بازدید 21688
رویدادی مثبت در ویژه برنامه رمضان تلویزیون؛

با دست‌های کوچکت آرزویت را بنویس، ما برآورده‌اش می‌کنیم

پس از مشخص شدن آرزو‌ کودکان، دوربین برنامه به همراه چهره میهمان برنامه، به قصد برآورده کردن این آرزو، راهی خانه کودک نیازمند می‌شود و آرزو‌ کودک در قالب یک هدیه برآورده می‌شود؛ رویدادی که در تحقق تنها بحث مالی مطرح نیست، بلکه به لحاظ روحی نیز برای کودکان بسیار مؤثر است.‌
کد خبر: ۴۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶ 08 July 2014
هر ساله در ماه مبارک رمضان، برنامه جشن رمضان پس از افطار از شبکه ۵ سیما ‌روی آنتن می‌رود؛ اما امسال این برنامه با ‌ابتکاری تازه همراه بود که جزو حرکت‌های خلاقانه در این ماه عزیز و از رویدادهای ‌تحسین‌برانگیز در این ماه مبارک است و آن هم بردن چهره‌ها به خانه نیازمندان به قصد برآوردن آرزو‌هایشان است؛ رویدادی نمادین که توجه عموم را در پی داشته است.

به گزارش «تابناک»، هجده سال است جشن بزرگ و معنوی رمضان ‌‌با همت شبکه پنج سیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ رویدادی که هرچند در مقاطعی با حواشی همراه شده، سرانجام به واسطه آثار مثبتش در تشویق وسیع مردم برای کمک به مستمندان در قالب کمیته امداد و دیگر روش‌ها، ماندگار شده و از معدود برنامه‌های تاریخ تلویزیون شده که چنین عمر طولانی یافته است.

در برنامه ماه مبارک رمضان امسال یک اتفاق تازه رخ داده که روند معلوم این برنامه‌ها را تغییر داده و مخاطبان تازه‌ای برای این برنامه مناسبتی آورده و آن هم خلاقیتی است که در این برنامه بروز کرده است؛ خلاقیتی که جنسش شبیه اتفاقاتی که در برنامه‌های داخلی می‌افتد نیست، ولی به هر حال حتی اگر ایده نیز متعلق به دیگری باشد، نوع پیاده‌سازی این ایده قابل تحسین و امیدبخش است و در جلب توجه عمومی برای همراهی با مستمندان بسیار کارآمد است.

با دست‌های کوچکت آرزویت را بنویس، ما برآورده‌اش می‌کنیم

در ‌برنامه ‌سال جدید، بخشی در نظر گرفته شده که بنا به ‌روال هر برنامه، یکی از چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون، موسیقی و ورزش به برنامه دعوت می‌شوند و از میهمان برنامه خواسته می‌شود تا از میان گزینه‌هایی که محتوایشان مشخص نیست، یکی را انتخاب کند و آنچه در آن آرزو شده، برآورده نماید و البته میهمانان نیز به همین شرط به این برنامه می‌آیند.

این بسته‌ها‌‌ همان آرزوهای کودکان تحت تکفل کمیته امداد است که بسیاریی از آنان از کمترین امکانات بی‌بهره‌اند و شرایط بسیار دشواری را برای زندگی پشت سر می‌گذارند و طبیعتاً خانواده‌هایشان نیز توان برآورده کردن برخی از نیازهای این کودکان را ندارند و بسیاری از آرزوهای دوران کودکی‌شان که برای دیگر کودکان دور از دسترس نیست، هیچ‌گاه برآورده نخواهد شد؛ آرزوهایی همچون داشتن یک دوچرخه یا تبلت.

پس از مشخص شدن آرزوی کودکان، دوربین برنامه به همراه چهره میهمان برنامه، به قصد برآورده کردن این آرزو راهی خانه کودک نیازمند می‌شود و آرزو‌ کودک در قالب یک هدیه برآورده می‌شود؛ اتفاقی که در تحقق تنها بحث مالی مطرح نیست، بلکه به لحاظ روحی نیز برای کودکان بسیار موثر است و از این منظر از معدود استفاده‌های درست برای فرهنگ سازی از چهره‌ها در جامعه‌مان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر دیده‌ایم.

شاید اگر این بخش را توسعه داد و حتی در تمام طول سال نیز چنین برنامه‌ای را جدای از ماه مبارک رمضان طراحی کرد ‌ظرفیتش فراهم باشد، چرا که حقیقتاً از رویدادهای ‌مثبتی است که مردم را به کمک به نیازمندان تشویق می‌کند و در این راه نیز نمی‌خواهد ‌با درآوردن اشک مخاطب، به این هدف برسد.

‌ای کاش چنین ایده‌هایی در تلویزیون رو به فزونی بگذارد و فرصت‌های اینچنینی با چنین کارهایی مورد بهره‌برداری مطلوب قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۴۹
شبی که حمید آقا سوریان آرزوی اون پسر بچه رو برآورده کرد خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.
پاسخ ها
ناشنا
| France |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
درسته دارن سعی می کنن کمک کنن ولی تنها کسانی که تحت پوشش کمیته هستند آرزوهایی اینچنینی ندارند دختر منم دوست داره گوشی لمسی داشته باشه به قول خودش پول تو قلکش جمع می کنه که سالی یه بار اونم شامل عیدیهاش میشه. خدایا به تمامی این ملت عزت و آبرو بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خدا کنه اینگونه براورده کردن ارزوها باعث این نشه که حرمت ان خانواده بشکنه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
مطمئنا انسان دوستی و کمک به همنوع در فرهنگ ما جای بالایی دارد، اما وظیفه دولت و مسئولین کجاست؟؟؟!!!! یک برنامه تلویزیونی چند نفر را تحت پوشش قرار می دهد.!! با یک نگاه ساده می توانیم در اطراف خود موارد بسیاری را ببینیم. این راه حل نیست. گره کار در جای دیگری است، مثل هزاران مشکل دیگر این مردم
اتفاقا این حرکت یه مشکل بزرگ داره و اون اینه که کارشناسی شده نیست.
مثلا یه بچه ده ساله آرزو داره که یه گوشی داشته باشه اینا میرن واسش میخرن! الان خانواده های متمولش هم واسه بچه ده سالشون گوشی نمیخرن! یعنی کسی به تبعاتش فکر نمیکنه؟ جدای از اینکه باید به این موضوع فکر بشه که بهرحال این بچه خواهر داره،برادر داره، همسایه داره، برای همه اونها که نمیشه یه همچین کالای لوکسی خرید. در ضمن این برنامه یه تقلید نابلدانه از برنامه وینفریه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
بابا کارشناس آرزو!!!!
از همه کودکان خواهشمند است قبل از هرگونه آرزو جهت تایید و تشخیص کیفیت آرزوشون با این بزرگوار هماهنگ شن و کسب تکلیف کنن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
هر کاری که اولش است عیبی هم دارد
ولی نفس کار مورد تقدیر است
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
نه بابا. جدی میگی؟ یعنی اینم فرنگی از آب در اومد؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
چي ميگي بابا؟! الان بچه هاي 10 ساله كه هيچ، كوچكترها هم گوشي دارن. شما حتما بچه نداري كه بي خبري. پسر من كه 10 سالشه با تمام همكلاسي هاش توي وايبر چند تا گروه دارن!
بهرحال دستشان درد نکند و کارخوب هم مورد رضایت خدا و هم مورد شادی بندگان خدا میشود. جهت اطلاع سازمان غیر انتفاعی و بین المللی
Children wish سالهای زیادی است که در بیشتر کشورهای جهان فعال است و تقریبا" هر آرزویی را برای کودکان مبتلا به بیماریهای خاص و سخت بر آورده میکند. دیدار با رئیس جمهور امریکا و غذا خوردن با وی و آماده کردن یک شهر با همکاری پلیس و شهردار برای شبیه سازی دستگیری یک آدم بد توسط بچه ایی که دلش میخواست جای سوپر من باشد از جمله کارهای این موسسه است. چون طول عمر این بچه ها کم است در عوض عرض عمرشان را زیاد میکنند. باور کنید خدا اینها را بیشتر دوست دارد و نشانه های زیادی نیز برای این مدعا به چشم خود میبینیم
اینم یه کپی کاری دیگه!!! موسسه خیریه ای در ایران بنام دهش پور از ابتدای ماه رمضان طرحی با عنوان 30 روز 30 آرزو هر روز آرزوی یک کودک نیازمند را مطرح میکند و از مردم برای برآورده کردن آن دعوت میکند. آرزوهایی هم که گران قیمت هستند از تشریک مساعی مردم برآورده میشوند. البته هرچه از این کارها انجام شود خوب است، اگرچه این از وظایف دولت هاست، اما نکته اینجاست که طرح برنامه جشن رمضان "خلاقانه و ابتکاری" نیست.
آن خانم بختیاری نیست؟!
پاسخ ها
عابد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
آری خودش است
کار بسیار پسندیده ایست و خوشحالم که انجام می شه
اما خلاقانه نیست بنیاد make a wish سالهاست که این کار رو انجام می ده.
از خوبی کار کم نمی کنه اما باید راستش را گفت همیشه
آفرین..کار مثبتی ست..شماره حساب بدید تا ما هم شریک باشیم.
احسنت.
حالا آرزوی منو کی براورده میکنه؟؟؟؟؟؟
جوان فوق لیسانس 29 ساله بیکار مجرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
و من 39 ساله شاغل بدون هیچ دارایی و مجرد!
Shadow
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
بستگی به این داره که فوق لیسانس چی و از کدوم دانشگاه هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
همونی که خالقه و رازقه
ناشناس
| United Kingdom |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
انشا ا... همه جونای تحصیل کرده وتلاش گر که مجردم هستند به آرزو های بر حق شون برسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
فوق لیسانس بیکار ؟!! تو حالا فعلا لم بده جلو کام، کامنت بنویس تا حالا یکاری برات میکنیم عمویی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
تو برو آرزوت رو به خدا بگو حتما براورده می کنه
خیلی بیکار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
منم لیسانسه دانشگاه دولتی! تازه از نوع شاگرد اولش!
الان یک ساله که بیکار شدم و کار هم گیرم نیامده
با یک فرزند!!!!!!!
آورین
لحظه ایکه آرزوی اون کودک محقق میشه و بهش هدیه میکنن رو خیلی دوس دارم.
حال خوبیه!
انشالا به نیت قربت اله الله هرکس هرکاری از دستش برمیاد برتی شادی دل همنوعانش انجام بده تا فیدبک فوق العادشو ببینه
کار قشنگیه و جا برای ادامه بسیار داره
همه ما آدمها فکر میکنیم مشکلی که داریم بزرگترین مشکل دنیاس و از ما مشکلدارتر نیس!!
این برنامه تلنگر خوبیه برای هممون.
احسان ونیکی انسان به خدانزدیک می کند وخداوندچندین برابرعمل نیک آرامش خاطربرکت به فردنیکوکارعطاءمیکنه
غیرت شیرین فوق العاده بود
آقای احد زاده طوری ازش سوال می پرسید تا این دختر 11 ساله یک آرزوش مادی کند
ولی او از همه چیز گفت جز خواسته مادی
که مادی ترینش سفر مشهد بود که سرشار از معنویت هستش
او دوست داشت که معلم شود، من از اینجا به شیرین خانم میگویم تو اون شب با حرفهایت درسی به من معلم دادی که من هیچ وقت نه جایی یاد گرفته بودم و نه میتوانستم به شاگردانم یاد دهم
امیدوارم خدا بعد از این این قدرت و سعادت را نصیب من کند تا به قول آقای هومن حاج عبدالهی این پاکت های زندگی را ببینم
و یا بعد از دیدن این کودکان کار بی تفاوت نباشم، من اون شب فهمیدم که همهی این بچه ها شیرین هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
جوگیر نشو! بهشون یاد میدن! هیچکس بدون آماده سازی قبلی جلوی دوربین تلویزیون قرار نمیگیره!
در جواب یکسری باید بگم که هم هچیز رو با هم قاطی میکنن!!!!

خوب طرف بچس! دوس داره موبایل یا دوچرخه یا هرچیزی داشته باشه! از جیب شما میره؟
دولت خوبی میکنه کارش اشتباس،بدی هم میکنه کارش اشتباس؟ همش چرا دنبال ایراد و بدبختی هستید آخه شما؟ دیدگاه منفی گرایانه رو از کجا گرفتید؟ تا کی میخواید عین بچه ها همش به آمریکا یا هر برنامه و کشوری نگاه منفی و غارنشینی داشته باشید؟
بابا جان ول کنید به زندگیتون برسید! خوبی هم میان بکنن همه ایراد میگیرن!!!!!!!
تابناک سلام ؛این کار چه خلاقانه وچه کپی برداری از کارهای خوب و عامه پسند می باشد بسیار عالی است اما فکر نمی کنی تمام روزها روز خداست و می شود این کار را درتمامی روزهای خدا انجام داد و دل هایی را شاد کرد و سفره های خالی را پر و درد دردمندی را دوا و حاجت هایی را روا و زندانی بی تقصیری را که نه از روی عمد وشرارت دربند است را آزاد و...کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیدونم مردم چشونه ! هی میگن کپیه کپیه ! بابا مگه یه کار خوبی انجام شد قراره دیگه کسی انجامش نده ؟ خب کپی باشه مگه کار بدیه ؟
خیلی غیر طبیعی همه ارزوها رو باز کردن خوندن شاید یه بچه ارزوش خونه باشه میدن؟؟؟
اصلا کار پسندیده ای نیست آن بچه ای میروید وچیزی بهش میدهید احساس حقارت میکند باید پول را به پدر ومادر بچه داد تا آنها برای بچه خود بخرند . نه به این صورت که تحقیر آمیزباشد
ماهم آرزو داریم ازدواج کنیم چه کنیم؟ کی آرزوی مارو برآورده می کنه؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
برو تو برنامه ماه عسل. به هر قیمتی شده یه زن برات جور می کنن و جلو دوربین به تو تقدیم می کنن
کار بسیار انسانی است. امیدواریم فرهنگ سازی شود و در طول سال به کمک نیازمندان و کودکان کار بشتابیم. جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی نیز در طول سال طرح های مختلفی را اجرا می کند. طرح کعبه کریمان جمعیت هم در جهت برآورده ساختن آرزوهای بچه هاست. به کمک آنها در اجرا شدن هر چه بیشتر طرح هایشان بشتابیم.
بجای همه این بازیهای احساسی دولت دست بکار شود و یک سازمان تامین اجتماعی خوب تاسیس کند
گرچه این کارهم ازبرنامه های خارجی(ازقبیل اپرا)الگوگرفته شده ولی کارخوبی است/امااشکال عمده اش 1- ترویج فرهنگ ریاکاری دراحسان است(مگرامام علی(ع)یاحاتم طائی که حاتم طائی شدجارمی کشیدندکه ایهاالناس من دارم شبانه می روم که به مستمندان کمک کنم مگرنه اینکه هرچه عمل خیرپنهان باشددردرگاه حق مقبول تراست؟)2-وقتی چهره مستمندرابه تصویرمی کشندشخصیتش رالگدمال وتحقیرمی کنندبرای همیشه/ حداقل مانندبقیه صحنه هاتصویرش راپنهان یاشطرنجی کنندازمردم
پاسخ ها
یونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
یه استادی داشتیم میگفت خیلی ها بخاطر همین قضیه ریا شدن و نشدن نیکوکاری نمیکنن
یادمه میگفت تور به هر کی میپرستین ریا کنید
کار خوب کنید بزارین ریا باشه
بشرطي كه مختص ماه مبارك رمضان نباشه
فکر نميکنم مشخص شدن کسي که نيازمنده در تلويزيون کار درستي باشه
كپي يكي از برنامه هاي غربي
چهره نیازمند را نشان ندهید خصوصا سر سفره افطار . صدا سیما مدام این کار را انجام می دهد . کار خیر در خفا باشد بهتر است
با این همه منابع و ثروتی که ایران داره اصلا نباید نیازمندی وجود داشته باشه ولی حیف؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من این هم به نوعی شکستن عزت نفس به نوعی دیگر است... مگر ممکن است خانواده ای راضی باشد اگر راضی بودند تصویر همه تعضای خانواده نشان داده میشد.
چقدر خوب بود به جای این حاتم بخشی ها که صرفا مسکنی بر وجدان درد ماست همگی با بکارگیری اساتید مدیریت در دانشگاهه ها بنگاه های اقتصادی پر بازده را انداخته پدران(صرفا پدران درصرت نداشتن پدر مادر ان) این اطفال از همه جا بی خبر را به کار بگیریم . براورده کردن آرزوی یک کودک در همان حد یک آرزو خوب است . به راحتی میتاوان با همکاری استید سخت کوش مدیریت واقتصاد در دانشگاه های معتبر کشور کار اساسی انجام بدهیم. چقدر لذت بخش است دیدن خرید یک دوچرخه به وسیله والدین این کودک به جای حاتم بخشی بعضی از ماها . خدایا چرا هیچکس از حرف من سر درنمیاره یا خودشو به خواب میزنه! خدایا نیروی به من بده تا خودم دست به کار بشم.
به نظرم بهتره که اینجوری طرف و خانواده اش انگشت نمای فامیل و همسایه و همکلاسی و هم محلی نشه
عزت طرف رو خراب میکنن
به نظرم فقط جنبه تبلیغاتی داره و نه کار خیر خواهانه
به هزینه ابروی یه خانواده میخوان چهره سازی کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار