بازدید 83674

مگاپیکسل و تأثیر آن بر کیفیت تصاویر چیست؟

امروزه گوشی‌های هوشمند، رقابت شدیدی در دوربین‌های عکاسی خود دارند و بسیاری البته این رقابت را در بالا‌تر بودن رقم مگاپیکسل دوربین‌ها می‌بینند؛ اما «مگا پیکسل» چیست؟ چه نقشی از دوربین عکاسی و تصویر نهایی بازی می‌کند و دوربین عکاسی گوشی هوشمند ما به چه میزان «مگاپیکسل» نیاز دارد؟
کد خبر: ۴۱۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 08 July 2014
مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟
امروزه گوشی‌های هوشمند، رقابت شدیدی در دوربین‌های عکاسی خود دارند و بسیاری البته این رقابت را در بالا‌تر بودن رقم مگاپیکسل دوربین‌ها می‌بینند؛ اما «مگا پیکسل» چیست؟ چه نقشی از دوربین عکاسی و تصویر نهایی بازی می‌کند و دوربین عکاسی گوشی هوشمند ما به چه میزان «مگاپیکسل» نیاز دارد؟

به گزارش «تابناک»، کاربران‌ معمولا در بین مشخصات اصلی که از یک گوشی هوشمند سراغ می‌گیرند، توجه اساسی را معطوف به دوربین آن گوشی هوشمند می‌کنند و معمولا نیز این توجه بیش از همه معطوف به رقم «مگاپیکسل» دوربین گوشی هوشمند است.

اما پرسش اصلی برای ما باید این باشد که اساسا «مگاپیکسل» چیست و دوربین گوشی هوشمند ما به چه میزان مگاپیکسل برای تولید تصاویر با کیفیت نیاز دارد‌ و اینکه آیا اساسا بالا‌تر بودن «مگاپیکسل» یک دوربین به معنای با کیفیت‌تر بودن تصاویر تولیدی آن است؟

در اینجا تلاش ما بر این است تا ‌کمی پیرامون «مگاپیکسل» و نقش آن در دوربین گوشی‌های هوشمند صحبت کنیم.

مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟
این گونه رقم خورده ‌که معمولا «مگاپیکسل»، یکی از عوامل‌ اصلی در تبلیغات گوشی‌های هوشمند است که البته جای ‌تأسف بسیاری دارد، زیرا امروز توجه به اندازه و میزان مگاپیکسل، معیاری بسیار نا‌مربوط و نامناسب برای برآورد کیفیت دوربین و تصاویر دوربین گوشی هوشمند است.

‌جریان مگاپیکسل از این قرار است: وضوح یک تصویر دیجیتالی غیر فشرده و در حالت عادی، دو مقیاس اساسی دارد. وضوح افقی و وضوح عمودی. به عبارت دیگر، اگر تعداد پیکسل‌های موجود در طول و عرض تصویر را شمرده و در هم ضرب کنید، به تعداد کل پیکسل‌های موجود در آن تصویر می‌رسید.

به شکل عمومی تعداد بیشتر پیکسل‌ها در تصویر به معنی وضوح بیشتر آن است. ‌اینجاست که مگاپیکسل معنا پیدا می‌کند: هر مگاپیکسل به معنی وجود یک میلیون پیکسل در تصویر نهایی است.

مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟

در نتیجه برای به دست آوردن اینکه هر دوربین قادر به ایجاد چند مگاپیکسل است، کافی است که به سادگی وضوح عمودی و افقی سنسور دوربین را در هم ضرب کرده و نتیجه را بر میلیون تقسیم کنید؛ برای نمونه، یک تصویر ۱۰۰۰ x ۱۰۰۰ پیکسل، برابر با یک مگاپیکسل است و یک تصویر ۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ کمی بیش از دو مگاپیکسل و به همین ترتیب یک تصویر ۴k بیش از ۸ مگاپیکسل.

مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟
پس چرا مگاپیکسل نباید ارتباط چندانی با کیفیت تصاویر تولیدی داشته باشد؟ نکته ساده ‌اینجاست که افزایش تعداد پیکسل‌ها در آغاز کار کاملا ملموس بوده و به چشم می‌آید؛ برای نمونه، حرکت از یک مگاپیکسل به دو مگاپیکسل به معنی حرکت از SD به HD است و تفاوت فاحش است، زیرا تعداد پیکسل‌ها در یک اینچ مربع یکباره دو برابر می‌شود.

اما حرکت از ۵ مگاپیکسل به ۶ مگاپیکسل کمتر قانع کننده است، زیرا تعداد پیکسل‌ها در یک اینچ مربع، ‌حدود تنها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که اساسا قابل تشخیص نیست و این میزان پیکسل در حجم بزرگتری از تصویر پخش می‌شود. موضوع مهم‌تر اینکه شما در گوشی هوشمند خود سخت افزاری‌ داشته باشید که بتواند این تعداد پیکسل را نمایش دهد. مهم‌تر از همه‌ اینکه همه پیکسل‌ها به یک شکل هم ایجاد نمی‌شوند.

کمی در مورد پیکسل

روش کار دوربین گوشی‌های هوشمند و به شکل کلی دوربین‌های دیجیتال کاملا مشخص است. این دوربین‌ها از یک لنز برای متمرکز کردن نور ‌روی یک ورقه شیشه‌ای که از عناصر قرمز، آبی و زرد تشکیل شده استفاده می‌کنند. در پشت این ورقه یک سنسور تصویر وجود دارد که از عناصر سیلیکونی ساخته شده که شدت و کثرت نوری را که بر آن‌ها می‌تابد، ثبت می‌کنند.

ورقه شیشه‌ای رنگی، رنگ‌های متفاوت را به سنسور‌های متفاوت می‌فرستد و با توجه به تفاوت موجود بین نور‌ها، پردازشگر موجود در دوربین مشخص می‌کند که هر پیکسل در تصویر باید چه رنگی داشته باشد.

مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟
اما در اینجا چند محدودیت وجود دارد. هر سنسور میزانی از پارازیت و اختلال را دارا است که ناشی از مقادیر اتفاقی است که در سنسور بدون توجه به شدت نور تولید می‌شود. در حال حاضر تولید و طراحی سنسورهایی که کمترین پارازیت یا‌‌ همان Noise را داشته باشند بسیار سخت و هزینه‌بر است.

در سنسورهای بزرگ‌تر (مثلا در دوربین‌های با وضوح پایین) این موضوع چندان مهم نیست، زیرا نور به اندازه‌ای به سنسور می‌تابد که بتواند Noise را برطرف کند (به همین دلیل است که بیشتر دوربین‌ها در مکان‌های تاریک تصاویر با Noise بالا به دست می‌دهند)؛ اما به هر میزان که سنسور‌ها کوچک‌تر می‌شوند نور کمتری به آن‌ها می‌تابد، پایین آوردن Noise بسیار سخت و هزینه بر می‌شود.

در واقع با افزایش مگاپیکسل در دوربین‌ها که برخی از برند‌ها بسیار تبلیغ آن را می‌کنند، سازنده و طراح این اجازه را می‌دهد که Noise یا پارازیت در پیکسل هر تصویر بیشتر شود و ره رغم شمار بیشتر پیکسل‌ها کیفیت نهایی تصویر کاهش یابد.

به عبارت روشن‌تر به هر میزان که تعداد مگاپیکسل‌ها افزایش یابد، کیفیت لنز در تنگنای بیشتری قرار می‌گیرد؛ عبارت ساده‌تر اینکه لنز‌هایی که تعداد سنسور‌های وضوح تصویر را نسبت به کیفیت آن‌ها بیشتر می‌کنند، تعداد پیکسل‌های بیشتری را به تصویر می‌دهند، اما هیچ اطلاعات جدیدی برای اضافه شدن به این پیکسل‌ها عملا وجود ندارد، زیرا به هر میزان که اطلاعات قابل دریافت بوده، قبلا توسط لنز دریافت شده است و بیش از آن پردازش نخواهد شد.

بد‌تر از آن اینکه نرخ پایین کیفیت لنز در نسبت با وضوح، می‌تواند منجر به در هم ریختگی رنگ‌ها شود: نوری که از میان یک فیل‌تر رنگ عبور می‌کند ممکن است بر سنسور دیگری که مربوط به یک رنگ دیگر است تاثیر گذاشته و دقت رنگ‌های تصویر نهایی را به شدت کاهش دهد.

این موضوع را می‌توانید به سادگی با گرفتن یک عکس با یک لنز ارزان قیمت ولی با وضوح بالا و سپس دیدن آن در صفحه نمایشی با توانایی نسان دادن تصویر در ابعاد اصلی، خود ببینید. درخواهید یافت که رنگ‌ها کمی در هم آمیخته، تصنعی و مبهم هستند و عموما عکس تا حد زیادی بی‌کیفیت‌تر از آنچه در صفحه نمایش گوشی با ابعاد کوچک‌تر دیده می‌شود، از کار در آمده.

چگونه یک گوشی هوشمند با دوربین خوب بخریم؟

‌بگذارید تصور کنیم شما به دنبال یک گوشی هوشمند با یک دوربین عالی و با کیفیت هستید. اما اگر تعداد مگاپیکسل اهمیتی ندارد، به چه نکته‌ای باید توجه کنید؟ پاسخ این است: دقت رنگ‌ها، عملکرد در نور کم و کیفیت لنز. متأسفانه یافتن اطلاعات در این باره از طریق مشخصات فنی که سازنده گوشی ارائه می‌کند ممکن نیست. در نتیجه بهترین اقدام، خواندن بررسی‌های تخصصی در خصوص عملکرد و مشخصات دوربین گوشی هوشمند مورد نظر است.

همچنین اگر تصاویر نمونه‌ای از عکاسی گوشی هوشمند مذکور در فضای نت وجود دارد خود می‌توانید با دیدن آن‌ها در قطع واقعی و وضوح اصلی کیفیت لنز و دقت رنگ آن را تشخیص دهید. این موضوع کمک می‌کند که کیفیت پیکسل‌ها و نه تعداد آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

در حال حاضر گوشی‌های نوکیا Lumia بهترین و با کیفیت‌ترین لنز‌ها را ‌دارند؛ برای نمونه، گوشی Lumia ۱۰۲۰ تقریبا تصاویری با کیفیت نزدیک به دوربین‌های DSLR تولید می‌کند. از آن سوی در سیستم عامل iOS، گوشی iPhone ۵S لنز فوق العاده با کیفیتی ‌در دوربین خود جای داده است. به همین دلیل، بهای این گوشی‌ها کمی از سایر نمونه‌های مشابه بیشتر است:
مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟

اما اگر منتظر تحولات آینده هستید، به هیچ وجه دوربین‌های Pelican را از دست ندهید. این دستگاه‌ها از شبکه‌ای از دوربین‌ها استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها تنها یک رنگ را دریافت کرده و با ‌یک نرم‌افزار فوق العاده هوشمند، تصاویری با کیفیت به مراتب بهتر و بیشتر از دوربین گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنند.

البته این دستگاه‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند، ولی گویا تا یک سال آینده تجاری سازی شده و به تدریج در گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاه شود. تا آن زمان سعی کنید که تعداد مگاپیکسل در یک دوربین شما را به اشتباه نیندازد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۰
چی میگی تابناک؟؟؟؟!!!!!
سیستم عامل iOS گوشی iPhone 5S لنز فوق العاده با کیفیتی را در دوربین خود جا داده است!!!!!!!!!!!!!!!!
لنز در سیستم عامل جا داده شده؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ایول به نکته سنجیت:))
کلشو خوندم ولی متوجه نشدم!!
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
فهمیدیم آیفون داری
علی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
با دقت بخون داداش بنده خدا گفته "گوشی iPhone ۵S لنز فوق العاده با کیفیتی ‌در دوربین خود جای داده است." البته قبول دارم نیازی به گفتن "در سیستم عامل ios" نبوده
میلاد میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
عزیزم متن رو خوب بخون به کاما هم توجه کن مشکلت حل میشه .

((از آن سوی در سیستم عامل iOS، گوشی iPhone ۵S لنز فوق العاده ...))

یعنی در گوشی هایی که سیستم عامل ios دارند ، ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
اگه مطلب تابناک و حتی نوشته خودتو بخونی میبینی که نوشته :
از آن سوی در سیستم عامل iOS، گوشی iPhone ۵S لنز فوق العاده با کیفیتی ‌در دوربین خود جای داده است.

پس خودت چی میگی ناشناس .!!!!!!!!!!!
یه چیزی میخواستی بگی ولی منکه نفهمیدم ، از بس که مطلبو پیچوندیش!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
مشکل از خودته الکی به همه گیر ندید
بر خلاف نظر شما که مگاپیکسل را مطلقا در کیفیت تصویر دخیل نمیدانید ، بنده به عنوان یک کارشناس عکاسی عنوان می کنم که افزایش مگاپیکسل با توجه به اینکه مشخص کننده تعداد واحدهای تشکیل دهنده تصویر است منجر به افزایش ثبت جزییات در تصویر می گردد و این موضوع به خصوص در عکاسی از اشیا یا مناظری که فاصله زیادی با ما دارند ضروری به نظر می رسد. برای مثال در عکاسی از یک درخت با فاصله 20 متر ، یک دوربین 4 الی 8 مگاپیکسل هیچ حرفی برای گفتن نداشته و شما نهایتا قادر به تفکیک جزییات درخت از جمله برگ ها و شاخه های کوچک نخواهید بود ولی با یک دوربین مثلا 20 مگاپیکسل به خوبی قادر به تفکیک جزییات تصویر می باشید.
ولی در کل ، عوامل تاثیرگذار بر روی کیفیت تصویر زیاد می باشند و به همین دلیل دوربین ها و لنزهای مختلف در شرایط متفاوت عملکردهای متفاوتی از خود نشان می دهند و برتر بودن یک دوربین در یک شرایط خاص نوری و تصویری لزوما به معنای برتری آن در سایر شرایط عکاسی نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
دوست عزیز این مطلب راجع به دوربین گوشی هوشمند بود کسی با دوربین گوشی هوشمند عکاسی حرفه ای انجام نمیده !!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
آقا رضا توجه نداشتی کاربرد مگاپیکسل در دوربین گوشی موبایل مورد اشاره است نه یک دوربین دیجیتال عکاسی!!!!!
امیر
| Germany |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
سلام
دوست عزیز به نظر میرسه شما هم چیزی از عکاسی نمیدونید
مگاپیکسل یک اصل کاملا وابسته به مساحت سنسور دوربین است یعنی مثلا یک دوربین کامپکت (دوربین های ارزان قیمت و معمولی) با توجه به سنسور نهایتا 12 مگاپیکسل معقول است ... اتفاقا مگاپیکسل بالاتر باعث افزایش نویز تصویر می شود و تصویری ضعیف تحویل می دهد ....
اما در دوربین های dslr (یا همان دوربین های حرفه ای) با توجه به افزایش 12 برابری مساحت سنسور مگاپیکسل می تواند نهایتا تا 24 یا کمی بیشتر افزایش یابد
مثلا دوربین canon 1d-c با قیمت 40 میلیونی فقط 19.2 مگاپیکسل ارائه میدهد
بلد نیستی اطلاعات غلط نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
گوشی هوشمند یا دوربین تو این قضیه فرقی نداره. یه مطلب ریاضی عنوان کرده که کاملا درسته. تاثیر افزایش مگا پیکسل از 1 به 2 خیلی بیشتره تا از 5 به 6. تابع ریاضی اون هم منحنی 1 بر روی x هستش.
تابناک عزیز بخاطر مطلب مفید و آموزنده ای که گذاشتی ازت ممنونم
پاسخ ها
سید مصطفی هاشمی سهی
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
ممنون
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
تابناک ممنون
هاشمی سهی ممنون
اندروید هم که اصلا وجود خارجی نداره؟!!!!

کاملا مشخصه که این مقاله رو یک "عشق اپل" نوشته! خیلی دوست دارم بدونم غیر از آیفون، کدوم گوشی شرکت اپل دوربین داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
اپل غیر از آیفون گوشی دیگه ای نداره :-)))))
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
عزیز دل اپل فقط آیفون می زنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
جالب تر اینست که عکس دوربین سونی را در مطلب آورده اند اما هیچ اشاره ای به دوربین باکیفیت گوشی های سونی نکرده اند زیرا سیستم عاملش اندروید است که نویسنده برخلاف هشتاد درصد مردم جهان از آن خوشش نمی آید. در ضمن بهترین دوربین نوکیا بیش از چهل مگا پیکسل است.
بسیار اطلاعات کامل و مفیدی بود. با تشکر
توضیحات خوبی بود .
چقدر گیر بی خودی میدین! یه مطلب آموزنده نوشته شده چرا بجای اینکه اصل مطلب رو بخونید و یاد بگیرید هی به جزئیات و حاشیه ها می پردازید؟!! متاسفانه این مشکل تو بطن جامعه هم هست و یکی از عوامل مشکلات ما در همه بخشها همینه.
تابي جون دعا كن منم ي روز بتونم يه مگاپيكسل بالا بخرم
من یک عکس با دوربین 5 مگاپیکسلی انداختم حدود 4 سال قبل . یک تصویر خیلی واضح بود که با بزرگتر کردن تصویر در کامپیوتر به راحتی میشد جزئیات را دید. ولی چند ماه قبل با یک دوربین 16 مگاپیکسلی تقریبا حرفه ای عکسی گرفتیم. ولی اصلا کیفیت نداشت در هنگام بزرگنمایی نمیشد چزئیا ت تصویر را دید. در ضمن خود عکس هم در نگاه اول معلوم بود که دارای کیفیت و دقت لازم نیست. در واقع این بجث بیشتر شدن نویز با کوچک شده پیکسلها نکته ای است که علت این مسئله را توضیح می دهد.
پاسخ ها
رهاموزیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
شما در قسمت تعاریف اندازه و سایز عکس هم باید دقت میکردید که آیا اندازه را به بزرگترین حالت تعریف کردین؟
ضمنا گرفتن عکس با سه پایه بدون لرزش با کیفیت تر از گرفتن عکس عادی است
ضمنا در گوشی کوالیتی و کیفیت رو در بهترین شرایط قرار داده بودید ؟best
میزان نور هم در زمان گرفتن عکس شما دخیل بوده است و جهت تابش نور
بعد بصورت اتوماتیک عکس گرفتید یا تنظیمات دیافراگم و سرعت رو دستی انجام دادید؟و تنظیمات دیگر
محبوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
دكتر ناشناس
شما بايد شرايط نوري ، نع سنسور و ...را هم مد نظر بگيريد .
مطلب مفید و کاربردی بود. ممنون
کیفیت دوربین iphone هنوز هم قابل رقابت با lumia است. لینک زیر:

http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1&idPhone1=5685&idPhone2=5506
جدای از آهنگسازی بصورت نیمه حرفه ای عکاسی هم میکنم
به نظر من هر دستگاهی رو برای کاری ساخته اند اگر کیفیت عکس برای شما مهم است باید از دوربین عکاسی مناسب استفاده کنید
درج امکانات مناسب عکاسی در گوشی موبایل هزینه بالایی دارد و به نظر من این هزینه کردن اشتباه است
هرگز یک گوشی نمیتواند عکسی که با پردازش و امکانات سخت افزاری یک دوربین گرفته شده را به تصویر بکشد
پس بهتر است گوشی شما در حد متوسط عکاسی کند و عکسها از سفرها و جشن هایتان و خاطراتتان را به دوربین بسپرید تا در آینده از یادگاریها و خاطرات خوب خود و خانواده گرامی بهتر لذت ببرید.
با بهترین آرزوها برایتان
عزیزان توجهنمی کنند:
مطلب درباره دوربین گوشیهای همراه است!
من با نظر رضا از اهواز موافقم پيكسل در واقع مربوط به جزئيات تصوير و فاصله ميباشد هيچ ريطي به چيزها ديگر ندارد
سپاس تابناک از اطلاعات بسیار جالب و اموزنده ارایه شده در این مورد و اصولا در سر فصلی که در امور هایتک باز کرده اید و کمک زیادی به دانش بینندگان سایت شما می نماید و حقیقتا ارزشمند و قابل ستایش است
برای عکاسی از درخت در فاصله 20 متری شما نیاز به زوم اپتیکال دارید نه مگاپیکسل بیشتر. کار که شما انجام می دهید در واقع زوم دیجیتال است ولی شما از همان درخت با زوم 10X اپتیکال یک عکس 3 مگا پیکسل بگیرید تا متوجه کیفیت بشوید
در دوربین های عکاسی . اندازه سنسور بسیار مهم است هرچه اندازه سنسور بزرگتر و به اصطلاح عام به اندازه فیلم های قدیمی آنالوگ بیشتر نزدیک شود قطعا کیفیت بهتری خواهد داشت
درکل من اینطور فهمیمدم که مگا پیکسل بیشتر نیاز به سنسور قویتر یا بزرگتری برای پردازش دارد که این امرازعهده گوشیها خارج است وفقط جنبه تبلیغاتی دارد
تابی حالا که ابن همه مردم گوشی گوشی میکنن که ازت دفاع کنن چرا بیشتر عکسات از دوربین هاس و نه گوشی ها؟ برای من که فقط عنوان رو میخونم و عکس ها رو مینگاهم غلط اندازه :)))
اینطور که مشخصه گوشی ها به خاطر کم بودن فضا برای لنز و همچنین قطر ناکافی و عدم دسترسی به زوم اپتیکال(جلو و عقب رفتن عدسی) نميتوانند پیکسل های بالای حقیقی داشته باشند.لذا توسط نرم افزارهای تصحیح کننده قوی پیکسل و کاهش دهنده نویز سعی در بالا بردن کیفیت حاصله میکنند.که این نرم افزارها بسته به سیستم عامل گوشی:ios یا android میتوانند نقاط ضعف و قدرتی داشته باشند.پس از این مطلب نوشته شده نتیجه میشود که بسته به نوع کارایی و انتظار گوشی خریداری کنیم
بسیار عالی بود و ممنون ! و یک تجربه :
8 سال پیش در حال خریدن یک دوربین دیجیتال در هنگ کنگ این اطلاعات بسیار برای من مفید واقع شد . از فروشنده خواهش کردم یک دوربین خوب و با کیفیت تصویر خوب به من بدهد: دنبال پیکسل هم نیستم !
ایشان یک دوربین دیجیتال 8 مگاپیکسل سه لنزه کوچک کانون را به من پیشنهاد کرد. حال آنکه من شخصا دوست داشتم دوربین کونیکا 12 مگاپیکسل را با دو برار قیمت بخرم . چند سال بعد از آن یک دوربین دیجیتال کانون 12 مگاپیکسل با دو عدد لنز یدکی گرانقیمت خریدم. اما آن دوربین کانون 8 مگاپیکسل سه لنزه بسیار کوچک آن زمان هنوز از بهترین دوربین های دیجیتالی خانه ماست با کیفیت تصویر فوقالعاده. ممنون از شما و از خواندن این نوشته خیلی لذت بردم .
این گوشی های نوکیا (LUMIA) واقعا دوربین های بی نظیری دارند این لنز ها در شرکت , Carl Zeiss آلمان تولید میشن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل