بازدید 14892
۸
وعده خوش برای سربازان نخبه «همایش ملی سربازی»؛

اعطای کسر خدمت لغو نشده؛ برداشت‌های متفاوت مانع شده بود!

سربازی با این اندیشه که می‌تواند باقی خدمت خود را به منزل رفته و به آتیه خود برسد، مقاله‌ای تهیه کرده و به این همایش فرستاده است؛ اما یا خدمتش از تاریخ انتخاب ‌مقاله‌اش تا به امروز به پایان رسیده و یا در آستانه پایان یافتن است. در این صورت، آیا روند طولانی ابهامات این ماجرا توسط مسئولان یا تعیین تکلیف نشدن میزان این کسر خدمت، اجحاف در حق چنین فردی نخواهد بود؟
کد خبر: ۴۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴ 08 July 2014
کسر خدمت نويسندگان مقالات برتر همايش ملي خدمت سربازي که به فراموشی سپرده شده بود و دلخوری این نفرات نخبه را به همراه داشت، قرار است به زودی اعمال شود؛ خبری به غایت خوش که شاید برای برخی ‌مشمولان دریافت این هدیه، اهمیتش از دست رفته باشد!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه خبر رسید ارزشمندترین وعده داده شده به نفرات برتر نخستین همایش ملی سربازی رنگ باخته و با گذشت چهارماه و اندی از پایان همایش، خبری از اعطای کسر خدمت به نفرات برتر همایش نیست، امروز رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از حل مشکلات پیرامون این ماجرا خبر داد و گفت: ابهامات برطرف شده و به زودی ميزان کسر از خدمت دوره ضرورت براي نويسندگان مقالات برتر تعيين و به اين عزيزان ابلاغ خواهد شد.

شاید خالی از لطف نباشد بار دیگر ‌نقدی را که پیشتر به این ماجرا وارد می‌دانستیم،‌ به نوعی تکرار کنیم؛ به نظر شما، عجیب نیست‌ برای خدمت سربازی ده‌ها خوبی بر‌شماریم و سرانجام به نفرات برتر یک همایش، امتیازی برای کمتر خدمت کردن هدیه دهیم؟ آیا با «اعطای کسر خدمت»، همان گونه که رئيس سازمان وظيفه عمومي تأکید دارد، به خوب بودن سربازی اشاره کرده‌ایم یا تأکیدمان این بوده که کسر خدمت اینقدر خوب است که می‌تواند هدیه نفیسی برای ترغیب بسیاری به مقاله نوشتن باشد؟!
سردار حمید صدرالسادات که دبیری نخستین همایش ملی سربازی را عهده‌دار بود، برداشت‌های متفاوت را موجب شکل‌گیری این دیرکرد طولانی خواند و گفت: برداشت‌های متفاوت از اعطای کسر از خدمت دوره ضرورت، منجر شد تا فرایند اعطا [کسر خدمت] به کسانی که حائز رتبه اول شدند، طولانی شود؛ اما با تدبیر و دستور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر دکتر فیروزآبادی و پیگیری سازمان وظیفه عمومی ناجا، این ابهام برطرف شد.

وی در ادامه به پایگاه خبری پلیس گفت: پرونده نویسندگان مقالات بر‌تر که برابر نظریه اعضای کمیته داوران همایش حائز رتبه بر‌تر شده بودند، تکمیل و به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح فرستاده شده و به زودی پس از طرح در کمیسیون مربوطه، میزان کسر از خدمت دوره ضرورت برای هر یک از نویسندگان تعیین و به این عزیزان ابلاغ خواهد شد.

اعطای کسر خدمت لغو نشده؛ برداشت های متفاوت مانع شده بود!

بدین ترتیب، در حالی قرار است میزان کسر خدمت نویسندگان مقالات بر‌تر تعیین شود که از یک سو حدود پنج ماه از پایان همایش گذشته و از سوی دیگر، شاید این کسر خدمت چندان به کار آن دسته از نویسندگان مقالات که سرباز بودند، نیاید.

برای نمونه، تصور کنید سربازی با این اندیشه که می‌تواند باقی خدمت خود را به منزل رفته و به آتیه خود برسد، مقاله‌ای تهیه کرده و به این همایش فرستاده است؛ اما یا خدمتش از تاریخ انتخاب ‌مقاله‌اش تا به امروز به پایان رسیده و یا در آستانه پایان ‌است؛ در این صورت، آیا روند طولانی ابهامات این ماجرا توسط مسئولان یا تعیین تکلیف نشدن میزان این کسر خدمت، اجحاف در حق چنین فردی نخواهد بود؟

آیا این همه تأخیر و تعلل به اعتبار این همایش در سال‌های آتی ضربه نخواهد زد؟ آیا می‌توان سال بعد هم به مانند امسال از استقبال بی‌نظیر از این همایش سخن گفت و به یاد نیاورد که مسئولان در پایان آن استقبال بزرگ تا آستانه لغو صد در صد مهم‌ترین جایزه وعده شده هم رفتند؟!

با طرح این پرسش‌ها بد نیست ادامه سخنان دبیر همایش و رئیس ستاد نظام وظیفه درباره آن همایش را هم بخوانیم تا پاسخ به پرسش‌های مطرح‌ برایمان ساده‌تر باشد.

صدرالسادات گفت: همایش ملی خدمت سربازی که در بهمن ماه سال ۹۲ برگزار شد، توانست با مشارکت گسترده سازمان‌ها و نهادهای کشور اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و...، دانشگاه‌های تهران، پیام نور، علامه طباطبایی و سایر سازمان‌های مرتبط در موضوع خدمت وظیفه عمومی و با حضور پررنگ اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و جوانان عزیز و به طور خاص سربازان نخبه این مرز و بوم، نمودی عینی از تبلور مدیریت جهادی را در عرصه تحقیق و پژوهش به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش تلاش شد تا در راستای تعالی نظام خدمت سربازی از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود، استفاده شود، افزود: ۲۷ سازمان در برگزاری این همایش با سازمان وظیفه عمومی ناجا مشارکت داشتند و استقبال خیلی خوبی نیز از این همایش شد. مجموعه این اقدامات که در سطحی بالا و فرا‌تر از انتظار و با مدیریت هوشمندانه به اجرا درآمد، موجب شد تا این همایش در سطحی کم‌نظیر در کشور برگزار شود.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ۲ هزار و ۹۰۰ چکیده مقاله و هزار و ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش فرستاده و نیز ‌‌۱۰ میزگرد و نشست علمی در موضوعات گوناگون با مشارکت سازمان‌های مختلف برگزار‌ و سرانجام مجوز اعطای کسر از خدمت دوره ضرورت (حداکثر تا شش ماه) برای نویسندگان مقالات بر‌تر این همایش از بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح کسب شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۸
به نظر من سربازی بهترین موقعیت میباشد بهتره زمانش بشه 36 ماه
پاسخ ها
وو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
محمد جعفر خودتی؟؟؟
من خودم‌ تز بنیاد نخبگان پروژه گرفتم و انجام دادم کسری رو بعد اتمام سربازی‌دادن !!!!! اصن نباید دنبال اینجور کسری ها بود!!!
برای سرباز های متاهل فکر کنید. زندگیمون داره از هم می پاشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
جالبه معافیت کفالت برای پدر و مادر و خواهر و حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ وجود داره ولی کسی که ازدواج کرده و باید واقعا یک زندگی رو بچرخونه و اگر بچه هم داشته باشه که دیگه نگو! معافیت کفالت نداره!!!!!!
جالب بود که در برنامه بیست و سی دوشنبه شب در مورد قانون پرداخت حقوق به سربازان وظیفه صحبت شد. به نظرم پیگیری این موضوع، مهمترین دغدغه سربازان باشد. با اجرای این قانون تغییرات مهمی در آینده به وقوع می پیوندد ...
چرا من با مدرک کارشناسی ارشد باید به سربازی بروم ولی ورزشکاران نه ؟
سردار صدرالسادات تو همایش قول داده بود که به همه اونایی که چکیده مقالاتشون چاپ شده کسری خدمت بدن.
این در حالی هست که حدود ده نفر رو برگزیده اعلام کردن بدون اینکه معیار مشخصی برای این انتخاب ها داشته باشند. در کل سر همه ی ما کلاه گذاشتند اونم چه کلاه گشادی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل