بازدید 68696
برجای مانده از روز آخر لیگ جهانی والیبال

شبهه‌افکنی در شکست‌های تیم ملی والیبال برابر لهستان+ویدئو

نتیجه دو بازی پایانی تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان موجب شد تا حرف‌وحدیث‌هایی در مورد باخت والیبالیست‌های کشورمان به گوش برسد.
کد خبر: ۴۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱ 07 July 2014
شبهه‌افکنی در شکست‌های تیم ملی والیبال برابر لهستان+ویدئونتیجه دو بازی پایانی تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان، موجب شد تا حرف‌وحدیث‌هایی درباره باخت والیبالیست‌های کشورمان به گوش برسد. دو شکست پیاپی برابر لهستان و اهدای شش امتیاز در دو روز پایانی به این تیم، شانس لهستان را برای راهیابی به دور نهایی فراوان می‌کرد و از آنجایی که تیم سوم گروه A هم گروه ما در دور نهایی می‌شد، ‌ما می‌توانستیم یکی از دو حریف خود در دور نهایی را تعیین کنیم.

به گزارش «تابناک»، ‌مسلم این بود، ایرانی‌ها در دو بازی پایانی خود انگیزه لازم ‌برای ‌پیروزی نداشتند و در بازی بی‌انگیزه برابر لهستان شکست خوردند تا به ‌رغم حضور تیم اصلی ایران در این دو بازی، حرف و حدیث‌های مبنی بر نحوه بازی تیم ملی و علت شکست تیم ملی ایران به میان آید.

بسیار روشن بود ‌اگر ایران می‌خواست میان لهستان و برزیل، یکی را به ‌عنوان حریف دور نهایی خود برگزیند، لهستان را برمی‌گزید و همین ترجیح هم موجب شد، پس از دو شکست پیاپی تیم ملی در گدنسک لهستان، برخی‌ این شایعه را دامن بزنند که تیم ملی ایران برابر لهستان تن به شکست مصلحتی داده تا پای برزیل به دور نهایی لیگ جهانی باز نشود.

نکته عجیب ماجرا اما این بود که اگر این حرف‌ها از سوی سرمربی و عوامل تیم ملی برزیل بیان می‌شد و یا چند روزنامه‌نگار برای شهرت آن را می‌‌گفتند، می‌شد آن را نادیده گرفت اما به طرز عجیبی در سخنان سرمربی و بازیکنان تیم ملی ایران شادی شکست برابر لهستان موج می‌زد!

هرچند فدراسیون والیبال و سرمربی تیم‌ملی هر گونه اقدام به باخت مصلحتی را تکذیب می‌کنند، ‌در میان سخنان آن‌ها نیز می‌توان خوشحالی از راه نیافتن برزیل را دید.

کواچ، سرمربی تیم‌ملی کشورمان در پایان بازی گفت: «از عملکرد شاگردانم در دیدار دوم برابر لهستان عصبانی هستم، اما نمی‌توانم دروغ بگویم، اگر بگویم که تیم ایران می‌خواست در مرحله نهایی با برزیل هم‌گروه شود، دروغ است‌».

محمد موسوی بازیکن شاخص تیم ملی ایران هم ساعاتی پس از شکست دوم برابر لهستان در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد، نتوانست شادی خود را از شکست برابر لهستان پنهان کند و با عبارت «بهتر شد که باختیم» امیدواری خود را نسبت به عدم صعود برزیل به دور نهایی اعلام کرد.

هرچند موسوی و کواچ هر دو در ادامه سخنانشان، شکست مصلحتی تیم ملی ایران برابر لهستان را رد می‌کنند، نحوه مواجه‌شان با این موضوع و موضع‌گیری‌شان کاملا شک‌برانگیز است.

افشاردوست، دبیرکل فدراسیون والیبال هم درباره احتمال شکست مصلحتی تیم ایران برای اینکه برزیل به مرحله نهایی راه نیابد، گفت: «در این خصوص هیچ تصمیمی در فدراسیون والیبال گرفته نشده است. بیان این موضوعات نشان می‌دهد که مردم به والیبال حساس شده‌اند و خوب تیم‌ها را آنالیز می‌کنند و وقتی پاسخی برای پرسش‌های خود ندارند، این موضوعات به ذهنشان می‌آید. البته در دنیای ورزش حساب و کتاب برای صعود و بازی‌های مراحل بعد وجود دارد و واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. همه تیم‌ها این کار‌ها را انجام می‌دهند، ولی والیبال ایران در این اندیشه نبوده و نیست؛ هرچند اگر این کار را نیز می‌کرد، اشتباه نبود‌».
 
حالا البته همه حساب و کتاب‌ها به هم ریخته و برزیل به کمک دو پیروزی برابر ایتالیا در خاک این کشور راهی دور نهایی ‌و از قضا همگروه ایران ‌شده؛ اما نگاهی به موضع‌گیری بازیکنان و مربی تیم ملی والیبال ایران که اکنون یکی از شش تیم بر‌تر دنیا هستند و در دور نهایی لیگ جهانی حضور دارند، نشان می‌دهد ‌هنوز رگه‌هایی از ناپختگی و غیر حرفه‌اش بودن در آن دیده می‌شود.

دانلود



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان