بازدید 41693

پرده‌برداری حزب‌الله از نقش ترکیه و نقشه‌های عربستان در عراق

حزب‌الله لبنان با دقت به تحولات هشدارآمیز عراق پرداخته است و دلایل مناسبی برای ارتباط ترکیه با گروه‌های تکفیری ـ بعثی در عراق و سوریه دارد. حرکات این گروه‌ها در عراق همچنین بخشی از سناریو‌ عربستانی‌ها پس از ناامیدی از ساقط کردن حکومت سوریه و برای تأثیرگذاری بر سرنوشت توازن نظامی در منطقه است.
کد خبر: ۴۱۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 07 July 2014
پرده‌برداری حزب‌الله از نقش ترکیه و نقشه‌های عربستان در عراق

منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان به ال‌مانیتور تأکید کرده‌اند، حزب‌الله لبنان کاملا بر رویدادهای عراق متمرکز شده ‌و در حال ارزیابی اقدامات گروه‌های تکفیری ت بعثی که به تازگی‌ به دولت اسلامی تغییر نام داده‌اند، بر آینده سوریه و لبنان هستند.

به گزارش «تابناک»، ژان عزیز، خبرنگار لبنانی در مطلبی در این باره نوشته است، رهبر اصلی‌ترین و قدرتمند‌ترین گروه شیعه لبنان و منطقه در دو هفته اخیر به مطالعه رخدادهایی پرداخته‌ که در شمال غربی عراق اتفاق افتاده است تا چگونگی وقوع آن و دلایل مستقیم و غیرمستقیم آن را شناسایی کند ‌و بتواند اقدامات متناسب را انجام دهد.

شرایط شکننده داخلی عراق در دوره پس از سقوط صدام، اختلافات و شکاف‌های داخلی، فساد در بغداد، تصمیم آمریکایی‌های برای انحلال ارتش پیشین عراق و تلاش‌های بعدی برای بازسازی ارتش و سرانجام انحلال شوراهای بیداری پس از هلاکت ابومصعب الزرقاوی به جای ادغام آن‌ها در ارتش از جمله عوامل داخلی این حوادث از نگاه حزب‌الله است.

اما منابع حزب‌الله، نقش مهمی برای نیروهای خارجی در رویدادهای اخیر عراق قائلند؛ برای نمونه، ترکیه نقش پناهگاهی امن و انبار لجستیک داعش را بازی کرده ‌و انکار این موضوع در رسانه‌ها، تنها برای فریب مخاطبین است؛ مثلا بیشتر کمپ‌های داعش در نزدیکی مرز ترکیه هستند و در حالی که این گروه ‌سیستماتیک همه بناهای مذهبی و مقبره‌ها را تخریب می‌کند، به بناهای مورد نظر ترکیه ـ که به حکومت عثمانی مربوط و در مناطق تحت کنترل داعش هستند ـ آسیبی نزده است. همچنین موضوع شهروندان و دیپلمات‌های نرکیه که در آغاز حمله گروه‌های تروریستی به موصل به گروگان این گروه درآمدند، ناگهان از رسانه‌ها حذف ‌و حتی در مواضع رسمی مقامات ترکیه نیز به سکوت کشانده شده است.


بنا به گفته منابع نزدیک به حزب‌الله، ترکیه به نوعی در اقدامات اخیر داعش دخیل بوده است. به گفته آن‌ها، به نظر می‌رسد که آنکارا این موضوع را با مقامات دولت خودمختار کردستان در اربیل هماهنگ کرده ‌تا هر دو بتوانند از آن بهره‌برداری کنند؛ اردوغان نخست‌وزیر ترکیه امیدوار است تا با اقدامات خود، رأی کردهای ترکیه را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد و در مقابل بارزانی هم شهر کرکوک و احتمالا استقلال را به دست خواهد آورد.

از نگاه حزب‌الله، محاسبات و منافع عربستان نیز در این موضوع روشن است و آن‌ها با اقدامات داعش تاکنون به دو هدف اصلی دست یافته‌اند؛

نخست اینکه داعش به دولتی حمله‌ور شده ‌که در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۰ و به ‌رغم میل عربستان در عراق بر سر کار آمده است. اکنون در عراق گزینه‌هایی برای نخست‌وزیری هست که از تغییرات در دولت ولی با حفظ مالکی تا برداشته شدن مالکی از نخست وزیری را در بر می‌گیرد.

دومین و مهم‌ترین هدفی که عربستان با اقدامات داعش به آن دست یافته، قطع ‌خطوط ارتباطی ایران با ساحل شرقی دریای مدیترانه است؛ یعنی مسیر استراتژیکی که تهران به تدریج و با سختی فراوان ایجاد کرده است. این پل ارتباطی از راه عراق و به ویژه مناطقی در غرب عراق ـ که اکنون به اشغال داعش در‌آمده ـ ایران را به سوریه و لبنان وصل می‌کند. عربستان پس از ناکامی در از بین بردن حکومت سوریه، تلاش کرده است که ارتباط ایران و سوریه را قطع کند تا آسیبی جدی به اتحاد دو طرف بزند.

آنچه ‌در تحولات میدانی در موصل، صلاح‌الدین و الانبار روی داده، نه تنها ارتباط لجستیک بین تهران و حزب‌الله را قطع کرده است، بلکه توازن نظامی را در عراق، سوریه و لبنان به هم خواهد زد.

حزب‌الله اکنون مجبور شده  که نقشه زمینی ارتباطی از غرب عراق تا بیروت را ‌بازبینی کند. این مسیر از حمص در سوریه و پس از آن از مناطقی در شمال شرقی لبنان می‌گذرد. حزب‌الله از ماه می ‌سال ۲۰۱۳ به بعد در نبردهایی سخت درگیر بود تا تروریست‌های افراطی را از این مسیر ارتباطی دور نگاه دارد و با پیروزی در القصیر در استان حمص در ژوئن ۲۰۱۳ و یبرود در قلمون در ماه مارس ۲۰۱۴ در این راستا توفیقاتی کسب کرد، ولی اکنون گویا داعش رؤیای عربستانی‌ها را محقق کرده است. همه سلول‌های خفته این گروه بیدار شده‌اند و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

منابع حزب‌الله به شواهد گوناگونی اشاره می‌کنند: بازگشت بمب‌گذاری‌های انتحاری به بیروت و به ویژه مناطق شیعه‌نشین شهر، بازگشت ناآرامی به شمال لبنان که همجوار سوریه است، بازگشت درگیری‌ها به قلمون پس از دوره‌ای از آرامش و از همه مهم‌تر شکننده شدن مذاکرات آتش‌بس با صد‌ها تن از عناصر مخالف در مناطقی از حمص.


همه این شواهد زنگ هشدار را برای حزب‌الله به صدا در‌آورده است. حزب‌الله در حال انجام کارهای احتیاطی برای مقابله با حرکت جدی احتمالی داعش از کریدور بیابانی است که الانبار در عراق را از مسیر سوریه به لبنان متصل می‌کند.

منابع آگاه مدعی هستند، حزب‌الله در بالا‌ترین سطح هشدار امنیتی و نظامی است و این وضعیت تا هنگامی که نبرد در عراق ‌قاطعانه پایان پذیرد، ادامه خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۷۴
خدایا نصرالله و حزب الله لبنان را حفظ کن. افرادی آگاه و مسلمان هوشیار با استراتژی هوشمندانه.
پاسخ ها
نئو عثمانی اردوغان و نابودی ترکیه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
استراتژی و دکترین داوداغلو از ابتدا حذف جمهوری اسلامی و زنده کردن دوران عثمانی بود و با حمایت بی چون چرا از داعش و دیگر گروه های تروریستی قبر خود را کندند و محبوبیت کاذبی که بواسطه مخالفت با اسرائیل ایجاد کرده بودند از دست داده اند و اکنون یکی از شرکای بزرگ تجاری اسرائیل تبدیل شده اند و دستورات انها را در منطقه اجرا میکنند به مانند تجزیه عراق .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
تو که منفی دادی هدفت چی بوده؟
كميل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
اونهايي كه منفي دادند بدونند كه خدا درقرآن كريم مي فرمايد: فإنَّّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبُون
بارها گفته ایم که تمام این غائله ها با انفجار چند بمب قوی در ریاض ، دوحه و آنکارا پایان می پذیرد. حامیان داعش تا زمانی که در امنیت و فراغ بال به حمایتهای خود ادامه میدهند این فتنه ها ادامه خواهد داشت. ولی وقتی امنیت و موجودیت آنها به خطر افتد دست از فتنه بر خواهند داشت. قضایای سوریه , عراق و مصر ثابت کرد که نفوذ صهیونیستها تا چه حد در منطقه زیاد است و چه گروهها و کشورهایی همه گونه اقدامی برای موجودیت این رژیم نامشروع انجام میدهند. بدتر از همه اینها خواب عمیق مردم منطقه است که هنوز دوست و دشمن خود را تشخیص نمیدهند. وقتی وقایع را نگاه مرور میکنیم می بینیم که مردم کشور ما واقعاً از لحاظ هوش و درک سیاسی حداقل به اندازه سن انقلاب اسلامی از مردم منطقه جلوتر هستند. گرچه هنوز هم کسانی پیدا می شوند ولی خوشبختانه محلی از اعراب برای عرض اندام ندارند. واقعا امنیت بزرگترین نعمتی است که یک جامعه میتونه داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
مشکل اینجاست که نه ایران و نه حزب الله و نه هر گروه وابسته به مقاومت اهل بمگذاری و ترور نیستند
احسان
| United Kingdom |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
چقد ساده انگارانه...عربستان و ترکيه مهره اي بيش نيستند . نقشه اينکار از سال 2000ريخته شده وقتي که از نقشه خاورميانه جديد رونمايي شد
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
لطفا بفرمایید این انفجارهارو کی باید انجام بده؟؟ضمنا به نظر شما بمب گذاری وکشتن مردم بیگناه دردی رو دوا می کنه یا کینه ونفرت و حس انتقام گیری رو افزایش میده؟؟ به نظر بنده بهترین راه مذاکره کشورهای منطقه وبه رسمیت شناختن منافع هر کشور وخودداری از دخالت درامور کشورهای دیگر است.کوروش عزیز خون رو باخون جواب نمیدن.این ایده شما تبلیغ خشونت است .چه قبول کنیم یا نکنیم متاسفانه شعله های یه جنگ ایدئو لوژیک درمنطقه شروع شده وخدای ناکرده شاد دامنگیر کشور ماهم بشه. این وضعیت فقط به نفع رژیم صهیونیستی است . حاکمان وسران منطقه باید تصمیمات منطقی بگیرند.
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
شیعه هیچ وقت از روشهای پست وهابیون علیه خودشون استفاده نخواهد کرد.
به یاد بیاورید زمانی را که در جنگ صفین از امام علی علیه السلام خواستند تا آب را بر لشکر معاویه ببندند، اما ایشان این روش ناجوانمردانه را نپذیرفتند.
انفجار بمب و روشهای تروریستی، ما را نیز شبیه به همان ددصفتان وهابی خواهد نمود.
mahdi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
موجود خودشيفته اي هستي بمبي كه تروريستها منفجر ميكنند و زن و بچه كشته مي شود اخ ميباشد و بمبي كه تو ميخواهي بتركاني خوب است !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
اگر قرار باشه که کار تروریستی را با انفجار تروریستی پاسخ داد پس چه تفاوتی بین مسلمانان واقعی و مسلمان نماهای سعودی وجود دارد؟در ضمن مردم بیگناه انجا چه تقصیری دارند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
این نظر رو حذف کنید
پیامدهای منفی داره
کافیه داعش توی اونجاها بمبی رو منفجر کنند بیفته تقصیر ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
یعنی چه؟ بمب درمانی آنهم برای کشورهای مسلمان ؟!
اریا
| United States |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۱۰۰۰ موشک به عربستان ۱۰۰۰۰ گلوله توپ هویتزر به دوحه، ۱۰ بمب قوی استانبول = ارامش در منطقه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
جناب کوروش عزیز مردم بیگناه ساکن در ریاض و دوحه و انکارا چه گناهی دارند که باید تاوان گناه این حاکمان جور را بدهند . خون را نمی شود با ریختن خون بیگناهان دیگری پاک کرد . راه اصلی این است که دنیای اسلام بیدار شود تفرقه ها و اختلافات را کنار گذارده ودر برابر دشمن اصلی قیام نماید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
هوش سیاسی را امام به این مردم داد که گفت ریشه همه بدبختی ها وشرارتها امریکاست و معلوم نیست اگر درایت رهبر عزیزمان نبود کجا بودیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
یکم فکر کن خوبه که اونا مردم بیگناه رو میکشن ؟
اگه بده ما برای چی باید کار بد اونها رو تکرار کنیم
لعنت بر وهابيون عربستان و تركيه
و مكروا و مكرالله و الله خير الماكرين
به امید نابودی سلفی ها و تکفیری های تندرو که مزدور عربستان و ترکیه هستند.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
خیلی برام جالبه تا بفهمم این 30نفری که تاحالا به پیام آقا خلیل منفی دارن چه در سرشان است؟ امنیت و سلامتی نعمتهایی است که وقتی از دست داده می شوند مشخص میشوند
مرگ بر وهابیت این ساخته دست استعمار خبیث انگلیس کثیف
به نام خدا
با سلام
آنچه که گروه های به اصطلاح اسلامگرا از القاعده، داعش، النصره، بوکوحرام، جنداله و هر گروه دیگری انجام میدهند جنایات ضد بشر است و مولی علی (ع) نیز از دست همین جماعت سر به چاه میبردند.لذا مواردی را ذیلا به عرض میرسانم:
1- سران کشورهای غربی که مدعی حقوق بشرید! چرا در مقابل این جنایات سکوت میکنید؟آنچه القاعده به سرتان آورد برایتان درس عبرت نبود که حالا از این گروهک های تکفیری حمایت میکنید؟
2- سران کشورهای منطقه از قطر، ترکیه عربستان و هر کشور دیگری که با حمایت مالی از این خدا بیخبران حمایت میکنید، بدانید و آگاه باشید که این جنایات روزی دامنگیرتان شده و برعلیه شما خواهد بود. این گروهها روزی در استانبول،جده، دبی و دوحه این جنایتها را تکرار میکنند.
3- برادران سنی عراقی و سوری که به این آدمکشان ملحق شده اید، آیا از اینکه ناموستان را در اختیار چچنی های آدمکش قرار داده اید شرم نمیکنید.
و در آخر به تمامی تکفیری ها که میخواهند قاسم سلیمانی را تکه تکه کنند:
در زمانی که صدام ملعون و بعثیانش ناجوانمردانه به بیشه شیران ایران جاویدان وهمیشه سربلند که با حمایت تمام دنیای استکبار و ارتجاع بود حمله کردند را فراموش کرده اید. بدانید که اگر رهبرمان عزیزمان فقط اشاره بکنند تمام جوانان ایران قاسم سلیمانی میشوند و زمین را از وجود ننگین تان پاک میکنند. ما قدر امنیت در کشورمان را که حاصل خون شهدای عزیز است را میدانیم و برای برقراری آن از جان و مال خود نیز خواهیم گذشت.
پاسخ ها
یونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
بنده خدا در مورد ردیف 1 جنابعالی باید عرض کنم این تکفیریها مزودر خود غرب هستند. اصلاً عمله آنها در اجرای پروژه ای هستند که غرب طراحی کرده. انوقت شما از حقوق بشر فرمایش می کنی؟
راستی حزب الله نگفتن که باوجودی که ترکیه اکه استراتژیک ترین خامی داعش هست آیا به دراز مدت فکر نکرده الان درسته در انتخابات برنده میشن اما ده سال بعد صدسال بعد برنامه ای برای ترکیه و اقتدارش دارن و دما چرا ترکمنها که هم نژادان ترکها هستند چرا توسط داعش از یک طرف و کردها از طرف دیگه دارن نسل کشی مشن و ترکیه در خصوص منافع هم نژادان خودش چه معامله کثیفی که نکرده
پاسخ ها
محمد√
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
کی گفته ترکمنها همنژاد ترکها هستند؟
نصرالله کسی است می داند کوفی عنان کاپوچینو دوست داره یا چایی .یک استراتژیست ورهبر یک ایدولوژی قوی.هرچه به عقب برگردیم میبینیم هر کاری دشمنان کردند نتوانستند خزب اللهی رابشکنند.ازاین به بعدهم ان اشاءا... نخواهند توانست.
به امید پیروزی شیعیان بر وهابیها و کفار و نوچه هایشان.
بهترین دفاع حمله است پس حداقل ما نیز با سیاستهای درست وسنجیده و نه احساسی این کشورها را نا امن کنیم مخصوصا عربستان
ایشالا بترکی ترکیه
مطلب را و نظرات منتشر شده خوانندگان را خواندم تا حدی تئوری حزب اله به واقعیت نزدیک است اما سئوال من اینجاست کار ندارم چه دولتی یا گروهی نقش دارد چرا باید تاوان زیاد خواهی دولتها و گروههای شبه نظامی را مردم منطقه بدهند اینان چه گناهی دارند چرا باید سر کودک و پیر و جوان توسط داعش از خدا بی خبر بریده شود آنهم به نام " اسلام"
مرگ بر واهبیت ویانفرین در جای خود مفیداست ولی کاری درست نمیشود حالا که خباثت کشورهای منطقه یکی پس از دیگری آشکار میشود. اطلاعات ونیروهای فرامنطقه ای ما هم باید دستبکار میشدند حداقل دراین مدت بایستی شیعیان عربستان را مسلح میکردند ویا علویان ترکیه را برعلیه دولت ترکیه بشورش وا میداشتند. ویا کاری میکردند موشکهای سرگردان موجودیت عربستان را بخطر می انداخت گرچه این اقدامات به گفتن آسان است ولی در عمل سخت ولی باتلاش وکوشش میشد. حالا یک راه مانده است با کمک ایران وعراق وسوریه وحزب الله وبنفع کشور روسیه هم است با انسجام کمک کنند داعش را از شرق عراق قلع وقمع نمایند تا آنها را مجبور کنند از طریق الانبار به طرف کشور عربستان سرازیر نمایند
پاسخ ها
حيدر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
اخرش نسل كشي شيعيان.يه ذره فكر كن
جالب بود.
مرگ بر استکبار جهانی و وهابیون
از همه اینها مردتر همون حزب ا... خدا عمرشون بده مایه افتخار اعراب هستند.
سيد حسن رو عشق است
صدآفرین به حزب‌الله که صداقت دارد و نقش بزرگ عربستان و ترکیه در بحران ها را لاپوشانی نمی کند.
برای حل مشکل اول باید شجاعت بیانش را داشت.
حزب الله هم الغالبون
وقتی خبر اشغال سفارت ترکیه توسط این گروه ملعون را شنیدم واسارت اعضای اون را با خودم گفتم این کار یک کار ساختگی و احتمال حضور ترکیه و توجیه اون را در عراق داره
این منفیا چیه!!
باورم نمیشه وهابیا هم به اینجا سر میزنن
خخخخخخخخخخ
شاهنامه آخرش خوش هست
جوجه را اخر پائیز میشمارند
داعش با ورود به عراق خود را در گوشه رینگ قرار داده یا باید همینجا از بین بره یا بره خدمت اوستای کثیف سعودی خودش
ببینید چه نسخه ای ازشون بپیجونه ایران و حزب ا...
به هر حال حزب ا... در راه اسلام تمام تلاش خود را انجام داده.بقیه اش دست خدا و برکت اقا امام زمان...
حزب الله هرگز به کریدور عراق چشم نداشته .بیش از 30 سال حزب الله مشغول مبارزه است و عراق فقط10 ساله که حکومتش سرنگون شده که تو این مدت هم نا امن بوده ، تو این اشفته بازار اگه ما خوابیم .دیگران برنامه شون پیش میبرند ، واقع بین باشیم.
چو ایران نباشد تن من مباد.هشدار به تمام شیطان صفتان منطقه دور و نزدیک..یا علی
منهم با کوروش موافقم .ما بایداز ظرفیت شیعه در کشور های حامی وهابیون و سلفی ها که هر روز با اسم جدید ظاهر میشن در داخل همون کشورها استفاده کنیم مثل قطیف در عربستان-در یمن -بحرین-کویت که شیعه زیاد دارن این یک جنگ نباید واسیم نگاه کنیم واقعیت اینکه هروز دارن به مرزهای ما نزدیک میشن
پاسخ ها
حيدر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
جنگ مسلمانان عجب فكري داري.برو قرصاتو عوض كن
ایشالا با درایت حزب الله نیرنگ خودشون به خودشون برگرده
خدا لعت کند براین وهابیت
ایران باید طی غافل گیری جالب با کمک شیعیان عراق و حزب الله و تجهیز شیعیان بحرین بحرین رو آزاد کنن. البته نه اینکه بخواهیم به روز به ایران برگردونیم بلکه به عقبستان سعودی هشدار مناسبی میدیدم که دست گذاشتن روی منافع شیعیان در منطقه عوض داره و هزینشم سنگین هست.
زنده باد حزب اله ابنان
هيچ افكارتان مغشوش نگرددچاه كن ته چاه است
وای خدا این از خدا بی خبرها بیش از 70 درصد سوریه و بیش از 50 درصد عراق را گرفته اند که. نقشه ها دارن اینو نشان میدن.
این ملعون (اردوغان منافق) اگه انشاالله در انتخابات شکست بخوره خیلی منطقه تغییر میکنه
اگه پ پ ک را فریب این مرد هزار چهره را نخورد می توانند بر آینده ترکیه و منطقه تاثیر گذار باشند
با کمال تاسف یک مشت متوهم دیوانه دارند جهان رو اداره میکنند و جهان داره به سمت این توهماتشون ( جنگ های آرماگدونی ) پیش میره .
بنازم به مذهب اهل بیت واسلام ناب که الت دست فتنه گران نشده اند ولی وهابیون ابروی اسلام را برده اند هر چه کشت و کشتار و جنایت است توسط انها به اسم اسلام انجام می گیرد امید که مسلمانان بیدار شوند و حق را بشناسند
نظر کوروش مورد تایید است اقدام با نفوذ در داعش وبه اسم داعش
اگر عاقلانه عمل میکردیم داعش و.....بوجود نمیامد یا جرات بوجود امدنشان به مغز کسی خطور نمیکرد
خدایا سردمداران کفر الهاد وصهیونیست هاسران منافق کشورهای اسلامی خصوصا عربستان وترکیه رابه حرمت این ماه مبارک به قهر غضب خود گرفتار بفرما
جام فدای سید حسن نصرالله
نیروهای مردمی. به تعداد زیاد با فرماندهان ضد امریکایی ارتش عراق با کمترین تلفات وبا سرعت زیاد می تونند شر ادمخوارهای بعثی رو کم. کنند همین نیروهای مردمی ارتش جدید عراق بشن و مرزهای عراق رو ببندن ودولت عراق با پول نفت تمام این نیرو هارو استخدام کنه یا علی مدد
واقعا دلتون مياد آدم هاى بى گناه با بمب گذارى إز بين برن، مثلا بر حسب اتفاق دخترت يا پسرت يا خواهر يا مادرت در حال گذر إز اونجا باشن.
راهش أين نيست، ما نميخواهيم يه داعش إز طرف خودمان اونجا داشته باشيم ،ما پيرو على و حسينيم، ما مرديم ، نامرد نيستيم، مردونه ميجنگيم وجنايتكاران رو محاكمه خواهيم كرد، شك نكنين
و مكروا و مكرالله و الله خير الماكرين
حامیان تروریست ها وقتی بخود می آیند که همین بلا که سر کشور های دیگر آورده اند ،سر خودشان بیاید .
بتاریخ نگاه کنند وزیاد هم دور نشوند در دوره معاصر هم سرنوشت ظالمان درس خوبی بری آنان است
وعتبروا یا اولی الابصار.
یا ایهاالذین امنوا اذا ضربتم فی الله فتبینوا...
انگار که حزب الله مورد خطاب است --اگرچه شان نزول چیز دیگری است--وچنان راه را روشن وشفاف کرده است که خواست خدا را بر آورده کرده است وشاید هم خداوند الان به آنها میفرماید "وکنتم خیر امه تخرجون لناس...."ذره ای ابهام وزنگار بر این تحلیل به چشم نمیخورد.الهم اعزهم واعزز به وانصره وانتصر به
باسلام در افغانستان وسوريه شكست خوردند حالا به دنبال چاه نفت آمده اند
از داعش و عربستان متنفرم اما حالم از این کامنتهای آبکی و احساسی که همش لعن و لعنت توشه بهم می خوره .
به نظر شما اینا چه کسانی هستند که منفی میدهند؟ وای بر ما.
روزی که نخست وزیر ترکیه دعوای لفظی با اسرائیل کرد و اون کشتی را به سمت غزه راه انداخت ولی در پشت صحنه تمام قرادادهای نظامی اش را با اسرائیل تمدید کرد مشخص بود چه نقشه پلیدی توی سر ترکیه است
خیانت و تزویر ترکیه کاملا مشخص است
از اسرائیل پست تر است چون اسرائیل در ظاهر و باطن دشمنی می کند
ولی ترکیه در غالب دوست وارد مسئله فلسطین شده و کاملا در حال خیانت است
با سلام من با کوروش موافقم تا زمانی که این کشورها در حاشیه امنیت هستند هر کاری که دلشون بخواد میکنند بهترین روش این که مثل خودشون رفتار بشه کافی در ترکیه قطر عربستان پاشنه آشیل اونها رو اونقدر فشار بدی تا دیگه از این غلطها نکنند جالب هست بدونید پاشنه اشیل ترکیه کقوق بشر تظاهرات خیابانی موضوع کردهای پ ک ک و عبدالله اوجالان - بمب گذاری و ناامن کردن ترکیه در عربستان یمن و سرحدات مرزی اون هست به نظر من بهترین روش همدستی با القاعده در مورد عربستان هست همین طور که اونها با داعش همدستی میکنند و زیر سوال بردن حکومت عربستان و سرنگونی آل صعود در مورد قطر هم بهترین روش تفرقه بین اعراب و قطر هست .
مرگ بر وهابیت و تکفیری های گرگ صفت
مرگ بر حامیان خبیث آنها
تحليل درستي بود و همه اين ها براي شكستن هلال شيعي (به گفته پادشاه اردن ) در چند سال پيش است
اشتباه این است که ماایستاده ایم تادشمن حمایت شود وبرنامه ریزی کند وتوان مارا روزبه روز کمترکندتنهاراه درگیرکردن مستقیم مهره اصلی یعنی اسرایل است بایدامنیت اسرایل رادچارمشکلات جدی بکنیم دشمن رادرجبهه دیگری مشغول کنیم شایدفکرکنیم این کار تبدیل به جنگ بزرگی خواهد شداما بسیارکوتاه خواهد بود همه این درگیریها بخاطر امنبت اسرایل است
تركيه فكر كرده خيلي هوشمندانه دارد عمل مي كند ولي به زودي تبعاتش را در شرق كشورش خواهد ديد
امریکا و اطرافیانشم منتظر همینن که ما یک جنگ در منطقه ایجاد تا قدرتمون تحلیل بره تا راه برای حمله اونا باز بشه تا باز قران به نیزه کنن وادعای حقوق بشریشون بزنه بالا شما فکر کردید که مثلا ترکیه یا عربستان اگه امریکا پشتشون نبود جرات همچین غلطایی داشتن یا مثلا نابود کردن داعش برای ما کاری داشت اگه مارو متهم به دخالت در عراق یا کشتن سنی ها نمیکردن(تا الان تکفیرین و وهابی اما همینکه یکیشونو ایران بکشه میشن جز اهل سنت ) کافی بود شهرهایی که داعش توشون حضور داره رو از حضور مردم خالی میکردیم یا ازشون میخواستیم فرار کنن بعد به کمک نیروهای عراق یا سوریه این شهرهارو محاصره میکردیم تا داعشیا نتونن فرار کنن اونوقت براشون از بمب نپال گرفته تا ... جهنمی درست میکردیم که از دیدنش لرزه به تن این حاکمای سعودی بیفته.یا لثارات الحسین (ع)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل