بازدید 12436
مورد عجیب سعید عبدولی در تیم ملی کشتی فرنگی؛

سردرگمی در اقدام انضباطی علیه «عبدولی» یا نگه داشتن یک قهرمان

سعید عبدولی که به دلیل مسائل شخصی، اردو‌ تیم ملی را ترک کرده بود، هم‌اکنون از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی خط خورده و در تناقضی عجیب، نامش در میان نفرات اعزامی به مسابقات جام علی‌اف هم دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 09 July 2014
سردرگمی در اقدام انضباطی علیه «عبدولی» یا نگه داشتن یک قهرمان‌این روز‌ها ماجرای سعید عبدولی، کشتی‌‎گیر نامدار کشتی فرنگی ایران، موضوع مهم کشتی است. او که به دلیل مسائل شخصی، اردو‌ تیم ملی را ترک کرده بود، هم‌اکنون از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی خط خورده و در تناقضی عجیب، نامش در میان نفرات اعزامی به مسابقات جام علی‌اف هم دیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته سعید عبدولی، کشتی‌گیر ۷۱ کیلوگرم تیم ملی کشتی‌فرنگی ایران، باید در دادگاه حاضر می‌شد؛ اما‌ چندی است، سانحه‌ای (‌تصادف)‌ زندگی شخصی و ورزشی او را مختل کرده و او باید برای رسیدگی به این موضوع‌‌ در دادگاه حاضر می‌شد. همین مسأله موجب شد تا او اردو‌ تیم ملی را ترک کند و به این ترتیب، خشم مسئولان کادر فنی تیم ملی را برانگیخته است.

البته این‌‌‌ در حالی است که ‌عبدولی در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که رسول خادم در جریان مشکلات وی بوده و حتی بخشی از مشکلات مالی او در این ماجرا با کمک‌‌های خادم و برخی بزرگان کشتی حل و فصل شده است.

‌اما این مسأله اساسا برای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران پذیرفتنی نبود و ‌احد پازاج و حسن بابک در موضع‌گیری‌های قاطعانه‌ای، نام قهرمان جهان در سال ۲۰۱۱ را از لیست ملی‌پوشان مرحله دوم اردو‌ آمادگی رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی خط زدند.
 
بنا بر این گزارش، آنچه موجب شد تا کادر فنی تیم ملی کشتی، موضع سفت و سختی در برابر عبدولی در پیش گیرند، به تصمیم او برای شرکت نکردن در مسابقات لهستان برمی‌گردد. عبدولی که پیش از این قرار بود در مسابقات جام «پیتلاسینسکی» لهستان به میدان برود، اعلام کرده بود ‌در این مسابقات شرکت نخواهد کرد و علت آن را هم حضور در مسابقات گوناگون در شش ماه گذشته اعلام کرده است. این البته در نوع خود جالب توجه است که یک ملی‌پوش برای حضور در تورنمنت‌ها نعیین تکلیف کند!
 
اما در این میان، بسیاری ‌برخورد انضباطی کادر فنی با عبدولی را نه به ترک اردو، که به مسائل مطرح درباره مسابقات لهستان نسبت می‌دهند؛ ولی نکته عجیب اینجاست، در حالی که کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در یکی، دو روز گذشته، موضع قاطعانه‌ای ‌در برابر عبدولی ‌گرفته است، یکباره نام این کشتی‌گیر در لیست نفرات اعزامی به مسابقات جام علی‌اف دیده می‌شود؛ اتفاقی که تعجب همگان را برانگیخته است.

هرچند مسئولان کادر فنی تیم ملی اعلام کرده بودند، برای کنار گذاشتن عبدولی نیازی به مجوز شورای فنی ندارند، قرار گرفتن نام عبدولی در لیست نفرات اعزامی به جام علی‌اف، نشان از تفاوت دیدگاه کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون دارد و عجیب نخواهد بود اگر در روزهای آتی، شورای فنی برای حل و فصل این ماجرا وارد عمل شود.

در پایان باید گفت، متاسفانه کشتی فرنگی ایران پس از سال‌ها‌ پرفروغ بودن، این روز‌ها بیش از پیش درگیر حواشی شده و همین ‌نیز شاید در آینده نزدیک، این رشته پرافتخار را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها