بازدید 18609

دولت قیمت های اعلام شده خودرو را نپذیرفت

سخنگوی دولت اعلام کرد: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قمیت خودرو صورت گیرد، این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست .
کد خبر: ۴۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 09 July 2014
سخنگوی دولت اعلام کرد: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قمیت خودرو صورت گیرد، این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست .

به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت در حاشیه امروز جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیأت دولت گفت: جلسه امروز هیأت وزیران با استقبال مجدانه رئیس جمهور از بیانات مهم و رهگشای رهبری در گردهمایی مسئولان نظام آغاز شد و از حمایت قاطع و صریح رهبر انقلاب از دولت تشکر و قدردانی صمیمانه انجام شد.

وی افزود: در این راستا دولت عزم قوی خود را برای پیگیری جدی رهنمودهای رهبری بویژه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفیت داخلی برای خروج از رکود و برخورداری از ظرفیت صنعت معدن و کشاوزی اعلام کرد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی گفت: این لایحه با تاکید بر استقلال منطقی کانون وکلا به تصویب رسید.

نوبخت ادامه داد: همچنین برای فعال شدن صنایع کوچک پیشنهاد شد که 10 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات به تناسب نیاز به 81 هزار واحد تولیدی داده شود و پیش بینی می شود 193 هزار فرصت شغلی در ماه های آینده ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی تلاش دولت این است با ظرفیت های داخلی موجود نظام به توسعه کشور بپردازیم و این نیز پیامی به مذاکره کننده تیم هسته ای ایران و همچنین طرف مقابل آنها می تواند باشد که ایران می تواند با توانایی های داخلی خودش همچون گذشته مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص گران شدن خودرو و در پاسخ به این سوال که پیش از این دولت مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو با توجه به مشاهده هایی که از سوی دولت قبلا اطلاع رسانی شده بود دولت مخالف هرگونه افزایش قیت خودروست.

نوبخت افزود: دولت برای تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو اجازه داد که از ارز مبادله ای استفاده شود و انتظار  ما این بود خودروسازان خبر افزایش کیفیت خودرو را به دولت بدهند از این جهت اقداماتی صورت گرفت و شورای رقابت از جایگاه قانونی خودش در خصوص افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت در جایگاه قانونی خودش تصمیم به افزایش قمیت خودرو کرده است گفت: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قمیت خودرو صورت گیرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خودروسازان و شورای رقابت به تعیین قیمت توسط بازار اعتقاد دارند ما هم این را قبول داریم اما باید اجازه دهند ما هم نسبت به واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی اقدام کنیم و رقابتی در بازار ایجاد شود تا بازار بتواند قمیت خودرو را تعیین کند.

نوبخت با بیان اینکه یک بازار نیمه انحصاری برای خودروسازان وجود دارد گفت: نمی شود که ما هم جلوی واردات را بگیریم و هم آنها بگویند که قیمت را بازار باید تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست و حتی بحث بازبینی مجدد قیمت ها مطرح شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر