزایش اعتراضات معمول چنین روزهایی در هر سال پیرامون وضعیت حجاب در سطح جامعه، برخورد با فروشندگان شلوار و مانتوهای کوتاه، نازک و بدن‌نما شدت گرفت و با گروهی از واحدهای صنفی عرضه وسیع و همچنین برخی فروشندگان خرد چنین پوشش‌هایی برخورد شد؛ اما همان گونه که مشخص بود، تأثیر محسوسی نداشت.

در فضایی که وزارت فرهنگ و ارشاد با اختیارات بسیار محدود به خطا، تنها متولی حجاب و عفاف معرفی می‌شود، چندی پیش غلامعلی حدادعادل، بحث یارانه حجاب را پیش کشید و گفت: «یکی از گرفتاری‌های ما این است که در امر مبارزه با حجاب، یک حرف واحد نمی‌زنیم... این صحبت‌های چندگانه و حرکت‌های موسمی کار را خراب کرده است... حکومت اگر به حجاب معتقد است، باید یارانه بپردازد. چه اشکالی دارد برای پوشش اسلامی حکومت به تولیدکننده‌ها یارانه بدهد؟»

با وجود این، همچنان سکوت حکمفرما بود و خبری از چنین حمایتی نشد، شاید دلیل حمایت نشدن نیز برگرفته از سوابق گذشته بود که معمولاً خروجی چنین حمایت‌هایی، طرح‌های کاریکاتوری پوشش می‌شد و هنوز نیز می‌شود و در واقع در حوزه پوشش و مد تا بخش خصوصی راساً ورود نکند و مشتری نداشته باشد، نمی‌توان از موفقیتش سخن گفت و در این شرایط منطقی است، دولت تسهیلاتی را به چنین تولیدکنندگان پوشاکی عرضه کنند.

جرمی نابخشودنی به نام تولید مانتوی اسلامی!

در چنین آشفته بازاری که در حوزه پوشاک آن را می بینیم، یک مانتوفروشی چنین امکانی را بدون اعتبارات خاص به دست آورد و به واسطه کوتاه نبودن مانتو‌ها مورد توجه قرار گرفت و در یک برنامه تلویزیونی از یک مانتوفروشی با عنوان یک نمونه موفق با پوشش اسلامی نام برده می‌شود؛ اما این موفقیت به مذاق برخی خوش نمی‌آید و این فروشگاه نمونه را برای مدتی تعطیل می‌کنند.
 
این در حالی است که پس از پخش این گزارش در مورد فروشگاه عرضه کننده لباس مطابق با الگوهای اسلامی و ایرانی، عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی در یکی از نشست های اخیر هیءت دولت درباره این مسأله و وضعیت تولید و عرضه مانتو در کشور به رئیس جمهور گزارش داده بود.

رئیس جمهور نیز پس از این گزارش درنشست هیأت دولت دستور داد که شرایط فروش آسان مانتوهای مناسب با شأن و جایگاه زنان مسلمان ایجاد شود؛ با این حال هم‌صنفی‌های این مانتو فروش ظاهراً چندان از این تبلیغ خشنود نشدند!

این اتفاق در شرایطی افتاد که اساساً تولید لباس اسلامی به واسطه مصرف بیشتر پارچه و همچنین تولید انواع چادر با کیفیت با هزینه بیشتری برای تولیدکننده همراه است و سودآوری کمتری دارد و از این منظر این نقد وجود دارد که چرا برخی حتی مانع از فعالیت‌های خصوصی برای تولید پوشاک اسلامی می‌شوند و در مقابل چرا چنین نمونه‌های موفقی حمایت نمی‌شوند؟ آیا دوران چند متولی‌گری و پایان آشفته بازار مد و پوشاک را خواهیم دید؟

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱
من از آلمان با همسرم که آلمانی و مسلمان است امسال به ایران سفر کردیم. تمام خیابان ولی عصر را گشتیم که یک مانتو بلند و اسلامی بخریم اصلا وجود که نداشت بعضی از فروشند ه ها هم در پاسخ به اینکه کجا میتونیم مانتو بلند بخریم مسخره مان می کردند. در مشهد تمام کوی طلاب که معروف بود همه مانتو فروش هستند را گشتیم . انتظار داشتیم در شهر مذهبی حد اقل این نوع مانتو را بتوانیم تهیه کنیم .مدلها از تهران بدتر و کوتاهتر و بدن نما تر بود. آخر پارچه خریدیم و توسط خیاط خصوصی آن را دوختیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر