بازدید 60445
۲
در گزارش جالب وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌ است

«جام‌جهانی چیزهای دیگر»، تیتر گزارش جذابی است که وال‌استریت‌ژورنال در روزها برگزاری جام‌جهانی منتشر کرده و سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی را در رقابتی غیر از فوتبال به مصاف هم فرستاده و قهرمان‌ها‌ی ‌رشته‌‎های گوناگون را معرفی کرده است.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷ 08 July 2014
ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌ استنزدیک به یک هفته دیگر، جهان بیستمین قهرمان جام‌جهانی‌اش را خواهد شناخت و یک تور رویایی که یک ماه از زندگی بسیاری از مردم دنیا را از آن خود کرده، به پایان سلام خواهد کرد. در همه این سه هفته‌ای که جام‌‎جهانی در جریان بوده و سی و دو تیم از پنج قاره جهان گرد هم آمده بودند، برزیل مرکز توجه همه رسانه‌‎های دنیا بود و گزارش‌هاییی در این باره منتشر می‌شد.

به گزارش «تابناک»، «جام‌جهانی چیزهای دیگر»، تیتر گزارش جذابی است که وال‌استریت‌ژورنال در روزها برگزاری جام‌جهانی منتشر کرده و سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی را در رقابتی غیر از فوتبال به مصاف هم فرستاده و قهرمان‌ها‌ی ‌رشته‌‎های گوناگون را معرفی کرده است. حوزه‌هایی هم که وال‌استریت‌ژورنال برای این منظور برگزیده، گروه گسترده‌ای از مسائل اجتماعی و اقتصادی تا سبک زندگی و مسائل سیاسی را در بر می‌گیرد.

وال‌‎استرین ژورنال در هر موردی، تیم‌های حاضر در گروه‌بندی هشت‌گانه را به رقابت با یکدیگر واداشته و بر پایه همان پلنی که تیم‌ها در گروه‌بندی‌های مختلف با یکدیگر دیدار می‌کنند، کشور‌ها را به مصاف هم فرستاده تا قهرمان مشخص شود؛ برای نمونه، در خصوص «بیشترین میزان صادرات» هلند قهرمان جهان شده، چرا که عدد مربوط به نسبت صادرات به تولید ناخالص داخلی‌اش عدد بزرگتری بوده است. هلندی‌ها برای ‌قهرمانی در این جام‌جهانی کره‌جنوبی را در فینال شکست دادند و بالا‌تر از سایر ۳۱ تیم حاضر در این جام قرار گرفتند.

مسیر قهرمانی هلند در «جام‌جهانی بیشترین صادرات» را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

وال‌استریت‌ژورنال در این زمینه، موارد گوناگونی را ‌بررسی می‌کند که ایران، یکی از سی و دو تیم حاضر در جام‌جهانی، در شش مورد از مواردی که  بررسی شده، قهرمان جهان شده است.

نخستین موردی که ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» در آن صاحب عنوان نخست و قهرمانی شده، «جام‌جهانی مخالفت با رهبری جهانی آمریکا»ست که ایران با ۱۵ درصد پذیرفتن رهبری جهانی آمریکا قهرمان جهان شده است.

ایران برای کسب این قهرمانی به‌ عنوان سرگروه خود با تیم دوم گروه E یعنی اکوادور روبه‌رو شده و در دیداری جالب در یک چهارم نهایی، روسیه را در «نپذیرفتن رهبری جهانی آمریکا» شکست می‌دهد و پس از برتری برابر اروگوئه در نیمه‌نهایی با ‌درصد پائین‌تری نسبت به یونان قهرمان جهان می‌شود. نکته جالب اینجاست که وال‌استریت ‌ژورنال در نقطه مقابل این سنجش و در بررسی «جام‌جهانی پذیرفتن رهبری جهانی آمریکا» کامرون با ۷۷ درصد پذیریش این مسأله قهرمان شده و درست نقطه مقابل ایران است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی مخالفت با رهبری جهانی آمریکا»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید‌؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

متأسفانه دومین قهرمانی ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» به سرانه کشته‌های تصادفات جاده‌ای باز‌می‌گردد که ایران با برآورد ۳۴. ۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار تن با برتری برابر نیجریه در دیدار فینال، قهرمان کشته‌های جاده‌ای شده است. ایران برای کسب این عنوان و‌ رسیدن به فینال از سد کشورهای هندوراس، روسیه و اروگوئه گذشت.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای» را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، بی‌گمان یکی از عنوان قهرمانی ایران به حوزه اقتصاد باز‌می‌گردد. ایران در این بررسی قهرمانی، بالاترین نرخ تورم را هم از آن خود کرده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین نرخ تورم»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۹۹ درصد جمعیت مسلمان، مقام نخست را در بررسی بزرگ‌ترین کشور مسلمان ‌از آن ‌خود کرده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بالاترین درصد مسلمان»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است
۸۷.‌۴ درصد زنان ۴۵ تا ۴۹ ساله ایرانی ازدواج کرده‌اند و همین ‌در بررسی‌های وال‌استریت‌ژورنال، ایران را در میان ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی، به ‌قهرمانی رسانده ‌است. ایران برای به دست آوردن این عنوان پس از بالا آمدن از دور گروهی با برتری برابر کشورهای هندوراس، الجزایر و ایتالیا، سرانجام در فینال نیجریه را شکست داد و قهرمان شد.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بالاترین درصد زنان متأهل»را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

ششمین ‌قهرمانی ایران در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» به یکی دیگر از سرگرمی‌های ایرانی‌ها یعنی «خوردن» باز‌می‌گردد و ایران در «جام‌جهانی بیشترین مصرف خشکبار» با سرانه ۹۲ کالری در روز قهرمان جهان شده است.

مسیر قهرمانی ایران در «جام‌جهانی بیشترین مصرف خشکبار» را می‌توانید در تصویر زیر ببینید؛

ایران در این شش مورد قهرمان جام‌جهانی شده‌است

اما افزون بر قهرمانی در موارد نامبرده، ایران در برخی ‌موارد نیز به فینال یا نیمه‌نهایی برخی رقابت‌ها راه یافت، ولی نتوانست ‌قهرمانی را از آن خود کند؛ برای نمونه، در فینال «جام‌جهانی بیشترین مصرف گوجه‌فرنگی» ایران رقابت را به مکزیک ‌یا در «جام‌جهانی بیشترین مصرف پرتغال» پس از غلبه بر امریکا در یک‌چهارم نهایی برابر ایتالیا، رقابت را واگذار کرده است. در مصرف میوه‌جات هم ایران در فینال، رقابت را به غنا واگذار کرده و همچنین در «جام‌جهانی بیشترین میزان مهاجرت» در نیمه‌نهایی برابر اروگوئه مغلوب شده است.

برخی ‌موارد ‌بررسی شده وال‌استریت‌ژورنال را می‌توانید در ادامه ببینید؛


البته شاید بسیاری از شما بر این باور باشید که موارد خیلی بیشتری از این شش مورد هم برای قهرمانی در «جام‌جهانی چیزهای دیگر» وجود دارد اما وال‌استریت‌ژورنال فعلا ‌همین تعداد را ‌بررسی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۰
انتشار یافته: ۲
خیلی جالب بود
خوشحالم که در مصرف دخانیات ایران حتی از گروهش هم بالا نیامده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها