بازدید 66789
«ماه عسل» با مردم در ماه خدا چه می‌کند؟

شما گریه می‌خواهید، ما هم تقدیمتان می‌کنیم!

نقد اساسی متوجه بنیان این برنامه است که شیوه‌اش،‌‌ همان شیوه صفحات حوادث روزنامه‌هاست... «ماه عسل» دقیقاً شبیه فیلم‌هایی است که ضعف ساختاری‌اش را هر منتقدی می‌فهمد اما التهاب داستان و درآوردن اشک و آه کاراکتر‌ها، مخاطب عام را در فضایی می‌برد که نه تنها این ضعف‌های فاحش را نبیند، بلکه به شدت از اثر دفاع کند.
کد خبر: ۴۱۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 09 July 2014
این فیلم‌های بدون پروانه ساخت نجات خواهند یافت؟«ماه عسل» در شرایطی به روال ماه رمضان سال‌های گذشته پیش می‌رود و با همان مشی از یک ایده تکراری برای نگه داشتن مخاطبانش بهره می‌برد که بقای این برنامه انعطاف عمل حداقلی عوامل این برنامه را برای تغییر فضایش را نیز گرفته است. با این اوصاف، باید پرسید ‌آیا با این رویکرد قرار است سال‌ها شاهد چنین برنامه‌ای باشیم؟ واکنش‌های عوامل این برنامه نشان می‌دهد که پاسخ مثبت است.

به گزارش «تابناک»، نخستین بار که شبکه سوم سیما به عنوان شبکه جوان، سراغ طراحی یک برنامه متفاوت مناسبتی رفت، کوله پشتی با اجرای تازه فرزاد حسنی بود که تابستان‌ها روی آنتن می‌رفت تا آنجا که این تاک‌شو در برنامه‌ای با حضور سردار رادان به جنجال کشیده شد و حسنی از این مجموعه حذف شد و از همین جا بود که احسان علیخانی به چشم آمد.

اما برنامه «ماه عسل» با اجرای او، نقطه اوج علیخانی بوده است؛ برنامه‌ای که ظاهراً میهمان معمولی دارد و از چهره‌ها نیستند ـ هرچند بعضاً چهره‌ها نیز میانشان بودند ـ اما ‌هر کدام به عنوان بخشی از یک اتفاق یا حادثه هستند و قرار است مخاطب با این حوادث آشنا شود و حس کند آنقدر‌ها هم وضعیت بدی ندارد و از او بسیاری وضعیت بدتری دارند و به همین دلیل، شکرگزار باشد؛ رویکردی که موافقین و مخالفانی دارد؛ مخالفانی که می‌گویند این ترویج کنار آمدن با دشواری است و موافقینی که می‌گویند دعوت‌شدگان از بدبختی گذشته‌اند اما در مقابل این پاسخ هست که چرا موارد همه شبیه به هم و تکراری شده است؟! پاسخ خوردن کفگیر این برنامه به ته دیگ است.

این برنامه سال به سال بیشتر تأمین شد تا آنکه امسال دکور برنامه که شبیه جعبه جواهر یا صدف طراحی و ساخته شده ـ از ۱۷۰۰ کیلوگرم آهن است ـ نشان داد احتمالاً منابع مالی این برنامه بیش از سال‌های پیشین ‌بوده؛ اما با وجود گذر از دکورهای کلیشه‌ای، فضای این برنامه که به کلیشه‌ای آکنده از سوژه‌های تکراری و شعارزدگی با‌‌ همان رویکرد مورد اشاره تبدیل شده و نه تنها اراده‌ای برای تغییرش نیز وجود ندارد، بلکه اصرار بر استمرار این وضعیت وجود دارد.

علیخانی در پاسخ به اینکه چرا برنامه با تغییرات بسیار کم نسبت به سری‌های قبل روی آنتن رفته، ‌گفته است: «ماه عسل یک برنامه برند است و بینندگان ما را با یک شاکله نسبتا ثابت پذیرفته‌اند و برنامه برایشان با ویژگی‌های مشخصی تعریف شده است. تغییر آن ریسک‌پذیری بالاتری دارد تا حفظ این ثبات؛ افزون بر اینکه خود برنامه بستری است برای اینکه سوژه‌های گوناگونی در آن اتفاق بیفتد. این برنامه فضایی کلی در ذهن مخاطب ایجاد کرده ‌که دستکاری آن ریسک دارد».

شما گریه می‌خواهید، ما هم تقدیم‌تان می‌کنیم!

در این میان، گزارش تازه شرق مبنی بر اینکه میهمانان برنده جوایز چندصدمیلیونی این برنامه که عملاً برنده شدنشان به واسطه لطف خدا قلمداد شد و به این جوایز به اشتباه جنبه قدسی و معنوی داد، برندگان جوایز طرف‌های قرارداد مشهور تلویزیون هستند و این برنامه یک عقبه اینچنینی داشته، بیشترین نگاه‌ها را نسبت به این برنامه تغییر داد؛ مرد سرایداری از کرج که برنده «لکسوس» ۲۶۰میلیون تومانی، نوجوانی از سلماس که برنده «بنز» ۳۰۰ میلیون تومانی‌ و نوجوان تبریزی که برنده ۱۱۰میلیون تومان جایزه نقدی شده بود.

کاظم اسفندیاری، میهمان اول برنامه «ماه عسل»‌‌ همان برنده خودرو «لکسوس» ۲۶۰میلیونی یکی از شرکت‌های تولید و توزیع کننده آبمیوه است. میهمان دوم این برنامه مهدی تاج‌بخش که با پدرش در برنامه «ماه عسل» حضور یافت،‌‌ همان برنده خودرو ۳۰۰میلیون تومانی بنز از سوی یکی از شرکت‌های تولید و توزیع کننده برنج و چای است و برنده سوم یعنی ابوالفضل حیدری که به جای او برادرش در برنامه «ماه عسل» حضور یافت، برنده جایزه ۱۱۰میلیون تومانی یکی از شرکت‌های تولید کننده برنج است.

حضور برندگان مسابقات قرعه کشی این سه شرکت در برنامه «ماه عسل» که مدعی اجرای برنامه‌هایی با تم مذهبی در ساعات افطار در ماه مبارک رمضان است، در حالی است که این سه شرکت آگهی‌های تبلیغاتی جداگانه و برخی به صورت برنامه زنده در شبکه سوم سیما داشته‌اند.

با این حال شاید این موضوع نیز قابل دفاع باشد و بعید نیست علیخانی با‌‌ همان جسارتش که بسیاری از اوقات بیش از حد طبیعی است، بگوید بالاخره باید یک تعداد برنده می‌آوردیم و این‌ها را آوردیم یا اساساً منکر این موضوع شود و زیر بارش نرود. نقد اساسی شاید هیچ کدام از این‌ها نباشد، بلکه نقد اساسی متوجه بنیان این برنامه است که شیوه‌اش،‌‌ همان شیوه صفحات حوادث برخی روزنامه‌هاست که شاید هر کدام از ما دوره‌ای مشتری ثابتشان بوده باشیم.

این برنامه در ماهی که باید مظهر شادی باشد، در لحظات افطار که باید برای یک روز جهاد با نفس و عبور موفق از این عرصه خوشحال بود، جز‌و اندوه، چه ‌ دارد و مجری نیز جز این، چه برنامه‌ دیگری ریخته است؟

«ماه عسل» دقیقاً شبیه فیلم‌هایی است که ضعف ساختاری‌اش را هر منتقدی می‌فهمد اما التهاب داستان و درآوردن اشک و آه کاراکتر‌ها، مخاطب عام را در فضایی می‌برد که نه تنها این ضعف‌های فاحش را نبیند، بلکه به شدت از اثر دفاع کند.

ماه عسل با همین رویکرد ‌سر پا مانده است و تأکید دارد: «شما گریه می‌خواهید، ما هم تقدیمتان می‌کنیم!» بد‌ترین صحنه‌ها وقتی است که شخصی با گریه یا بغض یا ناراحتی شدید درباره گذشته‌ و وضعیت کنونی‌اش سخن می‌گوید و مجری برنامه خنده‌هایی می‌کند که روح هر بیننده‌ای را می‌آزارد و این ذهنیت را تقویت می‌کند که سرنوشت این آدم‌ها اهمیتی برای مجری برنامه ندارد و تنها هدف جذب مخاطب با وسیله کردن این دسته از مردمانمان است! اگر تجدیدنظری نشود، حق نداریم که بپذیریم واقعاً چنین فضای بدی در عقبه این برنامه هست و این خنده‌ها در مقابل وضعیت ملتهب دیگر، یکی از نشانه‌هایش است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۳۱۷
تو این هوای گرم و شرایط سخت روزه داری بهتره 2،3 ساعت مونده به افطار برنامه ی شاد و جذاب که گذر زمان رو از یاد بیننده میبره پخش بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
مثلا سریال هفت سنگ ... مردم رو چی فرض کردن آخه؟
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
شاد بشی؟ میخوای روزه ات باطل بشه؟ استغفروا.... برو زود توبه کن مطمئننا راه بازگشت وجود داره حتی برای امثال تو که میخوان شاد بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
برادر من روزه نگیر تا همچین نیازی هم پیدا نکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اگه برنامه شاد بذارن میگید اینا از درد مردم خبر ندارن، دردهای مردم رو نشون بدید. اگر دردهای مردم رو نشون بدن میگید ما تحملش رو نداریم، تکلیف خودتون رو مشخص کنید ملت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خدا شکر دو ساله نمی بینم
همش دم افطاری زور می زنه اشک مردم در بیاره
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
موافقم. در مورد مطلب هم باید بگم خود علیخانی هم قبلا گفته اشکالی نداره دل مهمان برنامه بشکنه چون باعث تاثیرگزاری بر مردم میشه. ببین چقد این مجری عقبه
مرده ای از مردگان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
در مملکت ما جایگاه شادی و شادمانی در کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گریاندن مردم بسیار راحت است اگر برنامه ای این مردم افسرده را شاد نماید هنر است این در حالی است که همه مردم ایران گرفتار و آماده گریه اند. چرا صدا و سیما نمی خواهد مردم را از این وضعیت خارج کند و به آن دامن می زند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
من با خانومم سر این برنامه ها و سریال های غمگین زیاد دعوامون میشه اون میخواد نگاه کنه من دوست ندارم میگم آخه مگه ما کم مشکل داریم که میخوایم با این برنامه ها غمگینتر هم بشیم کجاست برره کجاست پاورچین ساعت خوش ...
دوست طارق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
طارق جان ، دلبندم ! برنامه شااااد ؟!!! برنامه شاد که برای ماهااا نیست.... انتظارت بالاستااا.....دقت کن عزیزم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مثلا برنده شدن فلانی تو خرید فلان کالا چه دخلی داره به مردم؟؟؟ این فقط یه تبلیغه برای اون شرکت... ماه های رمضان تو کشورهای عربی اینقده برنامه های شاد و مفرح دارن که نگو ... این جا فقط بلدن اشک مردم رو در بیارن متاسفانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه جالب من فکر می کردم فقط من اینطور فکر می کنم نگو بیشتر مردم به این مسئله فکر می کنند
دقیقا همینطوره به نظر من برنامه مسخره ایه من که اصلا علاقه ای به دیدنش ندارم تاحالا یک قسمتشم کامل ندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Czech Republic |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اگه ندیدی از کجا میدونی مسخرس
م.و
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اگه نديدين چه جوري ميگين مزخرفه؟
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
والا...
فکر نکنم خدا شفا بده
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
من نمیدونم چرا تابناک اینقدر با صدا سیما مشکل داری به ترک دیوار تلویزیون هم گیر مید اگه مردی چاپ کن
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
میگه کامل ندیدم. نمیگه اصلا ندیدم
sayed
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
ادب داشته باشید
amir ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
برنامه یه سری جنبه خوبم داره ولی زیادی مسخره ست فیلم هندیه
یعنی تا زنده ایم باید ماه رمضونا ،این برنامه تو شبکه 3 پخش بشه.
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خوب از برنامه های جذاب بقیه شبکه ها استفاده کن !
امیر
| United States |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
مگه برنامه ی جذاب هم داریم؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
برو خدا رو شکر کن فقط ماه رمضونا پخش میشه!
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فقط مهران مدیری
خدا شاهده فقط فوتبال و اخبار ورزشی نگا میکنم.
پاسخ ها
محمدتقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
من وقتی مارمضون میشه بخدا غصه دار میشم با این برنامه های دپرس کننده تلویزیون....منم هیچی نگاه نمیکنم غیر از همون فوتبال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
مگه به جز فوتبال میشه چیز دیگه ای رو تحمل کرد !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
فوتبال نگاه می کنی؟؟؟؟؟
کل عمرت شد بر فنا....................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
خب زندگی تو توهم آسون تر از زندگی با واقعیته. وگرنه تو عالم واقع رد شدن یا نشدن یه توپ از یه خط چه تاثیری داره؟
فامیل دور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
البته فوتبال رو هم با 20 ثانیه تاخیر میدن دستمون! همسایمون که بشقاب داره داد که میزنه میفهمیم یکی گل زد! بعد از 20 ثاینه اینجا تازه گل میشه! (به خاطر سانسور 20 ثانیه تاخیری میدن)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
ماهواره نداری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
فامیل دور مگه حالا 20 ثانیه تاخیر بندازن چی میشه؟
آقا قراره اسکولاری مربی برزیل هم هفته دیگه بیاد ماه عسل. ابادانیا براش گریه کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
روتونو زیاد نکنید دیگه خدایی همه فهمیدن برزیل با دسته خراب بازی میکرد میگن مربعش کار نمیگرده!
شما بلدین با یه برنامه بهتر مخاطب رو جذب کنید
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
هرکسی رو برای کاری ساختن ولی علیخانی بدرد مجری گری نمی خوره.
با احترام به انتقادتون. من که از این برنامه راضیم و امیدوارم کاستی هایی که گفتید هم برطرف بشه
برنامه ما عسل 95% مخاطباش دختر خانم ها هستند اگه مجری برنامه یه خانم باشه دیگه مخاطبی نخواهد داشت
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
البته ما حسود نیستیم. خوش تیپی هم گناه نیست. ولی واقعا بیشتر دخترها مخاطب این برنامه هستند. به نظر من که برنامه مسخره و بی محتوایی است. یه جورایی سواستفاده از احساسات مردم برای جذب مخاطب هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
احسنت! یاد علیرضا حقیقی افتادم....
خانم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
می شه لطفا همه چی رو جنسیتی نکنید. سازمان آماری شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا تابناک جان نظر منو بذار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
شاید دختر خانم ها بیشتر نگاه کنن اما دلیلش دیدن تیپ مجری نیست... بی شک خیلی برنامه های دیگه هم هستن که مجری های خوش تیپ تر از این آقا دارن... دلیل اینکه بیشتر خانوما می بینن اینه که خانوما احساسی تر هستن و زودتر گریه شون می گیره!!!
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
سلام
یعنی اگه یه خانم خوش تیپ بیارن ، آمار بیننده ها میاد پایین.
یعنی آقایون دل ندارن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
واقعا برنامه ای از این ابکی تر نمیشود توی تلویزیون پیدا کرد
فامیل دور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
خانم "خانم" مثبت ها رو نیگا کن!
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
با این دیدگاهی که شما داری اگه مجری زن باشه حتما99% مخاطبا پسرا و مردا میشن.
atieh
| United States |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
آمار دارید شما؟
ماه بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
نه خیر اشتباه میکنی آقا پسر . ما دخترخانم ها هم ازین برنامه سراسر ماتم بیزاریم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
درسته مخطبلانش بیشتر دختر خانم ها هست. اینو تو کامنت های صفحه برنامه ماه عسل تو فیس بوک میشه به وضوح دید !!
برنامه ماه عسل ضعیفترین برنامه ای است که از شبکه 3 پخش میشه و هدف این برنامه برای جذب مخاطب کاملا غیر انسانی است اونم در ساعتی از ماه رمضان که مردم نیاز به آرامش دارن......
پاسخ ها
123
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
البته نقش مجری آن در ضعف این برنامه بی تاثیر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
من عاشق ماه عسلم. به نظر من بهترین برنامه تلویزیونه. چی میگی شما؟؟؟؟؟؟؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
همیشه توی جامعه پیدا می شن افرادی که با نظر جمع مخالفن
اینا رو اذیت نکنین
اینا نیاز به جلب توجه دارن
حتی توجه با اخم
( با احترام تقدیم به ناشناس
07:23)
این برنامه با تکیه بر استثناهای جامعه مردم را احساسی بار می آورد و همه در فکر ماورا طبیعت و اتفاقات نادر هستند که وضعشان بهتر شود به جای احساسات سعی شود جایگاه عقل در مردم تقویت شود و جامعه به طرف عقلانیت حرکت کند
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
هزار تا لایک
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
عقل؟؟؟؟؟؟چی هست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اورین....اورین...جامعه شناسی ایرانی را گفتی
ابراهیم
| United Kingdom |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
حرفاتو باید طلا گرفت رضا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
گل گفتی اقا رضا کاش زمانی عقل مقدم بر احساس بشه....احمد
زهرا
| United States |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
موافقم. میشه موضوعات این برنامه رو بدون گریه و برانگیختن احساسات غم انگیز بررسی کرد. انصافا مسائل کمی نیستند مشکلات این اقلیتی که فرصت دیده شدن پیدا می کنن. واقعا باید به این مشکلات زندگی مردم توجه کرد. اما عقلانی و مثبت.
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
یه چیز دیگه: من به عوامل قندپهلو تبریک می گم. هرچند هنوز یک مقدار خنک و خام باشه اما به نظرم ابتکار خیلی خوبی داره قندپهلو. در مورد این برنامه هم بنویسید.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آره یکی رو آورده بودن خودش به زور داشت میرفت سربازی الگوی بقیه باشه. خب یه لقمه نون ارزش داره اخه این ادمها رو میارین نشون میدین؟
برنامه ضعیف.... مجری ضعیف که فقط به خاطر جلب نظر با ادا صحبت میکنه ....و جریحه دار کردن دل مردم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
چه جالب!!
سیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
اره واقعا با اون ادا ادفاراش
با سلام از قديم گفته اند گرياندن اسان است اگه اين اقا راست ميگه با اين همه بودجه مفت ومجاني كه در اختيار داردمردم را وقت افطار شاد كند البطه نه از نوع هفت سنگ كه خيلي بي محتوا ابكي است
پاسخ ها
ابو بشرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
به شرطی که البته را درست بنویسی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
یاد شب های برره بخیر!
والا ما داريم اين برنامه رو مي بينيم ، تا حالا بغضمون هم نگرفته !
من نمي دونم چرا بعضي با اين برنامه ، با اين همه طرفدار چب افتادن ؟!
ايا شما ماه امسال رو ديديد ؟!
چندتا از قسمتاش گريه دار بود ؟
نوسسنده ي اين مطلب اصلا اين برنا رو ديده ؟
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
بحث گریه نیست عزیز

بحث اینه که اینا دیگه کف گیرشون خورده ته دیگ مهمونا و موضوعاتش بدرد نخور شده
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
سلام
تنوع برنامه رو برای این گذاشتن که بتونین برنامه دلخواهتون رو ببینین، من که چند قسمت برنامه ماه عسل رو دیدم برنامه خوب و آموزنده ای بوده، اجرای آقای علیخانی هم عالیه، لطفاً شرط انصاف رو رعایت کنید. البته من هم با تنوع و تغییر روال برنامه و جلوگیری از عادی شدن هر برنامه ای موافقم.
توی این برنامه از 30 روز ماه رمضان 25 روزش مهمان هاشون یه قشر خاص رو تشکیل میدن

البته احترام فوق العاده زیادی براشون قائلیم و مدیونشون هم هستیم

ولی اخه دیگه چقدر؟باور کنید ما خودمون میدونیم نیازی به این همه تکرار نیست
بی اساس ترین نقدی که خونده بودم همین بود ...
پاسخ ها
هدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
شديدا ً باهات موافقم ، كسي دوست نداره مجبور نيست كه ببينه ، تمام دعوت شدگان با هر موضوع و به هر نحو ، همه از اطرافيان خودمان در اين شهر و كشور هستند ، پس اگر به خود برنامه اعتقاد و احترام نميذاريد ، حداقل به مهمانان برنامه بي احترامي غير مستقيم نشه
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
صد در صد موافقم
و نمیدونم چرا نظرات انقدر مخالفه
افرادی که نظرات مشابه و مخالف دارند گویا کم نیستند
ولی من خودم چندین ساله که طرفدار پر و پا قرص این برنامه ام و اساسا اشک ریختن از روی شکستن دلم برای هم وطنام و بیشتر برای خودم رو بد نمیدونم
این نشون میده هنوز آنقدر قصی القلب نشدم که دلم از دیدن خوشی ها و نا خوشی ها به درد نیاد
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بی اساسه که عملا یه برنامه مذهبی تبدیل به پیام بازرگانی شده بود؟نقد قضیه ی کادو دادن بچه که سراسر گناه و خودخواهی تهیه کنندگان بود بی اساسه؟در مورد هر قسمت این برنامه نقدهای بسیاری وارده
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ینی چی هر کی نمیخواد نبینه؟ مگه بودجش از جیب بیت المال نیست؟ اگه این همه برنامه های آبکی نمیساختن که ملت سمت فارسی وان و جم نمیرفتن. مهران مدیری واقعا جاش تو تلوزیون خالیه
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هدی خانم برنامه ای که از پول بیت المال تهیه شده همه حق دارن نظر بدن.
چه نقد بی رحمانه ای
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
هزاران لایک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
نکنه تو احسان علیخانی هستی
عین واقغیت
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بیر حمانه یا نبودنش رو نظرات موافق با نگارنده ی نقد مشخص میکنه
این جا که می شه آمار گرفت
اصلا از تابناک خواهش می کنیم یه نظر سنجی برای این برنامه بذارن
هرچند واقعا اینقدر این برنامه خالی از ارزشه که حیف اون تشکیلات نظر سنجی
من که اصلن نمی بینم -کاره این برنامه شده بازی کردن با احساس مردم - تمام سعی ایشان این است که با سوالاتی که میپرسه فضا رو به سمت گریه انداختن مخاطب ببره و این کاره چندان جالبی نیست -
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خدایا منو بکش با این غلط املایی که رایج شده
کاره
دله
سره
بابا اینا نیازی به "ه" ندارن
ای خدااااااااااااااااااااا
من نمیدونم چرا اسم برنامه گذاشتن ماه عسل-مگه رنگ عسل رنگ تلخ است-بهتر نیست اسمش بذارن ماه اشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
رنگ تلخ!! اونوقت؟!
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
عسلش به خاطر مهمونی خداست که شیرینه
اما این برنامه شوکرانه
توروخدا هنگام صحبت كردن به صورتش نگاه كنيد ببينيد چه ادا ئي ازخودش درمياره
برنامه بسیار موفق و جذابی هست، و سوژه بدبختی نیست بلکه موفقیت و ابهت و انسانیت است در پس پرده همه گرفتاری هایی که همه ما گرفتارشیم. ...
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
آفرین حرف دل منو زدید
کاملا موافقم
حيدري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
اگه منظور از موفقيعت فوتباليستهاي بي سوادي كه بيشتر از كل كارشناسان يك اداره حقوق مي گيرن كه من حرفي ندارم...
فامیل دور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
من هروقت این برنامه رو میبینم. حرص میخورم! که اینا چطوری به شانس و اینا موفق شدن ولی ما داریم تو فلاکت دست و پا میزنیم! !
ماه رمضان هم ماه ختده است و هم ماه گریه. بعهضی از گریه ها حال مردم را خوب می کنه. من هم انتقاداتی را به برنامه دارم ولی توسط برخی از کاراکترهای مهمان در برنامه اتفاق خوبی برای مخاطباش افتاده.
به گریه در آوردن مردم راحت تر و کم هزینه تر است
کرامت انسانی رو توی این برنامه له کردن.
پاسخ ها
گل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
میشه لطفا کرامت انسانی را تعریف کنید؟تا بفهمیم له شدنش چه جوری بوده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
می شه لطفا یک نمونه بیارین ببینیم کرامت انسانی کی له شده؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
همین که یه بچه ی معصوم رو عین گربه در انظار عمومی به یه خونواده می دن
آخه اون بچه دیگه اسایشی داره تو این اجتماع؟
من دبیرم
و دانش آموزانی دارم که والدینشون اون ها رو از پرورشگاه گرفتن
و این رو به عنوان یه راز برای رفع مشکلات اخلاقی یا درسی با مدرسه مطرح می کنن
نه اینکه چنین موضوعی رو جار بزنن
اون بچه چه گناهی کرده که والدینش به هر دلیل ترکش کردن و مورد قضاوت نادرست خیلی از ما قرار می گیره
ما مردم هم کلا داستان پردازیم
خیلی دلمون می خواد از زندگی هم داستان بسازیم
اینها واقعیت جامعه است باید قبول کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
بله، اما چه بخشی از جامعه؟ آیا شرط یک نمونه جامع از جامعه را داراست؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
جامعه واقعیت های شیرین هم داره
ناشناس
| Australia |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
چرا میخندین راست میگه اینا خیلی خیلی واقعیتن.
خيلي هم خوبده
90 درصد مردم ایران به اندازه کافی و خیلی بیشتر از استانداردهای جهانی عنصر غم را در زندیشون دارند و دیگه جایی برای برنامه های غمبار ماه عسل و ستایش و اخبار بدبختی مردم اروپا و امریکا واین ... ندارن
واقعا برنامه...، و این فرد هم اصلا به درد مجری گری نمیخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
البته به استثنا مسئولین و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
بگو کی میخوره همونو بذارن؟
تابناک عزیز ضمن تشکر لطفا به گوش رسانه ملی برسانید که هنگام افطار از پخش تصاویر غسالخانه و مردار و جنازه و کشت و کشتار مخصوصا در خبر بیست و سی خودداری کنه؛ حالمون بهم خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
20و30 که کلا تراژدی فرهنگی اخلاقیه برای صداوسیما. حالا کسی میدونه چرا این اخبارگواش صداشونو اون مدلی از تو گلوشون میدن بیرون؟خدایی خیلی چندشه همشون هم یک مدلی! با بغض وکینه! کل خبرهارو هم که انگار یک نفر نوشته داده دستشون از ادبیاتش معلومه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
واقعا درست گفتی حال ادم را به هم میزند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
بینهایت لایک
کاملا درسته
مجری اش بی دانش است اما اعتماد بنفسش بیش از حد بالاست و گاهی بی ادب است.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
لایک
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خوشبختانه نظر من هم همینه. دستت درد نکنه.
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
واقعا بی ادبه!
جدا از دو پاراگراف آخر و تیترتان که بخاطر جذب مخاطب نوشته اید بقیه ی نقد بسیار خوب و منصفانه بود
بجای مردمی که بطریقی روزگار هشنشون را یک و دو کرده از کسانی دعوت کند که یکشبه آقازاده شدند .
البته. البته نه البطه
ما هم از سر بیکاری میبینیم...
چه قدر هم انتقاد پذیرند!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
بیکاری؟
شیکمت رو کی سیر میکنه؟
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
24 ساعته که کار نمی کنن مردم
کلید اسرار نسخه ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دوس داری؟
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کلید چه سری؟
نمیدونم اونایی که مثبت میدن به چی مثبت دادن.
یه کارگر که داره کار می کنه یه زن فلج که شوهرش عاشقانه ازش مراقبت میکنه یه زن و شوهری که بچه از پرورشگاه آووردن دیدن فلجه ولی عاشقانه مراقبش بودن یکی که توی قرعه کشی برنده شد خیلیا از جمله خودم دوست داشتم ببینم کیه و غییییره اینا چه ربطی به کلید اسرار داره؟ و چرایی که مثبت دادن یکم فکر نکردن
با سلام
از این صدا سیما انتظار دیگری نیس
اون از سریالشون اینم از ماتم کده دمه افطارشون.
جایزه اسکار بازیگری را باید به این اقا بدن حتما
سلام
امیدوارم این متن را مجری و تهیه کننده برنامه ماه عسل ببینند بلکه روال این برنامه رو که مخاطب زیادی داره عوض کنند.
اینکه در این برنامه از انسانهای کم درآمد و قشر مستضعف دعوت به عمل می آورند و درد و دل های آنها را گوش می کنند کار خوبیست ولی این کار برای یکی دو جلسه از برنامه 29 یا 30 قسمتی ماه عسل کفایت می کند. بجای اینکار اتفاقا می بایست افراد کار آفرین و ثروتمند را که از صفر و زیر صفر شروع کردند و به توانایی و ثروت رسیدند دعوت بعمل آورند که مردم کم کم به این باور برسند که با پشتکار و تلاش و عقل و درایت می توان به رفاه و ثروت و کار آفرینی برای دیگران دست پیدا کرد. اینطور نیست که هر که در این مملکت به جایی رسیده از راه دزدی و رشوه و یا رانت بوده. هستند انسانهای شریفی که با کار و تلاش و هوشمندی به درجه بالایی از توانایی مادی و معنوی دست پیدا کردند و منفعتشان به دیگران می رسد. به والله که فقر ارزش نیست. فقرا و و مستضعفین مورد احترام هستند ولی فقر و استضعاف خیر. در روایات ما هم بسیار از فقر مذمت شده است و در مقابل ادعیه فراوانی در کسب رزق وسیع و حلال وجود دارد که نشان از اهمیت دین اسلام در کسب ثروت (رزق وسیع) و تولید آن دارد. بهتر است این برنامه در سال اقتصاد و فرهنگ تمرکز بیشتری بر ایجاد انگیزه برای تولید ثروت داشته باشد تا بزرگداشت فقر و نداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea, Republic of |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
بسیار عالی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
هه مث اینکه نمیبینی برنامه رو
اینهایی که گفتی تو برنامه هست
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دقیقا موافقم
تاثیری که چندین سال پیش یک خانم موفق و کارآفرین روم گذاشت بیشتر از همه اینها بود
زهرا
| United States |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دوس دارمnتا منفی بدم اصن
اخه این چه برنامه ای
این مردم دلیل باسه گریه نمیخوان فقط کافیه حالشون رو بپرسی یه جور زار میزنن که نگو. کسی یعنی پیدا میشه بتونه این مردم رو بخندونه ؟چرا همش گریه؟
همين كارا باعث ميشه مردم ما نا اميد ترين مردم جهان باشند .
جمعيتمون كمتر بشه و نا اميديها باعث حوادث بد در جامعه ما باشه. وروز به روز فساد بيشتر بشه
ما خودمان به اندازه کافی مشکل و اندوه داریم حالا بعد از یک روز طولانی و گرم و طاقت فرسا توی ماه رمضان بیاییم این برنامه رو هم نگاه کنیم که به پایان ماه رمضان نمی رسیم .
منتقدین این برنامه فقط دوست دارن بگن ما هم هستیم هزاران برنامه بی محتوا و تکراری از تلویزیون پخش میشه که کسی ازشون انتقادی نمی کنه ، نمیدونم چی شده این دوستان انقد دوست دارند و اصرار دارن بگن این برنامه بی محتوا هستش تکراریه و از این حرفا
دوستان عزیز این برنامه چه شما بخواین چه نخواین مخاطب میلیونی داره و روز به روز مخاطباش هم بیشتر میشه از تمامی اقشار و اینکه فقط میتونم بگم به خواسته مردم چه خوب چه بد باید احترام گذاشت
اینکه تبلیغ کنیم این برنامه بده تا از این طریق مخاطب خودمون رو بیشتر کنیم خیالی باطل است
موفق و پیروز باشید همگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
این مردم خیلی خواسته های دیگه هم دارن.. هروقت به اونا هم رسیدگی شد اونوقت حرف شما درسته!
شما دوست نداری بزن اون کانال .مجبور که نیستی خیلی ها این برنامه را دوست دارند
ماه عسل یکی از معدود برنامه های تلویزیونی ایرانیه که به دل همه می شینه! شاید از لحاظ شکل جای نقد داشته باشه اما محتواش نقدناپذیره! آدم رو با انسانیت آشتی میده!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
شما نماینده ی همه مردمی آیا؟؟چشم بسته غیب گفتیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دوست عزیز نظر شما نظر همه نیست که میگید به دل "همه" میشینه
شرمنده این تحلیل مخصوص اداره آب بود..
آخر آبکی.. آخه عزیزبرادرتوی لحظات عرفانی نزدیک اذان میخوای کمدی وطنزپخش کنن؟جان؟
البته اگه کامنتموبذارید.
متاسفانه وقتی هم یه مرد کوری با زنش رو دعوت می کنه بیشتر با زنه حرف می زنه و فرصت کمی به کور میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
روشندل عزیزم نه کور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کور یعنی چه..
ادب را رعایت کنید.
اصلانفهمیدیم ربط برنامه وافطار,مجری  پزروزه  داری میده وملتواونجاسرکارمیگذارد
آقا ....جمع کنید با این برنامه های مسخره تون
بیشتر به دنبال امید دادن به آدم است تا گریه
نقد بیرحمانه ای بود...می تونستید به نقاط مثبتش هم اشاره کنید....به هر حال این برنامه انقدر بیننده داره که با چنین انتقاد ها و قضاوت های نادرستی مخاطبین رو از دست نمیده......بلکه تاثیر خیلی مثبتی در زندگی خیلی افراد داشته...
کلا این روزا مد شده تلویزیون هرچی نشون میده همه مخالفت میکنند اتفاقا این برنامه یکی از بهترین برنامه های صداوسیمای خودمونه دقیقا تو همین ساعت پخش ماه عسل اگر تمام کانالهای فارسی زبان اون ور اب رو رصد کنید هیچ برنامه جذاب وبدرد بخور سطح بالاتر از این برنامه پیدانخواهیدکرد میگید نه فردا امتحان کنید اگر یه برنامه خوب پیداکردید به من بگید اینقدرهم پز روشنفکری به خودتون نگیرید
پاسخ ها
س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
از برنامه های تلویزیون یکی این نسبتا قابل قبوله یکی دیگه هم طنز قند پهلو
غم و غصه انرژی آدم رو مگیره. به زندگی و تلاش برای آینده خودمون و در راه سازندگی میهن عزیز خدشه وارد میکنه. امیدوارم روزی برسه که شاد زندگی کردن رو یاد بگیریم و دیگران رو هم شاد سر زنده و پر تلاش کنیم.
با سلام و قبولی طاعات بندگان صاف و صادق خدای بزرگ ، به نظرم تهیه کنندگان و دست اندرکاران این برنامه نوعی... برای آزار روحی مردم بی پناه دارند.در کجای اسلام گفته که دم افطاری این برنامه را با خنده های ملیح مجری آن که خدا حفظش کنه خیلی هم ماشاءالله سرحاله مردم را بچزونن .والله بالله این مسلمانی نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
نزدیک شدن به خود و دیدن نقاط ضعف و ناشکریهای خود رونوعی ازار روحی میدونید؟ میخواید براتون مهستی بذارن دم افطاری یه خورده شاد شید؟
نظر شخصی من اینه که نود درصد بینندگانش خانومای با رنج سنی دبیرستان هستند نگا میکنن نه برا برنامه چون حتی نمیفهمند چطو تبلور انسانی لگد مال میشه!فقط برا زیبایی علیخانی هست و چون جز ادمای مشهوره!
مسخره کردند با این مجری های از خود مچکرشون
.... هستند
فقط از آنتن برای جلوه دادن خودشون استفاده میکنند
هیچی ندارند
واقعا اجرای ضعیفی داره و برنامه یکنواخت و تکراریه اخه چیزی هم تو چنته نداره ولی فرزاد حسنی هر انتقادیی هم بهشه حداقل با سوادو چهره کاریزماتیکی داره و بیننده رو جذب خود میکنه
خدا لعنت كنه هركسي روكه مردموغصه دارميكنه
نمیدونم نویسنده این مقاله چه دشمنی با ماه عسل دوست داشتنی و علیخانی محترم داره.برای من که ماه رمضونا شبکه 3 بدون ماه عسل معنی نداره. زنده باد ماه عسسسسسسسسسسسسسسل
بعضی ها سفارش شده هستندامتیازویژه دارنددرساخت برنامه رسانه ملی
با احترام به نظر همه دوستان معتقدم ماه رمضان فرصتی برای تمرین دیگراندیشی و برداشتن نقابهاست ،اینکه به آدمها و اتفاقات زندگی شان ورای از ظاهر آنها نگاه کنیم
واقعا تابناك از تو بعيده اينطوري مغرضانه حرف بزني.
الكي گير دادي به ماه عسل.
من خودم حالم خوب ميشه با ديدن بعضي قسمتاش. مثلا احسان و سولماز. اگرچه دردناكه ولي واقعيت جامعه ست.
بجاي اينهمه نقد، بريد كليد يه برنامه شاد و مفرح برا رمضون بعد بزنيد ببينيم چي از آب در ميارين!!
پاسخ ها
سروین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
خوشم اومد ناشناس
هدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
منم موافقم اگه برنامه احسان و سولماز و دیده باشید واقعا تحت تاثیر قرار میگیرید این و برای اونهایی گذاشتن که به خاطر چیزهای پیش پا افتاده میخوان زندگیشونو از هم بپاشونند من یکی از طرفدارای ماه عسلم واقعا به من درس میده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
چرا نیمه پرلیوان رو نگاه نمیکنید..مشکل همه ما ایرانیاست ک همه خوبی هارو فراموش میکنیم دستمون رو میذاریم رو نقطه ضعف ی چیزی..شما ی برنامه مثال بزنین ک بدون ضعف باشه..
برنامه جالبیه
این برنامه داره واقعیت جامعه رو نشون میده ، حالا اگر واقعیت های جامعه گریه آور این دیگه مشکل احسان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
از احسان گفتنت معلومه که کلا چرا طرفدار این برنامه ای.
باسلام
من این نقد رو منصفانه نمیدونم
چون استقبال مردم از این برنامه بالاست و این برنامه دیده میشه کسانی که علاقه ای ندارن به دیدن برنامه بیست کانال دیگه وجود داره به سلایق هم احترام بذارید هدف این برنامه بیشتر تلنگر و توجه به ادمهایی است که کمتر دیده شدن برای خنده و شاد شدن شبکه نسیم وجود داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دوست عزیز مردم ما توی این جامعه از صبح تا شب با مشکلات و بدبختی ها کلنجار میرن و آشنا هستن. شما خودت بچه های کار یا افراد فقیر رو توی خیابون نمیبینی. اگه اتوبوس سوار باشی می بینی و میشنوی که چه مشکلاتی دارن. من که این چیزا همش جلوی چشممه حالم بد میشه وقتی میام خونه و میبینم والدینم دارن نگاه می کنن و دوباره حرف بدبختی. مسئله اینه که این برنامه و مجری اون از احساسات مردم سوء استفاده میکنه. وگرنه چرا فقط ماه رمضان پخش میشه. مگه کمک به دیگران و انعکاس مشکلات فقط مال یه ماه. مطمئن باشید اونا بیشتر از اینکه به فکر این چیزا باشن به فکر جذب مخاطب بیشتر برای برنامشون هستن.
برنامه ماه عسل حرف زیادی برای گفتن نداره. فقط میخواد مردم را گریه بندازه. مجری هم انگار داره فیلم بازی میکنه. این برنامه نشاط و جذابیت نداره
واقعا برنامه آموزنده ای هست. کاش تو طول سال هم پخش بشه.
همتون آدم های خود خواهی هستید که حتی حاضر نیستید، فقط قصه غصه دار آدم هایی که تو دور و برتون هستند رو بشنوید تا هم قدر و ارزش زندگی رو بدونید هم کمی به آدم های دوروبرتون بیشتر توجه کنید.
ظاهرا فقط صداوسیمای ما راه گریه درآوردن ملت را بلد است.بعد می گویند چرا شبکه های ماهواره ای بیننده دارد...
نه تنها ماه عسل، کل صدا و سیما شده گریه و اندوه! بعد میگن چرا مردم از صدا و سیما فرار می کنند!
بستگی به نگاه آدم ها داره.اگه تجربه مدعوین روسرمشق وتجربه اونها روخوب بهش نگاه کنید میشه یه چراغ جلوی پا تون.بادیدن این برنامه میفهمیم که چقدرنعمت داریم وناشکریم.یادمی گیریم که اگه یه روزطوفان به زندگیمون وزیدمیشه ایستادوزندگی کردوشادبود.
منم ی دخترم ولی ازمجریش خوشم نمیاد!!بعضی وقتا دلم میخواد دکورو رو سرش خراب کنم ازین ک وسط حرف مهموناش میپره !تا جایی ک بشه ازخودش تعریف میکنه!زیادی خودشو میگیره!گاهی اوقاتم بی ادبی میکنه!و.....اینا رو اعصابمه!اخه شبکه های دیگم برنامه ای ندارن ببینیم :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
خاموش کن تلویزیون رو ، مجبوری؟
گذشنه از تصنعی بودن مجری و سوزه ها دکور برنامه واقعا مسخره است. بیشتر شبیه لابی یک کازینو است تا یک برنامه تلویزیونی. واویلا از این همه بی سلیقگی و حیف از پولهای که حیف و میل میشود.
بعضي از سوژه ها معلوم هست از سر بي سوژگي دعوت شدن!مثل اون آقايي كه با مدرك فوق ليسانس از انگلستان توي گرمخونه شهرداري ميخوابيد.معلوم نشد كه داستان اين آدم چي بوده.با هزارتا سوال توي ذهن مخاطب تموم شد رفت.
همچنين سوژه هايي كه ته قصشون ميتونه شاد و خوشحال كننده باشه اغلب وقت كامل بهشون نميرسه ولي سوژه هايي كه پر از غم و غصه هستن با دقت و تمام و كمال بررسي ميشن!
راست میگن ایران ازنظر آمار جهانی از غمگین ترین کشورهاست
برنامه واقعا ...
از اون بدتر هم مجری بی مزه اش
چقدر هم فکر میکنه باکلاسه
سلام وقتی پشتوانه مالی موسسه .......... باشد چه انتظاری دارید؟
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
نه بابا! موسسه ی .......... ! عجب!
اقای مجری که هر روز با یک تیپ جدید میاد بیشتر دنبال قهرمان بازی است کسانی که دعوت می شوند بعضی از انها فیلم بازی میکنند البته صدا و سیما تا زمانی که دولتی است همینه
مجری این برنامه فقط به منافع خود چشم دارد و در این راه نه تنها افراد دعوت شده بلکه (به نظر ایشون ) کل مردم ........فرض میشن.به جای اینکه تو این ایام یک مجری با لحن و رفتار مناسب این ایام آورده بشه متاسفانه مجری که به نظر میرسه خیلی واقعیت این روزها رو ممکنه نفهمه و شاید هم قبول نداره استفاده میکنیم.
اتفاقا من کاملا از این برنامه دفاع میکنم.
شاید شما برنامه تینگر مث دوس داشته باشین ولی خو این برنامه خیلی خیلی تاثیر گذاره.
چه اشکالی داره یه سری سوژه ها وافراد باعث شن ادم چند دقیقه ب روال زندگیش فکر و تامل داشته باشه؟؟
حمله همه جانبه تعداد زیادی رسانه اون هم فقط با یک دلیل (برندگان...) جای سواله و تامل
با سلام
من یک قسمت از این برنامه را ندیدم و دقیقا موافق موارد بالا در مورد این برنامه هستم ولی متاسفانه خانم ها علاقه وافری به این برنامه دارند که سر این موضوع بنده با خانواده ام هم درگیری لفظی پیدا کردم
موفق باشید
خدایش برنامش بده غمگین
برنامه خوبیه...جایی واسه حرف نداره...
واقعیت ها رو نشون میده...
دیدن کسانی که با عشق کنار هم با مشکلات میجنگن...
کسانی کهکار میکنن اما دست دراز نمیکنن و گدایی نمیکنن....وووووووووو اینا افتخار داره...
غصه نداره.....
پاسخ ها
على
| United Arab Emirates |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دوست هموطن 78مليون دارن با مشكلات مى جنگن، چه افتخاری؟!!!
فقت اهصان علی خوانی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
یعنی دست معلم املاء شما رو باید بوسید با این غلط املایی هات!!!!!!!!!!
یکی از ...........رنامه های صدا و سیماست
فقط دوست داره رو اعصاب مردم پاتیناژ بره
من خودم زیاد وقت دیدنشو نداشتم ولی چندتا قسمتشو که دیدم خیلی عالی بود به شرطی که با چه دیدگاهی نگاه کنیم درس عبرت یا وقت گذرونی
آقا من میگم علیخانی بره رییس داعشو بیاره و از احساساتش واسمون بگه و ماام های های گریه..........
والله متنفرم . نمی بینم . روحیه ادم ها رو داغون می کنه . این برنامه کارشناسی شده نیست . احسان علیخانی مجری قابلی هست لکن لازمه در اوج موفقیت رویه اش را تغییر دهد.در غیر اینصورت به زمین خواهد خورد همانند بعضی ها ......
منم با نظر تابناک موافقم بابا یه برنامه ای پخش کنید که دلمون باز شه دم افطاری همش مشکل،، گریه،، و سوء استفاده از مردم بخاطر جلب مخاطب..
در مورد مجری کاملا موافقم که یک شومن تمام عیار است و بدترین نکته برنامه موضوعات کاملا تکراری و کلیشه ای است
پاسخ ها
حامی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
یک موضوع جدید پیشنهاد بده ببینم
تابناک نترس هرچی برات مینویسم نشون نمیدی این یکی نترس نشون بده مگه تلویزیون حاج عزت چه خلاقییتی داره مردم بدبخت هر نسخه پیچیدند وهرچی بهش دادن باید بخوره
مسخره
من میشینم یه باب اسفنجی میبینم بهتره از اینه که به قول پوآرو سلولهای خاکستری مغزم رو خرج این چرندیات کنم.انگار خدا فقط توی خونه های مردم فقیره.
پاسخ ها
تهرانی اصیل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
اینها از نظر تو چرندیاته در ضمن خدا به ادمهای رنج دیده نزدیکتره
حقیقتا نقد غیر منصفانه ای بود ،
من بیشتر قسمت هاش رو دیدم تا حالا هم نه بغض کردم نه گریه ، البته برنامه اشکالاتی هم داره .


ملت هر روز میشینن نگاه میکنن بعدش اه و پیف هم میکنن
شعبه دوم بهزیستی
مردشور هرچی برنامه ی اینجوریه . دم افطار حال ادمو به هم میزنه.
بنده یک پیشنهاد دارم برای اینکه تنوعی در روند برنامه داده بشه و اونم اینه که اول تصاویر مربوط به سربریدن و قصابی داعشی ها رو نیم ساعت بدون شطرنجی پخش کنن بعد احسان بلافاصله با یه داعشی سابق که توبه کرده و مهمان برنامس شروع به گپ و گعده کنه و در نهایت برای سورپرایز همه مردم از یکی از بازماندگان مقتولی که این بابا سلاخیش کرده بود بخواد که بیاد پیش این آقا بشینه و یواش یواش ازش بپرسه که شما این آقا رو میشناسین؟! در نهایت هر دو همدیگه رو با چشمان اشک آلود بغل میکنند . و احسان در حالی که صدف بسته میشه میگه "ماهتون عسل"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
سناریو فوق العاده بود. کلی خندیدم..
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
تو سناریویی که تو دادی دم افطاری از اولش باید فحش و لعنت به داعشو داعشیا بدیم اما تو سناریویه این برنامه از اول تا آخر آفرین و صد آفرین به همت خیلیا برای زندگی سخت اما آبرومندانه گفت. یه کم متفاوته سناریوها
کودکان کار رو که هیچ یک از برنامه های تلویزیونی نشون نمیده و اگر به بهانه این برنامه نبود، کسی در مورد اون ها حرفی نمیزد رو هم میشه گفت که برای گریه واداندن ما آورده؟!!
نخیر عزیز من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
الان دیگه مشکل کودکان کار درست شد؟دیگه حالشون خوبه؟... اصلا هیچ فکر کردین چرا این همه بدبخت و بیچاره و زباله گرد و کودک کار؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یدونه برنامه درست حسابی پخش میشه حالا از بیکاری بشینین اونم نقد کنین . توروخدا خجالت بکشین
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اقا شاهین تا حالا فکر کردی که اگه به جای این مدل برنامه ها یه برنامه شاد و خنده دار میذاشتن چی میشد؟
چرا همش گریه و غم؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم دنیا رو تو جام جهانی دیدی؟؟ چه رنگهایی میپوشم ،چقدر شاد ، همش خنده....
مطمنا اونجا هم غم و غصه هست ولی کسی اون رو تشدید نمیکنه ،کسی مردم رو به بهانه های مختلف گریه نمی اندازه
اقای علیخانی اونا واسه مردمش جنگ شادی میسازه
حرف مردم ما اینه
یعنی تو ایران ما ادم شاد و موفق نبست که اونو بیاره تو برنامش؟؟؟
هست ، ولی نمی خوان که شاد باشیم ، نمی خوان
سلام, این برنامه روز به روز ضعیفتر میشه, و مجری کلیشه ای با ادا واطوار, خدایی تو اون برنامه که یه کاپیتان رو اورده بود , اصلا علیخانی میدونست که کشتی چیه؟که میپرسید با این همه شکر چقدر چای شیرین میشه درست کرد در حالی که دریانودارن عزیز ما با جون و دل و بدون سلاحی چطور از کشتی باید مراقبتمیکردند؟
مجريش بد جوري رو اعصاب راه ميره، ديگه شورشو در آوردن
طرف ميارن كه مجري گريه بندازه بعدش ميگه گريه نكن گريه نكن، انگار اگه خودش باشه يكي از اتفاقا واسش بيافته بعدا يادش بيارن از خنده ميره و هوا البته من تو اين چند سال شايد به تعداد انگشتاي به دستم نديده باشم اونم گذري
چه اشکال داره تو این ایام معنوی آدم از وضع همنوعانش با خبر بشه از مشکلات و درد و رنج دیگران این که بد نیست یه مومن باید از حال دیگران خبر داشته باشه خیلی ها مشکلاتشون از طریق همین برنامه حل شده این کار که بد نیست یا این که سرنوشت بعضیها برای آدم میتونه عبرت آموز باشه شما اگه اشکالی تو این برنامه میبینی در کنار عیب و ایرادش راه حل و پیشنهاد خودت را هم بده تا برنامه بهتر بشه نه اینکه از ریشه بزنی !
پاسخ ها
خسرو خان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
فرهاد عزیز ناراضی ومنتقد بودن از هرچیز تو ایران شده کلاس .انصاف هم که یخ
برنامه ی خیلی خیلی عالی و جذابیه و من هرماه رمضان سعی میکنم هیچ قسمتی رو جا نگذارم،انشاالله هرسال همینطور ادامه داشته باشه
مجري ماه عسل الگوي بي ادبي و پر روئي براي بعضي از جوان ها شده .
برنامه ي خوبيه
همه می دونیم که علیخانی مقلد حسنی بود بیشتر مخاطبین این برنامه خانم ها هستند بدلیل احساسات زیادشون. واقعا مجری ضعیفیه و خیلی مصنوعی اجرا میکنه هنوز باید شاگردی حسنی رو بکنه
اين برنامه كي پخش ميشه؟؟منظورم روز و ساعتش هست؟
خیلی هم خوبه .تازه 23 ساعت دیگه وقت هست برای برنامه اون ساعتها ک فکری بکنید .این برنامه را هم هر کس دوست ندارد نبیند
سلام من الان زیاد وقت نداشتم که کل مطلب و نظرات رو بخونم اما در کل از این برنامه دل خوشی ندارم بخصوص از مجری برنامه که اصلا خوشم نمیاد. عزیزان دردمون کم نیست. بجای اینکه کمک کنن مردم به آرامش برسن هر روز باید بیشتر از دیروز بر غم و غصه ها مون اضافه کنن . کلا اهل گریه و گریاندن هستیم تا خنده و شادابی. اهل بی چیزی و مفلصی هستیم. بدبختی و بیماری. واقعا چرا صدا و سیما دوست داره همیشه مردم رو غمگین و غمگین تر بکنه؟؟ این حق رو چه کسی به این بزرگواران داده؟. واقعا اگه یک روزی از مردم در باره رسانه ها همه پرسی بشه تصور میکنین نتیجه بیانگر رضایت مندی خواهد بود یا نارضایتی؟
زیاد حرص نخورید بزنید شبکه یک برنامه آقای داریوش کاردان رو بینید من که تا حالا نگا کردم همه مهموناش آدم حسابی بودن و کلا برنامه پر مغز و با محتوایی است.
این مجری سوال های ناجور هم زیاد مطرح می کنه. خیلی هم خودشو دانشمند میدونه.
با ادا صحبت می کنه و خیلی سعی داره که حتما بین مجری های سازمان سوپراستار بشه
اتفاقا"برنامه بسیارخوبی تاثیرات مثبتش فوقالعاده است مثلا" وفاداری مردی که خانمش قطع نخاع بود ؛ میدونی چندین نفر بادیدن این برنامه به زندگی برگشتن مگه ما ازنتیجه برنامه چی میخواهیم ...بقیه برنامه ها هم مثل این تاثیر مثبت داشتند ...بخداانصاف هم خوب چیزیی اینقدرفرافکنی نکنید
این اقا فقط به فکر منافع شخصی خودش هست نه به فکر مشکلات مردم.
به نظرم نكات مثبتشو ببينين
مجری برنامه خیلی دنبال نمایش خودش هست.
بهترین برنامه زمان افطار وهمزمان با ماه عسل شبکه 4 "خدا با من است".
فكر كنم ماه عسل خيلي خيلي بهتر از سريال هاي بي محتواي شبكه هاي اجتماعي باشه و ياهمين سريال درحال پخش " هفت سنگ " باشه واقعا" از آقاي عليخاني از به تصوير كشيدن حقايق اطراف زندگيمون كه ما از آن غافل هستيم بسيار بسيار ممنويم هركس هم كه ميل به ديدن اين برنامه بسيار دوست داشتني و آموزنده نداره سري به سريالهاي آبكي ماهواره بزنه
ديديد چطوري دستمزد ميلياردي فوتباليستها رو توجيه كرد؟
فقط اين افراد به فكر جيب خودشونن اين عليخاني بيشتر بدرد بازيگري مي خوره تا مجري
پریشب که سولماز اومده بقدری من ناراحت شدم تا یه روز من بغض داشتم خیلی حالم بد شد. البته این تلویزیون یا به قول خودشون رسانه ملی کی یه برنامه شادی ساختی که مردم به جای اشک از لباشون خنده بیاد بیرون
فكر ميكنم نبايد سياه و سفيد نگاه كرد.اين برنامه مانند همه آثار تلويزيوني ديگر واجد نقاط مثبت و منفي است.ولي بطور كلي من فكر مي كنم ميشه به اين برنامه نمره قبولي داد
کلا برنامه های سیما در هنگام افطار فضای معنوی ایجاد نمیکند . چگونه در ماه قرآن ، قرآن را هم از قبل از اذان مغرب حذف می کنند؟ چگونه دعا را حذف می کنند؟ چگونه دعای قرآنی ربنا راحذف می کنند؟ حداقل رایو 7 ، 8 دقیقه ای برنامه و دعای قبل از افطاردارد. انصافا سیما هر روز غیر جذاب تر و بی محتواتر می شود و فقط به عنوان یک تریبون سیاسی مورد استفاده میشود
میتونن برنامه ای را بسازن که مردم به آینده خودشون امیدوار بشون و از درون رضایتمندی پیدا کنند و با ایجاد حرکات و رفتا رو درآوردن شکلک برای خنده هم مخالفم , انسان باید سرشار از امید و لذت ذاتی باشد , برنامه های تلویزیونی این امید را تقویتنمی کند و به زور می خواد اشک در بیاره !
به نظر می رسد پیش فرض اصلی این برنامه این است که ایرانیها از دیدن و شنیدن مشکلات و غم و غصه های دیگران لذت می برند.
پیام های گل درشت و بازی با احساسات مردم...
مادرم این ترنامه رو دوست داره ولی من واقعا با اون مخالفم چند باری که پای این برنامه نشسته ام اشکم در آمده و اعصابم بهم ریخته چرا باید چیزی رو که ناراحتمون می کنه نگاه کنیم کاش کپی برداری های ما از برنامه های آمریکایی ، درست انجام می شد ، چی می شد ما هم یکی مثل اپرا رو در ایران داشتیم ؟؟؟
مجری برنامه واقعا پر روئی و بی ادبی رو به حساب جسارت کلام و صراحت لهجه می زاره. واقعا برنامه بی محتوا و بی ارزشیه و صرفا به کلیشه تبدیل شده.
من اصلا این برنامه رو دوست ندارم. البته تنها و تنها بخاطر پیدا شدن محمد طه ازشون متشکرم. اما مجری از احساسات مردم در این برنامه سوءاستفاده میکنه. مردم ما هم که بندگان خدا به اشک و زاری و ماتم عادت کردن.
واسه همين برنامه هاي ناراحت كننده و روحيه كش هس كه مردم ميرن سراغ شبكه هاي متنوع و لذت بخش ماهواره
بی انصافیه اگه بگیم همش مسخره است . نکته منفیش اینه که غم و اندوه مردم غمزده رو بیشتر میکنه به جای اینکه امیدواری رو تلقین کنه ولی نکات مثبتی هم داره .بعضی برنامه هاش یه سری رفتار و عملکردهای پسندیده رو ترویج میکنه مثل عفو و بخشش.
برای این برنامه فردی مثل آقای علیخانی مناسب نمی باشد چون روزی یک مدل لباس می پوشد و ظاهر و اخلاق و رفتارش با این برنامه معنوی سازگار نیست.
بعضی مواقع بیش از حد وارد حریم خصوصی افراد می شود که کار درستی نیست.
اي كاش مجري ماه عسل يه خورده بيشتر ادب به خرج مي داد و وسط صحبت ميهمانانش نمي پريد و گاهي خنده هاي بيجا نمي كرد
آقا خیلی برنامه بیخودیه، ما از همون اول میگفتیم که فقط با احساسات مردم بازی میکنه، مردم ایران هم که دوست دارن با احساساتشون بازی بشه و غصه بخورن، ای کاش جوری بشه این برنامه جمع بشه
سلام
امیدوارم که همه عزیزانی که نقد یا نظر خود را مینویسند یک نکته را در نظر بگیرند و آن عدم خروج از جاده ادب می باشد هر برنامه ایی موافقان و مخالفان و منتقدانی برای خودش دارد اما بزرگترین انتقادها هم دلیل موجهی برای بی ادبی و استفاده از کلمات ناشایست علیه دیگر دوستان نمی باشد با تشکر
ماه عسل نمکی است بر زخم جامعه
جای بحث در خصوص دردهای کهنه و اندک جامعه در همچین زمان و مکانی نیست
این برنامه احساس حقارت و خرد شدن انسانها را ترویج می کند و زیبنده ملت ایران نیست طبیعی است هر جامعه ای زخمهایی هم زیر پوستش باشد اما ترویج درد کار درستی نیست بهر حال زیانش بیش از سود آن است
امروز جامعه نیاز به ترویج روحیه خود باوری و غرور و اعتماد به نفس دارد نه خرد کردن شخصیت و غرور جامعه . زیان اجتماعی آن بیش از اندازه و غیر قابل تصور است و جای بحث فراوان دارد تنش بیوده اجتماعی و لرزه بیهوده بر تن انسان و وجدانهای بیدار است
آقا حسادت نکنید برنامه اش کاملا معنوی و نشاط آور و پر روحیه است چرا تا یکی برند میشه و موفق حسادت ها شروع میشه شک ندارم منتقدین هم صنف هاشن
برنامه ماه خرما با اجرای احسان مصیبت
حالا فقط یک برنامه میاد حقیقت وجود انسانهای گرفتار دور و بر ما رو از ابعاد مختلف نشان میده تا بدونیم دور و برمان چه خبره ولی انگار پذیرفتن این حقیقت برای خیلیها دشوار است. درسته که غم و غصه زیاد خوب نیست ولی در این برنامه که موجب انسانسازی و دیدن حقایق می شود کمی آشنایی با این دردها اتفاقاً بسیار لازم است.
تابناک حرف دل مارو زدی. ماه رمضون که میاد همه تبریک میگن ولی سراسر ماه تلوزیون طبق معمول پر میشه از برنامه هایی مثل ماه عسل و شاید برای شماهم اتفاق بیفتد و... همین الانش از سه چهار تا سریالی که گذاشتن فقط یکیش تلخ نیست و طنز هم هست. اونم به یاری آمریکائیها! من خیلی سعی میکنم نگاه نکنم ولی به هرحال وقتی یکی گریه میکنه آدم ناخودآگاه جذب میشه. البته این اتفاق در کل طول سال میفته ولی تو ماه رمضون پررنگتره. بنا نیست کسی درد مردم رو نشون نده بلکه حرف اینجاست که کل تلوزیون اشباع شده از این مدل برنامه ها. تلوزیون نه آب و رنگی داره نه موسیقیی آهنگی نه برنامه شادی نه طنزی تقریبا هیچی! اگرم باشه باید اذعان کنی که از دستشون دررفته
هدف ماه عسل تنها جذب مخاطب از نوع دختر خانم هاست.
تابناک خیلی ممنون از نقد صحیح
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
آفرین گل گفتی
صفحه حوادث روزنامه ها رو خوی اومدی
بنده که اصلا نمیبینم فقط یه قسمت رو تو مهمونی مجبور شدیم ببینیم که حالم بهم خورد دقیقا مجری و عاملین برنامه فقط یک هدف رو دنبال میکنند و دنبال ابزار هستند تا به این اهداف برسند
بسیار برنامه ضعیف و تکراری است، دیدید که بر سر اون بندگان خدایی که HIV داشتن چی آورده بو که دوباره امده بودن.
درسته برنامه کارشناسی شده نیست و با سیاست قوی جهت سرگرم کردن عوام و ترویج کنارامدن با دشواری طراحی شده،در زمانی پخش میشه که همه خونن، مجری خوشتیپ براش گذاشتن و ...
خلایق هرچه لایق! لابد عوام دوسدارن. وقتی استقبال میکنن خب بیشترم خرج برنامه میشه.
این برنامه نشان می دهد بدبختر از شما هم هست،و برای نجات از وضعیتتان بهتر است منتظر معجزه باشید....هدف این برنامه القای این دو جمله به ذهن من و شماست
در حالیکه موج انتقادات از برنامه ی ماه عسل روز به روز افزایش میابد،حضور دارابی معاون سیما در پشت صحنه ی این برنامه وتعریف وتمجید از علیخانی وعوامل این برنامه چه پیغامی می تواند داشته باشد؟آن گونه که شنیده شده است علیخانی از نظر دارابی شایسته ترین مجری در مجموعه ی سیماست.چون علی الظاهر دارابی ایشان را به تلویزیون آورده است.این در حالیست که برنامه های مختلفی همچون برنامه ی سمت خدا همیشه مغضوب آقای دارابی بوده است تا آنجا که با پخش بیش از هزار برنامه ی سمت خدا هیچگاه در پشت صحنه ی این برنامه حضور نیافت وشخصا جلودار پیگیری برکناری تهیه کننده ی این برنامه بود وموفق هم شد که این تهیه کننده رابرکنار کند
برنامه ماه عسل با منطق موجود در اساطیر و داستانهای هزار و یک شب و عوامانه سعی در تفسیر امور دنیا دارد.
گربه بر هر درد بى درمان دواست و عليخانى هم جهت تحقق أين امر آستينها را بالا زد و گزينه مناسبى براى نوحه خوانى و أشك آورى بوده و با خنده هاى مليحش مهمان هاى برنامه را گاهأ تحقير ميكند گرجه بظاهر أرادت دست بوسى ميكند .
این برنامه هدفمند ساخته شده-هدفش راضی کردن مردمه تا صداشون درنیاد-میخواد بگه آی مردم بدبخت تر از شما هم هست-منتها این آقای علیخانی یک اشتباه بزرگ داره و اونم اینه که مردم شعور دارند و هدف ایشون رو متوجه مشن-
در ضمن با اون عزیزانی که گفتن بیشتر بیننده هاش دختران جوان هستند موافقم-دوستان خودم با اینکه قبول دارند که مزخرفه اما نگاهش میکنن -دلیلش هم که معلومه خوش تیپی علیخانیه-
مجری خوبی هستش باید برنامه خوبی کارگردان تهیه کند
چه اشکالی دارد عواطف انسانها را با طرح مسائل غمبار موجود در جامعه تحریک کنند تا شاید خیرین غبار غم را از چهره غمناکی پاک کنند و یا انسانهای ناسپاس بابت داشتن نعمتهای بی شماری که از آنها غافل بوده اند به خود بیایند و خدا را شکر نمایند؟!
نقد خبرگزاری تابناک و نظر هموطنان عزیز رو خوندم. فکر میکنم خیلی خوبه که یک برنامه تلویزیونی بتونه این همه نظرات متفاوت رو شامل حال خودش کنه. اما چند نکته هست که دوست دارم بگم و امیدوارم نظرم ثبت بشه:
1- انتقاد و تمجید دو جزء لاینفک هر اقدامی هستند پس بهتره همیشه هر دو کفه ترازو رو ببینیم. هر انسانی، هر اقدامی و خلاصه هر چیزی در دنیای ما طرفداران و مخالفان خودشو داره و هر دو دسته قابل احترام هستند.
2- دنیای مجازی به ما این امکان رو می ده که به راحتی حرف بزنیم. ولی نباید حتی در دنیای مجازی به نظرات دیگران بی احترامی کنیم. یادمون نره نظرات مخالف 100% محترمه.
3- و اما در مورد گریه...فکر میکنم درست نباشه همیشه صفر و صد حرف بزنیم. گریه به جا و درستش نه تنها آدمو افسرده نمیکنه بلکه طراوتی به قلب انسان می ده که خنده نمیتونه بده. خداوند هم گریه رو آفریده و هم خنده.
4- این که صدا و سیما هزار و یک ایراد داره امر دور از ذهنی نیست. ولی نمیشه تر و خشک رو با هم بسوزونیم. در همین صدا و سیما برنامه های خوبی هم ساخته میشه. در ضمن تلویزیون هیچ کشوری نیست که همه برنامه هاش خوب و غنی باشن.
5- در مورد برنامه ماه عسل نقاط ضعف و قوت زیاده ولی چیزی که اونو پربیننده کرده متفاوت بودنشه. جنس مهموناش متفاوته. افرادی مهمان برنامه میشن که کمتر دیده میشن. مشهور نیستن. با قدرت نیستند. همین خیلی مهمه. مهمونهای برنامه با مطالعه انتخاب میشن.
6- من هم قبول دارم که گاهی مهمان های برنامه خودشون نیستن و انگار دارن فیلم بازی می کنن ولی خب این غیر قابل اجتنابه.
7- در مورد اجرای آقای علیخانی، صحبت کردنشون و مدل لباسشون من هم منتقدم. ولی نباید نگرش متفاوتشون رو نادیده گرفت.
8- در مورد دکور برنامه جدید و برنامه های قبلی بنده معتقدم دکور زیباییست.هم از لحاظ هنری و هم از لحاظ مفهومی. یه جور کشف و یافتن داستان های افراد رو نشون میده.البته این برداشت شخصیه منه.
9- امیدوارم همه ما ایرانی ها و من جمله خودم یاد بگیریم که به نظرات هم و علایق هم احترام بذاریم.
غیره مجری برنامه خوبیه چون ادمو به فکر فرو میبره و ادمو به خودش میاره
از کسانی که بدبختی دیگران را دیده و بر روزگارِ خویش شکر می کنند حالم به هم میخورد
فیودور داستایفسکی
ای کاش مهربانانه تر از من انتقاد میکردید ولی من به همه احترام میذارم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
یعنی من با سر باید برم توی دیوار..حداقل 5مین مونده ب شروع برنامه نمینوشتی..اخه مگه علیخانی بیکاره ک 5 مین ب شروع بیاد نظر بنویسه..خدا شفات بده..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
متقابلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
هر وقت برنامت مهربانانه تر شد بیا حرف بزن
گاهی وقت ها تو زندگی بایدساده نگاه کرد گاهی باید مسائل رو باعشق نگاه کرد. ماه عسل برای من تلنگری است . حاشیه ها هم هستند نه آنقدر که به اصل مطلب پی نبریم .گاهی بی دلیل جوانان ما از هم جدا میشوند اما گاهی کسانی هستند با وجود مشکلات سخت کنار هم وفادار میمانند.
کلا محتوای برنامه های صدا و سیما شده تبلیغات. هر برنامه ای می سازند تبلیغ چند شرکت تولیدی یا بازرگانیه. چند سال پیش تر زیاد هم دور نیست وقتی می زدیم شبکه های ماهواره حتی یک فیلم وطنی ببینیم اینقدر تبلیغ نشون می داد که خسته می شدیم و دلمون به صدا و سیما خودمون خوش بود که حداقل از این قائله مستثنی است. حالا چی با این همه شبکه شبیه به هم. تماشا، آی فیلم، شما و غیره همه و همه دارند فیلم های تکراری و شبیه به هم پخش می کنند و کارشون شده تبلیغات. آخه یک سازمان حکومتی که بوجه از دولت می گیره چه به این همه تبلیغ. بابا تبلیغ بگیر ولی خداوکیلی یه برنامه درست درمون بسازید. به خدا اگر این کار رو کنید نه تنها شبکه های ماهواره ای نمی بینیم بلکه اصلا خودمون جمعش می کنیم . آخه به چی دلمون خوش باشه به برنامه های بی محتوای صدا و سیما یا به برنماه های مزخرف شبکه های ماهواره ای. ...
پاسخ ها
چراغعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
به حسن جون بگین بهشون بودجه بده مجبور نشن این همه تبلیغ کنن
بدترین قسمتش هم اون بود که سال پیش سه نفر پرورشگاهی رو آورده بودند و مجری بدون و سعی میکردن مفاهیم الهی در بیارن. من با صد در صد این برنامه مخالف نیستم ولی یه سری قسمت ها (مثل اون قسمتی که یه پسر رو با وضع بدی گروگان گرفته بودند و نجات پیدا کرده بود) با هدف تحریک احساسات هستن و ازشون به زور مفاهیم الهی درمیارن
پاسخ ها
A
| United States |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
ببخشید اشتباه شد.
غمگين و لوس و بيمزه
متاسفانه این روزها تحقیر مردم عادی شده و این برنامه هم بهتره راهی بهتر از تحقیر دیگران برای رسیدن به هدف مثبتی که داره پیدا کنه
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
کی تحقیر شده تو این برنامه؟ همرو نمیخواد بگی. یکی دوتا نمونه
بعضی قسمتها انقدر دردناکه که اصلا یادمون میره روزه داریم و موقع افظار فکرمون و دلمون پر از غم میشه دیگه اینجوریم خوب نیست چرا باید ماه مبارم دل ادم انقدر غمگین بشه دست همه عوامل برنامه درد نکنه اما کاش یکم شکل برنامه تغییر کنه
ماه عسل برنامه ای که اشک و استفراغ آدمو در میاره.
عسله و لی شکرک زده اساسی
حالا خوب بود مثل اخبار شبکه یک همه چی روخوب و اروم نشون بده..ما زمانی میتونیم موفق باشیم که ضعفامون رو مشکلاتمون رو و ...بشناسیم.ن اینک بگیم کشورمون خوبه عالیه..ب فکر 20سال دیگ کشور باشین حالا یکم هم گریه کنین مگ بد میشه ..
جز اينكه بااحساسات مردم بازي كنند هدف ديگه اي ندارند
همه مردم کسانی نیستند که به سایتها میایند شما اگر دوست نداری بو کانال دیگر را ببین
یادش بخیر فیلمهای رضا عطاران بعد از افطار
یه چیز جالب اینه که مهمان های برنامه هم انگار فیلم نامه خونده باشن دیگه بلدن چی بگن انگار دارن نقش بازی میکنن.البته که هر مهمان نماینده چندین میلیون ایرانیه و خیلی ها اون مشکل رو دارن،به نظرم این برنامه برا بالا بردن مخاطباش و حفظ جایگاه خودش کار تکرای انجام نده و به جای بیان مشکل راه حل ارائه بده و عواملش رو رسوا کنه.
عسل ازشفا دهنده های خداوند است نه گریه اور مردم روزه دار دل شکسته جمع کنید اگر برنامه بهتری ندارید
سلام. خیلیا میگن این برنامه داره اشک در میاره . اشک وقتی در میاد که احساس بر تفکر از یه رویدادی غلبه کنه. اما اگه غلیه نکنه اون رویداد میشه یه تجربه میشه یه تلنگر دمه افطار. یه تلنگر واسه کسایی که تا یکم سرعت زندکشیون کم شد عالمو آدمو خودشونو مقصر میدمننو دنیارو تمام شده میبینن. مگه میشه آدم یادیدن مردی که زنش فلج شده اما عاشقانه داره با زنش زندگی میکنه احساساتی نشه اما اگه یکم از چاشنی احساسات کم کنیمو فکر کنیم میبینم که پس این موضوع اینو می خواد بگه که به خاطر مدل موی یکی از اعضای خانواده ی همسرت زندگی رو برا خودت و همسرت تلخ نکن.این یه نمونه تلنگر بود. جای بحث زیاده. روزگار خیلی خییلی خوبیو داشته باشید
یه سوال از همه اون کسانی دارم که ماه عسلو تیر باران میکنن.اگه این برنامه انقدر مزخرف و آبکیه و به درد نخوره پس چرا تو جشواره سال پیش کلی جایزه برده؟هم جایزه بهترین برنامه اجتماعی و هم بهترین اجرا؟چرا نمیخواهید تاثیرای مثبت این برنامه رو هم در نظر بگیرید؟این واقعا بی انصافیه؟چرا از اشکهای شوق یه مادر شهید که بعد بیستو چند سال شهیدشو پیدا کرد نمیگید و چرا از خوشحالی مادری که بچه گمشدشو پیدا کرد حرفی نمیزنید و چرا... یه خورده انصاف داشته باشید.من همه برنامه ها رو با دقت تمام میبینم و خیلی جا ازش درس گرفتم.یخورده انصاف داشته باشید
دنیا و مهران مدیری و سریال‌های طنزش.
مجریش خیلی دوس داره در کانون توجه برنامه باشه و این از دقایق طولانی صحبت کردنش حتی بیشتر از بعضی از مهمانان کاملا مشخصه.
یکی تابناک رو نقد کنه با این همه سانسور نظرات؟ واقعا منصفانه نبود
چرا عبرت گرفتن رو با زور زدن برای به گریه انداختن چپی میکنید.هدف برنامه عبرت گرفتن از سرنوشت دیگرانه.اینکه مخاطب باورش بشه یکسری چیزا فقط تو فیلمها نیست و واقعا رخ میده حالا ممکنه با گریه همراه باشه ممکنه هم نباشه.خاهشا برای شعور ملت احترام قایل شید.خود شما دارید به افکار ملت جهت دهی میکنید کسی نیست بخودتون بگه این نقص بزرگتونو.
یه عده هستن کلا میخان نظر بدن و عمدتا هم دوست دارن متفاوت باشن.قرآن ما این همه از سرنوشت دیگران و عذاب و خوشیهای اونها گفته که گاه با گریه و گاه با شادی همراهه مث سرنوشت زن فرعون یا خود فرعون.آیا هدف به گریه انداختنه مخاطبشه یا عبرت گرفتنش؟خاهشا حداقل به نظر من مخاطب احترام بذارید و کامنتمو نگه دارین.
موفق باشید
تحلیل شما هم بسیار خوب و منصفانه هست ولی هرکس نظری داره و به نظر من این برنامه از جهات مختلفی تاثیراتی داره و تا به امروز هم من بینندش هستم .
سلام. همزمان با این برنامه ذر شبکه قران برنامه ای که با پسر و یا نوه بزرگان دین صحبت می کنند. برنامه ای فوق العاده آرام و ... . این برنامه باعث شده که خیلی از جوانتر ها در مورد بزرگان از نردیک آشنا بشن. واقعا دستشون درد نکنه
نقدهایی که شد خداییش خیلی بی انصافی بود.از صبح تا شب فقط با عقلمون دنبال روزمرگی میریم چه اشکالی داره دقایقی به احساساتمون تلنگر بخوره.منم قبول دارم که صدا سیما واسه شادی مردم تو این ماه ضعیف عمل کرده.اما همین قدر که برنامه شاد لازمه برنامه هایی مثل ماه عسل هم جاش نباتید خالی باشه.
ای کاش خود آقای مجری از این تریپ مشکلا پیش بیاد واسش بعد ادا در بیاره که این چیزا حقیقت زندگی باید قبولش کرد . اون وقت می فهمه دل شکستن هنر نیست آقا .....
من نظری ندارم!
ابتدا خوب بود ولی الام مسخره شده
متاسفانه متاسفانه مردم ایران دارن دین گریز میشن، ماهواره میبینن، خانم ها دم از حجاب اختیاری و حضور در ورزشگاه ها میزنن... همه این ها نشان از این دارد که ما ضعف آموزش داریم...
به جای اینکه با این برنامه های سطحی و آبکی وقت مردم رو بگیریم، از لحظات با ارزش این ماه عزیز استفاده کنیم و برنامه هایی پخش کنیم که به روش مناسب به ترویج و فهم مطالب دینی به جوان های کشور کمک کند.
مگه کسی تلویزیون هم نگاه می کنه؟
برنامه ماه عسل عالي ميبياشد
خلایق هر چه لایق
دقت کردین که تابناک هر چی مطلب میذاره مخاطباش فقط تاییدش میکنن؟و هر کی هم مخالفت کنه میکوبنش!!!!!!!
من یاد کتاب چرا بوفالوها پرواز نمیکنند افتادم
باز تو مملکت ما یکی یه چیزی گفت همه افتادن دنبالش تکرار کردن
یه برنامه هم که ارزش یه ساعت نگاه کردن رو داره این جوری به نقد کشیدند
اون بنده خدایی که با نام احسان علیخانی نظرداده از آمریکا ؟؟؟؟؟؟؟با فیلتر شکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای وای
متاسفانه همینجا هم نمی تونیم به نظرات همدیگه احترام بذاریم چه برسه به تلویزیون و احترام به نظر اینهمه بیننده
در اینکه بعضی قسمتا زیاد تکرار میشه شکی نیست و یا دلیلی برای دکوراسیون خاص وجود نداره ولی در کل میشه به شکل آموزنده اون هم نگاه کرد
منصفانه قضاوت کنیم نه مغرضانه
خوشحالم که چند سالیه کانالای داخلی رو نگا نمیکنم (بجز نود)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها