بازدید 92803
دلایل عجیب برای مشروعیت بخشی به یک پدیده عجیب؛

دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!

آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، تأمین هزینه این اعتبار از محل بودجه صداوسیما بر خلاف فیلم‌های سینمایی است. یک کارگردان سینمایی می‌تواند از محل اعتبارات‌ بخش خصوصی، هر فیلمی را کپی کند و تنها شرط اخلاقی اینکه به کپی بودن اثر اشاره نماید، ولی‌ معنا ندارد‌ یک سال گروهی را گمارد و دست آخر از جیب مردم برای کپی یک سریال آمریکایی هزینه پرداخت.
کد خبر: ۴۱۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶ 07 July 2014
پس از انتشار خبر «تابناک» درباره کپی مو‌به‌مو‌ سریال «هفت سنگ» از سریال آمریکایی «خانواده مدرن» و رونمایی از یک اتفاق غیراخلاقی، در آغاز تلاش شد توجیهاتی در این زمینه مطرح شود؛ اما با گذشت اندک زمانی، فضا تغییر کرد تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صداوسیما،‌ از این حرکت دفاع کرد؛ با این توجیه که چون این اتفاق پیشتر نیز در سینما افتاده است.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کپی مو به موی سریال «هفت سنگ» از سریال آمریکایی «خانواده مدرن» را که «تابناک» برای نخستین بار با مستندات و تطبیق پلان به پلان علنی کرد، دیگر نه تنها افکار عمومی کشورمان دریافته‌اند، بلکه به موضوعی جهانی بدل شده و تایم، گاردین، میرر، سیدنی مورنینگ هرالد و هافینگتون پست به این موضوع پرداختند و مطالب گزنده‌ای درباره این کار غیراخلاقی نوشتند.

در این میان، نخست تلاش شد ‌در برابر این موضوع سکوت کرد که البته همین سکوت ‌‌نقدهایی نیز در پی داشت. نکته جالب اینکه علیرضا بذرافشان، کارگردان «هفت سنگ» درباره این حرکت ناپذیرفته گفته است: «این شباهت با سریال خانواده مدرن از‌‌ همان مرحله ساخت نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مطرح شده بود و مدیران تلویزیون نیز در جریان این اقتباس قرار داشتند و هیچ تصمیم و برنامه پنهانی نسبت به این مورد وجود نداشته است و تعهدی برای کتمان کاری در میان نبوده است»!

دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!

از این دید، مشخص نیست اگر قصد پنهان‌کاری نبوده، چرا بدیهی‌ترین قاعده در کپی برداری که ذکر نام اصل اثری که از آن اقتباس است، در تیراژ سریال نیامده و آیا حقیقتاً این حرکت را می‌توان اقتباس خواند؟ اینکه حتی دیالوگ‌های سریال ویژه ماه مبارک رمضان از یک سریال آمریکایی کپی شده ‌و نما‌ها و چینش‌ها کپی کامل باشد، به جز لفظ «کپی» چه تعبیر منطقی دیگری ‌می‌تواند ‌داشته باشد؟

با این حال در شرایطی که گفته شده بود شورای نظارت بر صداوسیما در این زمینه ورود می‌کند، امروز بیژن نوباوه‌وطن، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما ـ که از قضا کارمند صداوسیماست ـ  به دفاع از تولید این سریال برآمده و عذرهای بد‌تر از گناهی را مطرح کرده که تقصیر این شورا را نیز در این ماجرا پررنگ می‌سازد.

نوباوه‌ با ‌این ادعا که طرح کپی بودن سریال هفت‌سنگ جریان‌سازی سیاسی است، ادامه داد‌: «این موضوع که سریالی کپی نمونه خارجی باشد محل ایراد نیست، در مورد فیلمنامه هفت سنگ هم باید گفت از سریالی طنزی کپی شده که در ۲۰ کشور جهان مورد استقبال بوده است. امروزه بسیاری از آثار در کشور تولید می‌شوند که کپی صددرصد فیلم‌های خارجی است اما کسی آن را علنی نمی‌کند‌».

این نماینده در ادامه ادعاهای دیگری را مطرح کرده و گفته است: «در جشنواره فجر، ۱۴ اثر کپی صددرصد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌وان بود که درباره خیانت به همسران ساخته شد؛ اما زمانی می‌توان به آن ایراد وارد کرد که منتقل کننده فرهنگ نادرست غرب باشد. اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که منتقل کننده فرهنگ غربی نباشد، تخلف نیست؛ اما به طور حتم در ارزش‌گذاری‌ها اثر فیلم‌ساز را زیر سؤال می‌برد. اکنون جدای از کپی بودن سریال هفت سنگ، سریال ستایش نیز کپی آثار هندی است، اما به دلیل آنکه اثری درام و حرکت کندی دارد کپی بودن آن مورد توجه قرار نگرفته است».

دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!

این ادعاهای عضو شورای نظارت بر صداوسیما، عملاً ریختن آب پاکی ‌روی دست همه اخلاق‌مداران در جامعه ایرانی است. اینکه چون پیش از این برخی فیلم‌های سینمایی کپی شده‌اند، انکار‌شدنی نیست و «تابناک» نیز برخی از آن‌ها را یادآوری کرده بود که از آن جمله «مارمولک» نوشته پیمان قاسم خانی و به کارگردانی کمال تبریزی، کپی وطنی از فیلم «ما فرشته نیستیم» و یا «چپ دست» نوشته بهمن معتمدیان و کارگردانی آرش معیریان نیز کپی «پنجاه‌ قرار اول» ساخته پیتر سیگال و یا «دو خواهر» ساخته‌ محمد بانکی، تقلیدی صحنه به صحنه از فیلم «دوتا هم زیاده» ساخته‌ فرناندو تریبال بود.

با این حال هیچ یک از این فیلم‌ها، در کپی سکانس به سکانس (حتی زاویه دوربین و انتخاب کاراکتر‌ها و گریمشان با تشابه عجیب نسبت به خانواده مدرن) و کپی دیالوگ‌ها ـ تا آنجا که قابل پخش از تلویزیون ایران است ـ به گرد پای «هفت سنگ» نمی‌رسند و از این منظر می‌توان به آن‌ها اقتباس گفت و در عین حال کارگردان‌های این آثار نیز از طرح نام این فیلم‌ها به عنوانی آثاری که از آن‌ها اقتباس شده، ابایی نداشتند.  

افزون بر این، هرچند کپی چهارده فیلم جشنواره فجر از سریال‌های فارسی وان، بر پایه حقیقت نیست، بر فرض محال که چنین موضوعی درست باشد، مگر مخاطب پربیننده‌ترین فیلم سینمایی بیش از ۳ درصد کل جمعیت ایران است با مخاطب سریال‌های ماه رمضان که در پربیننده‌ترین ساعت روز پخش می‌شوند، کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم است، قابل مقایسه است؟!

در مقابل اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، تأمین هزینه این اعتبار از محل بودجه صداوسیما بر خلاف فیلم‌های سینمایی است. یک کارگردان سینمایی می‌تواند از محل اعتبارات بخش خصوصی هر فیلمی را کپی کند و تنها شرط اخلاقی این است که به کپی بودن اثر اشاره داشته باشد؛ اما معنا ندارد که یک سال گروهی را گمارد و در ‌‌نهایت از جیب مردم برای کپی یک سریال آمریکایی هزینه پرداخت‌. اگر سریال ستایش نیز آن گونه که نوباوه متعرف است، کپی سریال هندی است، باید با عوامل و ناظران این سریال نیز برخورد شود و هزینه تولیدش به بیت المال بازگردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۵۴
انتشار یافته: ۸۶
شرم آوره! بازسازی یه اثر خارجی برای تطبیق پیدا کردن با شرایط فرهنگی درسته اما کپ زدن، خیلی زشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بزارین کپی کنند تا یکم یاد بگیرند چطوری باید سریال ساخت ،
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
خلاقیت در کشور مرده اما جرات زیاد شده صریحا دزدی میکنن
اکبر رفاهی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
منطقه آزاد ...یکی از آثار عکاسی بنده را بدون اجازه بنده روی تبلیغات بنر خودش برای یک جشنواره کار کرده و وقتی اعتراض کردم با یک ببخشید سر و ته قضیه را بهم آوردند. یکی از راه های جلو گیری از تجاوز به حقوق هنرمندان رسانه ای کردن آن است.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
اکثر سریالها و فیلمها کپی هستند هندی و غیره برداشت از اثر آمریکایی هیچ اشکالی ندارد آنها هم بسیاری از اموال ما را دزدیده اند و تملک اموال دشمن کاملا موجه است
محسن
| United States |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آخه اگه مباحث فرهنگیش درست اصلاح می شد خوب بود خیلی ناشیانه کپی شده من فقط یه قسمت را تصادفی دیدم اون قسمت که می خواستند برند شمال پسره گفت رفیق پسرشم همون هتل اتاق گرفته خودتون مقایسه بکنید با اصلش ببینید چقدر شرم آوره
اعتراض می کنند که چرا وضع فرهنگی مملکت اینجوری است خوب از این سریال ها چنین خروجی خارج می شود با چند تا صحنه از اسم شهدا بر خیابان ها و چند جمله کلیشه ای و بی ربط به داستان سریال معلوم نبود کارگردان بدنبال چه چیزی بود
این که چیزی نیست فیلم دو خواهر هم کپی یه فیلم خارجی به همین نامه فیلم سن پترزبورگ هم کپی کلا نصف فیلمای ایرانی کپی هستن به خدا اگه از ما حمایت بکنن بهترین فیلم نامه هارو مینویسیم من خودم چندتا فیلم نامه نوشتم و به چندتا منتقد نشون دادم و خیلی ازش تعریف کردند ولی چون تو ایران نهحاضرن بخرنش و نه حاضرن بسازنش تصمیم گرفتم به هالیوود بفروشمش تابناک لطفا بچاپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
تو هم که از اون ور بام داری می افتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
چی میگی
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آره جون خودت!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
چند فروختی کلک؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
دادش داری مری یه سرم بیا محله ما بچه محلا چند تا فیلمنامه دارند اینها را بعده هالیود پولش 50 50
نگاه صدا سیما ما رو
نگاه هنرمندان ما رو
نگاه نماینده تحقیق ما رو
نگ
خوبه دیگه مخالفت با هر چی رو سیاسیش می کنن تا گندش در نیاد، این هم یک روش گند زدایی جدید است که کشف شده و باید در مجامع علمی ثبت یشه!
نکته ی آزار دهنده علاوه بر کپی کاری این بزرگ جلوه دادن نظر روزنامه های خارجی هست.
دفاع اقای نوباوه من و امثال من رو برای شرکت در انتخابات مجلس ترغیب میکنه
ای بابا دست بردارید یعنی مشکلی دیگه نیست که توی مجلس مطرح بشه ؟؟!!!!!! اه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
چرا به نظر شما مشکلات کوچیک نباید مطرح بشن؟
آیا صدها مشکل کوچیک بزرگتر از یه مشکل اقتصادی نیس؟
چه بسا اگه همین مشکلات کوچیک حل بشه خود به خود اقتصادمونم رونق بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
ساپورت پوشیدن و وازکتومی منظورته؟!
آقا به هیچ عنوان این تقصیر متوجه صدا و سیمای ایران نیست.آمریکائی ها نباید این سریال خانواده مدرن را قبلا" می ساختند تا سریال هفت سنگ به عنوان کپی مطرح شود.
فقط باید تاسف خورد!
زبان از گفتار قاصره :(
حالا خدا را شكر كنيد كه ادعا نكردند كه سریال آمریکایی «خانواده مدرن» از  سریال «هفت سنگ» کپی مو به مو كرده
خداییش این مجلس و نماینده هاش شاهکارن
هیچ وقت تا این حد متقاعد نشده بودم!!!!!!
...
آقا جان این قانونه کپی نه رایت چه مشکلاتی درست کرده
حالا این تلوزیون یه دستگاه کپی خوب خریده بذارید کار کننه
یعنی شما از آقای نوباوه مصاحبه ای خلاف این انتظار داشتید! یادتان رفته وقتی اقای آشنا از صداوسیما انتقاد کرده بود (به عنوان عضو شورای نظارت بر صدا و سیما) اقای نوباوه چه انتقاداتی از وی کرده بود!
" اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که منتقل کننده فرهنگ غربی نباشد تخلف نیست"
این جمله را میدم خوشخط بنوبسند بزنم به دیوار. بسیار حکیمانه است!!!!
اگر صحبتهای ایشون رو در برنامه راز هم شنیده باشید، تقریبا مطمئن می شید که ایشون در یک دنیای موازی دیگری زندگی می کنند.
تابناک بيکار شدي تو هر چيزي سرک ميکشي ها
یادش بخیر زمانی که همه ی مردم خودشون رو ساعت 10 به خونه میرسوندند تا سریال برره یا زیرآسمان شهر یا سریال های دیگه ی غفوریان و مدیری رو ببینند. یادش بخیر سالهای قبل که مردم تا 2 ساعت بعد از افطار از پای تلویزیون جم نمیخوردند تا سریالهای رضاعطاران رو ببینند. یادش بخیر سریالهایی مثل روزی روزگاری، پدرسالار،خانه ی سبز و .... . تلویزیون هرچی کارگردان و فیلمنامه نویس لابق داشت، به بهانه ای طرد کرد. این میشه وضعیت امروزمون که اتفاقاً میخوایم با ماهواره مقابله هم بکنیم !!
توجیه کردن دزدی از خود دزدی بدتر است.
ای کاش ما هم مثل بقیه کشورها به قانون حق مالکیت آثار فرهنگی پایبند بشویم.
من نمی دونم وقتی قرار فیلم کپی کنیم و پخش کنیم چرا همون فیلم را نمی خریم و پخش نمی کنیم ؟ اینطوری که خیلی ارزانتر هم در می آید و آبروی خودمون را هم نمی بریم
مثلا دوستی که در سفر شمال هم اتاق می گیرد و با خانواده ی پسره میرن سفر...البت دوست پسری که در نمونه آمریکایی همان غیر پسری آن است... .

برای صدا و سیما و البته نمایندگان خعلی محترم از جمیع جهات ابراز تاسف می کنم!
دقیقا عذر بدتر از گناهه. در ضمن تیتراژ درسته، نه تیراژ. لطفا دقت کنید.
مرگ بر آمریکا
مي شه هزينه هاي صدا و سيما را به ما خشكه بدهند ، من كه از خير رسانه ملي گذشته ام .
بنده دانشجوی دکتری هستم و بعد از اینکه استاد بنده ایده اینجانب را پایان نامه دانشجوی دیگری کردند میتوانم به یقین بگویم دزدی ایده و آثار علمی و فرهنگی از دزدی اقلام مادی برای صاحب آن بسیار دردناک تر است!
کپی کردن یک سریال تنها با این اختلاف که یک روسری برای خانم ها و چند دیالوگ مختلف فرق آن باشد . آقای نوباوه نماینده ارزشی تعصب صنفی تا بکجا؟
حالا بعد اين همه سال يه سريال با کيفيت ديديم که ملتو خوشحال کنه ببين چه قشقره اى به پا انداختند
بابا دست از سر این سریال هفت سنگ بردارید دیگه. نصف خبرای تابناک شده درباره سریال هفت سنگ. حالا همه مشکلات کشور حل شده فقط مونده این سریال؟!
تازه بحث غیراخلاقی خانواده مدرن رو نگفتین که!!!
شما اگه اینقدر این موضوع رو بزرگ نمی کردید باقی دنیا هم کاری به این موضوع نداشتند.مسائل مهمتری تو این مملکت هست.واقعا که!!!!
آقا نمیشه نقش سوفیا ورگارا رو خودش بازی می کرد
اگر ایده ای از این سریال گرفته شده بود مشکلی نداشت اما نه این که همه چیز کپی برداری بشه.واقعا مسخره است.من تا میبینم این سریال داره شروع میشه کانال رو عوض میکنم تا کمتر حرص بخورم.
سریال لوس و چندش آوریه متاسفم با بازی بسیار ضعیف بازیگران
یادش بخیر یه زمانی عطاران برای ماه مبارک سریال درست میکرد
شما کجای همین کپی که مثلا ایرانیزه شده، اثری از فرهنگی ایرانی دیدید تو این چند قسمت؟ این کپی هم برابر اصله و تمام کنشها و واکنشهای کاراکترا بر اساس فرهنگ امریکائیه نه ایرانی
خوب اگه این طوریه که این فیلم در بیست کشور دنیا نمایش داده شده است بد نیست در ایران هم جرئت کنند و اصل ان را پخش کنند
جالبه این نوباوه به خیلی چیزهای کوچیک و غیر مربوط گیر میده و الکی ایراد میگیره.. حالا اینجا که نوبت به خودشون رسیده آسمون و ریسمون به هم میبافه!!!!!
هر ساله داره تولیدات صدا و سیما از لحاظ کیفی افت میکنه........ و این امر خود یکی از عوامل تشویق مردم به استفاده از رسانه های خارجی و ماهواره ست
وقتی با چینی جماعت زیاد بگردیم کمالشون در ما اثر میکنه دیگه!
دیگه حالم از سریال های بالای میدون ونکی تلویزیون بهم می خوره، اون دنیا همه پول هایی که هاپولی کردن رو باید جواب پس بدن...
اتفاقا یه حرکت مثبت شکل گرفته من سریال مدرن فمیلی را دنبال می کردم سریال بسیار زیبایی بود و حاوی پیام های اخلاقی بسیار زیاد چه خوب به جای سریال های بی محتوا چون ستایش سریال های که پلن به پلن از روی سریال چون مدرن فمیلی کوپی میشه پخش بشه مرسی بذرافشان به جرات میتونم بگم بهترین سریال دوسال اخیر را ساختی
صدا سیمای خصوصی همینه
خداییش بازی تقریبا همه کارارکترهاش واقعا افتضاحه خصوصا این زن و مرده که 3 تا بچه دارن. حیف از یکساعتی که امشب وقت گذاشتم پای این سریال کپی! !!!!!!!
این سریال سخیف و بی معنا که هیچ گره داستانی نداره و معلوم نیست برای چی 5 تا نویسنده داره ، فقط و فقط دنبال اینه که 40 دقیقه از باکس شبکه 3 رو پر کنه و از کارگردانی که سریال نابرده رنج و سریال های آبکی دیگه رو درست کرده چه انتظاری باید داشت .
باور کنید من فقط 20 دقیقه از سریال رو دیدم و شک کردم این سریال چه نوع طنزی در اون به کار رفته که من نمی فهمم .... نه دیالوگ خاصی نه ری اکشن خاصی ..... در کل این سریال کپی از روی کپی چون که خود سریال مدرن فمیلی در بعضی از قسمت های خود از سریال بیریکینک بد کپی کرده مثل جایی که همه دارن باهم صحبت میکنن و یک دفعه شخصیت اصلی داستان یک سوت بلند با دهان خود میزند
اینا از باقی مانده های طایفه احمدی نژاد هستن غیر از این ازشون انتظار نمیره
سلام
آقای حاتمی کیا هم جایی گفتند که ایده ی "آژانس شیشه ای" هم پس از دیدن فیلم بعد از ظهر سگی به دهنم خطور کرد.
از آقای نوباوه با مواضع شناخته شده اش غیر از این توجیهات توقع نباید داشت .
دوستان عزیز ، همه منتقدین دارند روی کپی بودن این کار مانور می دهند . ولی واقعیت اینست که صرف نظر از کپی بودن ( طابق النعل بالنعل ) همین نسخه ایرانی اثر هم اثری افتضاح با بازی های افتضاح تر از بازیگران بزرگ تلویزیون است .
مگه چی ایرادی داره؟
خیلی چیزارو ما از جاهای دیگه کپی کردیم از وسایل منزل گرفته تا تکنولوژی های نو. واقعا اگه بشه ازش استفاده مفید کرد ایرادی نداره به نظرم
هرچی از اونوریا کپی بشه که بد نیست
یکم دیدمون بستس به نظرم
خوب معلومه باید دفاع بکنه پس کی یه شب در میون دعوت بشه برنامه راز کانال 4
یادش بخیر سریال دودکش پارسال چرا یک مدیرت وکارشناسی خوب برای ساخت سریالها انجام نمیشه اگر صدا سیما سریالهای خوب داشته باشه کسی وقت میکنه سراغ ماهواره بره و فرهنگ خانواده به خطر بیفته من اینو میدونم آیا مسول صدا سیما اینو نمیدونه؟
اینم فتوای آقای نوباوه. شل و سقت دست خودشه
نظراشون درباره رییس جمهور قبلی خیلی جالبه جا داشت خودشو باسش شهید میکرد
با تشکر از آقای بیژن که ما رو هم به باغ آورد وگرنه ما از مرحله پرت بودیم دادا
یه سوال داشتم تابی جان؟ این سریال خانه مدرن را کجا دیدید!!!
من همین امسال سه فیلم دیدم که در نظرم کپی فیلم های خارجی اومده. ستایش و هفت سنگ را نمی دونستم اما هفت سنگ شاید به همین دلیله که به دل نمی شینه. فیلم بی هویت نباید هم مقبولیت عام پیدا کنه. از لحاظ اخلاقی هم که اینقدر کار خلاف اخلاق با قیافه حق به جانب تو ایران انجام میشه و ازش دفاع هم میشه. اینم روش. آقای نوباوه هم دلایل بافته شده اش کسی را قانع نمی کنه جز خودش رو.
نكنه فيلم خانواده مدرن رو از فيلم هفت سنگ سيما جون خودمون كپى كرده باشند ؟واقعأ كه أخلاقمدارى را مرعى نميدارند.آمريكايىهاى بى أخلاق .واقعأ كه .....,,
کپی زیاده مثلا تو هوش سیاه یارو غذای اصلیش شیر بود که اینو تو فیلم لئون دیده بودیم!
با احترام به همه نظرات من میخوام بدونم این همه نویسنده اخر تیتراژ چی نوشتند.البته شاید مترجم بودند
خودکفایی اینههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اوکی فهمیدم
این همه هزینه فرهنگی از پول مردم . حتما" روزه هم میگیرند . قبول باشد . نمی دانستیم هنر مان هم مثل صنعت مان پیکان است .
آقای نوباوه دوست داریم ، ولی نداشتیم .نا امیدمان کردی برادر .
مستضعفی چون نوباوه برای این مملکت قانون وضع می کند.
آقای نوباوه واقعا کارمند صدا و سیماست؟
این جوری چند شغله نمیشه؟
سلام. هرچند تردید دارم درج کنید،
ولی متاسفانه نمایندگانی داریم که حتی باسوادترین آنها نیز، زیر بار پذیرش اشتباهشان که نمی روند هیچ، همواره هم با توجیهات غلط، در پی دفاعند!

چرا در بیشتر موضوعات، منافع ملی درنظر گرفته نمی شود!؟ متاسفم از اینکه تا این حد...

با این توجیح یا باید به سواد و مدرک ایشان شک کرد، و یا اینکه ایشان از قواعد کپی رایت هیچ نشنیده اند!
به هر حال اگر کپی هم شده سریال خوبیه و دست کارگردان و عواملش دردنکنه که بخشی از مردم رو ازپای سریالهای مزخرف و ضد بنیان خانواده ماهواره دور کرده و نشونده پای این تبلیغات صدا و سیما که لاش حالا یه سریال هفت سنگی هم پخش میشه خسته شدیم از بس توی ماه رمضان جن و پری و چشم برزخی این جور چیزها دیدیم وسناریو تکراری درام یا بدبختی و زندان و جنایت دیدم یه زره مردم شاد باشن بده ؟ .
خوبه دیگه الان یه نسخه بدن آمریکا بنام نسخه اخلاقی پخشش کنه روحشون شاد شه
ارزشهای انسانی هم داره
ما همیشه خوب غلط دیگران رو میگیریم
کشته ما رو این فرهنگتون..
کشته ما رو ........ فرض کردنمون
کشته ما رو ..
من 5 دقیقه اول رو نگاه کردم متوجه شدم از مدرن فامیلی کپی برداری شده.مو نمیزنه خود خودشه.فقط ...
بلاخره یجوری باید بودجه هزارمیلیاردی رو جذب کنند یا نه؟
آقا چرا تهمت می زنید؟؟؟
بنده امشب مهمان بودم و اجباراً توفیق یافتم یک قسمت این سریال را ببینم و بعد از دیدن آن یقین کردم که این سریال اصلا و اصلا هم کپی نیست. به چند دلیل
1- در سکانسی از این سریال آقای خانه را صبح اول وقت در حال ورزش باستانی مشاهده نمودم! که در آمریکا ورزش باستانی وجود ندارد... دارد؟؟؟
2- در اواسط سریال همان آقای خانه وقتی از دست حرف های فرزندش کلافه شده بود، فرمود "لااله اله الله... آیا آمریکایی کافر این دیالوگ را می گوید؟؟؟
3- در آخر سریال هم وقتی خانواده داشتند تشریف می بردن سفر ، پشت سرشان آب ریختند!!! این رسم هم فکر نکنم در ینگی دنیا مرسوم باشد.
4- تیتراژ را هم که نگاه کردم دیدم واسه نوشتن داستان این سریال پنج نویسنده!!! دست به دست هم داده و زحمت نگارش آن را کشیده اند که دیگر حجت برایم تمام شد این سریال تماما وطنی است!

بنا به دلایل فوق یقین نمودم که سریال مو لای درزش نمی رود.لطفا منصف باشید
نوباوه با این حرفاش آبروی اخلاق سینمایی و سینماگران اخلاق مدار را را برد
"اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که منتقل کننده فرهنگ غربی نباشد تخلف نیست " ترجمه جمله فوق جناب نوباوه را من واضح تر می نویسم تا عزیزان بهتر به کمالات ایشان پی ببرند:
"دزدی کردن کار بدی نیست به شرط اینکه اقلام دزدی شده چیزهای بدی نباشند.
منظورشان همین نیست عایا؟؟؟؟
می دونین چرا مملکت ما پیشرفت نمی کنه. یک دلیلش اینه که همه یاد گرفتیم همه چی رو بجوند وبذارن دهنمون. تا یکی یه چیز می گه بدون اینکه ببینیم درسته، غلطه . سریع حکم می دیم و وا اسلاما سر می دیم که ببین چه شده. اشکالی نداره، خاصیت جامعه مدنی اینه که هرکی حرفش رو بزنه. اما بجای اینکه زود جوگیر شین برین ۴ تا نظر و مطلب دیگه رو هم ببینین و بخونین. شاید این تابناک که اینهمه گیر داده به این سریال اهداف دیگه ای رو دنبال می کنه. برید اخبار مربوط به روزهای اول شروع ساخت سریال رو بخونین ببینین که این اقتباس اصلا از روز اول مخفی بوده یا علنی. چرا این سایت تو ۱۰ روز بالای ۱۰ مقاله و مطلب راجب اون نوشته. فکر نمی کنید بودار باشه و فقط داره با افکار شما بازی می کنه. یکطرفه به قاضی رفتن همیشه اسونه. اما اگه می خواهید نتیجه درست بگیرین نظرها و اخبار هر دو سوی ماجرا را بخونین و بعد نتیجه گیری کنین و نظر بدین
فیلمی که قبلا از ماهواره پخش شده و بازسازی می شود و در زمانی پخش میشود که پربیننده ترین ساعت را به خود اختصاص می دهد نمیتواند اتفاقی باشد.
تنها کسانی بر اتفاقی بودن این امر اشاره خواهند کرد که شستشوی مغزی شدن.
تهاجم فرهنگی یعنی چی؟ یعنی همین.
بنده این فیلم را برای خانواده ممنوع کردم!
به جای اینکه10سال دیگه بفهمیم این سریال عاملهای فکری پشت سرش بود الان تمرکز کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل